Škoda Rapid (2017)
24.12.2017Stejně jako u mé předešlé recenze na Oktávku 3, i tady budu psát názory na auto jakoby z úhlu pohledu dvou lidí, které jsem nazval Dr. Jekyll a Mr.…
Škoda Rapid (MadMack2)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Tak to je vánoční překvapení 24.12.2017 18:01 Verny_2013
- 1.0 TSI DSG 25.12.2017 11:31 Mesith
- Gratulace... 25.12.2017 17:36 Ronault.
- Mazdička 26.12.2017 09:32 dadasada
- Pekná recenzia 27.12.2017 20:31 Rasto
- podvozek 28.12.2017 22:04 XTad
-
Ještě k výběru auta 01.01.2018 16:49
MadMack2
- Re: Ještě k výběru auta 01.01.2018 17:31 Ronault.
- Re: Ještě k výběru auta 02.01.2018 14:45 Rasto
-
Re: Ještě k výběru auta 02.01.2018 21:26
martinST
- Re: Re: Ještě k výběru auta 12.01.2018 15:16 palix
- Re: Re: Ještě k výběru auta 12.01.2018 23:35 MadMack2
-
Verny_2013 24.12.2017 18:01
Tak to je vánoční překvapení
Z Octy do Rapida! Skvělá recenze včetně dr.Jekkyla i mr. Hyda. Nejvíc jsem se pobavil v kapitole výběr vozu - testovací jízda s Pegueotem 308. Taky jsem s ním jezdil a i-kokpit je ta největší ergonomická zrůda mezi dnešním interiéry. Ale ptáka se mi volantem přehodit z jedné nohavice do druhé nepovedlo. Za tohle dávám plnou! -
Mesith 25.12.2017 11:31
1.0 TSI DSG
Hezká recenze, dovolím si přidat svoje zkušenosti s Rapidem 1.0 TSI 70kW a DSG. Nikdy jsem teda nejel s tou 1.4, ale s tou 1.0 to jede parádně. Obecně se převodovka chová podobně jak je tady popsáno. Nechává točit kolem 1500ot, ale motoru to moc nevadí. Občas trošku duní, ale sílu má. Pokud lehce přidám, hned podřazuje a jde do otáček. Naopak mi třeba vadí co děla do kopce. Byl jsem zvyklej jet do jednoho kopce s manuálem 1.2 TSi na určitej stupeň a třeba 2500ot. Ta 1.0 by na to měla taky zvládnout, ale ten automat prostě pořád podřazuje a jde třeba na 3500ot úplně zbytečně. Takže občas ho musím krotit a odřazovat za něj. Potom ten stejnej kopec zase dolů. Jel bych na 4 a lehce brzdil. DSG tam napere 3 a mota 4000 aby brzdila. Takže pak zase řadím nahoru. Jinak teda kromě tech kopců je ten motor s DSG parádně sladěnej. Nemůžu si to vynachválit. Když to srovnám s tou 1.2 TSI 66kw, tak je ten motor hrozně živej, ale to dělá asi ten automat. Mám to auto skoro 2 měsíce a nikdy jsem s DSG nejezdil. Jezdím akorát s automatem v kamionu, ale to je úplně jiná liga.
K tomu Peugeotu 308 se taky vyjádřím. Mají ho naši a je to strašný auto. Neergonomickej interiér, volant tak blbě že když si ho nastavím, nevidím na budíky. Infotainment zpomalenej a hroznej. Nejhorší je, že to auto má 1.5 roku a upadly tomu řidičovy dvěře z pantu. Ten čep co to tam drží normálně vypadl a dveře držely jenom na spodním. Výborná kvalita zpracování.-
-
Mesith 25.12.2017 23:51
« Re: Re: 1.0 TSI DSG
Ono se stačí podívat na ten pant. Drží to tam čep zasunutej zespod a zajištěnej závlačkou. To aji felda má lepší pant. Nemám důvod si to vymýšlet. Kdybych to neviděl na vlastni oči, tak tomu asi taky neuvěřím. Do dveří Rapidu zatíkalo možná u prvních ročníků. Ani u Toleda 2015 mi tam neteklo.
-
-
palix 12.01.2018 14:18
« Re: 1.0 TSI DSG
Gratulujem k novému autu a prajem veľa šťastných kilometrov.
S Rapidom som síce nejazdil, ale mal som tú česť s Audi A3 1,0 - neviem aký to bol výkon, ale nešlo to vôbec zle. Zaujalo ma hlavne to, ako rýchlo padali otáčky pri radení prevodovky - to som ešte predtým nevidel.
Osobne akosi nie som prívrženec Škody (môj brat je), ale každý nech si kupuje čo chce - hlavne nech je spokojný ;). Druhý brat má služobný Rapid a majú aj Focus II. Vyjadril sa, že správanie Rapida na ceste je ... Ale pocity sú relatívne a nie každý to vníma rovnako.
Tiež som nedávno kupoval auto a keďže bude na 10 a viac rokov, chcel som niečo čo najviac odolné a s čo najviac "FUN-factorom".
