Recenze

9 Majitel

Honda Civic 5 D

9.38 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 3 Honda Civic, foto 4 Honda Civic, foto 5 Honda Civic, foto 6 Honda Civic, foto 7 Honda Civic, foto 8
Honda Civic, foto 9 Honda Civic, foto 10 Honda Civic, foto 11 Honda Civic, foto 12 Honda Civic, foto 13 Honda Civic, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Honda Civic Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:178000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1493 výkon [kW]: 84 kroutící moment [Nm]: 134 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Borik2".

Civic 6 gen. 5 dvéř, vyr. v GB Swindon, motor 1,5 Vtec označen jako D15Z8 , 84 kW při 6500 ot./min, toč. mom. 134 Nm při 5 200 ot./min, koupeno v ČR, druhý majitel, 2 x SRS, lichoběžníkové zavěšení všech kol. Můj vůz je po již po faceliftu (u verze 5D v roce 1997), tzn. jiná kapota a přední světla, zadní svítilny s bílými blinkry a chromovaná lišta nad zadní spz.Od tohoto faceliftu se vůz osazoval tímto motorem, do této doby to byl motor 1,5 Vtec-E D15Z3 s 66 kW.
Vůz je osazen 5 st. manuální převodovkou s dlouhými kvalty,především 3. a 5. rychlostním stupněm. Má to pozitivní vliv na spotřebu paliva (při 130 km/h točí na 5ku cca 3200 ot./min), ale pružnost motoru při nižších otáčkách je slabší.

Silné stránky

Hodně dobré jízdní vlastnosti (nicméně verze 3D,4D mají údajně ještě lepší), vysokootáčkový výkonný a úsporný motor, absolutně bez úniku oleje,kvalitní řazení a řízení, velmi dobré přední sedačky anatomicky tvarované (lepší než 3D a 4D verze), kvalitní interiér, spolehlivost vozu, slušný kufr s možností složit zadní sedačky zcela do roviny (liftback- výklopná celá záď).

Slabé stránky

Slepnoucí origo přední světlomety, ve vyšších otáčkách hlučnější motor,aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech, hluk od kol,velký volant (zvykl jsem si), nesehnatelné některé díly jak karoserie, tak motoru v druhovýrobě, k vozu je nutno znát opravdu dobrého mechanika, co se vyzná v Hondách (nebo jím být sám)- celkem specifická značka.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vůz byl předchozím majitelem několikrát bourán, nechal jsem vše opravit,v roce 2005 měněny přední horní ramena,na jaře roku 2006 vyměněn zadní a střední díl výfuku(druhovýroba), zásadní závady vůz nemá, je pravidelně servisován (ne v autorizovaném servisu Honda), doporučuji najít jiné odborníky na Hondy (je jich málo, ale jsou).
Při 140tis. km prorezlá olej. vana (zvenčí samozřejmě)- vyměněna za originální náhr. díl včetně těsnění.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Špatné zkušenosti se značkovým servisem co se oprav týče, ohledně objednávání náhr. dílů výborná spolupráce, ohledně oprav výborné zkušenosti s neautoriz. servisem orientovaným výhradně na Hondy a japonské vozy.

Tuning?

Vůz již není žádná voňavka, nicméně je spolehlivý, výkonný a úsporný (dle stylu jízdy), prostorný. Drobné oděrky plastů mě netrápí, ale podvozek a dutiny nechávám pravidelně ošetřovat, taktéž nezanedbávám pravidelný servis. Nechci vůz nijak výrazně upravovat, ale vyměnil jsem přední kotouče za Brembo Max + desky ATE,nalakoval přední brzdiče a zadní bubny do červené barvy,namontoval jsem přední horní rozpěru mezi tlumiče, v létě jezdím na pneu 195/50 15 ,v zimě na předepsaných 175/60 14,dále jsem vyměnil origo papírový filtr za sportovní vložku vzduchového filtru, do předních světel nainstaloval žárovky Osram SilverLight H4 + obrysovky Philips CoolBlue 5W,objednány jsou bílé boční blinkry. V plánu je loketní opěrka.

