Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf 1.9 TDI PD 96 KW Pacific

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 20 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 25 Volkswagen Golf, foto 26 Volkswagen Golf, foto 27 Volkswagen Golf, foto 28 Volkswagen Golf, foto 29 Volkswagen Golf, foto 30 Volkswagen Golf, foto 31 Volkswagen Golf, foto 32 Volkswagen Golf, foto 33 Volkswagen Golf, foto 34 Volkswagen Golf, foto 35 Volkswagen Golf, foto 36 Volkswagen Golf, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta Golfík Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:122500 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Alinek".

VW Golf IV 1.9 TDI PD 96kw, limitovaná série Pacific
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
VW Golf IV se mi vždycky líbil a stejnětak jsem už déle uvažoval nad naftovým motorem TDI, původně byla mým favoritem Octavia I s vyhlášeným držákem - motorem TDI 81 kw. Ale novější technologie, vyšší výkon a hlavně šestistupňová převodovka směrovala můj vůběr k motoru PD 96 kw. Po nalezení inzerátu na Octavii, která splňovala moje kriteria, jsem se na ní jel podívat. V realu ale vypadala poměrně jinak než na fotkách - poškrábaná, dost opotřebená a vevnitř poměrně zanedbaná. Ale v tom samém bazaru, o kousek dál, stál Golfík ze stejného roku, najeto +/- stejně, ale oproti Octavii to bylo jako nebe a dudy. Uplně jiný stav, zachovalý, nikde žádnej škrábanec, nic. V té chvíli jsem měl uplně jasno a hned jsem ho rezervoval, to auto mě prostě uplně dostalo :). Dovoz auta z D jsem zavrhnul, protoze ceny byly v přepočtu na Kč +/- stejné a s přihlášením a dovozem by to vyšlo možná ještě dráž, navíc fotky nic neřeknou a udělat si jen tak výlet do Německa a pak to nekoupit, na to jsem neměl čas. Navíc po objevení tohohle kousku už jsem neměl ani důvod :)

Po přechodu z benzínové devadesítikoňovky 1.6 16V ve Fordu Escort na 130 koňové TDI to byl zpočátku celkem nezvyk, protože motor začíná táhnout už od cca 1900 otáček, ale během prvních pár desítek km jsem se s motorem uplně sžil a TDI mě nadchlo. Hodně lidí nadává na turboefekt a traktorový :) zvuk, ale to jsou prostě vlastnosti naftových motorů, které ale posouvá do pozadí skvělý zátah a výborná spotřeba. S tímhle motorem opravdu není problém předjíždět kdykoliv a dálniční tempo jet na 6. rychlostní stupeň a motor jen tak lechtat. S benzinovou 1.6 se dá jezdit za 6l/100km, ale to musí být skoro economy-run a na dálniční rychlosti za povoleným limitem můžete rychle zapomenout, oproti tomu s TDI, když je průměr 6l, tak už to je skoro sportovní jízda.

V kombinaci s 16" koly obutých do pneu Continental SportContact 2 205/55 91W má auto opravdu skvělé jízdní vlastnosti.

Silné stránky

+ vzhled
+ motor + spotřeba
+ výbava (vyhřívaná sport. sedadla, koženej volant + ruční brzda, 6kvalt, climatronic, šíbr, loketní opěrka, 16" kola)
+ jízdní vlastnosti
+ nestárnoucí design
+ kvalitní dílenské zpracování a použité materiály
+ bezpečnost (6x AB, ABS, ESP)
+ kvalitní audio (série)


Nejsilnější stránku Golfa tvoří určitě jízdní vlastnosti, protože Golf IV je etalon své třídy :)

Slabé stránky

- malé zrcátko na straně spolujezdce - slabina koncernu a nejen, že to blbě vypadá, ale je v tom i míň vidět
- palubní PC neukazuje dojezd
- kufr lze otevřít, i když nejsou otevřené dveře (např. u fabie tohle nejde)
- drahé pojištění

Tady skutečně nechápu, proč mají koncernová auta malé zpětné zrcátko u spolujezdce, které ma oproti řidičově velkému zrcátku cca poloviční plochu. Při jízdě je to celkem znát.

Ten dojezd mi v palubním PC celkem chybí (přitom například Octavia v MFA budících ho má), ale údajně se dá dodatečně dohrát, takže řešení existuje :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto bylo kupováno v bazaru autorizovaného prodejce VW, Škoda, Audi a Seat, takže ihned po koupi jsem nechal ve značkovém servisu vyměnit rozvody, všechny filtry, vyměnit olej (5x 1l) a udělat celkový servis při 120 tisících km, i když auto mělo najeto jen 117 tisíc.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl ochotný, umožnil bezplatnou rezervaci a všechno proběhlo rychle a k mé spokojenosti.