Nie je to cesta dole - prejsť z Octávie (pre mňa najlepšia Škoda) na Rapid? Predsa len Octávia bola robená vždy ako špičkové auto a Rapid bol vždy myslený ako lacné auto. Rapida nemá nikto známy, ale Octáviu má kopec ľudí - od 1. generácie, po poslednú a chvália si to.
DSG je možno super, ale kolega kedysi kúpil Octáviu II s DSG s cca 60 000km a po cca 25 000 km to predal, lebo už začala DSG blbúť a vraj to čakal drahší servis. Možno nemala tie km reálne, ale problém tam bol. Teraz má novú KIU (jeho prvé nové auto) a vyzerá spokojne. Pritom to bol pravoverná priaznivec značky - mal Felíciu, Fábiu, 2 x Octáviu II - nakoniec podľahol výhodnej ponuke.
Držím palce aby auto fungovalo bez problémov.
-
-
Ronault. 25.12.2017 17:36
Gratulace...
...ani ne tak k autu, ale k tomu nadšení přejít z mainstreamového auta nižší střední třídy do lowendu s pár cinkrlátky (viz podvozek a poměr vysokopevnostní oceli ve srovnání třeba s Fabií) a dát za něj v benzínu 450t Kč.
Právě jsem řešil, že v našem otloukankovi je před Romerem King II prostě málo místa, že v Rapidu by bylo více, že jako levné (do 300) slušně vybavené popojíždědlo by ženě stačilo, ale jak koukám tak raději ani ceník nebudu otvírat...
Ale ať slouží a Škoda fans jsou vždy spokojení a i přes vyzkoušení jiných aut při vybírání auta, stejně u té Škody skončí...a jak říkám, ať je auto jakékoli pro mě, majitel z něj musí mít radost :-) :yes:-
MadMack2 25.12.2017 21:23
« Re: Gratulace...
Díky za gratulaci i když vyznívá poněkud jízlivě :-)
Od roku 2005 jsem různýma škodovkama ujel půl milionu kilometrů, vždy bez problémů, ceny servisek byly také vždy dobré a tak mám i nadále ke škodovce důvěru.
A co se týče ceny, máš tip na jiné auto v podobné cenové hladině s automatem, které jsem ve výběru opomněl?-
Ronault. 27.12.2017 17:54
« Re: Re: Gratulace...
Však já ti tu důvěru vůči škodovce neberu, taky mám dvě doma, ale prostě když začnu číst recenzi jak si vybíráš auto a už cíleně v podstatě víš, že stejně skončíš ve Škodovce, tak je to rozhodování zbytečné popisovat, je neobjektivní.
Hned na začátku Astra, auto, které je o třídu výše, porovnáváš cenu dieselu proti benzínu v Rapidu, benzín je v Astře levnější a taky plná výbava v Astře je něco jiného než v Rapidu.
i30 je byla novinka, ale i tak u prodejců jsou ceny o hodně jiné než v cenníku, opět srovnáváš cenu v naftě, proč ne v benzínu? A navíc na skladě ještě i teď jsou automaty v minulé generaci, která je pořád ještě dobré auto. [odkaz] - a výběr byl větší.
lehce jeté v naftě: [odkaz]
Ad Focus... za dvoulitrovou naftu 530? Super cena za plnohodnotné auto s perfektními jízdnimi vlastnostmi, opět v benzínu by cena byla někde na úrovni tvého Rapidu. A jestli ti na něm nepříjde nic extra...jel jim Jekyl nebo Hyde? Neříkám, že je to krásné auto, to ne, ale zase jako celek a jízdně jiná (nižší střední) třída.
... a tak se dá pokračovat.
Neříkám, že je Rapid úplně špatnou volbou nebo, že jsi měl volit jinak, ale asi bych si odpustil ta porovnávání, protože každý kdo si některé z aut, co popisuješ, projel, ví, že to jsou jedině zaujatá srovnání.
Prostě jsi chtěl Škodovku, tak sis ji koupil a ten zbytek bych raději nerozebíral ;-)-
palix 12.01.2018 14:28
« Re: Re: Re: Gratulace...
Focus je legenda v jazdných vlastnostiach. Skúšal som a jediné, čo mi vadilo bola palubná doska značne vystupujúca do priestoru... A ešte to, že bol už pomerne modelovo starý. V 2018 príde nový model, ale pre mňa je už "pasé".
Nový Hyundai I 30 je cenovo veľmi výhodné auto, ktoré na istom stupni výbavy začne vychádzať lepšie ako Rapid. Skoro som ho kúpil. Ale keďže sa nedali u predajcu robiť zázraky (inde sa podobné veci dali spraviť bez problému), tak som sa na to vykašľal. Teda ešte prispeli aj drzí predajcovia na telefóne v okolí BA... Vlastne im všetkým ďakujem, že mi pomohli rozhodnúť sa preto, čo mám ;)
-
-
dadasada 26.12.2017 09:32
Mazdička
Ahoj,
jen se zeptám ohledně té Mazdy. Vysoká spotřeba? Mě přišlo, že jakkoliv se jede buď stylem Hyde nebo Mr. Jekylla, tak spotřeba moc nekolísá. Drží nějakých 6 - 6,5 litru. Je fakt, že ta Mazda 3 je fakt malinká.
