Recenze

9 Majitel

Škoda Rapid

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 55× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Rapid, foto 1 Škoda Rapid, foto 2 Škoda Rapid, foto 3 Škoda Rapid, foto 4 Škoda Rapid, foto 5 Škoda Rapid, foto 6 Škoda Rapid, foto 7 Škoda Rapid, foto 8
Škoda Rapid, foto 9 Škoda Rapid, foto 10 Škoda Rapid, foto 11 Škoda Rapid, foto 12 Škoda Rapid, foto 13 Škoda Rapid, foto 14 Škoda Rapid, foto 15 Škoda Rapid, foto 16 Škoda Rapid, foto 17 Škoda Rapid, foto 18 Škoda Rapid, foto 19 Škoda Rapid, foto 20 Škoda Rapid, foto 21 Škoda Rapid, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Jessica Rok výroby 1986 Koupeno nové tuning/stylingoznačené * palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1284 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 100 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Komár 1981".

Původně:
--------------------------
Model: Škoda Rapid (bez označení - tj. 120) - model s motorem 120LS a čtyřstupňovou převodovkou.
Barva: 2084 - ořechová hněď
Cca rok po zakoupení částečná oprava - výměna předních dílů karoserie - shodou náhod za starší typ z Garde, tak vzniknul hybrid - GarPid.
Motor: 120 LS - vyměněný v roce 2004 za 136 z Favoritu
Převodovka: 4 stupně - vyměněno za 5 stupňovou
Interiér - de facto stále původní, notně opotřebovaný.

Aktuálně:
--------------------------
Model: Škoda GarPid 136 KE
Barva: modrá metal.
Motor: typ 781.136
Převodovka: 5 stupňů, manuální
Interiér: před repasí, položený nový černý koberec
Elektrická zařízení: Alarm, centrál s DO


Jak jsme se dali dohromady
--------------------------
Jednou jsem potkal na ulici hnědého Rapida, měl na dveřích firemní nápisy nějakého stavitelství a také vypadal, jako když s ním na stavbu denně jezdí. V té době jsem vlastnil už několikátou Škodovku - tentokrát Favorita, ale jakmile se objevil inzerát, že je tento de facto škopek na prodej, nějak mi šiblo v hlavě a musel jsem ho mít. Asi to bylo tím, že Rapidy a Garde miluju (první auto byl Rapid) a prostě zapůsobily emoce.

Auto bylo v dost bídném stavu, sedačky různě barevné, motor před smrtí a živený LPG, vařilo to každých deset kilometrů. Ale cenovka byla vcelku přijatelná. Po převodu a převezení do domovského servisu se začalo spekulovat nad výměnou motoru za jiný a v té době se začaly masivně "šoupat" do Škodovek motory z Favoritů. I já jsem tedy skončil u tohoto, dnes už nelegálního motoru.

Po roce a půl, kdy jsme spolu s Rapidem vycházeli velice dobře a postupně se vychytaly veškeré slabůstky způsobené zanedbanou údržbou, došlo na opravy nejzásadnější. Vyměnily se přední blatníky a další plechařina, vyvařily se lemy a karoserie nakonec dostala nový modrý metalický lak.

V dalším čase se pořizovaly další díly, chromové nárazníky, zadní světla, přední světla (aktuálně FK Automotive pro Golf I/II), maska a doplňky. Interiér dostal nový černý koberec, sportovní volant Rally (originál) a nějaké drobnosti. Sedačky a čalounění, to je věc, na kterou se už několikátou sezonu chystám...

V blízké minulosti auto prošlo kompletní repasí brzd, brzdového vedení a tak a v blízké budoucnosti příjde o svůj LPG superpohon a vymazlení motoru a věcí kolem něj.


Komentář k videu: točeno skoro v počátcích našeho soužití. Dneska bych už si to netroufnul a jsem na Jessiku opatrný. Ikdyž ve slalomech jí nešetřím. Najdu video a hodím časem do novinek. :)

Silné stránky

Jednoduchost. To je na Škodovce nejúžasnější.
Jízdní vlastnosti. Teď už toho snad v zimě moc nenajezdím, ale kam se hrabou moderní vozíky.
Design. Snad moje invence v oblasti vzhledu dokázala vytvořit něco neobvyklého. Nechci nic extravagantního. Spíš takovou detailovou extravaganci pro znalce.

Slabé stránky

Určitě musím zapracovat na interiéru, který je jak pěst na oko. Už dlouho koumám jak nejlépe implantovat sedáky z Opel Kadett GSI, které mi svým bočním vedením vyhovují a jsou zároveň sklápěcí. Další slabinou je podvozek, který je původní a taky motor, který je sériový bez jakýchkoli úprav - ty totiž ve spojení s LPG neměly smysl. Snad se to změní.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nejvíc mi pomohl pan Mirek Mrázek z Autoopravy Mrázek z Břevnova. Moje mechanická základna.