 

Novinky v recenzi

1.12.2008 00:00

Polarisy 2 vyměněny za Continental WinterContact TS810 (polarisy měly rozměr 195/50 R15 a já potřeboval 195/65 R15). Rozdíl je obrovský!

19.11.2008 00:00

Jízda na zimních 15" Polarisech 2 je fakt bída oproti 16" Pirelli P7...

19.11.2008 00:00

Namontována xenonová HID sada 6000K, svítí to fakt krásně

16.9.2008 00:00

Zadní stěrač vyměněn za AERO stěrač z VW Polo 9N. Líp to vypadá a stírá pěkně potichu

16.9.2008 00:00

Přezuto na nové letní Pirelli P7 a na horách začíná sněžit :D
Gumy zatím v poho, ale jsou nové, takže jízdní vlastnosti zatím nemůžu hodnotit

14.9.2008 00:00

Objednány nové letní pneu Pirelli P7, v úterý budou na autě, tak po ujetí nějakých km dám recenzi :)


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1.9 TDI PD 96 KW Pacific

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nemůžu hodnotit, obecně ale VW patří k tomu lepšímu.

praktičnost
10

Pro mě ideální.

prostornost
10

mě vyhovuje na 100%, kufr dostatečně velkej a 5 lidí se pohodlně sveze.

jízdní vlastnosti
10

Skvělé, auto výborně drží stopu a zatáčky se dají projíždět opravdu rychle, aniž by auto znejistělo.

jízdní komfort
8

Podvozek je docela tvrdý a v kombinaci s 16" koly jsou přejezdy různých nerovností občas celkem cítit.

provozní náklady
8

zatím jen nafta + oleje a filtry

náhradní díly
8

Řekl bych cenově srovnatelné s ostatními značkami.

výkon motoru
10

96kw s autem opravdu zahýbe a za normální jízdy má výkonu přebytek.

spotřeba
10

Super. Ve městě není problém do 6l, v kombinaci potom okolo 5,2 - 5,8. Dá se ale i za 4,7.

hlučnost motoru
8

Je to nafťák, no...

kvalita sedadel
10

Sportovní se skvělým bočním vedením.

brzdy
10

Skvělé, rychlý nástup, zatím se mi nestalo, že by jevily známky vadnutí.

zavazadlový prostor
10

Mě uplně vyhovuje.






Blesk.cz

Přípravy na StarDance vrcholí: Nastěnka Kostková, bolavé koleno farářky a testy na covid!

Přípravy na StarDance vrcholí: Nastěnka Kostková,…

V osmém kole mělo bojovat pět párů, ale Mirai (29) a tanečnice Lenka Nora Návorková měli pozitivní testy na…

Co nevíte o stěračích? Nebýt žen, v autě ani nevidíme!

Co nevíte o stěračích? Nebýt žen, v autě ani nevidíme!

Stěrače jsou nenápadné součástky, které obvykle zahálí, abychom je pak nutně potřebovali. Víte, že se vyvíjejí…

 

iSport.cz

Zklamaná kapitánka: Bronz strašně chceme! Pomůže i mentální kouč

Zklamaná kapitánka: Bronz strašně chceme! Pomůže i…

PŘÍMO ZE ŠVÉDSKA | Dala dva góly, patřila k nejlepším. Jako správná tahounka. Ale ani její příspěvek nestačil,…

Ledecká vypadla z TOP 20: Nevím, proč taková ztráta. Otestujeme víc lyží

Ledecká vypadla z TOP 20: Nevím, proč taková ztráta.…

Hlavně nepřepálit začátek! Slavnou hlášku Barbory Špotákové si může vzít za útěchu lyžařka Ester Ledecká.…

 

Reflex.cz

Návod na covid: Dvanáct doporučení pro novou vládu

Návod na covid: Dvanáct doporučení pro novou vládu

Ve středu 1. prosince uplynulo přesně 21 měsíců ode dne, kdy laboratoře v Česku potvrdily první případy…

Ruský bizár: 10 nejdivnějších lidí bez jakýchkoliv hranic studu z ruských seznamek

Ruský bizár: 10 nejdivnějších lidí bez jakýchkoliv…

Hledáte partnera nebo partnerku přes aplikaci Tinder? Na tom není nic špatného. Buďte ale rádi, že nejste v…