Nad SUV nebo Crossoveru si nepřemýšlel?
Myslím, že si opomněl Dácii Logan, ale tam je ten 0,9 Tce >:D-
MadMack2 26.12.2017 18:35
« Re: Mazdička
Mazdu 3 v automatu má kolega a jeho průměrná spotřeba je zhruba 8.5l, což je opravdu hodně ( podle spritmonitor.de je průměrná spotřeba 8.07l/100km ). A i cena je zhruba o 100 tisíc vyšší, takže při plánované době mít auto 50 měsíců a nájezd 3500 km měsíčně by tento rozdíl v pořizovací ceně a spotřebě činil cca 3700,- měsíčně a to za lepší podvozek nejsem ochoten připlatit.
A co se týče Dacie, i ta byla jeden krátký prchavý okamžik ve výběru, ale pak jsem si řekl, že šetřit úplně za každou cenu není dobrý :-)-
-
dadasada 27.12.2017 07:02
« Re: Re: Re: Mazdička
když ale na tom Spritmonitoru dáš Mazdu 3 v automatu, tak jsou taky jiné spotřeby. Pravda je, že nikde né 8. Asi ten pán jezdí nějakou extra prasečinu :)). Každopádně to místo vzadu je hrozný.
Jinak -> Ronaulte (asi Romane) ty sis koupil nové auto? :-) Nejdeš do nového Meganu? Nevypadá špatně.
[odkaz]
MadMacku2: Renault Megan ten sedan si se nedíval? Má v automatu asi jen tu 1.2 Tce.-
Toky1 27.12.2017 11:02
« Re: Re: Re: Re: Mazdička
Veru. Na Spritmonitore či už mazda3 s automatom alebo rapid 1.4 DSG s automatom vyjde priemerne spotreba rovnaká - tých 7l na stovku. Súhlasím ale že v mazde vzadu je to s miestom na kolená slabučké. Tam ju rapidka pobije na celej čiare.
Nový megan sedan vyzerá parádne. Ale ja som na sedany vyťažený, proste sa mi páčia. -
Ronault. 27.12.2017 17:37
« Re: Re: Re: Re: Mazdička
Rozdíl nebude nějak velký, spotřeby budou podobné... Možná je to dáno tím, že ty Mazdy jezdí průměrně rychleji, protože to podvozek dovoluje >:-[] Já jel Trojku se slabší 1,5, není to raketa, ale celkově je autovyladěné, ani na tankodromu neskáče, netluče, interiér se ani nehne, jen to místo vzadu prostě není pro rodinné účely.
Nové auto? Né. Jako je to v takovém zvažování, Megane má příští rok páté narozeniny a prostorově to pro nás začíná být hraniční. Prvně jsem si říkal, že by se pořídilo nějaké MPV, aktuálně vede Zafira, ale teď když jsem dal do Fabie novou sedačku pro malou a zjistil, že před ní sedím dost nepohodlně, tak to má možná nahnuté Fabia... nakonec jsme to odložil na podzim, kdy se doma i v práci rozlousknou i jiné záležitosti vč. změny příjmu a pasažérů...
Co se týče Meganu... nového jsem už zkoušel krátkého 1,6 dCi a kombíka 1,2 TCe 97 kW. Celkově je to po stránce podvozku a odhlučnění velký krok vpřed a moc chyb jsem nenašel. Sedana jsem zkoumal staticky, ale já prostě na ty sedany nejsem a ani bych si je pořídit nemohl. Taky jsem měl na týden i30 a strašně rád jsem ji vracel, sice ne že by to bylo děsné auto, ale tolik detailů, co mi pilo krev....na román. ;-\-
palix 12.01.2018 15:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Mazdička
Mazda jazdí skvele...
Miesta v nej je dostatok. Záleží, k čomu sa prirovnáva. Ja mám 2 deti 11 a 8r a miesta máme na rozdávanie. Ľudia aké máte požiadavky? My sme mali kedysi Škodu 100 - tam sa pri posunutom sedadle až dozadu nevošli 3 prsty za sedadlo a vošli sme sa tam zo začiatku 6-tk (pokým sme boli malý) a potom 5-ti (kolená sa zaborili do sedadla). Samozrejme otec bol menší ako my keď sme dospeli - takže v čase keď šoféroval on bolo viac miesta - o málo.
Potom som mal Astru G - mala dosť miesta (na bežný život v aute - nikto sa nesťažoval), ale nie toľko ako Mazda 3, ktorá je taký dnešný priemer, navyše je poriadne široká! Kto ňou nejazdí denne, alebo mal kedysi niečo väčšie, ten to neposúdi. Mazda 3 je podľa mňa plne postačujúce plnohodnotné rodinné auto - nie je pre osoby väčších objemov, lebo má pomerne úzke sedadlá (ktoré ale normálnu postavu pekne obklopia).
