Recenze

9 Majitel

Ford Mondeo

9.17 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta Enterprise Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:4000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "UW.Phoenix".

Tak, nové autíčko už je u dealera, ale protože si pro něj jedu až začátkem týdne a jsem už hodně natěšený, zkrátím si čekání tím, že se trochu rozepíšu o tom, co koupi předcházelo, a proč jsem nakonec zvolil Ford.

Poměrně dlouho mi trvalo ujasnit si, jaké auto (kombi, SUV…) vlastně chci. Tedy lépe řečeno, jaké auto potřebuji a pak z nich vyřadit ty, na které finančně nedosáhnu. Moje současná Fabia (hatchback) mi víceméně vyhovovala až na pár nepříjemných detailů, které souvisejí s tím, že jsem si konfiguraci nevolil sám:
1. malý úložný prostor, jak říkáme my Češi „cargospace“
2. málo kobyl před povozem (prý to nějak souvisí s motorizací 1.2 HTP :)

Takže jsem si sepsal své hlavní požadavky na nové auto (ne nutně v tomto pořadí):

1. Trvanlivost
Nechci za 5 let vybírat nové auto, rád bych s tímto zvoleným jezdil cca 10 let, než se poohlédnu po něčem novém. S tím souvisí také to, že by mělo auto i po těch letech být v relativně dobrém stavu a i také prodejné za (přiměřeně) rozumné peníze. Mělo by mít tedy i nadčasový „dyzajn“.

2. Bezpečnost
Co si budeme povídat, Fabia zrovna není nezničitelné auto (které ale je, že…) nicméně nové autíčko by mělo potenciálně povozit i budoucí potomky (ne, že bych s tím nějak spěchal, jsem na to ještě moc krásný) ale chtěl bych případné riziko co nejvíce omezit. Takže něco z předních příček EuroNCAP.

3. Vnitřní prostor
Ať už se jedná o místo pro posádku, nebo o kufr, na větších trasách se vždycky jezdí lépe s dostatečným prostorem kolem a Fabia byla téměř existenční minimum, které jsem byl schopen tolerovat. (Nehledě na exponenciálně rostoucí počet zavazadel mé přítelkyně)

4. Výkon motoru
Nerad tlačím auto do kopce, vždycky mě z toho strašně bolí klouby. Ale vážně, nejnebezpečnější situace nastávají při táhlém předjíždění, nemluvě o znatelně nižším výkonu motoru HTP při zapnuté klimatizaci (s trochou cviku je při vypnutí AC poznat skokový nárůst výkonu). Jako ideální se mi jevilo cokoliv se zrychlením do 10 s na 100 km/h.

5. Výbava
Nepotrpím si zrovna na zlaté řetězy a nic podobného, ale když si můžu vybrat, tak by rozhodně dnes do moderního auta měla patřit klimatizace, ideálně dvouzonová (všem párům, které se shodnou na jedné ideální teplotě se upřímně klaním) a pak prvky nepřímé pasivní ochrany, mezi které řadím xenonové světlomety a také ovládání radia na volantu (i když bych se bez něj v krizi obešel).


Stádium SUV
Když jsem si sepsal všechny hlavní požadavky, připadal mi jako nejlepší kompromis vůz kategorie SUV. Vzhledem k potřebě dlouhé výdrže auta, od začátku jsem se orientoval především na značky Toyota, Audi, Volkswagen, částečně i Mazda a Honda. V kategorii SUV všechny nabízejí poměrně zajímavé kousky, přesto se vždy nějaká ta muška našla:

Toyota RAV4
Auto na pohled pěkné, jistě i velmi kvalitní a dlouho by pojezdilo, ovšem pro mě s výškou po ránu téměř 190cm tragicky málo místa za volantem. Nákladový prostor také úplně nebyl můj šálek čase. Po první návštěvě salonu jsem tak RAVku vyškrtl.

