Škoda Rapid (2017)
29.10.2017Těžko popisovat vůz, kterých denně na silnicích potkáte spousty, ale i tak se o to pokusím. Škoda Rapid je automobil na kterém jsem když měl premiéru…
Škoda Rapid (vrkuboy)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Rapid 29.10.2017 18:20 twistedTSD
- komfort 30.10.2017 17:11 Verny_2013
-
Rapid 19.01.2018 15:37
palix
-
Re: Rapid 22.01.2018 19:12
vrkuboy
-
Re: Re: Rapid 22.01.2018 21:45
Ronault.
- Re: Re: Re: Rapid 22.01.2018 21:58 Verny_2013
- Re: Re: Re: Rapid 23.01.2018 00:18 vrkuboy
- Re: Re: Rapid 23.01.2018 14:47 palix
-
Re: Re: Rapid 22.01.2018 21:45
Ronault.
-
Re: Rapid 22.01.2018 19:12
vrkuboy
- Je tam cítit úzký podvozek i interiér 15.03.2018 15:39 Bobanus
-
-
vrkuboy 29.10.2017 19:29
« Re: Rapid
Mám najeto kolem 2000km takže změny zatím žádný. Každopádně prodejce říkal motor nešetřit, že je to spíše na škodu. Prý do těch 4000rpm bez problémů. Ceníková cena byla 420 000,- ale byla tam ještě sleva takže ta cena byla ve výsledku natolik dobrá, že nebylo nad čím přemýšlet. S názvem rádia máš samozřejmě pravdu :yes: opravím.
-
-
Verny_2013 30.10.2017 17:11
komfort
máme ve firmš rapidy různého stáří a ty první jsou takové trakařovité. Ten z minulého roku mi přijde komfortnější než Octa. Asi na tom soudruzi z Boleslavi zapracovali. K motoru, tak tam mě těch 200Nm vydolovaných z 1,0L opravdu překvapuje. Sám mám 1,4 TSi taktéž s 200Nm. Pravda, v kolonách motoru jízda na 2° problémy nedělá. Ten spodek do 2000 ot. má asi silnější. Po přečtení recenze jsem myslel že Ti dám plnou, první fotka mě navnadila, ale u těch dalších dvou jsi to s kontrastem trochu přehnal.-
vrkuboy 30.10.2017 22:05
« Re: komfort
Když jsem se rozhodoval pro Rapida tak mě spousta kamarádů co ho mají jako firemní odrazovala. Měli právě předfaceliftové modely a tvrdili, že i na 15" je to uskákaný a sedačky tak nepohodlný, že 200km v tahu je rovnou na chiropraktika. Já jsem, ale nic z toho nezaznamenal. škodovka žádný tiskový prohlšení o úpravách nevydala tak těžko soudit co vše se změnilo.
Motor má obdivuhodný parametry a s takhle lehkým autem jede opravdu svižně. Ale přesně jak píšeš :yes: to co je pro 1,4 sanozřejmost to u 1,0 znamená zdechnutí motoru v lepším případě dušný dunění tříválce.
Za hodnocení děkuju :-) fotky jsou dělaný iphonem takže žádná sláva. Za 3 x 10 se neženu z toho jsem vyrostl, ale i tak pár snímků ještě dodám.
-
-
palix 19.01.2018 15:37
Rapid
Nazdar. Prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody a poruchy.
Na recenzii je vidieť, že prechádzaš z horšieho auta na lepšie. Je to podľa mňa ten lepší prechod ako opačným smerom :). Hodnotenie auta je veľmi subjektívna vec = čo je pre niekoho perfektné, to môže byť pre iného zlé. Rapid však nie je zlý - je to také obyčajné auto, ktoré neurazí a veľká časť vodičov by s ním bola nadmieru spokojná, keby ho mali. Podľa mňa je to ale trochu zbytočné auto, lebo... Fábia je v poriadku, Octáviu mohli spraviť menšiu, Superb by bol na vrchole ponuky. A Rapid nevyrábať. Takto sa to "štandardne" robí. Ale chápem, že vznikol v čase, keď sa na trh dostávali lacné autá ako Peugeot 301... Aj Octávia ale mohla začínať od 12500€, ako bežné autá nižšej strednej triedy. Navyše ak sa predáva, tak nie je dôvod nevyrábať ho.