 

Novinky v recenzi

13.10.2009 20:56

Lemy+pravý přední práh

Tak jsem se chystal na předzimní přípravu, sundal jsem plastové kryty a u levého prahu byla vyžraná díra cca 20 cm...no hrůza. Vypadlo na mne také množství bláta. Takže jsem se rozhodl a auto šlo na kudlu - včetně zadních lemů. Dále jsem si nechal do auta doinstalovat origo loketní opěrku, takže auto bylo 14 dní v servise. Ale už je dávno hotovo a vše je OK.
Také jsem si nechal řádně po zimě rozhýbat a promazat brzdy, v červnu jsem v pohodě prošel technickou kontrolou a teď mě už bude čekat ve 190 tis. km (tuším) udělat rozvody a to už včetně vodní pumpy.

5.12.2008 00:00

Tak okno je již samozřejmě vyměněné a to včetně origo bausetu. Loketní opěrku jsem ještě do vozu nedal, jsem lajdák :-D

12.8.2008 00:00

Prasklo mi čelní sklo, nenalezl jsem žádné poškození od kamínku nebo podobně, prostě asi 15 cm od pravého dolního rohu samo prasklo a postoupilo to asi na dalších 40 cm směrem nahoru. Naštěstí ho mám pojištěné, věc je pojišťovně oznámena a v nejbližších dnech to jde na opravu do servisu ke kamarádovi. Vyměním i plastový panel (torpédo) pod sklem, co kryje motorek stěračů, sehnal jsem zánovní i s těsněním.
Dále jsem sehnal origo loketní opěrku, takže jak bude trochu více času a chuti, půjde do auta. Je vidět, že tento typ Civicu je už v ČR dost rozšířený, nabídka náhradních dílů je slušná.

8.5.2008 00:00

Tak jsem měl bohužel nezaviněnou dopravní nehodu - čelní střet s cyklistou, který říznul zatáčku v křižovatce v protisměru a ani nekoukal, kam jede. Neuvěřitelné. Takže prasklý a poškrábaný přední nárazník, pravý přední blatník, poškrábaná kapota a uražené pravé zpětné zrcátko. V servisu jsem to měl 14 dní, odvedli ale fakt dobrou práci, vypadá to lépe, než to bylo předtím :-). Jen doufám, že mi viník uhradí náklady, což slíbil.

6.4.2008 00:00

Tak po zimě jsem objevil korozi na spodní vnitřní straně všech dveří, nic vážného, ale koroze to je. Očistil jsem to, nastříkal takovým prevítem na spodek auta a snad to zase chvíli vydrží. Jinak mi po 1 a půl roce praskla H4 Osram SilverLight v pravém předním světle, takže to je taky OK- vydržela možná déle, než uvádí sám výrobce :-). Sehnal jsem origo tlumení kapoty, takže tam v nejbližší době půjde. Dále mě čeká výměna palivového filtru, svíček a seřízení ventilů - vše po najetých 40 tis. km. A při prohlídce výfuku jsem byl mile překvapen - kromě opravdu lehce orezlých svárů vypadá velmi dobře. Snad je takový i vevnitř :-)

3.11.2007 00:00

Takže silentbloky jsou vyměněny, geometrie a přezutí na zimní pneu také a vůz již mou maličkost opět vozí. Týdně přes 500 km, aby se nenudil.

23.10.2007 00:00

Potkala mě nemilá věc, a to při výměně oleje a brzdové kapaliny jsme odhalili popraskané a už dosluhující hlavní silentbloky na zadní nápravě. Takže je v nejbližší době nechám vyměnit. Vůli sice ještě neměly, takže nijak nebouchaly,ale načaté byly řádně. Když je machanik viděl, doporučil jejich okamžitou výměnu.Na prohlídce v autorizovaném servisu Honda minulý týden mi bylo tvrzeno, že je vše OK.

12.8.2007 00:00

Tak jsem musel měnit přední kliku u řidiče, vůbec kliky jsou sice pěkné, ale po čase mohou zlobit - je to dáno jejich konstrukcí. Zlobit v tom smyslu, že se uvolňují z plechu a běžné otvírání dveří pak namáhá šroubky, co jsou zalisované ve vlastním plastovém těle kliky, to pak praská a klika se viklá.
Origo klika v Hondě stála 900 Kč vč. DPH, což jsem akceptoval a kliku si doma svépomocí vyměnil (abych se moc nechválil, asistoval mi u toho zručnější kamarád :-) )

26.6.2007 00:00

Tak autíko je už zase v pořádku, kamarádi se vytáhli - není nic poznat! Hurá!

