Recenze

10 Majitel

Škoda Fabia 1.2TSI, elegance

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 48× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Fabia Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:4999 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 315 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Lukas4CZ".

Škoda Fabia TSI – předjede Vaše očekávání?

Než se dostanu k odpovědi na otázku, zda Fabia předjede moje očekávání, pár slov o výběru auta. Mého prvního auta. Řidičák už pár let mám, najeto přes 150.000 kilometrů, dalo by se říct zkušený řidič. Ale chybělo mi zatím vlastní auto.

Nikdy jsem nechtěl auto za každou cenu, než nějakou šunku, kterou jezdí většina mých vrstevníků, tak si radši počkat na něco kvalitního a hlavně bezpečnýho. Vidí to člověk každý víkend ve zprávách, tu mladí v příkopu, tu ve stromě.

Po letech šetření jsem se rozhodl něco pořídit. Rozhodoval jsem se mezi lepším ojetým autem a novým levnějším autem. Škodovky se mi vždycky líbili, tak jsem se rozhodoval mezi ojetou Octavií a novou Fabií. Volba padla na Fabii, hodně lidí mi to rozmlouvalo, ať si radši pořídím Octávku, ale zvyklat jsem se nenechal. Přeci jenom nové je nové a při mých najetých kilometrech bych byl rád, aby to pár let vydrželo bez větších nákladů. Prodejce tvrdí, že auto by bez problémů mělo najet 500.000km, když se bude pravidelně servisovat.

Ještě vybrat vhodného prodejce. Jelikož naši kupovali Octavii před 3 rokama v AR Servisu Jindřichův Hradec, naprostá spokojenost, dobrý přístup i dobrá cena a kvalitní servis během záruky i po záruce, takže volba byla jasná.

Na podzim jsem chtěl objednávat, HTPéčko :D Ale dozvěděl jsem se, že na jaře bude facelift a nový motor. No tak jsem zimu ještě přečkal a na jaře se vydal 12. dubna objednávat, samozřejmě s novým motorem TSI, s kterým jsem sice nikdy nejel do tý doby, nikde ho ještě neměli, ale budiž, budeme inženýrům z Boleslavi věřit.

Chtěl jsem trochu vybavenější auto, takže volba padla na Fabii 1.2TSI ve verzi Elegance. Navíc jsem si objednal Sunset, ESP Plus, Kola 16“ Elba, Multifunkční volant, Projektorové světlomety s natáčením a Corner mlhovky, Sportovní paket Dynamic, Prodloužený servisní internval. Popis věcí uvedený níže.

Co se týče motoru. Váhal jsem pořád mezi verzí 63kW a 77kW. Jelikož autem jezdím hlavně sám, bez nákladu a budeme se držet pokud možno rychlostních limitů, tak je dostačující 63kW. Samozřejmě 77kW by jela o dost líp, hlavně na dálnicích a prázdných státních silnicích by to bylo o něčem jiném. I to předjíždění by bylo lepší. Ale tak myslím že 63kW by měla stačit. Jedinej důvod, proč bych si vzal 77kW by byla 6-ti stupňová převodovka. Ale ta tam nejde, takže jsem vzal slabší motor.

Jelikož o motory TSI je větší zájem, musel jsem déle čekat. Auto bylo objednáno 12.4.2010, do výroby šlo 2.6.2010. 8.6.2010 odpoledne přišlo do Hradce, zbývalo jen namontovat Construct, zástěrky a předat. Auto jsem si odvážel 11.6.2010 komplet na značkách.

Tak a jde se testovat – mám za sebou sobotní výlet, cca 300km. A závěr? Předjelo auto mé očekávání? Ano, a to výrazně. Opravdu jsem nečekal tak živý a rychlý auto a to auto šetřím kvůli zajetí. A těším se, až bude auto plně zajeté a budu moci pořádně šlápnout.