Mne ale príde Rapid zaujímavý len do istej ceny. Vyššie motorizácie a výbava ho tlačia do cien, ktoré sú revírom lepších áut. Minimálne ja radšej kúpim lepšie auto (ako celok) akoby som mal platiť podobnú cenu za horšie (subjektívny názor) auto s lepšou výbavou. Auto je pre mňa - dobrá karoséria, podvozok, motor, jazdné vlastnosti, bezpečnosť, vzhľad ... dlho nič... výbava. Dnešné auto, ak je v napr 2. stupni výbavy má kopec vecí (vlastne všetko, čo by som chcel). Možno Škoda nie, ale aj tak by mi to stačilo (na výbavu nie som náročný). V prvom stupni väčšinou chýbajú rôzne drobnosti, bez ktorých auto pôsobí lacno - ako repráky vzadu, farebné kľučky, lepšie rádio... ;)
K ergonómii by som povedal len, že podľa mňa mal Fiat netradične uložené ovládacie prvky ;) (Panda ako malé auto to mohla mať ešte viac prehnané). Každý to má trochu ináč, ale napr ovládanie výšky sedadlá je vždy na strane pri dverách. Svetlá/ hmlovky sú rôzne - Áziska produkcia má všetko na páčkach (ľavá smerovky, svetlá, hmlovky), pravá stierače... EU to má podobne ako Škoda. Je to ale vec zvyku - je to subjektívna vec, ako hodnotenie auta ;).
Ešte na záver dodám, čo sa mi na Škode nepáči.
1. Je úplne všade - nadŕžanie Škode od motoristických časopisov a portálov ma značne otravuje - preto som ju ani nebol pozrieť.
2. Jej riešenia SIMPLY CLEVER.. Hmm - reklamný ťah. Iné značky majú iné veci a ani to často nespomenú ;). Napr moj Opel Astra G mal už kedysi taký nástavec (taká malá blbosť) vo veku nádrže - na ventilčeky kolies, aby si človek nezašpinil ručičky, keď dofúkaval kolesá :). Nikde to nebolo spomenuté, ale bolo to skvelé riešenie (prach od brzdových kotúčov a iná špina). Škrabka na ľad a dáždnik sú oproti tomu nič ;).
Proti vkusu nemám výhrady. nemôžme sa všetci voziť na rovnakých autách ;). Ešte raz držím palce a prajem veľa šťastných km.-
vrkuboy 22.01.2018 19:12
« Re: Rapid
Ahoj. Z velké části s tebou souhlasím a to i v těch negativních bodech. Pokud jde o hodnocení auta tak máš pravdu, že je velmi znát, že jsem do něj přesednul z výrazně staršího auta. Samozřejmě jsem do něj usedal s vědomím toho, že je to auto balancující na hranici lowendu. Pro lidi co jezdí nejnovějším typem vozů je Rapid tak trochu lepší Dacie Logan, ale člověk, který do podobného auta přesedne třeba z první Fábie tak musí být doslova ohromený. Jednoduše z pohledu běžného zákazníka na které toto auto cílí je to moderní stroj i přesto, že tomu tak není.
A jestli je zbytečný... těžko říct. Mám dojem, že impulsem pro vznik rapidu byl zájem o vůz který by byl takovou vylepšenou Octavií první generace, která byla velmi popůlární. Většina čechů si jen těžko může dovolit novou Octavii a tak Škodovka po ukončení výroby Octavie Tour přišla s Rapidem. Původně jsem chtěl Fabii Combi, ale Rapid mě přesvědčil větším prostorem na zadních sedačkách. No a jakkoli se to může zdát nesmyslné tak vizuálně působí hodnotnějším dojmem. Pominu-li malou šířku auta tak rapid působí elegantním a hodnotnějším dojmem než fabie Combi, která je na první pohled rodinným vozem.
Máš pravdu, že Rapid stejně jako všechna levnější auta dávají smysl v nižších úrovních výbavy. Má konfigurace nemá daleko do novinářského vozu, které má vše, ale realně si nikdo nic takového neobjedná. Dokonce ani já bych si ej takhle nenakonfiguroval a ceníkovou cenu 416 000,- považuji za neadekvátní a přehnanou. Jenže sleva na nějakých 358 000,- vše rázem otočila. Jistě za ty peníze by se dal koupit třeba Ceed a podobná auta, ale po předchozích zkušenostech kdy jsem při prodeji auta zažil šílený propad ceny vozu, jsem byl rozhodnutý koupit Škodovku u které je propad ceny nejnižší. Jednoduše takový sňatek z rozumu >:D
Po čtyřech měsících s Rapidem můžu konstatovat, že ergonomie ovládacích prvků je úplně vpohodě stejně jako u předchozích aut, která měla rozložení ovládacích prvků úplně jinak. Jednoduše každé z těch řešení je vpořádku pokud s tím autem člověk žije po delší čas. Síla zvyku. Byl jsem spokojený s Renaultem, Fiatem, jsem spokojený se Škodou a zcela určitě bych byl spokojený i s Hyundaiem... atd.
