Dacia Logan (2009)
11.8.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Šmoula Mrzout". Po 4-leté dobré zkušenosti s Loganem http://moje.auto.cz/Smoula-Mrzout/dacia-logan.html…
Dacia Logan MCV (Šmoula Mrzout)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 11.08.09 23:17
« Re: Re: Re: Re: ABS
Něco Ti povím, do kritických situací se nedostávám tak často, maximálně 1, 2x za 10 let >:-[] , ale do teď jsem jezdil bez ABS a Logan, co jsem měl před tím EBD neměl a zvládal jsem vše s přehledem. Jak jsem psal dřív, proti gustu atd. Ale ten ťukanec nebyl to, co by mne přimělo odpojit ABS. Zapoměl jsem v autosalonu připomenout aby mi to odpojili než mi ho předali jako nový, páč ho fakt nechci, stejně jako Ramu. Kdybych chtěl auto s elektronickejma serepatičkama a měl na to, tak jdu Mercedesu a nechám tam alespoň 2,5 milionu. -
GT2 11.08.09 22:38
« Re: Re: ABS
počkej až napadne :-) ... odpojit ABS je ta největší pitomost jakou jsem za poslední dobu slyšel ... ABS v 90% případů zkracuje brzdnou dráhu (nemluvě o tom že zachovává řiditelnost což může ve spoustě situací hrát rozhodující roli), nemysli si že bez něj by to na kluzké chorvatské silnici dopadlo jinak ...
jo, a 205 ti to určitě nevytáhne, to tak 30 uber ... bavíme se samozřejmě o reálných rychlostech, nikoli o virtuálním pohybu ručičky s větrem v zádech z kopce (i když i tak tomu nevěřím) -
Special-line 11.08.09 21:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: ABS
Teď koukám že jsem psal o klasickém mechanickém regulátro brzdného tlaku, ale Dacia má ještě systém EBV, který může reagovat trochu jinak podle situace. Stejně si ale myslím že pokud je systém v pořádku, měl by regulovat tlak pro přední a zadní nápravu, vstříc co nejefektivnějšímu brzdění.
Navíc třeba Felicia s ABS žádné omezovací ventily a regulátory nemá. Nevím jak je to u Dacie ale bojím se aby vůbec bylo co nastavovat. -
Special-line 11.08.09 21:30
« Re: Re: Re: ABS
Jedno je jasné, po takovéto havárii odpojit ABS, protože si majitel myslí že kvůli němu měl delší brzdnou dráhu a proto to neubrzdil je krátkozraké řešení. Navíc píše že to bylo na kluzké nasolené vozovce, tam by mělo pomoct protože většinou ABS prodloží brzdnou dráhu na suchém asfaltu či na štěrku popř. v hlubokém sněhu.
Navíc při parametrech které jsou v recenzi, na ubrzdění nneí šance i kdyby ABS prodložilo brzdnou dráhu o 2-3 metry což při takovéto rychlosti je hodně nadnesené.
Odpojit ABS bych si netroufl protože nevěřím že jsem (jako většina běžnýho motoristů) brzdit na všech druzích povrchu s asi 30%ním skluzem který je pro přenos sil neefektivnější.
Navíc Dacia má i brzdový asistent který s odpojeným ABS nemůže fungovat, a je prokázáno (a sám jsem si to vyzkoušel) že drtivýá většina řidičů není schopna nadávkovat plný brzdný tlak v co nejkratším čase. -
Special-line 11.08.09 21:18
« Re: Re: Re: Re: Re: ABS
Na těch fotkách jsou jen brzdný stopy za předníma kolama tak sem to právě neviděl.
Podle toho co píšeš tak jde buď o výrobní vadu nebo je ventil špatně nastaven. Aby člověk musel 2x šlápnout na brzdu aby začala brzdit i zadní kola nesmí být u žádného vozidla a navíc je to uvedeno i v seznamu závad kvůli kterým neprojdeš STK.
