Dacia Logan (2009)
11.8.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Šmoula Mrzout". Po 4-leté dobré zkušenosti s Loganem http://moje.auto.cz/Smoula-Mrzout/dacia-logan.html…
Dacia Logan MCV (Šmoula Mrzout)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- ještě že tak 11.08.2009 14:34 sotomaior
- MCV 11.08.2009 18:37 Ronault.
- ABS 11.08.2009 19:15 Lukas00
- ABS 12.08.2009 09:07 Mira328i
- dacia 13.08.2009 19:10 chetoos
-
K tomu ABS naposledy 13.08.2009 21:13
-
Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 21:41
Special-line
-
Re: Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 22:08
-
Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 22:12
Special-line
-
Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 22:22
- Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 22:25 Special-line
-
Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 22:22
-
Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 22:12
Special-line
-
Re: Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 22:08
-
Re: K tomu ABS naposledy 13.08.2009 21:41
Special-line
- Sakra chlape, 14.08.2009 15:06
- ahoj 20.08.2009 10:22 chetoos
- sloupky 01.09.2009 20:50
- Čaučeskovy sáně 26.09.2009 23:17 KubikCv
- čip 10.03.2010 11:44
- Barva 20.06.2010 09:26 tomasino
- A co korozia? 14.08.2010 16:04
- Regulator brzdnej sily na zadnej naprave pri ABS? 30.10.2010 12:39
-
sotomaior 11.08.2009 14:34
ještě že tak
ještě že to dopadlo takhle relativně dobře bez šrámů na těle.. jinak s těmi pneu musím souhlasit, brzdění není jejich silná stránka :no: jinak pěkná dačka i barva tomu sedne, doufám, že později doplníte spotřebu po zajetí, sem na ní zvědavý :-) jinak přeji už jen šťastné km za volantem-
-
Ronault. 11.08.2009 18:34
« Re: Re: ještě že tak
Vezmež-li v potaz výrobní náklady a hlavně kupní cenu v porovnání s velikostí auta, tak design právě MCV dopadl opravdu dobře. Auto má svůj styl, popravdě vypadá opravdu chlapsky, což jen dokládá to, že si nedokážu představit namalovanou blondýnu za volantem tohodle vozu... za volantem SUV je to již celkem kolorit, přitom se tváří chlapácky až za rok ;-) Zkus na to auto koukat jako na dělníka, ne jako modní výstřelek... třeba zjistíš, že vypadá dobře... často i ty modní výstřelky by se mohly učit od Dacie ;-)
-
-
-
Ronault. 11.08.2009 18:37
MCV
Jo, tohle auto z nějakého mi nevysvětlitelného důvodu obdivuju. Logan je krabice, kde z každé linky kouká jednoduchost pro levné lisy, Sandero je nějaké divné...
Ale MCV? To je chlapské auto. Vždy, jak ho vidím, tak čekám, že z něj vyleze opravdový chlap v montérkách, ze zadu vytáhne motorovou pilu nebo bednu s nářadím a jde kácet les nebo postavit barák...
Navíc ten kufr a prostor s větší výškou se dá dokonale využít pro volný čas: kolo, lyže... a za ty peníze... co více?
Na závěr: Barva dokonalá! :yes: -
Lukas00 11.08.2009 19:15
ABS
Zde byla diskuse označena administrátorem jako počátek "hádky" několika diskutujících.
Takto označenou "hádku" (flame) můžete skrýt tlačítkem "skrýt flame…"hm dělej jak myslíš, ale ja bych na pojistku nesahal, spíš si kup pořádný gumy, neb Debicy sou nic moc. Ale v týhle situaci by ti nepomohlo nic, ani lepší gumy.-
-
Special-line 11.08.2009 19:26
« Re: Re: ABS
Jak jsi poznal že zadní náprava při prázdným autě nebrzdí?-
Special-line 11.08.2009 19:27
« Re: Re: Re: ABS
Jé promiň to bylo na majitele, sem si nějak nevšiml ;-)-
"-- skrytý --" 11.08.2009 19:50
« Re: Re: Re: Re: ABS
Když si prohlídneš fotku s brdnou stopou za předníma kolama, tak tam uvidíš alespoň snahu, ale za zadníma neuvidíš NIC! A i technici u Renaultu mi potvrdili, že to tak je. Je potřeba 2x za sebou dupnout na brzdu a zadek se chytí, pokud brzdíš pozvolna a dojíždíš ke křižovatce, tak se ten ventil vzadu chová jinak.-
Special-line 11.08.2009 21:18
« Re: Re: Re: Re: Re: ABS
Na těch fotkách jsou jen brzdný stopy za předníma kolama tak sem to právě neviděl.