Honda CR-V
Toto více „tatínkovské“ auto (tatínci co mají CR-V jistě pochopí) mě zaujalo především zajímavou cenou při velmi slušné výbavě. Vzhled bych subjektivně oznámkoval tak na slabší dvojku, hlavně kvůli zadní části. V salonu jsem využil možnost si CR-V chvíli zařídit, což mě kontraproduktivně dovedlo k závěru, že čistokrevné SUV nebude pro mě úplně tím pravým přibližovadlem. Ač vychvalováno v mnoha recenzích a porovnáních, CR-V se mi neřídilo nijak pohodlně, upřímně řečeno, připadal jsem si jako autobusák. Náklony v zatáčkách (ač na SUV v normě) mi nebyly příjemné, mezi sedadly řidiče a spolujezdce mi chyběl středový tunel a motor o výkonu 150 koní měl s takto těžkým kolosem chvílemi co dělat. Na druhou stranu, například brzdy má CR-V skutečně výborné a téměř okamžitě zastaví na místě. Když jsem zamával prodejci a zabouchl dveře salonu, řekl jsem si: „Když SUV, tak jedině sportovní!“

Mazda CX-7
Tento japonský krasavec s muskulaturními rysy byl velmi dlouho mým favoritem. Především pro svou neotřelou krásu a jedinečnost (jezdilo jich tehdy jen pár) a pak také kvůli brutálnímu výkonu turbo motoru 190 kW. Stal jsem se však obětí své vlastní zvídavosti. Prostudoval jsem snad všechny existující recenze na internetu (včetně zkušeností majitelů CX-7 zde na moje.auto.cz) a dospěl jsem k názoru, že toto auto by mi zřejmě štěstí nepřineslo. Motor 2.3 DISI rád papá a bez ostychu si řekne i o 15 litrů na stovku, což je dost vážný problém u auta, které by mělo jezdit dlouhé roky (a kdo ví, jak na tom budou do budoucna ceny benzinu). Mazda je Mazda a s tím souvisí také tenké plechy, šroubky z „másla“ a to, že veškerou nadstandardní výbavu představují maximálně parkovací senzory, které vám ovšem namontují až na dílně v ČR. Nové naleštěné auto připluje z Japonska, kluci u dealera na dílně to rozeberou, vyvrtají díry a namontují tam parkovací senzory. Děkuji, ale nechci.

Audi Q5
V době, kdy jsem začal koupi auta zvažovat, ještě Q5ky ani nebyly na salonech. Bohužel auto do puntíku splňovalo mou představu o dokonalém SUV. (Slovo „bohužel“ v zápětí vysvětlím). Silný motor, výborné jízdní vlastnosti jak na silnici tak v terénu, dostatečně prostorný kufr, po jednoduchém sklopení zadních sedadel (páčkou z kufru) rovný úložný prostor, zkrátka auto krásné zezadu i zepředu (neodolatelné LED diody, ač některým přijdou kýčovité, jistě je to poznávací znak tohoto auta). Když k tomu všemu přimícháte bohatou volitelnou výbavu a image značky Audi, máte zaděláno na bestseller celé třídy. Bohužel (tak a už je to tady) ceny za tohoto krasavce se pohybují poněkud výše, než jsem byl v době výběru auta schopen akceptovat a chtě nechtě musel jsem tomuto krásnému autíčku udělat pápá.

Volkswagen Tiguan
Tento tygroleguán by se mohl jevit jako levná „náhražka“ Audi Q5, ale rozhodně má také něco do sebe. V podstatě se udržel na vrcholku mého výběru až do samotného konce (ne mého konce ale do objednání auta). V parametrech, které byly pro mě podstatné, se od Q5ky lišil pouze horším typem motoru (myšleno na auto kategorie SUV) a menším objemem zavazadelníku, který při podpodlažním rezervním kole už hraničil s parametry mé Škody Fóbie. Jinak autíčko to je pěkné a ve verzi Track & Field, kterou jsem měl vyhlédnutou, také dobře průchodné terénem. Cena je podstatně více u země než u koncernové sestry Audi, nemluvě o ceně náhradních dílů.