Jediné co je potřeba, poznat nový motor. Kde a kdy zabírá turbo nejvíce. Je škoda ztrácet výkon předčasným nebo naopak pozdějším řazením, když špatně řadíte, autu se moc nechce sportovně jezdit. Pokud ale zařadíte v ten správný okamžik, tak auto skoro „letí“.

Na obsáhlý test motoru a spotřeby je ještě hodně brzo, po 300 km toho moc napsat nejde. Nicméně první dojem? Je lepší než jsem čekal! Živé, tiché a to je to ještě úplně syrový auto.

A spotřeba? Pohyboval jsem se mezi 6-7 litry na 100km, a to jsem jezdil rychle a svižně, dalo by se říct sportovní jízda rozumem a to jsem motor šetřil, nevytáčel přes 4000 otáček ani při předjíždění (přeci jenom se musí prvně zajet) – vlastně ani nebylo potřeba autu to bohatě stačí, pokud nepotřebujete na krátkém úseku předjet někoho, kdo jede hodně rychle nebo z toho ždímat co to dá… Myslím že to je naprosto zbytečné.

Nečekejte zázraky, 63kW prostě 200km/h po dálnici uhánět nebudete, ale 160 mu nedělá sebemenší problém. Takže pokud nebudete mít těžkou nohu neustále na podlaze a jezdit brzda plyn v každé zatáčce, tak se do 7l/100km musíte vejít i s hodně rychlou jízdou za hranicemi rychlostních limitů v ČR. Věřím tomu, že pokud budete auto šetřit, řídit se informacemi z palubního počítače, že se s autem dá jet okolo 5l/100km a kombinovaná spotřeba udávaná výrobce 5,3l/100km není nereálná. S běžnou svižnou a rychlou jízdou se dá bez problémů vejít do 6l/100km.

Sériová výbava a moje zkušenosti (vybrané položky, je to ho tam víc)

"MAXI DOT" – díky němu jsou budíky podsvícené bíle – vypadá to luxusně, elegantně, plno funkcí, určitě doporučuju

Automatické spínání jízdního osvětlení – denní svícení je praktické, šetří energii a vypadá to hezky, když to svítí

Bubnové zadní brzdy – kotouče by byly hezčí, ale brzdí to dobře a údržba, výměna je levnější

Další 4 reproduktory vzadu – kvalita zvuku výborná, díky malému hluku motoru a dobrému odhlučnění netřeba pouštět nahlas

Klimatizace Climatronic – jestli je nutná automatická klima je věc názoru, já jsem za ní rád, funguje dobře i za tropických teplot interiér brzo ochladí na příjemnou teplotu

Loketní opěrka – je sice menší, ale praktická

Rádio SWING – dobré, přehledné, jednoduché nastavení i ovládání, do auta více zapadá než neoriginální autorádio

Signalizace při parkování vzadu – funguje skvěle, pokud cováte do omezeného prostoru – třeba já do garáže, která není dvakrát velká, tak to občas píská víc než by bylo třeba, ale chápu, že to nemohou dělat s přesností na centimetry přeci jenom ne každý umí parkovat

Stěrač zadního okna – pokud máte zástěrky, tak se nemusí tak často využívat, jinak funguje dobře

Tempomat – šikovná věcička na delší cesty

Vyhřívání předních sedadel – zatím jsem nepoužil, ale v zimě určitě potěší

Boční ochranné lišty – zaplať pánbůh za ně, ne každý umí otvírat dveře v nákupních centerech, tak lepší míst stopy na lištách než na laku :D

Příplatková výbava a moje zkušenosti

Metalíza – za kvalitní lak je příplatek 10.000Kč, určitě dobrá věc! Zelená metalíza je moc pěkná, auto je nepřehlédnutelné :D

SunSet – tmavší zadní skla. Píše se, že se auto tolik nezahřívá. Na přímém sluníčku při 30°C bylo po 3 hodinách zaparkování nesnesitelně uvnitř – ale tak to asi ve většině aut, nicméně SunSet je i desénový prvek a moc povedený :D

ESP Plus – bližší testování provedu, až bude auto zajeto a hlavně v zimě.