Podle toho co píšeš tak jde buď o výrobní vadu nebo je ventil špatně nastaven. Aby člověk musel 2x šlápnout na brzdu aby začala brzdit i zadní kola nesmí být u žádného vozidla a navíc je to uvedeno i v seznamu závad kvůli kterým neprojdeš STK.
Ten ventil by měl regulovat pouze podle vlivu zatížení zadní nápravy, ne podle rychlosti vzrůstu tlaku v brdzové soustavě. Až když tlak dosáhne hodnoty přepínacího tlaku je buď omezen na stejné hodntoě, nebo jako zde u zátěžového regulátoru, stoupá pozvolněji.-
Special-line 11.08.2009 21:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: ABS
Teď koukám že jsem psal o klasickém mechanickém regulátro brzdného tlaku, ale Dacia má ještě systém EBV, který může reagovat trochu jinak podle situace. Stejně si ale myslím že pokud je systém v pořádku, měl by regulovat tlak pro přední a zadní nápravu, vstříc co nejefektivnějšímu brzdění.
Navíc třeba Felicia s ABS žádné omezovací ventily a regulátory nemá. Nevím jak je to u Dacie ale bojím se aby vůbec bylo co nastavovat.
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 11.08.2009 19:58
« Re: ABS
Jsem zvyklej si za ty roky řídit auto sám. ABS mám odpojený a je to tak dobře. Kolik z uživatelů aut využilo v kritické chvíli ABS k tomu, že když stojí na brzdě, tak můžou manévrovat s autem pokud mají kam? Minimum. Každej dupne na brzdu, vytáhne volant k bradě a za hlasitýho jeeeeee si cvaká ABS a BUM.
Proti gustu žádnej dišputát, ale ABS fakt není samospasitelný a prodlužuje brzdnou dráhu, nedej bože aby v rzdný dráze byl zvlněnnej asfalt! To aby pak jeden s ABS vyhodil raději kotvu.
Pokud máte pochybnosti, tak si můžeme porovnat brzdný dráhy. Vemte si někdo MCV a já snad budu mít zpět svoje a uvidíme kdo zastaví dřív.-
VipermCZ 11.08.2009 21:09
« Re: Re: ABS
byl bych rád, kdyby tu někdo tuhle vhozenou rukavici zvedl, protože podle mě je s ABS brzda draha kratši tak v 9 připadech z deseti (o zvlněnym asfaltu žadna, tam holt zlobí)... kor za zhorsenych adheznich podminek, argument řiditelnosti jako jedinýho pozitivního výsledku zpochybňuju-
Special-line 11.08.2009 21:30
« Re: Re: Re: ABS
Jedno je jasné, po takovéto havárii odpojit ABS, protože si majitel myslí že kvůli němu měl delší brzdnou dráhu a proto to neubrzdil je krátkozraké řešení. Navíc píše že to bylo na kluzké nasolené vozovce, tam by mělo pomoct protože většinou ABS prodloží brzdnou dráhu na suchém asfaltu či na štěrku popř. v hlubokém sněhu.
Navíc při parametrech které jsou v recenzi, na ubrzdění nneí šance i kdyby ABS prodložilo brzdnou dráhu o 2-3 metry což při takovéto rychlosti je hodně nadnesené.
Odpojit ABS bych si netroufl protože nevěřím že jsem (jako většina běžnýho motoristů) brzdit na všech druzích povrchu s asi 30%ním skluzem který je pro přenos sil neefektivnější.