1. Ano pravda >:D každý motoristický web je plný Škodovek. Je to logické :-) domácí značka o kterou je zájem = velká sledovanost = větší zisk z reklam. Takže logické, ale často až otravné.
2. Simply Clever je vlastně každé auto. Na každém se najde nějaká praktická vychytávka. No marketingové oddělení umí tyhle drobné blbosti prodat a spíše se divím, že podobnou cestou nejdou i jiné automobilky. Asi záleží jak se ta či ona automobilka snaží profilovat. Škodovka chce být praktická a tak do lidí tlačí opěvné ódy jak je tím nejpraktičtějším na trhu... a není. >:D
Závěrem díky za tak dlouhý komentář.-
Ronault. 22.01.2018 21:45
« Re: Re: Rapid
Vrkuboyi... musím s Tebou hned na začátku nesouhlasit. Jel jsem teď služebním Rapidem Spaceback 1,2 TSI 63 kW v nějaké nízké výbavě ze severu do Liberce, čili nějaký 350 km v jednu stranu, v den kdy byla ona kalamita minulý týden, takže cestou tam 8 hodin v autě, což je dost dlouhá doba abych si udělal na Rapida názor.
Rapid je podle mě horší auto než jedničková Fabia. Možná je to ovlivněné tím, že naše Fabia je ve výbavě elegance, ale na Rapidu jde vidět, že se šetřilo a to hodně. Fabia je tižší, i na nerovnostech, vč, toho, že máme 206t km najeto a Rapid má 35t km... světla svítí skoro stejně výkonně a to už má naše Fabie zašlá světla. Třeba i to, že palubka má podvícení bílé a ostatní vše je zelené. Nebo ostřikovače čelního skla mají slabší a horší rozpračovač. Stěrače ačkoliv flat, tak stírají hůře. No a nemluvě o tom, že celá palubka ve Fabii je z měkčeného výborně slícovaného plastu, Rapid je dutý tvrdý plast.
Neříkám, že Rapid je špatný, ale na jedničkové Fabii jde vidět, že Škodovka nemusela šetřit, na svou dobu extrémně bytelné auto. Jen bych chtěl do naší Fabie jiný motor než HTP >:D
Vůbec nechápu, jak Rapid mohl porazit v některých testech Megana III... 8-s Mimochodem, na mě Fabia v kombíku působí hodnotněji. Vadí mi třeba tvar auta při pohledu šikmo zezadu.
Samozřejmě ti nechci kazit nadšení a přeji ti ať slouží ;-)-
Verny_2013 22.01.2018 21:58
« Re: Re: Re: Rapid
Tak asi jezdíme v jiných autech, ale napsat že Rapid 1,2 Tsi jezdí hůř než Fabia 1,2 HTP může snad jen majitel druhého jmenovaného vozu aby ospravedlnil svou špatnou investici. Jediné v čem je fabia 1 lepší je měkčený plast na horní části přístrojovky. Jinak to jsou nesrovnatelná auta.-
Ronault. 22.01.2018 22:18
« Re: Re: Re: Re: Rapid
Psal jsem, že HTP je slaba stránka našeho kousku, co je na tom k nepochopení? A samozřejmě motorizací bylo až po dvoulitr v nabídce dost a dost. Mimochodem, příjde ti, že se dá ospravedlňovat investici dnes asi 40t Kč proti 350t Kč za Rapida??? Jsi asi upadl, ospravedlňovat 40t Kč? >:D
Ano, Rapid nabízí více místa vzadu, ale tím to končí. Na detailech je vidět kde se šetřilo a že patří někde do lowendu, to se o jedničkové Fabii říct nedá. V čem jsou ty rozdíly jsem vyjmenovat, nenapsal jsem prázdnou větu typu "jsou to nesrovnatelná auta"-
vrkuboy 23.01.2018 00:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Rapid
Pokud bych měl na výběr jezdit jedničkovu Fábií nebo Rapidem tak bych měl jasno.
Fábie mk1 v interiéru měkčený plast, ale to je vše. Kdyby byl interiér Fábie step tak jediný co tam bude tak ten ve větru se kutálející keř >:D Tak pusto a prázdno v té Fábii je.