Jenže, proč vlastně kupovat SUV? Pohon všech kol jako zimní nesportovec nemám moc příležitostí využít a pasivní bezpečnost daná vyšším posedem je sice fajn, ale jiná auta ji umí i s nižším těžištěm a spotřebou. Co takhle něco víc klasického, třeba kombi? Rodinný hatchback, liftback či mamut?


Stádium „přízemnějších“ aut
I když se to při počtu automobilek zdá až divné, hatch- a liftbacků střední třídy není zase tolik. Někteří výrobci klasické liftbacky přímo ignorují a tváří se, že existuje pouze kombi a sedan. Sedan jsem od začátku nechtěl kvůli špatně přístupnému zavazadlovému prostoru, a tak byl výběr snazší.

Toyota Avensis
Podobně jako u RAV4, pěkné a kvalitní, ovšem ať se na to vídám jak chci, zdá se mi při dnešní krizi, že ti Japonci neví, co by samou roztažností za ty auta chtěli. U SUV se to dá pochopit - je to trend, ale Avensis kombi je, jak by řekla má přítelkyně, „jen blbý kombík“ se základní cenou kolem 700 tisíc. Určitě by 10 let pojezdil, ale já si prostě moc nepřipadám jako „Avensis typ“.

Volkswagen Passat
Tohle manažerská vlajková loď mě uhranula hned, když jsme do ní poprvé nastoupil. Interiér přesně podle mého gusta. Krásně provedená palubovka, velké přehledné budíky, spousta odkládacích prostor, na zadních sedadlech místa tolik, že jsem se i v sedanu pohodlně posadil sám za sebe (ano, tohle skutečně umím). Kolik práce by asi dalo postavit ještě jednu výrobní linku na Passat Liftback? Passat Variant oproti tomu nebyl volbou úplně k zahození. Konkurenty drtí jak komfortem, tak obrovským nákladovým prostorem a komu by to nestačilo, hodí si na střechu ještě rakev (třeba s tchýní). Jenže nad celým passatovským problémem visí jeden velký chromovaný otazník. Cítím se jako usedlý manažer v obleku, nebo jako mladý, krásný a perspektivní muž? Nakonec mě od Passatu mimo jiné odradilo i pomyšlení, že bych měl auto, jakých se po našich dálnicích prohání statisíce.

Škoda Octavia
Toto auto zahrnuji do výčtu jen pro úplnost a proto, abych vyjádřil, jak moc se mi nelíbí, co Škoda poslední dobou provádí s designem. Možná, že se někomu líbí Fabia 2 nebo Octavia 3, mě ovšem připadá, že někdo v koncernu Volkswagen chce, aby se víc prodávaly jejich auta než právě Škodovky. A jak uděláme aby auto zůstalo kvalitní, šlo s trendem a přitom se jich zas tak moc neprodalo? Uděláme ho škaredé a on si ho nikdo nekoupí. Jiný důvod, proč faceliftovat krásné tvary, jaké měla Octavia 2, opravdu nevidím. Dalším důvodem, proč nekupovat Octavii (kromě toho že jich je všude jak much), je i to, že si nejsem jistý, v jakém stavu a za jakou cenu bych ji za 10 let prodával.

S rozumem téměř v koncích a s hlavou téměř v dlaních jsem celou situaci probíral se svou přítelkyní, které má auta snad stejně ráda jako „hadříky“. Ve finále jsem se rozhodoval mezi Passatem a Tiguanem z dílny Volkswagenu. Při jedné debatě jsem jí už se značnou mírou otrávenosti slušně navrhl aby zkusila sama najít „nějaké lepší auto, když je tak chytrá“. A přítelkyně hledala až našla…