16“ kola Elba – auto je tvrdší, ale ne nijak extrémně. Ale autu náramně sluší.

3-ramenný kožený multifunkční volat – blbost, ale praktická

Prodloužený servisní interval – Určitě dobrá věc, když najedete víc kilometrů ročně

Projektorové halogenové světlomety s natáčením, mlhovky s Corner funkcí – fungují výborně, v noci je krásně vidět i do zatáčky – určitě doporučuju a projektorový světlomety i lépe vypadají

Neplnohodnotná rezerva – bohužel k 16“ kolům nejde plnohodnotná, takže je tam 15“ kolo, jestli je třeba s sebou tahat rezervu – věc názoru, já říkám ano

Sportovní paket Dynamic – sedačky jsou pohodlné, hezké, nemám nic proti, autu sluší a k zelené barvě a 16“ kolům se hodí víc než klasické

Sada předních a zadních zástěrek – Jejich funkce je víc než užitečná, navíc si nemyslím, že by autu nějak výrazně ubíraly na kráse

Construct – sleva na pojištění, bezpečnost – určitě ano.


Na kolik mě auto zatím přišlo, když nepočítám benzín:
324.900 – základní cena vozu
10.000 – Zelená Rallye metalíza
4.100 – SunSet
16.800 – ESP Plus
3.100 – Alu kola Elba 16“
2.700 – 3-ramenný kožený multifunkční volat
2.100 – Prodloužený servisní interval
6.700 – Projektorové světlomety s natáčením, Corner
1.100 – Neplnohodnotná rezerva
6.600 – Sportovní paket Dynamic
750 – Sada předních a zadních zástěrek
7.000 – Construct
-20.000 – Sleva
tj.
365.850 Kč – pořizovací cena vozu

Silné stránky

Motor - 1.2TSI, konstruktéři odvedli opravdu skvělou práci. Motor svižný, pružný, není potřeba vůbec vytáčet a jede daleko za hranicemi rychlostních limitů. Samozřejmě, je to malé auto, malý motor, takže srovnávejme srovnatelné. V rámci třídy, ale rozhodně se za nic stydět nemusí. Bez problémů předjede kde koho, až na silniční piráty, ty doporučuju nepředjíždět. Ujel jsem 300km, ale setkal jsem se už i se špatnou reakcí - někteří řidiči nelibě nesou, že je předjela „fabia“.

Tichý motor – motor z venku má příjemný zvuk, uvnitř ho neslyšíte. To už víc slyšíte valící se pneu nebo větráky z klimatizace :D

Design auta. Auto je skutečně povedené. Je až s podivem, jak facelift auto změní, k tomu pestrá zelená metalíza, která na sluníčku neskutečně vyniká, auto nepřehlídnete, k tomu 16“ kola autu moc sluší a musím říct, že se lidi za autem otáčí a na ulici se zastaví a podívají se. I když je to „obyčejná“ Fabia. Samozřejmě že v Praze to tak nebude, ale potěší to, když mi auto každý pochválí. Zatím jsem neslyšel špatnou reakci, kdo auto viděl v reálu.

Slabé stránky

Zatím jsem na nic nepřišel, snad jen, mi tam chybí pár doplňků. Škoda že nejde objednat senzor stěračů s light asistentem, když do Octavie jde, taky bych uvítal automatické zatmavování zrcátek, ale žít se bez toho samozřejmě dá. Rovněž bych dal do dveří červený světla nebo alespoň odrazky, když v noci zastavíte u krajnice a otevřete dveře. Není to vidět.