Omlouvá Tě jen fakt, že evidentně jezdíš nebo spíš musíš jezdit firemním Rapidem z doby předfaceliftem a to ještě bůh ví s jakou výbavou. Doporučuju vyzkoušet Rapid po FL a jsem si jistý, že pozměníš názor.-
Ronault. 23.01.2018 06:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid
Nemusím, naštěstí, tohle byla výjimka, kdy jsem si vzal služební auto.
Je otázkou, jestli jsi třeba ty jel.pofaceliftovou Fabii I v nějaké lepší výbavě, třeba RS nebo alespoň Elegance a mimochodem, už v té době měly Xenony.
Jsou tu aktuálně Fabie, co mají nalitano přes milion kilometrů... počkáme si na Rapidy s milióny kilometrů, jestli budou... a o tom mluvím ;-)-
vrkuboy 23.01.2018 13:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid
Předně je asi nutno říct, že v úplném prapočátku jsem mluvil o aktuální Fábii. Ta co se týče interiéru není o nic lepší a ani o nic horší. Zpracování a materiály jsou identické. Jedinou výhodu Fábie vidím v umístění displaye infotainmentu o něco výše což je logičtější.
A pokud jde o jedničkovou Fábii tak stálle trvám na tom, že je strohá a nudná i v případě modelu RS: [odkaz]
Jistě vnímání krásy je subjektivní, ale opravdu je interiér jedničkové Fábie kromě měkčených plastů lepší než tohle? [odkaz] Já si to tedy nemyslím.
Pokud jde o životnost tak tu v podstatě neřeším. Záruka je pět let takže se toho nebojím. To že to pak nějaký nešťastník koupí v áčkách na leasing mě netrápí. Abych pravdu řekl tak mě dokonce děsí že bych s nějakým autem musel jezdit 1 000 000km >:D Osobně myslím, že životnost bude odpovídat standardům současných turbo motorů. Tři válce rozhodně nebudou ničím co by mělo dělat problém. Za nejvíce problémové vidím přímé vstřikování s EGR ventilem.-
palix 23.01.2018 15:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid
Fábia 1 bola kedysi dobré auto. Bolo to v časoch, kedy si to človek ťažko dovolil. Začínalo to byť už vtedy lepšie, ale aj tak na Octáviu mal málokto - bolo to viacmenej podnikateľské auto. Preto jazdí aj toľko Fábii.
Síce som Rapid nešoféroval (je m imo môj záujem), ale ak by som mal vyberať medzi Fábiou 1 a Rapidom, tak tiež jednoznačne beriem Rapid. Fábiu má brat a nie je to zlé auto, ale je malé... Čo sa motorov týka, tak u F1 boli super 16V motory - s takými sa ale neskutočne ťažko zháňa ako jazdená. A objem 2,0 bol podľa mňa na Fábiu veľa.
Rapid je mi ale v jednom sympatický. Jeden červený mala istá pekná pani učiteľka v škôlke kde chodili kedysi moje deti :). Preto nikdy nepoviem, že Rapid nemôže vyzerať za istých okolností úžasne ;).
Pohodlie auta je tiež relatívny pojem. Mal som Astru G, jazdil aj 1300 km trasy a aj ma bolel chrbát. Ale na lepšom som predtým nejazdil, tak som nevedel, že je to taký problém. Ak to bolo nepohodlné, zastavil som a oddýchol si. S rapidom to bude podobné. Isto by bol úžasným autom pre minimálne 1/2 Čechov a Slovákov, ak by ho mali.
Na záver:
Fábia I - bola super auto. Po Felícii prišlo auto, ktoré lepšie jazdilo, lepšie vyzeralo, malo aj lepšie motory... Nebolo to auto na diaľnice, ale používalo sa univerzálne ako rodinné auto. Akurát sedan bol dosť nepodarený.
Fábia II - bola hrozná - pre mňa jedno z najškaredších áut od Škody v celej histórii. Ale v tej dobe bol hnusný aj Superb II, Roomster (fábia so skriňou), dokonca ani Yetti nebol super. Octávia ale bola vždy pekná - neviem ako to spravili ;)
Fábia III - je perfektné auto. Krátka mi pripomína Fábiu I, kombi je úplne perfektná. Je to ale malé auto, ktoré sa možno zdá byť väčšie, ale keď zaparkuje oproti nižšej strednej triede, tak vyzerá malé. Rapid je isto väčší.
-
Ronault. 23.01.2018 15:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid
Když jsem s prvními kusy začínal a to ještě v autoškole (uteklo těch 15 let jak voda :-| :-O ), tak se mi ta strohost Fabie taky nelíbila, nejvíce mě štvaly ramena věnce volantu u predfaceliftoveho modelu.