Niekto považuje za rodinné auto Fábiu, ktorá je maličká. Iný Rapid, ktorý je nie celkom veľký. Ďalšiemu je Mazda 3 malá. Je to vec pohľadu. Kedysi neboli ani auta strednej triedy také veľké ako dnes Mazda a vozili sa na nich manažéri ;). Za socializmu mali dokonca rodiny s 3 deťmi aj Fiaty 126 P a pomestili sa. Dnes sme akýsi nároční ;).
Na záver - Mazda 3 nie je MALÁ - tvrdím to ja ;). Ak nie je úplne najväčšia (napr ako Corolla), tak to vyváži dizajnom a jazdnými vlastnosťami - nie je to úplne typické praktické rodinné auto. Nie je simply clever, ale má iné vymoženosti, ktorými sa ani nechváli, lebo je to bežná vec. Komu sa nepáči je tu ďalších asi tak "milión" rôznych áut ;)
-
-
-
-
palix 12.01.2018 14:48
« Re: Re: Mazdička
Mám Mazdu 3 - 88 kW (210 Nm) manuál. Bývam v meste a jazdím plno krátkych trás 3 až 5 km. Spotreba v lete 8, v zime 9. Ak idem mimo mesto - dá sa aj za 5,2 (plno dedín po ceste) a menej - po okreske. Diaľnicu a dlhé trasy som veľmi neskúšal. Len cca 20 km po diaľnici a okamžitá spotreba pri 90 km/h na tempomat bola 4,2l na rovine. Zle na 2,0 l motor? Octávia TDi v najlepších časoch by mala ani o 1 liter menej ;). Práveže Mazda 3 má všade chválenú spotebu.
Mimochodom presne rovnakú spotrebu som mal aj na starej Astre G 1,4 (125 Nm) = Mazda je v tomto geniálna. Ak mi dáte akékoľvek auto podobnej veľkosti, tak menej nespravím. Ani diesel nebude oveľa úspornejší, len sa v takých podmienkách ako mám ja zničí. Kolega má Yaris 1,33 a spotrebu má podobnú - cca o 1l mešiu, keď jazdí len čisto krátke trasy mesto. Keď ide mimo, spotreba na tom Yarise ide okolo 4,5 l pri úspornej jazde. A to sme obaja úsporní vodiči!
Zatiaľ vyzerá, že bude všade v spotrebe Mazda lepšia, alebo rovnaká, ako Astra. To je akože auto s vysokou spotrebou? Je značne výkonnejšia, o dosť väčšia... S Astrou som jazdil do Nemecka za cca 6,4 (priemer za 4000 km dovolenky) v rámci povolených rýchlostí (max 150 km/h) v DE. Mazda nebude iná podľa všetkých informácii - onedlho vyskúšam. Navyše je značne komfortnejšia, bezpečnejšia, tichšia.... Ja sa pozriem vždy na Spritmonitor.de a beriem, že moje auto bude mať spotrebu cca stred. A asi tak to vychádza, ak neberiem moje tradičné jazdy mestom. Nízku spotrebu má pár expertov a je ju takmer nemožné dosiahnúť, najvyššiu má znova len pár expertov. Ja mám napr špecifické podmienky, ktoré som popísal a lepšie by to dal len hybrid.
Záver - môžem hľadať auto s najnižšou možnou spotrebou, ktoré sa mi nebude páčiť, alebo si vyberiem, čo sa mi páči a má dobrú spotrebu a nájdem si spôsob, ako to uživiť.
-
-
-
Rasto 27.12.2017 20:31
Pekná recenzia
Recenzia pekne napísaná, ale nemôžem sa ubrániť dojmu, ako už spomínal Ronault, že si proste chcel škodovku - čo je fajn, veď každý si kupuje auto pre seba.
Trocha nerozumiem, prečo si vyberal od niektorých značiek benzíny a od iných nafty - Focus aj p308 majú obstojné benzínové motory (subjektívne by som povedal, že lepšie ako podladená končiaca 1.4 TSI). Takisto čo sa týka Corolly dynamika je veľmi podobná ako tvoj Rapid, len motor pracuje vo vyšších otáčkach.
Inak parádny popis správania DSG :yes: , ale neviem či nedám za pravdu testom, lebo viditeľne úplne nekecali a pri jazde musíš na prevodovku dosť myslieť (hlavne mi príde zarážajúce to cukanie pri prudšom brzdení, ktoré popisuješ - to by ma asi štvalo).-
MadMack2 01.01.2018 16:29
« Re: Pekná recenzia
Díky za hodnocení recenze.
A k DSG - jak jsem psal, nikdy jsem nejezdil s jiným typem automatu a tak nedokážu udělat žádné porovnání. S manuálem jsem taky jezdil tak, aby to autu "vyhovovalo" a s DSG je to stejné s tím komfortem, že nemusím řadit.