Navíc Dacia má i brzdový asistent který s odpojeným ABS nemůže fungovat, a je prokázáno (a sám jsem si to vyzkoušel) že drtivýá většina řidičů není schopna nadávkovat plný brzdný tlak v co nejkratším čase.-
"-- skrytý --" 11.08.2009 23:17
« Re: Re: Re: Re: ABS
Něco Ti povím, do kritických situací se nedostávám tak často, maximálně 1, 2x za 10 let >:-[] , ale do teď jsem jezdil bez ABS a Logan, co jsem měl před tím EBD neměl a zvládal jsem vše s přehledem. Jak jsem psal dřív, proti gustu atd. Ale ten ťukanec nebyl to, co by mne přimělo odpojit ABS. Zapoměl jsem v autosalonu připomenout aby mi to odpojili než mi ho předali jako nový, páč ho fakt nechci, stejně jako Ramu. Kdybych chtěl auto s elektronickejma serepatičkama a měl na to, tak jdu Mercedesu a nechám tam alespoň 2,5 milionu.
-
-
"-- skrytý --" 11.08.2009 23:40
« Re: Re: Re: ABS
Brzdná dráha s ABS je delší, když brzdíš na rovině a zablokuješ kola, tak se guma z nich začne drolit a lepit k asfaltu což má za následek sice odřený pneu, ale kratší brzdnou dráhu než za té samé situace s ABS. Dokonce jsem viděl test Favorit vs. Renault Megane. Favoritu brzdilo každý kolo jinak a ještě bůhví jak, takže se otočil při brždění ale byl kratší při stejné rychlosti než ten Megane. Samozřejmě je potřeba brát v potaz pneu a váhu auta.-
VipermCZ 12.08.2009 17:34
« Re: Re: Re: Re: ABS
tak tak, presne tady jsi mi popsal idealni podminky pro auto bez abs, takze souhlas.. jenze.. o kolik ti abs prodlouzi drahu v tomhle pripade a kolik ti ji zkrati v pripade mokra, snehu atd??? proto jsem taky psal, ze v realnym provozu v 9pripadech z 10 ti pomuze.. koneckoncu abs se vyuziva az v situacich na krev a zrovna tam ma smysl ho mit.. je to zhruba stejne jako kdyz se nektery lidi nepoutaj a argumentujou a) udrzim se b)kamos nebyl pripoutanej, vypad z auta a v miste sedacky byl zarazenej kul (sloup, vetev, velryba...), takze se nepoutam. Oboji se stava a stejne se nepoutat je BLBOST
-
-
GT2 11.08.2009 22:38
« Re: Re: ABS
počkej až napadne :-) ... odpojit ABS je ta největší pitomost jakou jsem za poslední dobu slyšel ... ABS v 90% případů zkracuje brzdnou dráhu (nemluvě o tom že zachovává řiditelnost což může ve spoustě situací hrát rozhodující roli), nemysli si že bez něj by to na kluzké chorvatské silnici dopadlo jinak ...
jo, a 205 ti to určitě nevytáhne, to tak 30 uber ... bavíme se samozřejmě o reálných rychlostech, nikoli o virtuálním pohybu ručičky s větrem v zádech z kopce (i když i tak tomu nevěřím)-
"-- skrytý --" 11.08.2009 23:28
« Re: Re: Re: ABS
Klidně počkám až napadne, o mne se neboj, to se spíš bojím o Tebe, když si myslíš, že Ti ABS v 90% případech zkrátí brzdnou dráhu. Klidně se podívám na Tvůj zděšenej výraz v očích, když projedeš čerstvě zasněženou křižovatku na červenou s kopajícím ABS. Nepřeju Ti to. Já sníh miluju a když je někde volná zasněžená plocha, tak i ve svým mladým věku na ni vjedu a blbnu a blbnu.
