Recenze
Ford Transit Van 300MWB 2.2TDCi 85kW/115PS

Technické info
Přezdívka auta Ford Transit Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:12000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2198 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 300 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 9080 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kubahas".
Transit-Označení Transit je všeobecně natolik známé, že se v mnoha jazycích stalo synonymem pro dodávku.Už to svědčí o kvalitách a dostupnosti tohoto vozu.
Celkem je tento transit čtvrtý v pořadí.S těmito dodávkami jezdím od roku 1996.Moje zkušenosti s Transitem jsou jenom pozitivní.Samozdřejmě ,že nějaké poruchy se vyskytly u každého vozu ,ale nikdy to nebyly zásadní problémy. Předchozí Transit byl z roku 2002.Motorizace 2.0TDDi 74kW s předním náhonem.Za 7let v provozu se s ním najelo přes 230tkm, což není žádné závratné číslo ,ale vzhledem k tomu že nám odpadla většina pravidelných dálkových tras tak náběh kilometrů se zpomalil a auto jezdilo pouze rozvozové trasy po městech v našem regionu.Mimochodem byl to nejdéle držený Transit v mém vlastnictví.Vzhledem k faktu ,že auto nemělo klimatizaci a začaly se objevovat drobné poruchy začal jsme uvažovat o nástupci.
A tak v srpnu 2009 se vyskytla docela výhodná koupě u dealera Fordu v našem okolí.V nabídce byly 2 skladové Transity v provedení M a L.(rozvor)
Motorizace 2.2 TDCi 63kW a bez klimatizace.Cena byla dobrá takže jsme zadali pokyn k domontování klimatizace.Avšak nekorektní jednání prodejkyně nejmenovaného prodejce Ford bylo do nebe volající.Než shánět firmu ,která by klimu domontovala bylo jednodušší auto prodat někomu jinému a ani nás o tom neinformovala.Rozčarování bylo bylo velké.Ale po rozmluvě s majitelem jsme se domluvili, že nám dodají vůz jiný se silnějším motorem a lepší výbavou TREND za velmi podobnou cenu.Po týdnu zazvonil telefon se zprávou o novém Transitu.Za další týden auto dorazilo do salonu a 28.8. se uskutečnilo předání.
Jedná se o Transit Van 300MWB 2.2TDCi 85kW/115PS v bílé barvě a provedení TREND. V porovnání s předchozím modelem je to velký skok kupředu.Pracoviště řidiče se velmi podobá osobním autům.Celý interiér působí útulným a hodnotným dojmem. Samozdřejmě interiéru vládnou tvrdé plasty, které ovšem nevypadají zle. Myslím si že měkčené plasty v dodávce tohoto typu by byl velký luxus :-).Teď bych přešel k popisu jednotlivých částí.
***INTERIÉR***
Jak sem se již zmínil, interiér je vcelku povedený.V porovnání s ostatními dodávkami působí střízlivým dojmem.Ergonomie a uspořádání jednotlivých ovladačů je logické a snadno dosažitelné.
Pouze ovládání tempomatu na volantu je nešikovné.Na složitost ovládání si člověk zvykne.Sice nechápu proč nemůže být tempomat jednoduchý třeba jako v Octavii ale budíž.Největší problém nastane když jedete v noci a tlačítka na volantu jaksi soudruzi ve Fordu zapoměli podsvítit.Pokud si chcete zapnout tempomat, tak buď si rozsvítíte v kabině anebo musíte tak dlouho mačkat až natrefíte na to správné tlačítko.Jinak co je velmi příjemné je řadící páka na středové konzoli,což je nejenom pohodlné pro 3tího pasažéra ,který nemusí uhýbat kolenem ,když se řadí pětka, ale je to navíc bezpečnější protože mě to neláká držet pravou rukou řadící páku ale dám si jí pěkně na volant.
Také sedadla jsou pohodlnější.Lépe tvarovaná opěradla a také celkově tužší.
Interiér je doslova prošpikován odkládacími schránkami, ale chybí např.obyčejná přihrádka na tužky nebo na mobil.Výbornou věcí jsou dvě 12V zásuvky.
***VÝBAVA***
Provedení TREND za rozumný příplatek 30 000Kč nabízí klimatizaci,tempomat,el. ovládaná okna a zrcátka,centrální zamykání s DO, rádio s CD a audio zdířkou AUX,vyhřívané čelní sklo,ABS,ESP,asistent rozjezdu do kopce HHC, pření mlhovky, lakovaná maska chladiče.Můj transit je vybyven pouze základním airbagem řidiče a chybí mi palubní počítač.Display s digitálním ukazatelem kilometrů ukazuje pouze dojezd.
Samozdřejmě ,že by bylo co doplácet ,ale v porovnání s předchozím Transitem ,který neměl vůbec nic je tato výbava naprosto skvělá.
***MOTOR***
Moror o objemu 2,2 litru se systémem vstřikování Common-Rail s nejvyším výkonem 85kW a točivým momentem 300Nm
Silné stránky
+ poměrně příznivá cena
+ zůstatková hodnota
+ motor
+ 6ti stupňová převodovka
+ bezpečnost
Slabé stránky
- vyšší spotřeba
- palubní počítač
- ovládání tempomatu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti zatím žádné a předpokládám že ještě dlouho žádné mít nebudu :-).Pouze při 20 stupňovém mrazu se mu nějak nechtělo naskočit.Měl sem podezření na žhavící svíčky,ale zřejmě to bylo naftou.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Tak prodej tohoto vozu byl zajímavý.Musím vyzdvihnout "profesionální" chování personálu Ford AutoKantor Vendryně.Původně jsme měli zamluvený skladový vůz ,který nám ovšem prodali a nenamáhali se nám tuto skutečnost sdělit.Na dotaz kde se ztratil modrý Transi nám suše odpověděli že ho jednoduše prodali.Začali jsme tuto situaci řešit s majitelem a ten slíbil ,že jako kompenzaci nám vyhledají vůz z centrálního skladu v lepší výbavě a prodají ho za nákupní cenu.Naštěstí našli bílého Transita.Celý proces dovozu a vyřízení potřebných dokladů trval cca. 14dní.
Přidat názorDiskuse: Ford Transit Van 300MWB 2.2TDCi 85kW/115PS
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Ford Transit
-
Ford Transit (2011) Majitel: Destract
Přidáno: 7.7.2012 159 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Transit (2008) Majitel: honza84
Přidáno: 11.6.2012 119 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Ford Transit (2009) Majitel: Wacko
Přidáno: 7.4.2010 3510 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Ford Transit (2008) Majitel: honza84
Přidáno: 7.8.2008 138 Majitel 8.50 Uživatelé
-
Ford Transit (2010) Majitel: honza84
Přidáno: 11.6.2012 73 Majitel 7.50 Uživatelé