 

Novinky v recenzi

11.1.2010 09:10

Prezentace fotek od kohosi z Maďarska...

Náhodou jsem objevil pomocí google.com, že nějaký maďarský nadšenec udělal (mimo jiných) prezentaci fotek i mého Garpida.
http://videa.hu/videok/jarmuvek/skoda-garpidgerde-1981-auto-baleset-8ym7ODzkxB9CgXXp

szólj hozzá: Skoda Garpid(Gerde)

30.7.2009 21:40

Novinky nejsou žádné

Už skoro 3/4 roku stojí na místě zaplachtovaná viz foto. Letošní rok je moc slabý. Snad příští rok bude možnost s malým synkem (narozený v lednu 2009) jezdit na výlety.

22.4.2009 11:35

Zima a prostoje

Na auto jsem poradne nesahnul. Vysledkem je rozstelovany karburator, nefunkcni brzdy, zatuhle svislaky a dira v prahu.
Neni cas viz. http://malej.komar1981.org

21.5.2008 00:00

Absolvována STK a demontáž LPG soustavy. Takže opět pouze čistý benzíňák. :o)
Další věcí bude oprava slabé brzdy na levém zadním kole a pak taky všeho špatného, co se stalo během půlročního nepoužívání auta.
Pořízeny nové mlhovky...

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Rapid



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Děláme co se dá, aby to vydrželo. Nenechala mě nikdy ve štychu.

praktičnost
1

Auto pro zábavu. Rodina se nevejde.

prostornost
6

Auto tak pro dva a psa. Vpředu pohoda, vzadu pro trpaslíky.

jízdní vlastnosti
0

Klasika Škodovka. Přetáčivá. Přední náprava nesedí, když není kufr zatížený. Jinak úžasné, kam se hrabou předokolky.

jízdní komfort
6

V porovnání se sedanem +, v porovnání s konkurencí ze stejných let (např. teď Ford Sierra) je 100 let za opicema.

provozní náklady
0

Nepočítáme.

náhradní díly
10

Dostupné, levné, pouze nějaké starší specialitky (např. zachovalé chromové nárazníky) jsou za pálku.

výkon motoru
6

Aktuálně umírněný LPG, uvidíme, jak ho oživí přechod na benzín a oprava/úprava karburátoru atp....

spotřeba
10

Adekvátní. Na sporťáka.... :o))))

hlučnost motoru
10

Taky ujde. Na spor'táka. Na dlouhé štreky to ale není.

kvalita sedadel
2

Nevalná. Bez bočního vedení. Kdo chce s tímhle autem jezdit zatáčky pod plynem, musí sedačky vyměnit.

brzdy
5

Ujdou.....

zavazadlový prostor
4

Na velké stěhování zapoměňte. Ve dvou se jako další prostor dají využít velice efektivně zadní sedadla.






Blesk.cz

Řezání hnusáků na kusy, u něhož je potřeba namáhat mozek. Recenze Gears Tactics

Řezání hnusáků na kusy, u něhož je potřeba namáhat…

Drsňácká sci-fi série se vrátila s prvním žánrově odlišným spin-offem, který není překvapivě akční řežbou, ale…

Dominika Gottová zpátky v Česku! Na letišti čekal nový ctitel s dary!

Dominika Gottová zpátky v Česku! Na letišti čekal…

Nejstarší dcera Karla Gotta (†80) Dominika Gottová (47) má dost bouřlivý život a poslední týdny rozhodně nebyly…

 

iSport.cz

Berbra a spol. vyšetřuje etická komise. Proč vynechala „Chřestýše“?

Berbra a spol. vyšetřuje etická komise. Proč…

Etická komise Fotbalové asociace ČR zahájila disciplinární řízení se 17 z 20 osob, které jsou trestně stíhány v…

Vydra zůstává, Burnley využilo opci. Nemilé překvapení, říká agent

Vydra zůstává, Burnley využilo opci. Nemilé…

AKTUALIZOVÁNO | Reprezentační útočník Matěj Vydra prodloužil smlouvu v Burnley do léta 2022. Autor dvou…

 

Reflex.cz

Ve hře o ČT jde především o politický vliv, stejně jako při spacákové revoluci v roce 2000

Ve hře o ČT jde především o politický vliv, stejně…

O tom, co a jak má dělat veřejnoprávní Česká televize, se diskutuje opakovaně od doby, co tato stanice existuje.…

Že o otevírání obchodů rozhodne PES? Tak to Andy žere v boudě granule a při venčení očůrává rohy

Že o otevírání obchodů rozhodne PES? Tak to Andy…

V záplavě optimistických prohlášení ANOministrů, kteří jsou spolu se svým řídícím orgánem Andrejem Babišem už…