A pak možná jeden detail, přijde mi, že autorádio (rádio) nemá tak super zvuk – jako kdyby to nebylo stereo. Přitom, když přehrávám mp3, tak to hraje úžasně i hodně nahlas.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

5km – vozidlo předáno bez závad

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AR Servis Jindřichův Hradec. Více méně pozitivní, slušné jednání, vychází vstříc, nabídli slevu. Dostal jsem dárek. Nemám na co si stěžovat. Ještě přidám detail – u tohoto prodejce jsem neplatil za dopravu auta. To mi v kalkulaci na auto skoro u všech prodejců počítali.

Předpokládaná dodací lhůta dle prodejce: 8 týdnů
12. 4. 2010 – vozidlo objednáno u prodejce
2. 6. 2010 – auto vyrobeno
8. 6. 2010 – auto dorazilo k prodejci
11. 6. 2010 – auto odvezeno na značkách

 

Novinky v recenzi

26.7.2010 11:50

Zkušenosti po 4.999Km :)

Tak už mám za sebou 4.999km, auto tedy řádně zajeto. Je na čase napsat další zkušenosti. A zkušenosti? Spokojenost! Zatím žádná závada, jen kolem 3.000km se blbě řadila jednička. Ale pak se to zas rozhýbalo a teď v pohodě. Jinak naprostá spokojenost. Jezdím v průměru za 6,5l/100km, a to auto nijak nešetřím. Běžnou jízdou se dá jet do 6 litrů bez problémů. Do těch 7 se jede když jedete hodně rychle. Do 8 litrů, když jedete jako "prase". Víc akorát při popojíždění po městě při zapnuté klimatizaci při 33°C, to si to vezme takových 12 litrů. A na dálnici když máte nohu na podlaze a jedete co to dá (maximum jsem dal zatím 205km/h na dálnici na mírném svahu :> jinak do těch 160 to jede v pohodě, pak už je znát že je to jen 63kW, ale na druhou stranu i při 180 to nevydává žádný podivný zvuky typu že už to nemůže, a prostě to jede), to to pak jede cca kolem 10-11 litrů. Ale dá se jet i za 4,2 litru. Ale to to chce klobouk, vejce za sklo a jet si svých 80km/h a nevnímat okolí :D A těší mě ještě jeden fakt, že se lidé stále za autem otáčí, i když je to jen "obyčejná" Fabia. Barva úžasná! A hlavně do jisté míry zatím exkluzivní. Kromě autosalonů jsem jí na silnici ještě nepotkal! Akorát by mě ještě zajímalo na kolik je nádrž litrů. Včera jsem tankoval 10 litrů a to jsem tam ještě tak 2 litry měl, dneska jsem ujel cca 30km a chtěl jsem plnou a po 42 litrech se to stále nechtělo vycvaknout, tak jsem to radši vypnul sám. Což by znamenalo mít v autě cca 50 litrů. To je divný, když to má nádrž na 45litrů. A navíc u stejné pumpy jsem před měsícem bral plnou a vycvaklo mi to po 41 litrech a to to bylo skoro prázdný.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2TSI, elegance

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím spolehlivé na maximum, uvidíme časem

praktičnost
10

Malé praktické auto, co víc dodat

prostornost
10

Na malé auto překvapivě hodně místa

jízdní vlastnosti
10

Sedí na silnici jako přibitý, ale pravda, extrémy jsem ještě nezkoušel, to ukáže až čas

jízdní komfort
9

Trochu tvrdší, ale to díky 16" kolům, jinak bez výhrad

výkon motoru
10

Předjede Vaše očekávání - tentokrát skutečně pravdivý slogan

spotřeba
10

Čekat zázraky nejde, ale i se sportovní jízdou 6-7l/100km, takže výborné

hlučnost motoru
10

Čekal jsem tichý motor, nato že je syrový je tichý a má příjemný zvuk

kvalita sedadel
10

V rámci třídy malých vozů výborné

brzdy
10

Brzdí slušně, razantní brzdění jsem ještě nezkoušel

zavazadlový prostor
10

Na malé auto opravdu velký kufr






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…