- 2. DÍL -

Nákup nového auta jsem měl v plánu už opravdu dlouho. Protože mě příliš netlačil čas, výběru jsem věnoval téměř půl druhého roku. Pokud mi dnes někdo tvrdí, že se podíval na první auto, koupil jej a je zcela spokojený, pak takového člověka považuji za velkého klikaře nebo blázna, který žije v blahé nevědomosti, že mohl vybrat i lépe.
Během této předlouhé doby několikrát zaoscilovala má finanční situace a s ní i cena, kterou bych byl ochoten za nové jezdítko utratit. Vzhledem k tomu, že jsem od začátku plánoval koupi na leasing, nebyla pro mě ani tak důležitá celková cena vozu, jako spíš výše měsíčních splátek. Při pokud možno co nejnižší akontaci jsem si nakonec jako strop určil cenu 15 tisíc měsíčně při leasingu na 5 let. V této cenové hladině se už dá ledacos vybrat, nicméně leasingové společnosti umí opravdová kouzla a některé automobilky mají nastavená tak vysoká procenta výsledného přeplatku, až se malému českému člověkovi protáčí panenky. Není tak divu, že při současné krizi prodej dražších aut (která za hotové nekupuje skoro nikdo) stagnuje.

Ve chvíli, kdy jsem si uvědomil, jaký typ auta (a za jakou cenu) vlastně potřebuji a využiji, výběr se smrskl na liftbacky střední třídy. Kombíky se mi vzhledově příliš nelíbí a ani bych nevyužil jejich potenciál, sedany mají na můj vkus velmi špatný přístup do kufru.


Pokud bych se měl zmínit o autech, která jsem posledně vynechal, jednalo by se o těchto několik kousků:

Audi A4
Vzhledově velmi povedené auto, ale co si budeme povídat, jde tady hlavně o exteriérový image a pocit řidiče, že jede v Audi. Vzhledem k tomu, že A4 není dostupná ve verzi liftback, jednalo se spíše o letmý pohled. I ten mi však stihl prozradit, že co se interiéru týče, subjektivně se mi mnohem lépe dívalo na palubovku VW Passatu, než na A4, která na mě působila laciným dojmem (tvarově, nikoli materiálově). Zajímavým zjištěním bylo také to, že na rozdíl od novinky Q5, u Audi A4 je prodejce ochotný jít do podstatně větších slev a akcí na skladové vozy.

Mazda 6
Dle mého názoru, exteriérově jeden z nejhezčích liftbacků vůbec. Vzhledem k ostrým liniím je však vcelku možné, že se brzy okouká (na rozdíl od gandalfoidního Passatu). Ovšem po zklamání z kvalitativních vlastností CX-7 (některým majitelům už rezne a vrže) jsem se rozhodl své štěstí neriskovat ani s Mazdou 6 a řekl jsem si, že se poohlédnu po něčem „západnějším“.

Škoda Superb
Dalo by se říct, že Škodovka je taková klasika, která neurazí ani nenadchne. Musím ale uznat, že nápad s dvojitým otevíráním pátých dveří Twindoor považuji za opravdu revoluční a určitě se s tímto vynálezem brzy setkáme i v jiných vozech. V některých ohledech mi Superb velmi připomínal Passata. Ať už motorizacemi, nebo podobně mířeným exteriérem, zkrátka jedná se o dobře udělaný manažerský vůz. Na můj vkus je ale bohužel až příliš usedlý a protažený tak, že z boku se podobá jezevčíkovi. U Superbu je také velké nebezpečí, že Češi jako patrioti (ovšem pouze v autech a když vyhrajeme nějakou zlatou medaily) budou na tato auta pořádat nájezdy ve velkém a český manažer, který nebude jezdit Passatem, bude určitě jezdit Superbem. Nemůžu se také nezmínit o tom, že ačkoli jsem vůz zkoumal v zimních botách, pedály jsou hodně sražené k sobě a občas jsem sešlápl současně brzdu a plyn. (Asi mám velké nohy nebo co…)