A k té rychlosti, je to samozřejmě údaj tachometru a s motorem co má najeto 2.000 km, jinak dle GPS to bylo 0 13 km/h míň a bylo to za Vídní směr Graz a nejenom tam.-
GT2 12.08.2009 07:15
« Re: Re: Re: Re: ABS
Neber to prosím osobně, ale neměl bys tu psát nesmysly, když je to Tvoje diskuse. ABS má tím vyšší smysl, čím více je povrch kluzký. Nejvíce zkracuje brzdnou dráhu na ledě, sněhu, mokru. A to výrazně. Na suchém rovném asfaltu ji nepatrně prodlužuje (dle testů většinou v řádu centimetrů) avšak zachovává řiditelnost a zlepšuje stabilitu.
K tomu sněhu ... proč asi dříve řidiči v autech bez ABS aplikovali tzv. přerušované brždění? Nejvyšší brzdící efekt mají brzdy na hranici zablokování kola, a v takovém režimu je ABS udržuje.
Že si rád užiješ zábavy na zasněženém parkovišti samozřejmě chápu, taky jezdím na parkoviště vedle BBP když napadne.
A ta rychlost ... (1) v technické dokumentaci Tvého auta je max.rychlost 174km/h, (2) jsi blázen že si troufneš v Rakousku překračovat rychlost, zvláště o tolik ... kdyby tě chytili tak ti končí dovolená, protože při takovém překročení ti na místě berou řidičák ... rodinu můžeš poslat z Gratzu autobusem.-
zip2016 13.08.2009 16:42
« Re: Re: Re: Re: Re: ABS
Přesně tak. ABS je určitě funkční a dobrá věc. A pokud si někdo myslí, že ho dokáže plnohodnotně nahradit, tak přeju hodně štěstí! Zachování ovladatelnosti je jeden z důvodů montáže ABS do většiny nových vozů. Já si nemyslím, že řidiči jen dupnou na brzdu a čekaj na náraz. Já sám jsem se už dostkrá díky ABS vyhnul jasnému střetu, takže tvrzení, že ABS je zbytečné, nemůžu příjmout!! :no: :no:
-
-
-
-
-
-
Mira328i 12.08.2009 09:07
ABS
..nevim,jezdil sem dříve s auty bez abs a při srovnání je to určitě z 99procent lepší s abs.
Ono asi dost záleží na tom jak je abs nastaveno a jak celkově kvalitní je, a u dacie je asi nejspíš zapojeno s přerušovače blinkrů:-) když čtu ty majitelovo postřehy. -
-
"-- skrytý --" 13.08.2009 21:13
K tomu ABS naposledy
Zde byla diskuse označena administrátorem jako počátek "hádky" několika diskutujících.
Takto označenou "hádku" (flame) můžete skrýt tlačítkem "skrýt flame…"-
Special-line 13.08.2009 21:41
« Re: K tomu ABS naposledy
V obrázku je chyba. Místo 30 m bez ABS tam má být 44 m. Některé hodnoty na obrázku vůbec nekorenspondují s tabulkou.
Jinak já vidím v tabulce vždy o chlup kratší brzdnou dráhu s ABS a i součinitele podélného tření hovoří znatelně pro ABS. Mají tam napsáno že ABS brzdí s asi 25%ním skluzem, téměř stejně jak jsem říkal že pro přenos sil je nejvhodnější asi 30%ní skluz.-
"-- skrytý --" 13.08.2009 22:08
« Re: Re: K tomu ABS naposledy
Neboj, natočím video se svým MCV jak brzdí, ale k Dacii, má sice ABS, ale to jen pro přední kola, zadní kola mají regulační ventil, který je při jejich odlehčení odbrzdí. To má za následek větší tlak na předek a pak se není čemu divit, že mne to štve. Takže mi upraví ten ventil tak aby vracel minimum a ABS si stejně nezapojím, páč jsem tak zvyklej jezdit 20 let.-
Special-line 13.08.2009 22:12
« Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
Ty jo moc sem to nepochopil. Jako že by pro zadní nápravu nebylo ABS ale jen ten zátěžovej regulátor?-
"-- skrytý --" 13.08.2009 22:22
« Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
Přesně tak. A v tom je ten zakopanej pes. Když k tomu přidám fakt, že MCV má o 14,4 cm větší rozvor než Superb, tak je brzdný účinek horší. Je to levnější varianta a důvod, proč jsem nenašel za zadníma kolama žádnou brzdnou stopu.-
Special-line 13.08.2009 22:25
« Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
Ty jo tak na to čumim jak zjara ;-)-
"-- skrytý --" 13.08.2009 22:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
Tak a teď zkus porovnat, jest-li se zaplým ABS zastavím to MCVéčko dřív než bez něj a s utaženým regulátorem. Co?-
Special-line 13.08.2009 22:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
No a utažený regulátor bude způsobovat co?-
"-- skrytý --" 13.08.2009 22:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
Způsobí to, že zadní kola budou dřív brzdit, než brzdila, tj. i při prudkém brždění a jejich odlehčení budou stále brzdit. Jelikož doteď i při dojíždění na křižovatkách se mi slušně klaněl předek auta k zemi a po zastavení se auto zhouplo jako loď, tak je jediné vysvětlení a to, že zadní kola brzdila míň, než bylo potřebné.