Co se týče cukání při prudkém brždění, možná jsem se nevyjádřil dost jasně - při jízdě, klidně i ostřejší a ostřejším brždění je vše v pořádku. Zmiňované cukání se dostaví při prudkém zastavování - např. jedu městem 60, přede mnou semafor a na něm už dlouho zelená, takže přidám na 90 a v tu chvíli přeskočí semafor na oranžovou - projet na červenou nechci, prudce brzdím a jak se rychlost dostane někam pod 40, tak DSG má tendenci ještě podřadit a dát tam ještě trojku a pak dvojku, ale auto už jede mnohem pomaleji a tak dojde k podřazení s cuknutím.
-
-
XTad 28.12.2017 22:04
podvozek
Fakt je to tak spatny? Vim, ze se nadavalo na prvni rocniky, ale ted uz by to snad melo byt davno vychytane...-
MadMack2 01.01.2018 16:31
« Re: podvozek
Bude záležet na tom, z jakého auto do rapida přesedneš a jaké budeš mít očekávání. Ve vedlejší recenzi pan kolega přesednul do rapida z fiatu panda a podvozek si chválí, protože je lepší.
Já přesednul z O3, která sama o sobě na tom není v podvozkovém komfortu nijak slavně a rapid má podovzek ještě o stupeň horší. Proto jsme ho poplival :-)
-
-
MadMack2 01.01.2018 16:49
Ještě k výběru auta
Rozjela se tady debata ohledně mého výběru a mých argumentů, proto se pokusím o doplňující informace.
Měli bychom se shodnout na tom, že mraky věcí při výběru je ryze subjektivních a tedy neporovnatelných mezi auty, natož mezi uživateli :-)
Ze všech mnou vybíraných aut byl rapid nejhorší ( s výjimkou Corolly ), ale také nejlevnější ( s Corollou byl nastejno ). A právě ta cena nakonec zvítězila a koupil jsem Rapida.
Pokud bych vybíral bez ohledu na finanční stránku, byla by tu místo Rapida recenze na Astru, která se mi opravdu líbila velmi. Kultivovaný a úsporný motor 1.6 CDTI společně s HDM, komfortní podovzek, přehledný a útulný interiér. Ale celkové náklady na Astru byly vyšší a tyto finance prostě nemám.
A nejde jen o pořizovací cenu, ale i o spotřebu, pojištění a ceny servisek. A pokud si toto spočítám a vezmu náklady pro zjednodušení na 50 měsíců a 200 tisíc najetých km, tak jakýchkoli 50 tisíc v nákladech navíc činí tisíc korun měsíčně.
Tady je odpověď na otázku, že porovnávám něco v naftě oproti Rapidovi v benzínu. Je to dáno tím, že Astra, I30 i Focus mají rozumný příplatek za naftový motor, takže kombinace vyšší pořizovací ceny a nižší spotřeby udělá rozumnou úsporu oproti benzínu ( nafta bude jezdit za 5,5, benzín za 7, úspora každý kilometr 0.5Kč, za životnost auta úspora 100 tisíc, nárust ceny jen 50 tisíc, teoreticky je nafta o 50 tisíc úspornější).
Po všech těchto propočtech mi vyšla Astra o cca 2500,- Kč měsíčně dráž, což je 30.000,- Kč ročně, což je cca 120.000,- Kč za životnost tohoto auta.
A ted přichází to nejsubjektivnější - pro někoho jsou to dobře utracené peníze, pro mě jsou to peníze, které nejsem ochoten zaplatit a důvod, proč jsem se smířil s rapidem.
-
Ronault. 01.01.2018 17:31
« Re: Ještě k výběru auta
Opravím tě...subjektivních věcí je opravdu při výběru auta málo.
Shrnuto jsi to nějak spočítal, kdo ví, jestli přesně, protože se mi to nějak nezdá, a tedy to srovnávání nemá smysl.
Já třeba na rovinu říkám, že moje aktuální auto na nějž bych už konečně měl napsat po 4 letech napsat recenzi, koupil proto, že bylo v poměru výkon a cena prostě nepřekonatelné. Za 390 kombi nižší střední třídy v naftě se 130 k/320Nm a servisem na 5 let zdarma (ne zárukou, servisem) je i přes nějaké ty chyby nepřekonatelná nabídka ;-)-
-
Ronault. 01.01.2018 18:23
« Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
Tak víš jak, nemám za úkol jen těšit >:-[]
Ono tyhle výpočty bez konkrétních čísel jsou trochu jalové a k porovnávání aut se už vůbec nehodí. Pokud jsi měl prostě peníze na auto B segmentu, koupil něco na hranici B/C, těžko srovnávat s C segmentem a uzavřít to s tím, že jsou ostatní dražší... to ale není jejich chyba, prostě to jsou ceny C segmentu. ;-)
To jaké já mám auto je celkem jedno, i kdych měl zrezlou Felícii nebo nové C classe. Moje auto není tajností, však kdyby ses podíval na mé recenze, tak je tam několikrát vyfocené, Megane III Grandtour 1,6 dCi. Ale doba, kdy se dalo výhodně koupit, je fuč, stejně jako spousta jiných aut v době krize. I když dneska jsou prostě předfaceliftové modely nebo modely, které čekají každou chvíli nástupce, třeba ten Ceed nebo Focus, event i C4 a ty se dají koupit za slušné ceny.