Jenže uběhlo 15 let co jsem dělal řidičák a v té autoškole jezdí pořád jedničková Fabie, dokonce na plyn. Teď už s ženinou Fabii jezdíme pomalu 5 let, samé nevděčné popojizdecky a i když je ten interiér strohy (mimochodem je trochu nefér srovnávat fotky z prezentace a někde z bazaru), tak nadmíru bytelný a už v žádné další Fabii se tak neplýtvalo... stejně staré P206 nebo Punta jsou proti tomu bohužel rozpadající se hračky. Nic neupadlo, nic nevrže.
Od té doby ale už Škodovka nepotřebuje přesvědčit o své kvalitě a VW ji drží na uzdě a právě na tom Rapidu to jde vidět...a o tom mluvím... Podobně bytelná a poctivá mi aktuálně přijde současná i20, jen ta dvojitá těsnění na dveřích... :yes:
Mimochodem, dole někdo píše o bezpečnosti... Byl jsem přímo na lince v Mladé Boleslavi a ukazovali nám skelet Rapida a nové Fabie vedle sebe a poměr vysokopevnostní oceli... Na Rapidu je ji násobně méně, asi tolik co na jedničkové Fabii nebo Octavii...
Jo a jsou už po faceliftu ve vyšší výbavě dojezdy na oknech nebo ne? V základu chybí...ale to i i30 je má jen u řidiče v Best of Czech výbavě :no:
-
vrkuboy 23.01.2018 18:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid
Bezpečnost bude o něco horší, někde se šetřit muselo, ale zcela určitě to není pod průměrem dnešní doby. Minimálně na videích NCAP to nevypadá jako z papíru. Otázkou je jak by Rapid a vlastně všechna auta vypadala po nárazu, který je hodně vzdálený tomu normovanému. >:D
Pokud myslíš pulzní ovládání oken tak ano na obou předních jsou, ale vzadu nevím nezkoušel jsem.
P.S. fotky jsem nevybíral tendenčně... jen najít slušnou fotografii interiéru jedničkové Fábie ve vyšší výbavě je kumšt.
-
-
-
-
-
-
-
vrkuboy 23.01.2018 00:18
« Re: Re: Re: Rapid
Ano většina z toho co píšeš je pravda, ale u předfaceliftového Rapida. Měl jsem možnost porovnat před face i po face a ty rozdíly jsou znát! Bohužel Rapid byl na úplném prapočátku totálně oškubaný a laciný a teď si ten cejch nese dál.
Pryč jsou doby kdy měl Rapid třeba nezakrytované pojezdy sedaček a podobné faily.
Světla o kterých mluvíš jsou úplně jiná než ty které mám já. Po faceliftu už má Rapid bi-xenony (byť stále se sníženým výkonem).
Mimochodem zajdi do showroomu s kladívkem a běž proklepnout interiér Fábie >:D Měkčené plasty se nekonají.-
palix 23.01.2018 15:11
« Re: Re: Re: Re: Rapid
Mäkčený plast nevystihuje kvalitu auta. Koľko z nás bežne chytá a stláča palubnú dosku? Ja len keď utieram prach, niekto nerobí ani to. Niekto možno ani nevie, že niečo také existuje ;).
Japonské autá nemali dlho a niektoré nemajú ani teraz mäkčené plasty a patria medzi top autá, čo sa kvality týka. Ľudia to kupujú a na plastoch im nezáleží. U mňa to nie je kritériom, aj keď mäkčené plast mám :). Navyše aj tvrdý plast môže mať peknú štruktúru a môže vyzerať hodnotne.
Rapid je zrejme robený pre ľudí, ktorí sa vozia na Fábiach I a II. Pre tých z FI to bude skvelé auto dokonale plniace ich sny. Pre tých druhých asi tiež - ak už prišiel čas na výmenu. Komu sa nepáči, ten si to nekúpi, prípadne má v danej kategórii celkom slušný výber.
