Honda Civic (1996)
4.3.2013Jak jsem se k autu dostal. Po předchozím autě Mazda 323F BJ přišel čas na změnu. Parametry pro volbu dalšího auta byla taková: Nic slabšího než byla…
Honda Civic (Marker)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
paol173 24.04.2013 09:23
Srovnání s Mazdou 323f
Pěkná recenze. Můžu se zeptat co vás ještě vedlo k pořízení Hondy Civic, když předchozí auto byla Mazda 323? Rozhoduji se mezi těmito dvěma zmíněnými auty, zkušenosti majitele by se hodili. Děkuji-
Marker 24.04.2013 10:32
« Re: Srovnání s Mazdou 323f
Moc děkuji za kladné hodnocení :-)
Asi bych to udělal způsobem takovým, že bych vypíchnul hlavní body obou aut jak pozitivní, tak negativní.
Pro Hondu jsem se rozhodnul z důvodu jak jsem již psal, že v rodině již kdysi byla a panovala naprostá spokojenost. Hlavním důvodem proč jsem se pro ni rozhodnul je ten, že je to Honda, což znamená spolehlivost, výýborný motor, který umí jet rychle, ale i na daný ročník véélice úsporně, jak jsem již psal také v recenzi, v zimě nebyl problém jezdit kolem 6,3 litru na 100km a to jsem rozhodně nejezdil dlouhé trasy, většinou maximálně jedna cesta do 20km. Což pokud to srovnám a měl byste zájem o Mazdu v 1.8i, tak určitě takové spotřeby nedosáhnete, s Mazdou jsem jezdil opravdu v rozmezí 6,9 - 7,1l na 100 bežným stylem, rychlejší jízda tak do 8 litrů a drcení na dálnici si 9 vzala 100%, ale to už jsem pak raději nepočítal >:-[]
Když to vezmu motorově nebyla Mazda vůbec špatná, uměla hodně, ale popravdě je Mazda v 1.8i dost naladěna na sportovní režim, poměrně dost krátké převody a při 90km/h točila již nějakých skoro 3000ot./min ve 130km/h cca 3750ot/min. což úsporné jízdě moc nepomáhá, nadruhou stranu pokud se sešlápne plynový pedál není třeba podřazovat a tahá opravdu jako blázen. Info k Hondě je v recenzi
Podvozek je u obou je také naladěn různě, Mazda opět tvrdší podvozek, úskákanější, netlumí tolik nerovnosti, ale v zatááčkách si nechá líbit hodně na hranu a je hodně čitelná, takže pokud má tendence jít do smyku, snadno se to pozná a je dost času zareagovat a auto srovnat. Honda je naladěna spíš na piánko, nerovnosti a díry tlumí naprosto skvěle, do zatáček se naklání trochu víc.
Co se týká praktičnosti, tak Honda s tímto motorem se vyrábí ve většině případů pouze v sedanu, hatchbacky jsou vidět hodně máálo a pak je to jen třídveřák. V těch přepravních možnostech byla Mazda asi využitelnější díky karoserii hatchback.
Co se týká servisu je Mazda hondě specifická a náhradní díly jsou na ni poměrně drahé - příklad srovnání třeba rozvodů tak na Mazdu od těch zhruba 6000 - 9000,-
kdežto na Hondu není problém 2000-3000,-
Co na Mazdině trochu zlobilo byla čidla ABS,steřelé hadice sání vzduchu a trochu si brala olej, nic hrozného, ale taky to nejspíš bylo ovlivněno nájezdem kilometrů, kdy už měla cca 210 000km. Plánoval jsem, že nechám udělat rozvody a simerinky aby olej nepapala, ale už na to nedošlo.
Takže opravdu zálěží co preferujete jestli nenápadný takový praktický rodinný sporťáček co umí zatopit i dvoulitrům nebo spíš pohodlnjší auto, které umí jet úsporně i rychle, má levnější servis, ovšem přepravní možnosti nejsou takové.
V obou autech je pro posádky místa dostatek.
Pokud máte ještě nějaké dotazy, budu rád když napíšete :-)
-
-
tatun 03.08.2015 22:18
ukazatel ekonomické jízdy
Jsem majitelem vozu Honda Civic 5 generace model VX VTEC-E r.v.1992 obsah 1,5l motor D15 z1 kat. Proto mě zaujala Vaše recenze, kde krátce zmiňujete ukazatel ekonomické jízdy.
U mé Hondy je v podobě zelené šipky která v reálu téměř nekontrolovatelně problikává. Jde mi o to zda je myšleno, že ekonomická jízda je tehdy, když svítí zeleně nebo je to impuls k přeřazení?
V manuálu je uvedeno:
Účelem řazení nahoru ukazatel je pomoci vám získat lepší spotřebu paliva. Je to tím, osvětlení, aby vás informovat o nejekonomičtější místa pro zařazení vyšší vaše vysílání 5-rychlosti.
Získáte nejlepší spotřebu paliva tím, že jede na nejvyšší rychlostní stupeň praktické pro vaši rychlost jízdy, a pomocí světla mírným tlakem na pedál plynu. Když se zrychluje mírně, indikátor řazení nahoru svítí, když je to nejlepší čas přejít na vyšší rychlostní stupeň. Posunutím jakmile se rozsvítí, budete držet motor pracující v jeho nejvíce ekonomické oblasti. Indikátor řazení nahoru se pak jít ven, dokud je čas zase řazení nahoru.
Některé silnice a dopravní podmínky mohou vyžadovat, abyste prudce zrychlí nebo stiskněte plynový pedál téměř k podlaze. Světlo se nerozsvítí za těchto podmínek.
Předem děkuji za názor.