Ale neber to nějak zle, jen mi v tvé recenzi, která se po skončení srovnání s konkurencí, odvíjí docela reálně, příhodně a užitečně, ten začátek prostě nezdá ;-)
-
-
-
Rasto 02.01.2018 14:45
« Re: Ještě k výběru auta
Jasné teraz ten benzín vs. nafta dáva zmysel >:D.
Nemôžem ale s tebou súhlasiť, že Corolla je horšie auto ako Rapid. Objektívne je Rapid LowCost, pričom Corolla je normálna nižšia stredná trieda. Corolla je až na kufor priestrannejšia (o 7 cm širšia), interiér je na inej úrovni čo sa týka materiálov (design ma rád každý iný, a slušne spracovaný Rapid je). Takisto čo sa týka platformy zdieľa Corolla prednú nápravu s Avensisom, zatiaľ čo Rapid so starým Polom. Odhlučnenie mi subjektívne tiež prišlo lepšie v Corolle (až na kamienky v podbehoch, tam to je bieda pre Corollu).
Jediná vec, o ktorej sa dá baviť ako o lepšej v Rapide je motor - s manuálnou prevodovkou je Corolla strašný leňoch, ale s CVT to taký problém nie je - proste sa príde pre výkon do vyšších otáčok, ale toto ti hlavne po presadnutí zo silnejšieho TSI nevyhovovalo >:D - to verím.
Takisto sa do Corolly montujú Full LED svetlá s ostrekom a automatickým nastavovaním výšky, pričom do Rapida utlmená verzia xeónov, ktoré proste musia svietiť horšie. A nakoniec myslím že Rapid neponúka žiadne systémy dozorujúce vodiča - Corolla síce obmedzene, ale sleduje pruhy a mala by autonómne brzdiť.
-
marguc 02.01.2018 16:16
« Re: Re: Ještě k výběru auta
Tiez si myslim ze pri porovnani corolly a rapidu ma corolla jasne navrch ci uz je to priestorom, vybavou, spolahlivostou, bezpecnostou a celkovym spracovanim. Ak ti islo len o co najlepsi pomer vykon tak corola by bola jasny vitaz. Aj u mna bola v najuzsom vybere ale rozhodol som sa pre mazdu. Predsa len moj financny strop bol trosku vyssi a tak som sis mazdou priplatil za motor a celkovy pocit vnutri v aute. Rozhodol som sa pocitovo aj ked cesta rozumu bola toyota.-
palix 12.01.2018 15:11
« Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
Corolla je naozaj super, aj ja som ju mal v hľadáčiku, ale na Mazdu fakt nemá. Ináč Corolla 2017 je veľmi pekná spredu - oproti napr Aurisu. Ale má hnusnú palubnú dosku. Ináč Toyotu by som bral ako značku kvality. Ale priklonil som sa k hlasu srdca a chlapčenským snom ;).
-
-
medvidak 02.01.2018 20:21
« Re: Re: Ještě k výběru auta
Souhlas. Z vybíraných aut Corolla rozhodne nejhorší není, spis je to trosku neco jiného než Astra/Focus/308, resp auto dělané primárně pro jiné trhy. Porovnatelný by byl Auris (s 1.2T nebo hybridem) - stejný základ, ale úplně jiný vůz. Tam já osobně ale naražím na design. V přímém srovnání s Rapidem je Corolla ovšem luxusní vůz (můj názor), s výše zmíněnými LED světlomety se jedna o opravdu pěkné auto. Rapid nejen ze není hezky (opět můj názor), ale jedna se vyloženě o lowcost za u nás nehorázný peníz. A ze se turbo chová jinak než atmosféra, o tom snad není třeba mluvit.
-
-
martinST 02.01.2018 21:26
« Re: Ještě k výběru auta
Tady se taky musim zastat corolly, krome jiz prede mnou zminenych veci vybavy a kvality zpracovani je i motor dynamicky s cvt dynamicky srovnatelny s 1.4tsi a dsg. Ano, Rapid ma mozna trosicku navrch, ale jen velmi nepatrne. Ten pocit nedostatecne dynamiky dela pocitove to cvt, ale v cislech je zrychleni +- porovnatelne..-
palix 12.01.2018 15:16
« Re: Re: Ještě k výběru auta
Porovnávame 1,6 atmo Corollu a 1,4 TSI? Ak áno, tak nesúhlasím. Mazda 3 - 2,0 - 88 kW je ledva porovnateľná s 1,4 TSi a to má dosť navrch v sile motora oproti Corolle (210 Nm vs 160 Nm). Síce má menší výkon 88 vs 97 kW, ale ide isto lepšie ako Corolla.
V každom prípade je Corolla aj tak niekde úplne inde ako Rapid. Navyše ani nie je drahá, keďže Toyota má stále nejaké akcie... -
MadMack2 12.01.2018 23:35
« Re: Re: Ještě k výběru auta
Tak Corolla má oproti Rapidu pozitiva v podvozku a šíři interiéru, ale celé pohonné ústrojí vše zabíjí.