U Logana, co jsem měl před tím, to bylo úplně jinak. Neměl ABS a stál na místě už když jsem se jen brzdy dotknul. Asi nemají vychytanou výstupní kontrolu.-
Special-line 13.08.2009 22:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
Ale tam pak bude hrozit že budou kola na zadní nápravě přebrzděna a budou mít sklon k blokování. Když ještě říkáš že na nich není ABS.-
"-- skrytý --" 13.08.2009 22:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
To ale nevadí, protože větší tlak je na přední nápravu (pokud zrovna necouváš), že jo? Notabene vzadu jsou bubny, který mají menší účinnost než kotouče. S tím problém rozhodně nebude, to už mám vyzkoušený.-
Special-line 13.08.2009 22:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
Tak doufám že pak napíšeš zkušenosti jestli to pomohlo páč teď jsem z toho takovej zpitomnělej.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 14.08.2009 15:06
Sakra chlape,
vůbec nic ve zlém..naprosto chápu důvody, které tě vedly ke koupi Dacie. Chtělo by to ale trošku pokory - hodnocení jízdy po dálnici je úsměvné (možná spíš děsivé). Představa, že se nechávám tlačit takhle velkým autem s výkonem 77KW nebo,že mě předjíždíš ve 200 km/h mě trošku děsí. V žádném případě nechci kritizovat MCV, jen si myslím, že to není auto, se kterým by se mělo jezdit 200 (už jen kvůli těm brzdám jak píšes). Měl jsem tu čest řídit Logan a popravdě si nedovedu představit, že bych s tím takhle rychle jel..podvozek, brzdy, řízení - nic z toho mě nepřesvědčilo, abych s autem jel tak rychle. Nechci snižovat užitnou hodnotu auta(ta je bezesporu vysoká), jen jsem musel napsat co si myslím. Přeju hodně šťastných kilometrů-
"-- skrytý --" 15.08.2009 22:02
« Re: Sakra chlape,
Zdravím, ale na Logana neplivej, páč klasickej Logan má brzdy perfektní, což potvrzují i testy. Nevím kolik jsi toho za svůj život najezdil, dle Tvého věku soudě jsi na začátku, tak Ti mohu sdělit, že klasickej Logan na dobrých pneu, já měl Klebery, je čitelnej a jde s tímto podvozkem jet jak rychle po dálnici, tak si nechá líbit i horší zacházení bez ztráty kytičky. Stejně je na tom Sandero, který má od výrobce pneu Michelin, zatímco Logan MCV, kterej má o 15 cm delší rozvor než Superb, má od výrobce příšerný Debicy. Odstupem od toho mýho ťukance jsem vychladl a na auto si dám pořádný gumy, brzdy mi taky udělají jak chci a bude to O.K.
P.S. i když se Logan v zatáčkách naklání, což je způsobeno francouzkou konstrukcí podvozku, tak si s ním můžeš dovolit víc, než třeba s takovou Octáfkou, páč ta má rozvor hornickýho vagonu.
