Škoda Rapid (1987)
21.10.2010Tohle auto už kdysi na tomto webu bylo. Ale od dob jeho představení se odehrálo tolik změn, že si to vyžádalo zcela novou recenzi. Jak to všechno…
Škoda Rapid (Rudy_742)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Čalounění 21.10.2010 10:31 Stejsn
- pěkný ale.... 21.10.2010 11:02 gagarin_cccp
- Kraska 21.10.2010 12:20 DrFrank
- Nádhera 21.10.2010 16:49 matii
- Je to pěkný 21.10.2010 22:28 Aspire
- krásná práce 22.10.2010 13:42 FISHkaa
- Poděkování 22.10.2010 14:54 Rudy_742
- Hezké 22.10.2010 22:16 McGyver2
- super 23.10.2010 14:26 twistedTSD
-
plány do budoucna 28.10.2010 07:17
MATTESS
- Re: plány do budoucna 28.10.2010 12:04 Rudy_742
- Pohlazení 03.03.2011 23:31 woody-alien
- Bomba 16.05.2011 17:51 JanPribik
- tie kola 21.06.2011 14:52 Brandon Walsh
- Motor 03.07.2011 09:20 MATTESS
-
Stejsn 21.10.2010 10:31
Čalounění
Prosímtě, mohl bys vyfotit ten strop? Potřebuju si nechat udělat nové stropy na dvě auta a docela bych chtěl vidět fotku toho tvého. -
gagarin_cccp 21.10.2010 11:02
pěkný ale....
nazdar, koukám spousta práce a úsilí, i když jsem zapřisáhlej odpůrce těchhle starej škodovek(105-135), natož v tuningu. Krom starýho Rka max v jeho sportovní verzi.
Jinak pěkný čalounění, tak ať to jezdí a hlavně to nikde nerostřel, neb bezpečnost je na úrovni papírové škatule od bot.
...jen ten znak na tej kapotě bych vynechal, ale je to Tvé auto a jak si ho zpestříš je jen čistě Tvoje věc ;-)
teď si tak uvědomuju,aby to nevyznělo špatně, je to pěkná práce :yes: -
twistedTSD 23.10.2010 14:26
super
vždycky jsem ujížděl na rapidech a zvlášť tenhle je opravdu pěknej :yes: ...škoda, že nemůžu hodnotit -
MATTESS 28.10.2010 07:17
plány do budoucna
Práce bylo dost, dle fotek. Jsem zvědav na finální podvozek. Ten by autu pomohl dost, pokud bude vhodně navržen. Nejsem si jist těmi T písty. Podle mě na takový motor nejsou třeba (není to závodní speciál) a spíš budou na škodu (horší vedení). Od koho bude vačka?-
Rudy_742 28.10.2010 12:04
« Re: plány do budoucna
S těmi "téčky" si to ještě rozmyslím, podle toho, co tam přijde za karburátory :-) Na jednu stranu chci zachovat původní techniku i se SEDRem a přiblížit to spíše L/A modifikaci, ale kamarádovi se doma válejí dvě Dellorta, a to jistě taky má něco do sebe :-) Do těch cca 90k nechám spíše původní písty. Pokud se rozhodnu pro rozsáhlejší přestavbu se dvěma horizontálními karburátory, tak asi pořídím "téčka".
Vačku jsem zatím nějak extra nesháněl. Viděl jsem jí kdysi na Speedpru (ale už jí stáhli) a tuším že na Demon Racing e-shopu.-
MATTESS 28.10.2010 19:03
« Re: Re: plány do budoucna
Na 90k stačí SEDR ;-) a spotřeba se nebude příliš lišit od serie.
Vačku bych řešil přímo s výrobcem, v žádném případě přes nějaký e-shop. K vačce musíš přizpůsobit hlavu, karburátor, vůle ventilů.... a to často ty e-shopy ani nevědí. A v tom shopu, co jsi psal, mají jen 2 typy, co se skoro bezhlavě používají ( alespoň mi to tak přijde).-
-
MATTESS 28.10.2010 20:19
« Re: Re: Re: Re: plány do budoucna
Já bych volil Motor Excel, má vlastní vývoj vaček, odzkoušeno. Kamarád má 265/258, přesně mu určil úpravu hlavy, kompresní poměr, natryskání, rozdělovač.... Na brzdě 89k, 129Nm, 206km/h, jede moc pěkně na 1,3.
Další možnost je Krejbych. A dál Chovanec, Muck a další, ale spíše jsem pro ME.-
-
Poustnik 28.10.2010 22:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna
Tyhle debaty mě fascinujou! Já totiž vím, že zůstanu u výměny kol na zimu, to je 20 šroubů, dál moje trpělivost nesahá. >:D Když jsem viděl, jak se kamarádovi porouchal motor na traktůrku a on řekl - tak se podíváme dovnitř! A během soboty ho celý rozložil a zase složil, no to mě vomejou! Já bych půlku součástek poztrácel a druhou půlku vzteky zahodil.... :-! >:D
Náš pražský soused má Rapida už od roku 1989, nemá děti a je taky takový hračička. Přiznávám, že se mi nikdy moc nelíbil, ale na mírné tunění je to asi ideální objekt. Ať ti dělá radost! Hoj! :-)-
Rudy_742 05.07.2011 13:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna
>:D :yes: :yes: Já jsem z toho auta taky někdy na prášky a říkám si: "Máš ty vole tohle martyrium zapotřebí?" Ale pak stačí nasát vůni benzínu, nastartovat, projet se po okreskách za městem a člověk té staré herce ty hodiny trápení rád odpustí :-)
-
-
-
Kuban 05.07.2011 23:19
« Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna
206? >:D No hele, nekrm nás tolik >:D K takovému číslu bohužel jen s motorem nikdy nedojdeš.... Aneb fyziku neochčiješ >:D Ani tak dlouhý kopec neexistuje abys to prubnul, možná tak an D1 z vysočiny na brno hned před městem... Tam možná jo :-) Při přetočení tacháče.... což taky pro na 3x uloženou kliku není moc sranda.-
Rudy_742 06.07.2011 00:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: plány do budoucna
Nereálná hodnota to není :-) Škodovky s upraveným motorem a pětistupňovou převodovkou s nezkráceným stálým převodem nemají s pokořením dvoustovky až takový problém. Znám pár takových "bláznů", kteří se přes tuhle hodnotu dostali. Mně osobně změřil nedávno kamarád, který jel za mnou s Fordem Escort, rychlost cca 190 km/h, což s ohledem na možnou chybu měření jeho tachometru může být nějakých 175-180 km/h v reálu. A to mám relativně sériový motor, bez větších mechanických úprav. Je fakt, že do nějakých 160 to bylo po rovince a pak už pomohl sklon silnice mírně z kopečka.
Ale věřím, že zvýšením výkonu na 89 koní (což je o 50% oproti sérii!), jak psal Mattess, je možné dosáhnout i takových čísel.
-
-
-
-
-
-
-
woody-alien 03.03.2011 23:31
Pohlazení
Tak tahle recenze je pohlazení po duši, super ! :yes: :yes: :yes:
Přeju hlavně aby tvoje auta nechali idioti na pokoji. Jsem zvědav jestli tě někdy zmerčím na silnici (ať už Rapida nebo Octávku), bydlím kousek od Děčína. ;-)-
Rudy_742 04.03.2011 08:14
« Re: Pohlazení
Děkuji za přízeň, sousede :-)
Rapid se již natrvalo přestěhoval do garáže, na světlo boží vyjede jen o slunečných odpolednách a příležitostně na nějaké motoristické srazy :-) Octavia je bohužel "spotřebním" vozem na každodenní ježdění, a v centru města jí bohužel nemám kam schovat před vandaly.
-
-
JanPribik 16.05.2011 17:51
Bomba
Ahoj,
tak tové lidi jako ty moc uznávám. Nádherně udržované auto. Tady je vidět, že nejen za velké peníze je možné mít krásné auto. Jak nemám škodovky rád, tak za tímhle bych se rád otočil.
Jen bych si nechal od cesty hlášky typu"motor na spávném místě". Ono to totiž evokuje asociace se sportovním laděním vozu a to přeci jen není tenhle případ.... Ale jinak absolutně kolosální bomba... uchováváš kus historie budoucím generacím a vyvaroval ji se tuningu made by Tesco... :yes: -
-
MATTESS 03.07.2011 09:20
Motor
Kolik tak nejedeš za rok? Já bych se na T-písty vykašlal. Nechal bych seriový a kliku z Fabky. A hlavně kvalitní vačku. Od koho ji plánuješ a jakou?-
Rudy_742 04.07.2011 08:00
« Re: Motor
Zdravím! :-) Roční nájezd je opravdu minimální. Auto si beru jen na srazy a příležitostné výlety za dobrého počasí, takže ročně najedu s rapidem max 2.000 km.
Co se týče "dodavatele", uvažuji o spolupráci s mladoboleslavským Drag Racing Teamem Pešan. Připravovali na závody do vrchu kamarádův Hyundai Accent a jejich škodovky 100 a 110R vítězí v mnoha závodech, takže se asi o volbě komponent a stupni úprav poradím s nimi.
Motor ale bude už jen třešnička na dortu. Přes zimu potřebuju shodit nápravy, vyztužit ramena, zrepasovat brzdy a přitvrdit podvozek. Pokud má auto pořádně jet, tak musí nejdřív adekvátně brzdit a reagovat v zatáčkách :-)-
-
Rudy_742 05.07.2011 12:55
« Re: Re: Re: Motor
Kotouče dozadu a kapalinová ruční brzda by byly pěkné fičury, ale nevím, co by mi řekli na STK, taky to není zrovna košer úprava >:D Přeci jen chci, aby to auto mohlo jezdit normálně po silnici, nechci rozhodně stavět žádné "těžítko", které se přemisťuje na srazy na plaťáku, jednou si obkrouží kemp a zase zpět hurá na přívěs. (Už takhle jsem zvědav, co by mi řekla hlídka dopravní policie na ty patnáctipalcové chromované disky)
Pokud nechám vzadu bubny a zrepasuju je, použiju dobré obložení, tak dopředu dám kotouče pouze vrtané, nechlazené, aby nebyl přebržděný předek. Pokud se zblázním a dojde na kotouče vzadu, tak asi dopředu dám vnitřně chlazené. Rozhodnu se ještě podle financí a momentálního "vyspání" :-)-
MATTESS 06.07.2011 01:32
« Re: Re: Re: Re: Motor
Ručku bych určitě nedělal kapalinovou. Ta není spolehlivá. Poklesne tlak a auto ujede. Jinak kamarádi s tím jezdí normálně, nemají žádná těžítka na srazy s plaťákem ;-) Ale na STK by se jim to nelíbilo.
Vrtaný kotouče jsou horší než klasický. Jednak je vrtají ze seriových a ty otvory zmenší masu kotouče, který se pak snadněji přehřeje a zkroutí. Chlaďáky předek nepřebrzdíš, ale bude mít lepší odolnost proti přehřátí a jen tak se nezkroutí. Kamarád to tak měl (předek chlaďáky, zadek bubny) a na okruhu to brzdilo krásně celou jízdu. Naopak další kamarád s jednoduchými předními kotouči je měl po jízdě fialové (přehřál je).-
Rudy_742 06.07.2011 12:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Motor
Díky za zajímavé postřehy z praxe ;) Jeden můj kamarád (taktéž s rapidem) obyčejné vrtané kotouče na autě měl a byl s nimi vcelku spokojen. Ale je taky pravda, že je nepřehřál, protože s autem na okruhy a podobné akce nikdy nejezdil. Tam by se asi ukázalo, jak se věci mají :-)
Jinak ten tvůj kamarád s těmi chlaďáky vpředu a bubny vzadu... Není to náhodou Walter s černým rapidem "Laurin&Klement". A vzadu v bubnech používá sériové obložení, nebo nějaké "nestandardní"?
-
-
-
-
-