Dynamika není srovnatelná - už jen papírové hodnoty jsou opravdu rozdílné - zrychlení 9.0s vs 11.1s, maximální rychlost 208km/h vs. 190km/h.
V praxi je jízdní projev Corolly srovnatelný s Rapidem ve městě. Mimo město je již citelně znát nižší točivý moment motoru a převodovka vše nahrazuje otáčkami, které při citelnějším sešlápnutí plynového pedálu letí k 6.000ot., kde setrvávají, dokud potřeba akcelerace neopadne.
A největší rozdíl je na dálnici, kde v rychlostech kolem 150 km/h točí Corolla o cca 1.500ot. více než 1.4TSI Rapid, což vyvolává hluk, nepohodu a vyšší spotřebu.
A pružné zrychlení např. 90km/h - 160km/h ( zbrzdí vás kamion a chcete se vrátit na svoji rychlost ) je u Corolly nekonečné doprovázené "skůtrovým" projevem celého pohonného ústrojí.-
Verny_2013 13.01.2018 09:37
« Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
konečně se někdo nebál napsat jak to prostě je. Maloobjemové atmosféry <2,0l nemají proti turbomotorům šanci co se týká spotřeby, kultivovanosti, hlučnosti mimo město a dálnici nárok. Jediná disciplína kde je taková atmosféra vhodnější je městská aglomerace.-
Rasto 13.01.2018 15:55
« Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
Ja netvrdím, že atmosféry sú lepšie, ale podľa mňa sa nedá povedať, že 1.6 v Corolle je prepadák oproti 1.4 v Rapide. S manuálom točí Corolla na dialnici 3500 pri 150km/h (s CVT to na rovine to bude pravdepodobne okolo 3000) - pochybujem, že Rapid točí 2000.
Výkony odčítané z grafov (+- pár kw, neupravoval som to v prospech corolly >:D naozaj):
otáčky 1.6 Valve97kw 1.4TSI 92kW
2000 30kw 40kw
3000 52kw 65kw
4000 66kw 85kw
5000 82kw 92kw
6000 95kw 92kw
Teda Corolla si musi pomahať približne +1000 otáčkami, aby mali motory rovnaký výkon + asi nieco zozere CVT.
Jetta 1.4 TSI vs Corolla 1.6 Valvematic MS: [odkaz]
Síce provizórne porovnanie 80-160, ale lepšie som nenašiel - vidno na ňom, že Corolla zaostáva tak o sekundu - čo je jasné že horšie, ale úplný prepadák by som nepovedal.
So spotrebou máš pravdu - tá je o 2 deci vyššia podľa sprintmotora (Auris 1.6 2013+: 6.79 l/100km vs Rapid 1.4 2013+: 6.57 l/100km) - ale takisto nič veľkolepé.
Takže určite nie je pravda, že Rapid by si v pohode zrýchľoval z 90 na 150 v 3000 otáčkach a Corolla by ho nevedela dohnať a hučala pri 6000. Potrebovala by tak 4000 aby zrýchľovala obdobne. Je pravda, že CVT pocit zrýchľovania maskuje, pretože "záťah" sa nemení.
Corolla je v objektívnej dynamike pohonu a spotrebe o malú štipku horšia, ale o žiadnych veľkách rozdieloch sa nedá hovoriť - takisto v odhlučnení Corolla je odhlučnená lepšie, teda tých + 1000 otáčok nemusí byť počuť - ale to je iba môj subjektívny názor.
Na druhej strane Corolla ponúka vyššiu predpokladanú spoľahlivosť - CVT ti pravdepodobne 200 000 v pohode vydrží (na Toyota fóre som našiel jediného človeka, ktorý mal problém - a to ešte v záruke, takže pravdepodobne výrobna vada) a motory vyzerajú byť takisto bezproblémové.
Takže najväčší problém je v skútrovom prejave, ktorý vadí Mr. Hide-ovi >:D (a kopu ďalším ľuďom).
Ja mám Corollu s CVT objednanú - keď na nej niečo najazdím, tiež pridám recenziu. Aby ste si nemysleli, že ju slepo idealizujem, tá 1.6 je podľa mňa najslabší článok na aute, a keby dávali 1.4 turbo mám ju tam >:D - a keby som sa nerozhodol pre automat beriem Focusa s 1.5 EB.
Edit:
btw - Verny o akej kultivovanosti hovoríš? Prečo by mala byť atmosféra horšia?-
Verny_2013 13.01.2018 16:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
Mluvím o kultivovanosti přeplňovaného benzínového motoru který dobře znám - 1,4 TSi a to v celém spektru použitelných otáček. Ja taky netvrdím že 1,6 benzín atmo je nekultivovaný ale tím že při rychlostech nad 30 km pracuje atmosféra při stejném převodovém stupni o 500-1000 ot. výše tak zejména hlučnost motoru je obecně vyšší a tím i obtěžující. Mimochodem po nastartování 1,4 TSi jsem si musel zpočátku stahovat okýnko abych se ujistil že motor běží. Přeplňované tříhrnky jsem na mysli určitě neměl, ty nepovažuju za důstojný motor hodný komentářů.-
Rasto 14.01.2018 10:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
To, že by atmosféra pracovala nad 30km/h o 500-1000 otáčok viac nie je pravda... Extrémne dlho sprevodovaná Mazda3 88kw točí pri 130 km/h cca 2700 - myslím že podobné otáčky väčšinou točia aj menšie turbá - Corolla s MT točí na pri 130km/h 3000 - teda 300 otáčok, je rozpustených medzi 5 stupňami.