16.6.2007 00:00

Hm, tak jsem si díky své nepozornosti při couvání odřel celý pravý bok vozu (oboje dveře + lem), no, jsem nešika. Auto šlo okamžitě do servisu, takže jsem neměl čas to nafotit, za pár dní bude vše OK. Zamrzí to, budou neplánované výdaje, nicméně jsou to jen opravitelné plechy. Za blbost se prostě platí.

21.5.2007 00:00

Přidávám několik nových foto - nové pneu a přední bíléh boční blinkry...

15.5.2007 00:00

Dnešního dne jsem změnil letní pneu na Bridgestone Turanza ER3000 195/50 15 a musím říci, že se jeví velmi dobře. A konečně jsou v pořádku, takhle to má být. Jinak dnes dorazily čiré boční blinkry, v nejbližší době půjdou na auto.

2.5.2007 00:00

Tak dnes jsem po návštěvě pneuservisu odhalil, proč mi při rychlostech nad 120 km/h vibruje volant - vadné pneu a to všechny 4 ks. A to je mám na autě asi týden. Naštěstí se prodejce k reklamaci postavil solidně a už mám objednány nové, ty samé. Tak uvidíme.

30.4.2007 00:00

Loni v září jsem měl nezaviděnou dopravní nehodu, kdy mi jedna slečna procouvala přední dveře u řidiče. Naštěstí její přítel byl rozumný automechanik, takže jsem to nechal na jeho náklady opravit. Byla to nepříjemnost, ale dopadlo to dobře.


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

vždy mě dovezl,

praktičnost
9

vůz pro pět osob, na předních sedadlech prostorný, vzadu je to horší - méně místa pro nohy, zavazadelník slušný, rezerva v podlaze včetně povinné výbavy

prostornost
9

méně místa na zadních sedadlech pro nohy

jízdní vlastnosti
9

podvozek na velmi dobré úrovni,čitelné jízdní vlastnosti, v zatáčkách dlouho drží zvolenou stopu, nicméně při malém zatížení v zatáčce je záď lehká, takže ještě při příčné nerovnosti může lehce trochu odskočit. Při zatížení zádě je to daleko lepší.

jízdní komfort
9

tvrdší podvozek, podvozek nemiluje krátké příčné nerovnosti

provozní náklady
9

při dodržování našich limitů solidní - kombinovaně kolem 6 litrů na 100 km, při delší jízdě i pod 6, jezdím ale min. kolem 20 km na okreskách, nepopojíždím po městě

náhradní díly
4

chaos v katalozích druhovýrobců, origo celkem drahé, za přijatelné ceny se nekupují, ale shání

výkon motoru
9

ve vysokých otáčkách na svůj objem solidní, v nízkých na vyšší rychlostní stupně je málo pružný a má mizerný točivý moment (134 Nm až při 5200 ot)...pro výkon je nutné podřazovat, ale zase je tu nevšední možnost hodně motor vytáčet, což se moc na spotřebě

spotřeba
10

hodně dobrá, kombinovaná dlouhodobě cca 6,3 l, při delších trasách jsem se dostal až na 5,8 l

hlučnost motoru
9

ve vyšších otáčkách hlučnější (tak od 5 tis. ot), ale žádná Felda to tedy není,

kvalita sedadel
10

zdařilé, velmi kvalitní, anatomicky tvarované, výborné boční držení těla

brzdy
8

brzdí, ale jedovaté nejsou...s ohledem na zadní bubny slušné...dobře se dají dávkovat, dobře si zvyká na jejich účinek, dá se dobře odhadnout. Po namontování kotoučů BremboMax a desek ATE se za tepla zlepšil brzdný účinek, ale za studena je to slabší.

zavazadlový prostor
10

slušný objem, lze lehce zvětšit sklopením zadních sedadel a sedáku do naprosté roviny, výklopná zadní stěna-liftback,






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…