Mne sa napr páči nový Civic ;). Pretože je iný = celkom divočina ;).-
-
-
Verny_2013 24.01.2018 11:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid
posledních 20 let mám auta pouze s měkkými plasty na vrchu přístrojovky, ale jezdil jsem za ty roky lecčíms. Nicméně bezkonkurenčně nejhorší auto bez ohledu na plasty byla Fabia 1 gen s motorem 1,2 HTP 44Kw.-
Ronault. 24.01.2018 15:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid
Vidíš, něčím jsi jezdil, co ani neexistuje... možná by ses měl dovzdělat, jinak "2013" v nicku bude vypadat jako rok narození ;-)
Já ti to řeknu tvou argumentací, vše co ty pochválíš jsem jel a bylo to to nejhorší pod sluncem. Zkus věcně.-
Verny_2013 24.01.2018 22:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid
Ronaulte, vidím že jsi dnes jedl vtipnou kaši, ale máš to marné tady nepřesvědčíš nikoho že fabia 1,2 HTP je to nejlepší auto pod sluncem. Už by ses mohl posunou trošku dál.-
Ronault. 25.01.2018 00:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid
Já někde píšu o HTP? Buď jseš slepý, což by ti bylo bráno jako polehčující okolnost, tak se to snaž tímto směrem vést, nebo jsi ignorant a nechceš vnímat předešlé příspěvky, které byly dokonce adresovány tobě. Také zde nepíšu o tom, že je Fabia I 1.2 HTP nejlepší auto pod sluncem, to je tvůj výmysl. Stačí si přečíst mojí recenzi, tam jsou i negativa popsána...
Na rozdíl od Tebe jsem si své důvody toho, co tu píšu odargumetoval věcně a fakticky. Dokonce jsem si to co píšu odzkoušel, zkus to taky.
Mimochodem, HTP se dávalo i do Rapidu a dokonce jsem to jako dehonestující základní motorizaci neuvedl. Ono to taky jako dehonestaci brát moc nelze, ale to po tobě nechci abys hodnotil, protože jsi ji v Rapidu ani nejel, já ano, dokonce v kombinaci s nejvyšší výbavou, tento konkrétní kus v rámci tohoto testu [odkaz]
Bylo by odvážné tvrzení, že na celém autě byl nejlepší ten motor, protože zde napsat o základní motorizaci, že je dobrá, je trestné, protože málokdo chápe smysl základní motorizace a srovnání jí s konkurencí, každý hned začne s výsměchem, včetně tebe, viz tvé neustálé vnucování HTP do Fabie, jako by neměla jiný motor než základní HTP.
Ale to je asi ztráta času vysvětlovat něco někomu, kdo nechce chápat, proto zdr chodím méně než dříve. -
michal.t 25.01.2018 00:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid
Minimálně jeden zastánce interiéru fabky by tu byl… V autě rodičů na mě vždy ta palubní deska působila velmi dobře, možná i díky tomu, že auto se nestihlo moc opotřebovat. Designem na mě sice kokpit působil zastarale a unyle už tehdy (ono je to spíš mým jiným vkusem - ani nyní nemám z dnešních koncernových aut pocit o nic lepší), ale vyzařovala z něj určitá neodiskutovatelná solidnost, za kterou se ani dnes myslím nemá proč stydět.
Mimochodem, co jsem tak pochytil od lidí ze Škodovky, dodnes někteří kroutí hlavou nad tím, že si tehdy Škodovka díky nadstandardně pečlivému zpracování fabky docela pustila žilou a musela tak prodávat fabky s prachmizernou marží. Po zkušenostech s ní i věřím, že na tom něco bude.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
palix 23.01.2018 14:47
« Re: Re: Rapid
Ahoj "vrkuboy". Myslím si, že ak by vyrábali napr Octáviu I, tak aj napriek dnes nevyhovujúcej bezpečnosti by sa kupovala ako teplé rožky - ak by bola cena napr 7000€, prípadne menej. Sú ľudia, ktorým je jedno na čom sa vozia, hlavne aky to išlo. Navyše Škoda má naozaj veľmi silné meno. Okrem toho, aj dnes je veľa ľudí, pre ktorých je aj Octávia I snom, lebo na lepšie nemajú.
Rapid ako som písal môže byť auto snov pre človeka, ktorý presadne z napr Felície, ale aj "nočnou morou", ak ho dostaneš napr ako služobné auto a máš s ním najazdiť 10 000 km mesačne, pritom doma máš jazdené Audi A6 - napr :).
Kolega má Octaviu II Tour. To auto kúpil za relatívne smiešné peniaze. Je s ňou veľmi spokojný. Ak by som kupoval auto o 4 roky neskôr, tak by som ju možno mal aj ja :). Sú ľudia, ktorých upodozrievam z fanatizmu k značke Škoda (napr môj brat), ale za peniaze, aké dal kolega za to auto by ho kúpilo veľa rôznych ľudí a bolo by im jedno, aká značka to je.