Když přítelkyně přišla s tím, že bych si mohl koupit Ford Mondeo, mísil se ve mně pocit překvapení a nedůvěry. Proti Fordům nejsem nijak zaujatý (žádná osobní negativní zkušenost neproběhla), ale během současné krize jsem několikrát zaslechl zvěsti, že na tom tato automobilka není nikterak růžově a její budoucnost je nejistá.
Přesto jsem neodolal, abych se alespoň nepodíval na pár obrázků a neprostudoval ceník. Následovalo velmi milé překvapení v podobě nabídky vozu s akční výbavou kombinovanou s leasingem bez navýšení. Ať je na tom automobilka jakkoliv, musím uznat, že takto zajímavou cenovou nabídku na vůz této kategorie jsem nečekal a nemohl jsem jí jen tak ignorovat. Další velmi pozitivní překvapení se konalo, když jsem začínal procházet recenze a zkušenosti majitelů.
Mondeo se pyšnilo velmi vysokým skóre v testech EuroNCAP a na jízdní vlastnosti pěl každý pouze chválu, ať už bylo auto srovnáváno s VW Passatem či Škodou Superb.

Na nic jsem nečekal, popadl přítelkyni a šli jsme „oslintat výlohy“ salonu Ford, kde řetěz překvapení pokračoval. Auto zvenku působí suverénním a velmi svěžím dojmem. Hned jsem cítil, že se ke mě hodí mnohem lépe, než usedlá (místy až ulehlá) konkurence. Interiér (verze Titanium), ač občas kritizovaný, vypadal ve skutečnosti daleko lépe než na fotkách. Materiály působily příjemně a i v látkových křeslech se sedělo velmi pohodlně. Velmi příjemný a ochotný prodejce neváhal odpovědět na všechny mé (blbé) dotazy a já už měl jen jedinou starost – jakou verzi a výbavu zvolit.

Akční výbava Enterprise, postavená na základu Titanium, pro mě byla jako stvořená. Stačilo doplnit pouze několik drobností a měl jsem vybráno. Zvolit motorizaci bylo vcelku jednoduché, protože základní „akční“ benzinový dvoulitr Duratec vycházel o 70 tisíc levněji, než nejlevnější naftová verze. Proč benzín? S autem vyjíždím několikrát denně a především kratší trasy do cca 50km. Vzhledem k tomu, že auto pravděpodobně nebude momentálně garážované, připadá mi benzín jako rozumnější. S vyšší spotřebou je bohužel třeba počítat. Několikrát jsem se také setkal s názory majitelů, že Ford má s dieslovými motory občas problém a dochází k poruchám častěji než u benzínové verze. Jak je to ve skutečnosti prověří až čas.

Pro moje nové autíčko si jedu právě dnes, další podrobnosti a zkušenosti z reálného provozu doplním, až se s mým novým miláčkem trochu víc sžiju. Tak mi držte palce a zatím všem přeji šťastnou cestu!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Protože salonů jsme s přítelkyní prošli opravdu hodně (některé i mnohokrát), kromě samotných aut jsem věnoval pozornost také chování a ochotě prodejců. Obecné plácání do větru by jistě nemělo hlubší smysl, dovolte mi tedy na následujících řádcích být poměrně konkrétní. Ještě upozorním, že do všech salonů jsme pochopitelně vždy šli pěkně oblečení a předem vyzbrojení informacemi o konkrétním modelu, o který jsme měli zájem. I naše případné dotazy tak byly velmi konkrétní a věřím, že náš zájem o dané auto byl každému z prodejců dostatečně zřejmý.

Veškeré salony, o kterých bude řeč, se nacházejí v Ostravě a ve většině případů jsme se skutečně setkali s ochotou a zdravou snahou prodat, viz. salony Honda, Mazda a Škoda. Pochopitelně, zájem prodejce stoupal úměrně s cenou prohlíženého vozu, to ale zřejmě platí všude.

Této poučky se drží také v salonu Audi Heller, kde jsou ceny aut někde zcela jinde než například ve Škodovce, ovšem přístup k zákazníkovi byl skutečně profesionální a přátelský. Žádné povýšené jednání či nahánění prodejnosti.
Mou pochvalu si zaslouží především pan J. Gráf, který ochotně nabízel testovací jízdu i po tom, když jsem mu vysvětlil, že mé finanční limity mi nedovolí si některé jejich autíčko odvézt domů. Pokud slíbil, že zašle ceník jakmile bude k dispozici, tak jej poslal, když jsme se domluvili že se ozve za tolik a tolik týdnů tak se ozval. Za přístup k zákazníkovi dávám velkou jedničku.