Ten ventil by měl regulovat pouze podle vlivu zatížení zadní nápravy, ne podle rychlosti vzrůstu tlaku v brdzové soustavě. Až když tlak dosáhne hodnoty přepínacího tlaku je buď omezen na stejné hodntoě, nebo jako zde u zátěžového regulátoru, stoupá pozvolněji. -
VipermCZ 11.08.09 21:09
« Re: Re: ABS
byl bych rád, kdyby tu někdo tuhle vhozenou rukavici zvedl, protože podle mě je s ABS brzda draha kratši tak v 9 připadech z deseti (o zvlněnym asfaltu žadna, tam holt zlobí)... kor za zhorsenych adheznich podminek, argument řiditelnosti jako jedinýho pozitivního výsledku zpochybňuju -
"-- skrytý --" 11.08.09 19:58
« Re: ABS
Jsem zvyklej si za ty roky řídit auto sám. ABS mám odpojený a je to tak dobře. Kolik z uživatelů aut využilo v kritické chvíli ABS k tomu, že když stojí na brzdě, tak můžou manévrovat s autem pokud mají kam? Minimum. Každej dupne na brzdu, vytáhne volant k bradě a za hlasitýho jeeeeee si cvaká ABS a BUM.
Proti gustu žádnej dišputát, ale ABS fakt není samospasitelný a prodlužuje brzdnou dráhu, nedej bože aby v rzdný dráze byl zvlněnnej asfalt! To aby pak jeden s ABS vyhodil raději kotvu.
Pokud máte pochybnosti, tak si můžeme porovnat brzdný dráhy. Vemte si někdo MCV a já snad budu mít zpět svoje a uvidíme kdo zastaví dřív. -
"-- skrytý --" 11.08.09 19:50
« Re: Re: Re: Re: ABS
Když si prohlídneš fotku s brdnou stopou za předníma kolama, tak tam uvidíš alespoň snahu, ale za zadníma neuvidíš NIC! A i technici u Renaultu mi potvrdili, že to tak je. Je potřeba 2x za sebou dupnout na brzdu a zadek se chytí, pokud brzdíš pozvolna a dojíždíš ke křižovatce, tak se ten ventil vzadu chová jinak. -
Lukas00 11.08.09 19:15
« ABS
Zde byla diskuse označena administrátorem jako počátek "hádky" několika diskutujících.
Takto označenou "hádku" (flame) můžete skrýt tlačítkem "skrýt flame…"hm dělej jak myslíš, ale ja bych na pojistku nesahal, spíš si kup pořádný gumy, neb Debicy sou nic moc. Ale v týhle situaci by ti nepomohlo nic, ani lepší gumy. -
Ronault. 11.08.09 18:37
« MCV
Jo, tohle auto z nějakého mi nevysvětlitelného důvodu obdivuju. Logan je krabice, kde z každé linky kouká jednoduchost pro levné lisy, Sandero je nějaké divné...
Ale MCV? To je chlapské auto. Vždy, jak ho vidím, tak čekám, že z něj vyleze opravdový chlap v montérkách, ze zadu vytáhne motorovou pilu nebo bednu s nářadím a jde kácet les nebo postavit barák...
Navíc ten kufr a prostor s větší výškou se dá dokonale využít pro volný čas: kolo, lyže... a za ty peníze... co více?
Na závěr: Barva dokonalá! :yes: -
Ronault. 11.08.09 18:34
« Re: Re: ještě že tak
Vezmež-li v potaz výrobní náklady a hlavně kupní cenu v porovnání s velikostí auta, tak design právě MCV dopadl opravdu dobře. Auto má svůj styl, popravdě vypadá opravdu chlapsky, což jen dokládá to, že si nedokážu představit namalovanou blondýnu za volantem tohodle vozu... za volantem SUV je to již celkem kolorit, přitom se tváří chlapácky až za rok ;-) Zkus na to auto koukat jako na dělníka, ne jako modní výstřelek... třeba zjistíš, že vypadá dobře... často i ty modní výstřelky by se mohly učit od Dacie ;-) -
sotomaior 11.08.09 14:34
« ještě že tak
ještě že to dopadlo takhle relativně dobře bez šrámů na těle.. jinak s těmi pneu musím souhlasit, brzdění není jejich silná stránka :no: jinak pěkná dačka i barva tomu sedne, doufám, že později doplníte spotřebu po zajetí, sem na ní zvědavý :-) jinak přeji už jen šťastné km za volantem
A k té rychlosti, je to samozřejmě údaj tachometru a s motorem co má najeto 2.000 km, jinak dle GPS to bylo 0 13 km/h míň a bylo to za Vídní směr Graz a nejenom tam.