V každom prípade prechod napr z Fábie I na Rapid má veľký význam z pohľadu bezpečnosti. A myslím si, že Rapid jazdí o dosť lepšie ako Fábia I. Kedysi som videl na takom mestskom okruhu Rallye 2 autá predjazdcov. Bolo to na veľkom parkovisku a bola tam vytvorená pomerne zatáčkovitá trať. Na trať vyšla Octávia 1 - TDi a Astra J (nejaký benzín). Bolo neuveriteľné ako sa nakláňala Octávia a Astra išla úplne s prehľadom. Ibaže diesel je ťažký, Octávia 1 je o 2 generácie staršia ako Astra J. Pokrok bol značne viditeľný. O bezpečnosti ani nehovorím.
Ja pokles ceny auta neriešim. Predošlé auto som mal 10 rokov a predal som ho za cca 27% pôvodnej ceny. Nie veľa, ale auto poslúžilo, prišla príležitosť kúpiť si nové - dokonca také, aké sa mi páčilo, tak som vymenil. A to súčasné je oproti starému úplne inde. A čo bude o 10 rokov? Či auto bude lacnejšie / drahšie? To neriešim. U auta s istým vekom sa skôr na cene podpíše údržba, vzhľad, technický stav (v prvom rade).
Otravné ponúkanie spôsobí to, že:
1. väčšina ľudí si to kúpi a bude spokojná, že má to, čo je najlepšie
2. nadobudneš k tomu odpor a nechceš to a kúpiš si niečo, o čom si presvedčený, že je skvelé pre teba a nemá to každý druhý sused ;). Neviem, či si pamätáš 90-té roky :). Vtedy sa nosili šuštiakové súpravy (také športové odevy). Mal to skoro každý, ľudia to nosili všade (aj do kostola). Ja som to neznášal, bolo to hrozné a nikdy som to nechcel ani nemal ;). Podobne je to s autami :).
Škoda praktická je - dokonca ani ja, ktorý s ňou práve nesympatizuje to povie :). Má plno háčikov, sieťok... Moje auto to nemá a nie je tak praktické, ale ja som ešte stále celkom nedospel a v naše j rodine je tá praktická je moja žena (práca, robota, povinosti...) ;). Ja som všetko ostatné...
S dĺžkou komentárov by som sa mal krotiť ;). Ale autá sú moja záľuba...-
vrkuboy 23.01.2018 18:18
« Re: Re: Re: Rapid
Že jsi ještě nedospěl? >:D Tak moment mě je 30! >:D taky nejsem nejstarší >:D Rapid je daily car od kterého čekám spolehlivost, pohodovou jízdu, nenáročnost... jednoduše aby to jezdilo a nemusel jsem tomu věnovat pozornost. Jasně že moje mladé já by chtělo třeba Lancer EVO a podobně, ale jako daily car si to představit neumím >:D V téhle roli jsem s Rapidem spokojený. Pro zábavu mám jiné auto, které stojí v garážia rapid je venku na slunci, dešti, sněhu >:D
Jednoduše k Rapidu nemám citovou vazbu a asi ani mít nebudu. Jsem s ním spokojený, ale beru to jako spotřební zboží. Na to aby mě Rapid bavil je až moc dokonalý. >:D-
palix 24.01.2018 14:28
« Re: Re: Re: Re: Rapid
Ja mám 42 a začínam si tak trochu plniť sny. Keď dospejem, tak asi už asi budem niekde pred koncom mojej cesty ;).
Mazda 3 je pre mňa taká univerzálna voľba - pekné, dobre jazdiace a relatívne silné auto :). Ešte by som chcel stihnúť motorku, ale to má jednu "maličkú" prekážku - manželku. "Lámem" ju už dlho a stále odoláva. Motorku má bratranec, brat, švagor... A ja nieee :(.
Na mňa by bolo niečo ako Lancer EVO, alebo Subaru STI trochu silná káva. Stačila by napr Mazda MX5, prípadne niečo podobné - nie extrémne silné, ale zábavné. Pred rýchlosťou mám rešpekt - ako sa hovorí "rýchlosť zabíja". Aj motorka je pre mňa skôr na užitie si pocitu voľnej jazdy, ako naháňaním sa za vysokým zrýchlením a rýchlosťou.
Čo máš ešte v garáži? Kde je recenzia? ;)
-
-
Rasto 23.01.2018 18:51
« Re: Re: Re: Rapid
Octávia 1 za 7 000 eur sa predávať nemôže - pretože by to bolo určite pod výrobné náklady - myslím, že tu je latka Dacia (stará technika za cenu bez vývoja zabalená v jednoduchom obale), a že by som bral radšej O1 ako Daciu. Či jazdí o dosť lepšie ako fábia 1 je otázka - technicky to zázrak zrovna nie je - zlepenie zadku z O1 a predku z Pola.