Někam na opačný konec musím bohužel umístit prodejce vozů Volkswagen (taktéž salon Heller Ostrava), kde jsem zaznamenal hned několik prohřešků, které by se při prodeji vozů podobné úrovně jistě vyskytovat neměly. Ač je mi téměř trapné to sem psát, jednomu z prodejců nepříjemně páchlo z úst, což jistě na potenciálního zákazníka nepůsobí nijak kladně. Druhý prodejce, pan Jiří K., byl zase vyloženě odměřený a jeho přítomnost v naší blízkosti byla místy až stresující. (Nejprve jsem myslel, že má třeba jen špatný den, ale protože se naše návštěva u VW několikrát opakovala a výraz obličeje prodejce setrvával, měl asi přímo špatný rok. Nebo se tak šklebil pouze na nás? Těžko říct.) Jedinou jeho snahou bylo už už podepsat rezervační smlouvu (asi kvůli prémiím). Nebyl schopný zajistit řádnou testovací jízdu, dokonce ani po předchozí domluvě na konkrétním termínu s ujištěním, že auto bude k dispozici. Takový člověk dokáže nákup nového auta velmi znechutit a mnohdy i zákazníka úplně odradit, takže doporučuji komunikovat s některým jiným z prodejců a snad budete mít větší štěstí než my.

Samotné Mondeo jsem pak kupoval u ostravského dealera Ford Dankar. Zde musím velmi pochválit konkrétního prodejce nových vozů. Pan D. Janečko měl od samého začátku až do konce velmi vstřícný a ochotný přístup k zákazníkovi, nechal mě všechno si osahat, vyzkoušet, trpělivě odpovídal na mé dotazy. Ochotně nabízel testovací jízdu a když jsem řekl, že bych si rád vyzkoušel benzinovou motorizaci, omlouval se, že v benzinu právě nic nemají, ale že by mohl zajistit vyzkoušení benzinového Mondea od některého ze svých přátel. Této možnosti jsem nakonec nevyužil, ovšem zanechalo to na mě velmi kladný dojem a to se také počítá.
Samotné předání vozu na mě pak působilo jako předletová příprava. Pan Janečko podrobně vysvětloval veškeré funkce a možnosti, dostatečně názorně a tak, abych to stihl vstřebat. Za 10 minut jsem byl schopný toto elektronikou prošpikované jezdítko pohodlně ovládat, studovat podrobný návod nebylo téměř třeba. Předávku vozu prodejce ukončil menším testovacím okruhem kdy sám řídil a při tom odpovídal na mé poslední dotazy k reálnému provozu auta. Před salonem jsme se s úsměvem rozloučili a s hřejivým pocitem z dobrého výběru jak auta tak dealera jsem se novým korábem vydal na cestu do městské džungle.

 

Novinky v recenzi

7.1.2010 00:25

Veselá příhoda s bezklíčovým startováním

Že to až tak úplně bez klíče nejde jsem si ověřil dneska, když jsem měl nějaké vyřizování ve městě. Protože auto bylo ráno zapadané sněhem, před odjezdem si přítelkyně vzala klíč a šla už v předstihu odmetat. Ve spěchu jsme si pak zapoměl o klíče říct (start tlačítkem fungoval vpohodě) a když jsem přítelkyni vysadil ve městě a odjel vyřizovat své záležitosti, zjistil jsem, že nemám čím zamknout a co hůř, ani jak nastartovat :) Naštěstí nebyla daleko a tak i s klíčema dorazila busem... Nicméně je to poučení pro příště: Nikdy nedávat klíče z ruky! :D