Prečo taký hate na preplňované trojvalce? 1.2 Puretech 96kw bude lepší z pohľadu dynamiky - a na kultivovanosť sa hádam sťažovať nemôžeš (ako človek dlho jazdiaci 1.9 TDI ak sa nemýlim >:D >:D :D).-
Verny_2013 14.01.2018 11:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
Benzínové atmosféry se kterými jsem jezdil např Focusy 1,6, Mazda 2 1,4, Octy 1 i2 s 1,6 Kia s 1,6 GDi točily při 130 na 5-6° 3300-3800 ot. zatímco 1,4 TSi a podobné přeplňované čtyřválce točí 2600-2800 ot. Při nižších rychostech a na nižší převodové stupně se ten rozdíl samozřejmě snižuje z 500-1000 ot. až na polovinu. To je jasné. A už ve svém předchozím příspěvku píšu o objemu <2,0 l. Takže nevím proč do toho pleteš skyactive 2,0 88Kw. Ten znám a to je skvělý motor. A tříválce fakt na milost brát nehodlám. Lecos jsem najezdil s 1,4 TDi i 1,2 HTP a ten tříválcový vysavač sice bývá u moderních motorů dobře odhlučněný mě prostě dráždí.
-
-
-
-
michal.t 14.01.2018 14:22
« Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
To Verny: Nedá mi to a řekl bych, že Tvoje tvrzení o atmosférách <2 L je trochu vytržené z kontextu.... Chápu, každý si asi budeme chválit to svoje… ale podívej se na to i z ekonomické stránky.
Lidem, kteří potřebují motor dynamikou odpovídají právě těm atmosférám (řekněme 1.5 , 1.6 , 1.8) automobilky často ani nemají co nabídnout, pokud jde o rozumný, dynamicky podobný čtyřválcový turbobenzín v cenové kategorii odpovídající právě těmto atmosférám (jasně, díky různým akcím a doprodejům to neplatí stoprocentně, ale obecný trend takový bude). Na „finančním“ místě těchto atmosfér je často nabízen právě Tebou zmiňovaný („komentářů nehodný“) turbo-tříválec… a ten je kolikrát stejně ještě dražší, než obdobně dynamická a osvědčená čtyřválcová atmosféra. Ona úspora v pořizovacích nákladech za atmosféru pak během životnosti auta mnohdy plně pokryje i cenový rozdíl ve vyšší spotřebě benzinu. A míra „zhuntovanosti“ či spotřeba oleje obou typů motorů po několika stech tisících km by taky stála za samostatnou polemiku. ;-)
Prostě mám za to, že pokud budeme srovnávat motory v cenové kategorii odpovídající právě těm atmosférám <2.0 L , tak tady ty turbobenziny nemají zas tak moc co nabídnout (a to nijak výrazně ani svou dynamikou a už vůbec ne kultivovaností) a bude záležet spíš jen na individuálních preferencích zákazníka.
-
-
palix 24.01.2018 09:49
« Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
U Corolly by som to zhrnul takto- používa osvedčenú, spoľahlivú techniku (1,6 atmosféra), je to Toyota (=symbol kvality). Nie je najsilnejšia, nejazdí ako Golf, Focus, Mazda..., ale jej prevádzka bude dajme tomu bezproblémová. Je veľká v interiéri, má veľký kufor... Je to skvelá voľba z rozumu. Navyše je aj pekná.
Poviem to ešte takto - ak by na trhu nebola Mazda 3, prípadne by som mal o 15 rokov viac, tak by som sa s veľkou pravdepodobnosťou vozil na Toyote Corolle 1,6 ;). Podľa z dnešných áut je máloktoré spoľahlivejšie ako Corolla.
Osobne mám malé výhrady k interiéru. -
martinST 08.02.2018 15:24
« Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
Reaguji trochu opožděně, ale nesouhlasím. Když se dívám na videa zrychlení a pružných zrychlení, tak corolla atmo 1.6 z 0-100km taky okolo 9s.
[odkaz]
[odkaz]
Pružné zrychlení taky určitě není "nekonečné" viz: ¨
[odkaz]
a kolega pode mnou dal dobrý odkaz na přímé porovnání 1.4 Tsi vs 1.6 corolla, kde je jasně vidět, že 1.4 Tsi má navrch, ale ne moc.
To, že auto u zrychlování zní jak skůtr a CVT pocitově nejede je ovšem pravda.
Ale 1.4 Tsi není o tolik silnější (v reálu), jak se uvádí. Je úspornější, na dálnici určitě tišší. Na druhou stranu - do města je zase atmo + cvt rozhodně příjemnější volba.
-
-
-