Ale tiež nesúhlasím s Ronaultom, že F1 je lepšie auto - poupravil by som to - v svojej dobe bola F1 lepšie auto, ako je v svojej doba Rapid.
Ale čo sa týka motorov tam je to svetelný krok vpred :-)-
palix 25.01.2018 10:31
« Re: Re: Re: Re: Rapid
Ak mám starú technológiu, ktorá je dávno splatená, bolo by teoreticky možné robiť aj Octáviu I za cenu Dacie :). Ibaže dosiahnúť súčasné bezpečnostné štandardy + Euro 6 by asi nebolo možné. Ale v Afrike, Indii... by sa to dalo - aj za menej ako 7000€.
Ja by som asi radšej sadol do novej Dacie, ako starej Octávie - predsa len bezpečnosť musí byť trochu inde pri takom vekovom rozdiele.
Musím ale priznať, že Octávia I bola v čase svojho vzniku snom mnohých ľudí. Aj ja som vtedy o nej sníval. Od dôb mladosti som sa ale od Škody odklonil - hlavný dôvod = je ich všade plno a aj keď sú dobré, nie sú ničím výnimočné.
-
-
-
-
-
Bobanus 15.03.2018 15:39
Je tam cítit úzký podvozek i interiér
Ahoj, pěkná recenze, mám doma R. Spaceback 1.2 TSI 2016, ale zároveň mi prošlo pod rukama několik jiných vozů jako F. Focus II fl. 1.6, VW Jetta 1.6 MPI až po R. Megane III 1.6, či novou Hyundai I30, nový Peugeot 308 1.6 HDI. Srovnání Rapidu s vozy třídy C je tak trochu trik Škodovky. Ty jmenované vozy jsou nejen širší v interiéru, ale cca o 10cm širší v podovzku!, a je to znát fatálně, zejména na dálnici při delších cestách, ale také na sněhu apod. Rovněž sedadla jakoby připomínala lowcost, jsou divně tvrdá přesně tam, kde by měla trochu pohltit záda, navíc jsou docela malá. Nevím jak motor 1.0 TSI, ale ten můj 1.2 TSI při větší zátěží jde slyšet docela dost, což mě překvapuje, protože v Golfu je stejný motor nádherně tichý. Brzdy jsou průměrné a to mám kotouče vzadu, bez nich je to ryze výkon Fábie I a brzdí se často i očima. Celkově je vůz praktický, ale je to pořád třída sama pro sebe a dokonce Fiat Tipo v kombíku nebo F. Focus III v kombíku pořídím za stejnou cenu v podobné výbavě, kde zejména Focus je o třídu lepší, nejen v interiéru, ale i prostoru a podvozku.-
vrkuboy 24.03.2018 20:42
« Re: Je tam cítit úzký podvozek i interiér
Ano tohle auto je rozměry spíše Fábie s nataženým rozvorem.
Nějaké ty svoje nedostatky má, nicméně v průběhu výroby Škodovka evidentně sbírala informace a co šlo to po faceliftu napravila. Zejména ty tvrdé sedačky jsou minulostí. Tedy minimálně ty co mám já (polokůže) jsou pohodlné, ale u základní výbavy se možná nic nezměnilo. Dokonce i podvozek není tak prkenný jako u modelu předfaceliftem a to je co říct protože mám 17".
Když se ta 1,0 TSI vytočí tak slyšet je, ale na poměry lowendových aut je to pořád víc než slušný. Hlavně ho není potřeba nijak zvlášť vytáčet jako atmosférické motory takže se do spektra otáček kdy už je motor hlučný často člověk nedostane. Mnohem víc mě zajimala kultivovanost chodu motoru a ta je až nečekaně dobrá i když je vidět že to dalo práci protože třeba volnoběžné otáčky jsou 1000rpm >:D při nižších už by asi vibrace byly cítit.
Na Tipo jsem koukal, ale ve škodovce jsem dostal tak dobrou cenovou nabídku, že byl Fiat ze hry. Předchozí auto byl Fiat, ještě jednoho Fiata vlastním a jsem fanouškem značky Fiat (snad to jasně naznačí jak výhodná ta cena byla) >:D Zvítězil rozum nad srdcem :-)
-
K té ceně...za mě je zcela adekvátní a byla to skvělá volba. Asi žádný jiný konkurent nenabídne za 400 tisíc tolik výbavy. :-)
A určitě máš rádio Bolero? Myslel jsem, že ho už po FL nedávají, když Swing dostal 6,5" displej.