Jinak nic ve zlým. :yes:-
"-- skrytý --" 17.08.2009 23:07
« Re: Re: Sakra chlape,
Za 1. bych přestal polemizovat o tom, kolik jsem toho za život najezdil. Věř mi, že dle mého věku neodhadneš vůbec nic. Za 2. jsem na Logana ani na žádnou jinou Dacii neplival, jen jsem napsal moje zážitky s Loganem a ty nebyly zrovna dvakrát růžový. Nechci tu ani srovnávat různý auta, protože bych ve většině případů srovnával hrušky s jabkama. Prostě si jen podle vlastní zkušenosti myslím, že Dacie není auto na dvousetkilometrovou rychlost. Samozřejmě, že pneumatiky udělají hodně, ale všemocné nejsou a všechno dohnat nemůžou. A o Tebou zmiňované Oktávii netřeba diskutovat. -
Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 17.08.2009 23:24
« Re: Re: Sakra chlape,
Šmoula - já ho vlastním a je fakt že ve vyšší rychlosti se chová trošku nepatřičně,jinak je to za ty prachy skvělý auto :yes:-
"-- skrytý --" 17.08.2009 23:52
« Re: Re: Re: Sakra chlape,
Děkuji, to je přesně to, o čem mluvím. :yes:-
Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 17.08.2009 23:55
« Re: Re: Re: Re: Sakra chlape,
majestic - není zač ;-)-
"-- skrytý --" 20.08.2009 14:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Sakra chlape,
drobet sem se musel pousmat, kdyz sem si precetl, jak pises ze dle veku soudis ze toho bracha (majestic) moc nenajezdil. Muzu ti rict, ze ma najezdino vic, nez leckterej chlap za celej zivot ;-) jentak pro upresneni...
-
-
-
-
-
-
chetoos 20.08.2009 10:22
ahoj
ahoj nemohl bys přidat nějakou fotku interiéru jinak parádn auto nemá konkurenci je levné a hodně prostorné paráda :yes: -
"-- skrytý --" 01.09.2009 20:50
sloupky
Ty polepený sloupky vypadaj dobře, mám je taky v merku. Doma padlo rozhodnutí pořídit raději nového Logana, než nejistou "značkovější" ojetinu. Sice to bude až z jara příštího roku, ale už se docela těším.Mám na vás jeden dotaz. Jakým způsobem je na MCV umístěna rezerva. Na fotce na netu to vypadalo že je z venku a je pod krytem??? Jinak jestli máte čas, mrkněte na holandský stránky www.daciamodellen.nl Jsou tam natuněný MCVéčka -
KubikCv 26.09.2009 23:17
Čaučeskovy sáně
Logan se mi líbil už od začátku,bohužel se sedan stále nedá v ČR sehnat s 16ventilem,jinak už bych asi platil leasing.MCV je super prostorný auto,volba motoru je adekvátní,nafta mi sice moc nevoní,ale DCi i s menším výkonem má lepší tah než benzín.Benzínovou 1,4 v MCV si může pořídit jen blázen..naložená má horší dynamiku jak Trabant.
Co mě rozesmálo je Váš pocit nadřazenosti nad Fóbií,i kdyby Fóbie měla 1,2 HTP,pořád má o dvě třídy lepší podvozek jak Čaučeskovy sáně.Nezralost toho podvozku jste v recenzi sám uznal.No a prohánět takovou almaru kolem dvoustovky chce asi slabý pud sebezáchovy....a ťukanec na závěr...co říci,kdo chce kam,pomozme mu tam :yes: -
"-- skrytý --" 10.03.2010 11:44
čip
čau, ten čip vypadá dle max údajů povedeně, když vezmu v potaz jaký motor se upravoval. Kolik to stálo?A setakl ses od té doby s nějakým problémem?(svítící kontrolka motoru, horší volnoběh cokoliv...)-
"-- skrytý --" 10.03.2010 21:37
« Re: čip
Zdarec, stálo to 4.500,-Kč. Měl jsem obavy ze zimy, ale v pohodě. