Recenze
Honda Civic 5 D
Technické info
Přezdívka auta Honda Civic Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:178000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1493 výkon [kW]: 84 kroutící moment [Nm]: 134 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Borik2".
Civic 6 gen. 5 dvéř, vyr. v GB Swindon, motor 1,5 Vtec označen jako D15Z8 , 84 kW při 6500 ot./min, toč. mom. 134 Nm při 5 200 ot./min, koupeno v ČR, druhý majitel, 2 x SRS, lichoběžníkové zavěšení všech kol. Můj vůz je po již po faceliftu (u verze 5D v roce 1997), tzn. jiná kapota a přední světla, zadní svítilny s bílými blinkry a chromovaná lišta nad zadní spz.Od tohoto faceliftu se vůz osazoval tímto motorem, do této doby to byl motor 1,5 Vtec-E D15Z3 s 66 kW.
Vůz je osazen 5 st. manuální převodovkou s dlouhými kvalty,především 3. a 5. rychlostním stupněm. Má to pozitivní vliv na spotřebu paliva (při 130 km/h točí na 5ku cca 3200 ot./min), ale pružnost motoru při nižších otáčkách je slabší.
Silné stránky
Hodně dobré jízdní vlastnosti (nicméně verze 3D,4D mají údajně ještě lepší), vysokootáčkový výkonný a úsporný motor, absolutně bez úniku oleje,kvalitní řazení a řízení, velmi dobré přední sedačky anatomicky tvarované (lepší než 3D a 4D verze), kvalitní interiér, spolehlivost vozu, slušný kufr s možností složit zadní sedačky zcela do roviny (liftback- výklopná celá záď).
Slabé stránky
Slepnoucí origo přední světlomety, ve vyšších otáčkách hlučnější motor,aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech, hluk od kol,velký volant (zvykl jsem si), nesehnatelné některé díly jak karoserie, tak motoru v druhovýrobě, k vozu je nutno znát opravdu dobrého mechanika, co se vyzná v Hondách (nebo jím být sám)- celkem specifická značka.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vůz byl předchozím majitelem několikrát bourán, nechal jsem vše opravit,v roce 2005 měněny přední horní ramena,na jaře roku 2006 vyměněn zadní a střední díl výfuku(druhovýroba), zásadní závady vůz nemá, je pravidelně servisován (ne v autorizovaném servisu Honda), doporučuji najít jiné odborníky na Hondy (je jich málo, ale jsou).
Při 140tis. km prorezlá olej. vana (zvenčí samozřejmě)- vyměněna za originální náhr. díl včetně těsnění.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Špatné zkušenosti se značkovým servisem co se oprav týče, ohledně objednávání náhr. dílů výborná spolupráce, ohledně oprav výborné zkušenosti s neautoriz. servisem orientovaným výhradně na Hondy a japonské vozy.
Tuning?
Vůz již není žádná voňavka, nicméně je spolehlivý, výkonný a úsporný (dle stylu jízdy), prostorný. Drobné oděrky plastů mě netrápí, ale podvozek a dutiny nechávám pravidelně ošetřovat, taktéž nezanedbávám pravidelný servis. Nechci vůz nijak výrazně upravovat, ale vyměnil jsem přední kotouče za Brembo Max + desky ATE,nalakoval přední brzdiče a zadní bubny do červené barvy,namontoval jsem přední horní rozpěru mezi tlumiče, v létě jezdím na pneu 195/50 15 ,v zimě na předepsaných 175/60 14,dále jsem vyměnil origo papírový filtr za sportovní vložku vzduchového filtru, do předních světel nainstaloval žárovky Osram SilverLight H4 + obrysovky Philips CoolBlue 5W,objednány jsou bílé boční blinkry. V plánu je loketní opěrka.
Novinky v recenzi
Lemy+pravý přední práh
Tak jsem se chystal na předzimní přípravu, sundal jsem plastové kryty a u levého prahu byla vyžraná díra cca 20 cm...no hrůza. Vypadlo na mne také množství bláta. Takže jsem se rozhodl a auto šlo na kudlu - včetně zadních lemů. Dále jsem si nechal do auta doinstalovat origo loketní opěrku, takže auto bylo 14 dní v servise. Ale už je dávno hotovo a vše je OK.
Také jsem si nechal řádně po zimě rozhýbat a promazat brzdy, v červnu jsem v pohodě prošel technickou kontrolou a teď mě už bude čekat ve 190 tis. km (tuším) udělat rozvody a to už včetně vodní pumpy.
Tak okno je již samozřejmě vyměněné a to včetně origo bausetu. Loketní opěrku jsem ještě do vozu nedal, jsem lajdák :-D
Prasklo mi čelní sklo, nenalezl jsem žádné poškození od kamínku nebo podobně, prostě asi 15 cm od pravého dolního rohu samo prasklo a postoupilo to asi na dalších 40 cm směrem nahoru. Naštěstí ho mám pojištěné, věc je pojišťovně oznámena a v nejbližších dnech to jde na opravu do servisu ke kamarádovi. Vyměním i plastový panel (torpédo) pod sklem, co kryje motorek stěračů, sehnal jsem zánovní i s těsněním.
Dále jsem sehnal origo loketní opěrku, takže jak bude trochu více času a chuti, půjde do auta. Je vidět, že tento typ Civicu je už v ČR dost rozšířený, nabídka náhradních dílů je slušná.
Tak jsem měl bohužel nezaviněnou dopravní nehodu - čelní střet s cyklistou, který říznul zatáčku v křižovatce v protisměru a ani nekoukal, kam jede. Neuvěřitelné. Takže prasklý a poškrábaný přední nárazník, pravý přední blatník, poškrábaná kapota a uražené pravé zpětné zrcátko. V servisu jsem to měl 14 dní, odvedli ale fakt dobrou práci, vypadá to lépe, než to bylo předtím :-). Jen doufám, že mi viník uhradí náklady, což slíbil.
Tak po zimě jsem objevil korozi na spodní vnitřní straně všech dveří, nic vážného, ale koroze to je. Očistil jsem to, nastříkal takovým prevítem na spodek auta a snad to zase chvíli vydrží. Jinak mi po 1 a půl roce praskla H4 Osram SilverLight v pravém předním světle, takže to je taky OK- vydržela možná déle, než uvádí sám výrobce :-). Sehnal jsem origo tlumení kapoty, takže tam v nejbližší době půjde. Dále mě čeká výměna palivového filtru, svíček a seřízení ventilů - vše po najetých 40 tis. km. A při prohlídce výfuku jsem byl mile překvapen - kromě opravdu lehce orezlých svárů vypadá velmi dobře. Snad je takový i vevnitř :-)
Takže silentbloky jsou vyměněny, geometrie a přezutí na zimní pneu také a vůz již mou maličkost opět vozí. Týdně přes 500 km, aby se nenudil.
Potkala mě nemilá věc, a to při výměně oleje a brzdové kapaliny jsme odhalili popraskané a už dosluhující hlavní silentbloky na zadní nápravě. Takže je v nejbližší době nechám vyměnit. Vůli sice ještě neměly, takže nijak nebouchaly,ale načaté byly řádně. Když je machanik viděl, doporučil jejich okamžitou výměnu.Na prohlídce v autorizovaném servisu Honda minulý týden mi bylo tvrzeno, že je vše OK.
Tak jsem musel měnit přední kliku u řidiče, vůbec kliky jsou sice pěkné, ale po čase mohou zlobit - je to dáno jejich konstrukcí. Zlobit v tom smyslu, že se uvolňují z plechu a běžné otvírání dveří pak namáhá šroubky, co jsou zalisované ve vlastním plastovém těle kliky, to pak praská a klika se viklá.
Origo klika v Hondě stála 900 Kč vč. DPH, což jsem akceptoval a kliku si doma svépomocí vyměnil (abych se moc nechválil, asistoval mi u toho zručnější kamarád :-) )
Tak autíko je už zase v pořádku, kamarádi se vytáhli - není nic poznat! Hurá!
Hm, tak jsem si díky své nepozornosti při couvání odřel celý pravý bok vozu (oboje dveře + lem), no, jsem nešika. Auto šlo okamžitě do servisu, takže jsem neměl čas to nafotit, za pár dní bude vše OK. Zamrzí to, budou neplánované výdaje, nicméně jsou to jen opravitelné plechy. Za blbost se prostě platí.
Přidávám několik nových foto - nové pneu a přední bíléh boční blinkry...
Dnešního dne jsem změnil letní pneu na Bridgestone Turanza ER3000 195/50 15 a musím říci, že se jeví velmi dobře. A konečně jsou v pořádku, takhle to má být. Jinak dnes dorazily čiré boční blinkry, v nejbližší době půjdou na auto.
Tak dnes jsem po návštěvě pneuservisu odhalil, proč mi při rychlostech nad 120 km/h vibruje volant - vadné pneu a to všechny 4 ks. A to je mám na autě asi týden. Naštěstí se prodejce k reklamaci postavil solidně a už mám objednány nové, ty samé. Tak uvidíme.
Loni v září jsem měl nezaviděnou dopravní nehodu, kdy mi jedna slečna procouvala přední dveře u řidiče. Naštěstí její přítel byl rozumný automechanik, takže jsem to nechal na jeho náklady opravit. Byla to nepříjemnost, ale dopadlo to dobře.
Přidat názorDiskuse: Honda Civic 5 D
- Re: Akorát! 26.03.2008 21:12
- Akorát! 15.03.2008 00:29 STi (Modo Team)
- Re: Aktualizacia hodnotenia 30.01.2008 17:51
- Re: Rozpěra 30.01.2008 17:51
- Aktualizacia hodnotenia 09.01.2008 17:49 2.0VTEC
- Rozpěra 05.01.2008 17:57
- Re: Re: Re: Re: Re: 5D? 09.09.2007 20:03
- Re: Re: Re: Re: 5D? 08.09.2007 12:22
- Re: 2 body 22.08.2007 21:16
- 2 body 22.08.2007 20:41
- Re: Re: 8 b 21.08.2007 16:03 M.U.
- Re: 8 b 21.08.2007 15:50
- 8 b 17.08.2007 22:17 M.U.
- Re: anglan 17.08.2007 17:08
- anglan 16.08.2007 17:44
- Re: Re: Seriózne znamkovanie???????? 15.08.2007 19:16
- Re: Seriózne znamkovanie???????? 15.08.2007 16:43
- Re: 6b 15.08.2007 16:41
- Seriózne znamkovanie???????? 13.08.2007 19:56
- 6b 13.08.2007 16:20
- Re: Re: Re: 5D? 30.05.2007 21:45
- Re: Re: 5D? 28.05.2007 14:34
- body 15.05.2007 08:33 Focusman
- hodnocení 14.05.2007 08:46
- hodnocení 14.05.2007 07:57
- 8b 13.05.2007 19:19 GuitarsHero
- Re: Re: null 08.05.2007 12:51
- Re: null 08.05.2007 09:12 2.0VTEC
- Re:Servis 07.05.2007 19:26
- Servis 07.05.2007 17:59 2.0VTEC
Další vozy Honda Civic
-
Honda Civic (1997) Majitel: Pepino_Honda
Přidáno: 1.5.2007 459 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Honda Civic (1996) Majitel: VipermCZ
Přidáno: 29.12.2010 1010 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Honda Civic (1998) Majitel: Garfielld
Přidáno: 21.3.2011 648 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Honda Civic (1996) Majitel: Marker
Přidáno: 4.3.2013 49 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Honda Civic (1998) Majitel: Hanss (MoDo Team)
Přidáno: 20.1.2010 3710 Majitel 9.81 Uživatelé