Recenze

9 Majitel

Škoda 110 Rapid 718K

8.97 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 110 Rapid, foto 1 Škoda 110 Rapid, foto 2 Škoda 110 Rapid, foto 3 Škoda 110 Rapid, foto 4 Škoda 110 Rapid, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta eRečko Rok výroby 1977 Koupeno ojeté najeto [km]:37000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1280 výkon [kW]: 43 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 13 * pohon kol: zadní

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "saSaT".

Tak jak začít:) O "eRku" jsem snil už asi v 15 letech i když jsem v něm vlastně ani nikdy nejel a viděl sem ho jen párkrát v životě. asi v mých 17 letech si můj nejlepší kamarád jedno červené eRo dovezl - dovedete si asi představit jak jsem reagoval...čelist až na zem a nepřekonatelná závist. Tehdy sem byl i u velké části úprav, které prováděl (podvozek š120, 5q...) Rád vzpomínám na ty chvíle kdy jsem s ním i když jako spolujezdec, jezdil a sledoval ten obdiv kolemjdoucích a kolemjedoucích.
Jednoho krásného dne auto zaparkoval do garáže s tím, že začne přestavbu, která trvala skoro rok (podrobně popíšu v další části). Po tomto období auto jezdilo asi od léta do podzimu 2009, poté jsem ho zakoupil nekompletní já. Bouhužel až do léta 2010 stálo nepojízdné venku...ale teď už k našemu "soužení" :)
Rád bych ještě dodal že moje milovaná přítelkyně se mnou sdílí ten nezměrný obdiv k tomuto autu a dalším jeho "bráškům" a za to jí moc děkuju... díky Jaňulko:-*

Auto jsem kvůli eko poplatku postavil na TP mojí 110L, která zároveň posloužila jako dárce orgánů.

Silné stránky

Jednou z hlavních stránek je podle mě určitě originalita. Vychvalovat podvozek a motor v době dnešních víceprvkových podvozků je určitě úplná blbost, proto jenom řeknu že s podvozkem, motorem a chlazením jsem spokojen, ale neříkám že to nemůže být nebo nebude ještě lepší.

Po zamyšlení jsem přišel na to že všechny silné stránky jsou zároveň silně subjektivní :D takže hlavně originalita a styl a...

Slabé stránky

Hlavní slabá stránka je určitě topení a s tím souvisí i ofuk oken a tím pádem mlžení. Další slabá stránka je de facto bezpečnost, která je u tak starého auta dost mizerná i když je karoserie hooodně vyztužená.

Další slabá stránka je hlučnost. Na autě mám příčný výfuk a filtrbox bez "hubice" a hluk při otevření 2. klapky karburátoru se rovná startujícímu rpodovému letadlu :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Je to "stará škodovka" takže spolehlivost 101% (aspoň v mém případě) a na opravu stačí kleště, šroubovák a sem tam nějaký klíč :)

Teď k těm slibovaným úpravám:)

Na autě je implantovaná zadní náprava z Rapida, samozřejmě s 5q převodovkou. Většině lidí, kteří jezdili s Rapidem/"stotřícou" je určitě velmi dobře známý "A efekt", při kterém se kroutí podélná ramena, takže výztuhy beru jako samozřejmost:). Přední je klasická "eMková" s hřebenovým řízením, brzdová soustava je zatím sériová ze 120ky s posilovačem, ale v plánu mám nasadit dopředu čtyřpístky s chlazenými kotouči a taky kotoučové brzdy dozadu.
Karoserie je komplet vyvařená a vyztužená. Zesílené jsou prahy, sloupky, dál jsou výztuhy u předních podběhů, v podlaze, ve střeše a v rámu předního okna.
Motor je zatím sériová "stotříca", ale v plánu je upravený favorit (časem možná i pokusný favorit turbo :p

 


Další vozy značky Škoda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikdy jsem neměl sebemenší problém ani s předchozí 110L :)

praktičnost
1

eRko jako rodinné auto? Dobředu se vleze rezerva a kanystr s vodou a zadní sedačky jsou jen "naoko"

prostornost
10

vepředu je prostornost výborná...vepředu

jízdní vlastnosti
8

chce ještě pá úprav k naprosté spokojenosti

jízdní komfort
7

hlavní mínus je hlučnost

provozní náklady
9

stačí kontrolovat olej a vodu...a dolívat benzín samozřejmě :)

náhradní díly
10

za hubičku :-*

výkon motoru
9

po zkušenostech s předchozí 110L mě eRko se sériovou 130 málem utrhlo ruce:)

spotřeba
9

spotřeba je větší, ale je to "sporťáček" a navíc auto mých snů, takže neřeším :)

hlučnost motoru
10

hlučost toho vzadu? no příšerná, ale krásně duní

kvalita sedadel
9

sedačky z Rapida...zvyknul jsem si

brzdy
8

ono to má posilovač a nemusí se na to tolik šlapat :)

zavazadlový prostor
1

kvůli chladiči vepředu nezbylo místo - v tom malinkatým kousíčku je jenom rezerva, nejnutnější nářadí, kanystr s vodou a akumulátor, takže jako zavazadlový prostor používám zadní sedačky






Blesk.cz

Kamioňák Milan sešrotoval na D1 auto s maminkou i synkem (†1): Přátelé na něj vyhlásili veřejnou sbírku, lidé zuří

Kamioňák Milan sešrotoval na D1 auto s maminkou i…

Čtyři životy vyhasly při tragické středeční nehodě na D1 u Brna. Na 188. kilometru došlo ke srážce až šesti aut.…

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 přináší sladké vzpomínky

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro…

Nostalgie je mocná čarodějka a u videoher to platí dvojnásob. Jen málokterý dospělý pařan neprožil mládí nebo…

 

iSport.cz

Velké jméno pro Spartu! Chlapík z Ottawy vypomůže měsíc a zadarmo

Velké jméno pro Spartu! Chlapík z Ottawy vypomůže…

Hokejisty extraligové Sparty posílí útočník Filip Chlapík. Kmenový hráč Ottawy za Pražany nastoupí již dnes v…

Hala pro Kometu: změna financování, hledá se investor. Kdy by měla stát?

Hala pro Kometu: změna financování, hledá se…

Dobrá zpráva pro Brno a celý český hokej. Výstavba nové haly pro Kometu běží podle plánu, koronavirová krize…

 

Reflex.cz

Streamer Agraelus vybral během pár hodin milion na charitu. Pomohl mu herní vývojář Dan Vávra

Streamer Agraelus vybral během pár hodin milion na…

V neděli 27. září se stala na českém internetu nevídaná věc. Vojtěch Fišar, známý jako herní streamer Agraelus,…

Nouzový stav v Česku: Bude to jako na jaře? Rozšíření pravomocí vlády, omezení práv lidí

Nouzový stav v Česku: Bude to jako na jaře?…

Vláda chce projednávat zavedení nouzového stavu. Opozice je proti. TOP 09 bude proti nouzovému stavu, pokud…