18.12.2009 23:56

Zimní kola

Už několik týdnů jezdím na nových zimních kolech Continental WinterContact TS 830. Včetně 16" ocelových disků mě vyšly na cca 16tis. Sice dodávka z NejlevnějšíPneu.cz nějaký ten den trvala ale gumy přišly cca 2 týdny staré, takže mé obavy z nákupu tohoto zboží přes Internet se naštěstí nevyplnily. Rozhodoval jsem se mezi Goodyear Ultra Grip 7+ a TS 830, které to nakonec vyhrály nižším opotřebením a nízkou provozní hlučností. Musím potvrdit, že pneu jsou stejně tiché jako letní a jízdní komfort je vynikající. Zatím mě nijak negativně nepřekvapily ani na sněhu, tak doufám že mě budou bezpečně a dlouho vozit.
Spotřeba na zimních kolech mírně stoupla, momentálně jezdím za 9.4 l/100km (cca 70% město, 30% okresky), ovšem počítám že po zajetí ještě klesne.

Po 4 měsících provozu mě Mondeo zatím ničím výrazně nepřekvapilo, jezdí podle očekávání a to na výbornou. Větší souhrn dojmů napíšu až po řádném zajetí.

Všem přeji pěkné svátky a bezpečné cestování na zasněžených zledovatělých silnicích!

30.8.2009 14:09

Pár nových fotek

Koncem léta jsme vyrazili na několik dní na Jižní Moravu. Zbyl i čas autíčko vylečtit a nacvakat pár pěkných snímků exteriéru. Doufám, že se vám budou líbit. Jinak Mondeo jezdí zatím spolehlivě a bez problémů. Svou první delší cestu přežilo bez újmy a vše funguje jak má.

20.8.2009 23:52

Mondeo vs. Superb

Shodou okolností se mi naskytla příležitost postavit mé nové Mondeo proti nové Škodě Superb a nafotit několik snímků srovnávajících hlavní designové a stylistické odlišnosti. I když Mondeo je v poměrně vysoké výbavě a u Superbu jde o základní verzi, většina prvků je společná pro všechny úrovně výbavy a tak přímému srovnání nic nebrání (viz. fotografie níže). Subjektivní pocity, které nešly zachytit na snímcích bych zde rád v několika větách shrnul.
Potvrdil jsem si dřívější zjištění, že pedály v Superbu jsou pro mě dosti nepohodlné. Brzda je příliš blízko plynovému pedálu, který je navíc utopený hlouběji a na rozdíl od spojky a brzdy je uchycený zespodu, což znesnadňuje rychlé přešlápnutí (alespoň zezačátku). Také je třeba více ohnout nohu v nártu (zánártí), což při delší jízdě může být vážný problém, ale zřejmě jde jen o zvyk a neprocvičené šlachy.
Rychle jsem si zvykl na větší tloušťku věnce volantu u Mondea a volant v Superbu mi připadal pro mé tlapy tenký, ale jinak auto zatáčí poslušně a lehce, stejně jako Mondeo.
Benzinový motor 1,4 TSI (92 kW / 200 Nm), kterým je Superb vybaven mě překvapil pružným zrychlením, které je o něco lepší než u mého Forďáckého dvoulitru (107 kW / 185 Nm). Jinak je ale jízdní charakteristika hodně podobná Mondeu, výhodou je nižší obsah motoru.
Prostor pro posádku (hlavně na zadních sedadlech) je u Superbu podstatně větší, zvenku mu však dává typický „jezevčíkovitý“ tvar. Subjektivně na mě auto díky užšímu středovému tunelu působilo více jako Octavia.
Celkově pak Superb vidím jako ideální auto pro manažerku ve středních letech.

