Recenze

9 Majitel

Škoda Rapid Ambition Fresh 1.2 TSI 77kW

9.68 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Rapid, foto 1 Škoda Rapid, foto 1 Škoda Rapid, foto 1 Škoda Rapid, foto 1 Škoda Rapid, foto 2 Škoda Rapid, foto 2 Škoda Rapid, foto 2 Škoda Rapid, foto 2
Škoda Rapid, foto 2 Škoda Rapid, foto 2 Škoda Rapid, foto 3 Škoda Rapid, foto 3 Škoda Rapid, foto 4 Škoda Rapid, foto 4 Škoda Rapid, foto 5 Škoda Rapid, foto 5 Škoda Rapid, foto 5 Škoda Rapid, foto 6 Škoda Rapid, foto 7 Škoda Rapid, foto 8 Škoda Rapid, foto 10 Škoda Rapid, foto 11 Škoda Rapid, foto 12 Škoda Rapid, foto 13 Škoda Rapid, foto 14 Škoda Rapid, foto 15 Škoda Rapid, foto 16 Škoda Rapid, foto 17 Škoda Rapid, foto 18 Škoda Rapid, foto 19 Škoda Rapid, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Přezdívky už nedávám :D Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:7500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Vůz jsem zakoupil jako náhradu za předchozí přibližovadlo Ford Focus combi 1.6 TDCI a to poměrně náhodou a celkem narychlo.
S Fordem jsem jezdil 3 roky a za celou dobu s ním nebyl prakticky žádný problém, jenže pak přišla porucha řídící jednotky ABS a nademnou ,,visela,, investice skoro 40 000, navíc po vyjetí diagnostiky jsem se opravdu zhrozil, protože části vozu, které byly podle diagnostiky ,,načaté,, byly taky dost zásadní investice....a vzhledem ke staří vozu jsem se rozhodl,že raději půjde z domu a já se začnu dívat po autě jiném.

Po proběhnutí několika autosalonů různých značek a autobazarů, jsem se rozhodoval mezi 3 kandidáty : Volkswagen Golf VI 1.2 TSI, Škoda Octavia II FL 1.6 TDI a právě nový Rapid 1.2 TSI.
Nakonec zvítězil právě Rapid a to díky ceně která mi byla nabídnuta a taky jistotám nového vozu.

Začalo tedy obcházení dealerů Škoda,kvůli nejvýhodnější nabídce na nový vůz a taky protiúčtu vozu starého.
Nejlepší nabídku mi udělal právě Auto Šmucler v Plzni, nicméně původně jsem byl rozhodnut dát auto do výroby a především jít do slabší motorizace 63kW. Jenže na salonu stálo právě moje budoucí auto a otázka dealera zněla: ,,A co tohle?"
Copak o to, byla to silnější verze s lepší výbavou a taky by auto bylo hned....jenže bylo cenově poněkud nad můj limit...
,,Na cenu nekoujte, s tou něco uděláme"....a taky,že udělali - sleva byla přes 90 000 a tak se cena dostala dokonce hlouběji než za slabší a méně vybavenou verzi-a to jen proto,že auto stálo na "krámu" ,sedali si do něho lidé a mělo najeto 22km :D !
Tím pádem bylo rozhodnuto - sepsal jsem smlouvy a byl jsem majitelem nového běláska Škody Rapid 1.2 TSI 77kW, ve výbavě Ambition Fresh.
Z vozu jsem měl pochopitelně moc velkou radost a mám do teď.

Jedna z věcí na kterou jsem byl zvědavý byla spotřeba, protože jsem byl zvyklý z 1.6 TDCI na velice přátelské provozní náklady co se apetitu týče...moje překvapení bylo obrovské, protože úplně čerstvý motor byl schopný první nádrž udělat se spotřebou 5,8l/100, což bylo lepší než poslední spotřeby u Focusu (určitě zapříčeněno výše zmíněným stavem auta). Auto jsem až do nějakých 5000km poctivě a ohleduplně zajížděl a nutno řící, že se vyplatilo....protože motor teď skutečně běhá jako hodinky, vozidlo upaluje jako Fík a spotřeba se v průměru drží bez problému na 5,5l/100.
Z motoru a zpřevodování jsem vůbec mile překvapený dodnes, byl jsem zvyklý na zátah naftového agregátu ,,odspodu,, a žádné problémy s převalováním motoru v nízkých otáčkách,při jízdě na spotřebu a proto jsem se trochu obával jak si bude maličký motůrek s autem rozumět. Můj známý si dokonce dělal legraci, po tom co motůrek viděl : ,,Na jakej program ta pračka pere? " :D Jelikož tvrdí,že motor začíná od 6ti válce...Jak hezký byl pohled na jeho výraz, po svezení s autem :)
Zpátky,ale k mému pohledu...motor si na svůj objem a papírově mnohem menší kroutící moment s autem poradí naprosto bez problému a k mému překvapení se chová ve spodních otáčkách spíš jako nafťák...nedělá mu problém zabírat od 1500 otáček-dokonce velice ochotně a narozdíl od slabší verze výkon a zátah nekončí ani za hranicí 5000 otáček...spíše naopak. Což je určitě fajn, při nutném předjíždění a taky při troše toho blbnutí na okreskách :) Zajímavé taky je,že si auto říká a řazení správných ,,kvaltů,, a celkem mi trvalo si zvyknout na řazení 6ky při 60km/h...tomu,že motor a zpřevodování je k autu jako dělané opravdu odpovídá i spotřeba, která se jak už jsem psal v průměru pohybuje kolem 5,5l/100, nejnižší byla za městem cca 4,4l a naopak nejvyšší po hodině v totálně zacpané Plzni(popojíždění v koloně s klimou) 8,3l/100. Toť asi vše k motoru, alespoň zatím :)

K podvozku a chování auto spíš krátce. Po zkušenosti z Focusu a Octavie II je to upřímně trošku krok zpět - je znát koncepčně starší mix použítých dílů na podvozku Rapidu. Trošku hůř žehlí nerovnosti a taky je o něco méně jistý v zatáčkách - což ale dost přisuzuji použitým, velmi úzkým pneu - 185 (na zimu už je objednán rozměr 195 a na léto 215). Nicméně při běžné jízdě je podvozek dostatečně komfortní a bezpečný. Jde zkrátka o zvyk a předchozí mlsání s např. Multilinkem. Já si za 7500km už zvykl a jsem spokojený.

Brzdy jsou na všech 4 kolech kotoučové a účinnost je ideální....ani jedovky,ani bahno...při běžné jízdě je dávkování přijemné a při nutnosti prudce brzdit se zakousnou velice ochotně a s lehkou váhou Rapida si poradí obstojně...navíc nijak závratně nevadne učinnost ani při razantní jízdě a opakovaném brždění - jednoduše spokojenost.

Interiér auta je po stránce designu klasická Škodovka, všechno přesně kde má být,čísté a elegantní tvary, slícování na vysoké úrovni a dle mého je to interier, který nebude ,,stárnout,, - asi jako u všech Škodovek počínaje Octavií I.
Škoda jen tvrdých plastů,které na omak nejsou moc příjemné, nicméně nevržou,neklepou..takže nakonec proč ne....Příjemný je kožený paket-volant s ovládaním radia,řadicí páka a ruční brzda.
Hodnocení je věc subjektivní a každý má názor jinde...ale podle mě,je to za dané peníze celkově slušný počin.
Prostornost je na vysoké úrovni a to především v podélném směru - dlouhý rozvor je znát. V oblasti ramen a loktů by nějaký ten centimetřík neuškodil,ale pro 4 lidi, je to prostor naprosto dostačující (navíc jezdím většinou max. ve dvou lidech)
Kufr, ten snad nemá cenu ani rozebírat - prostě Škodovka....nikdo nenabídne v dané třídě víc řekl bych... skutečně až až :D

No a nakonec design karoserie. To je věc ČISTĚ subjektivní a nikomu nehodlám nic vnucovat, nebo ho o něčem přesvědčovat. Mě se vždycky líbily spíš hranatější auta a nikdy jsem nebyl fanda do ,,módních vlnek a křivek,,. Podle mě je design nových Škodovek pod taktovkou Kabaně velice povodený, vkusný, elegatně sportovní...a přitom nevtíravý...a taky si osobně myslím,že narozdíl od ,,módních,, křivek u konkurentů - především z Francie a Koreje, nebude tento koncept designu stárnout,tak rychle....třeba taková Octavie I combi je podle mě i po letech krásné auto :)
Jediné co je na tomto trendu trošku ,,hloupé,, je to,že na první pohled si lidi můžou plést Rapida od Octavie III a Oktávku od Superba FL....nicméně, pro mě, jako pro majitele Rapida je celkem fajn a zábavné slyšet : ,,To je pěkná Oktávka,, :D


To je zatím asi tak vše...časem možná, budu doplňovat a předělávat....:)

Takže pěkné čtení, stručné recenze mého vozu :)

Silné stránky

- Vniřtní prostor - hlavně v podélném směru
- Zavazadlový prostor
- Motor - skvělý poměr výkon X spotřeba
- Vynikající 6° převodovka
- Design
- Cena

Slabé stránky

- Trochu horší tlumení příčných nerovností
- Díky nízké hmotnosti náchylnost na boční vítr
- Trochu užší interier

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím ještě čeká na první prohlídku

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Šmucler Plzeň, vynikající jednání a skvělá cena, sleva přes 90 000

 

Novinky v recenzi

5.3.2014 18:34

Nové botky :)

Obuta nová sada letních kol :) Zimní už letos vážně trápit nehodlám...:)


Další vozy Škoda Rapid



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10

Nuvěřitelně tichý...po přesednutí z TDCI až nepříjmně tichý :D

kvalita sedadel
8

Na můj vkus by mohly být tužší a s o něco větším bočním vedením

brzdy
9

Bez problémů - ideál k povaze a účelu vozu

zavazadlový prostor
10

Bezkonkurenčí






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…