Takže celkové shrnutí Superbu, jak si stojí oproti Mondeu:
+ motor 1,4 TSI – i s malým kašpárkem se dá hrát velké divadlo ;)
+ elegantní vzhled i v základní verzi
+ výborný nápad s TwinDoor (sedan a liftback v jednom)
+ prostor na nohy na zadních sedadlech
+ kovové a leštěné prvky působí věrohodněji než v Mondeu
+ výdechy ventilace se nezrcadlí v čelním skle ani ve zpětných zrcátkách
+ lepší zpracování a zakrytí interiéru – přihrádky, spodní kryty, sluneční clony
+ velmi přehledný ukazatel rychlosti (na rozdíl od Mondea)
+ lépe přístupné ovládání zadních oken na straně řidiče, lépe přístupná ruční brzda
+ otvor do zavazadlového prostoru pro přepravu dlouhých nákladů
- výrazně méně sportovní vzhled, jako by bylo auto nataženo na skřipec
- slabší zvuk rádia a celého audiosystému
- užší přihrádky ve všech dveřích
- na zadních sedadlech je pohodlné sezení pouze pro 2 pasažéry
- subjektivně méně pohodlné sedačky, horší boční vedení na předních sedadlech
- hůře tvarovaný držák nápojů vedle řadící páky – kelímky nezapadnou přesně
- přihrádka pod středovou opěrkou nabízí podstatně méně místa, navíc je tvaru „L“
- do stropní výklopné schránky na brýle se vejdou pouze menší rozměry brýlí

18.8.2009 22:45

Kryt u spolujezdce

Tak autíčko dneska dostalo pár pěkných SPZ a s tím také malý techničák, takže vzhůru do ulic! Po konzultaci s dealerem a stížnosti na chybějící kryt pod spolujezdcem byl kryt doplněn (takový chlupatý papundeklík). Prý se jedná o odlišnost motorizací. Nevím jak s tím tento kryt souvisí, ale bez řečí mi ho dali, i když, jak jsem pochopil, není u mého benzínového dvoulitru standardem (u předváděcího dieslu nechybí). Co se týče opačného spínače osvětlení za sluneční clonou, jedná se prostě o způsob, jak je Ford dělá. No, nikdo není dokonalý...

12.8.2009 02:12

První fotky

Ačkoliv kompletní sadu obrázků mám teprve v plánu nafotografovat, neodolal jsem a hned druhý den jsem udělal několik prvních snímků. Kromě obvyklých (letákových) záběrů jsem se zaměřil především na detaily, které nějakým způsobem upoutaly mou pozornost a považoval jsem za důležité je zdokumentovat. Rád bych se touto cestou zeptal na názory a postřehy jiných majitelů, zda se vyobrazené „nedodělávky“ týkají pouze mého kusu, nebo jde o obecný výrobní problém. Děkuji a přeji všem hezký den!


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Po 4 měsících provozu nemám výhrady... :)

praktičnost
9

Univerzální vůz, který povozí jak do práce, v práci, tak i na rodinnou dovolenou. Škoda jen horšího parkování kvůli špatnému výhledu dozadu.

prostornost
9

Místa je všude spousta, auto pohodlně "spolkne" 4 dospělé cestující a jedno dítě. Pasažéři by neměli cítit nepohodlí ani při delších trasách. Objemný kufr nemá problém ani s velkými zavazadly, ke kterým je díky verzi liftback dobrý přístup.

jízdní komfort
10

V Mondeu se člověk cítí tak dobře, že by nejraději jel autem i pro rohlíky do krámku za rohem.

výkon motoru
8

145 koní není málo, ale také mají k táhnutí pořádný povoz. Osobně jsem očekával o něco svižnější jízdu.

spotřeba
7

Benzinový dvoulitr solidně povozí, ale také popapá. Uvidíme, kde se spotřeba ustálí po pořádném zajetí.

hlučnost motoru
10

V běžných otáčkách není motor téměř vůbec slyšet, i s vypnutým rádiem musíte hodně napínat uši. Byl jsem velmi mile překvapen!

kvalita sedadel
10

Pohodlí za volantem nemám ani při látkových sedadlech co vytknout.

brzdy
9

Brzdný efekt by mohl být i krapet ostřejší.

zavazadlový prostor
9

Úložného prostoru přehršel, ale uvítal bych lépe řešené háčky na tašky. Je také velká škoda, že sklopená zadní sedadla nevytvoří rovný ložný prostor.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…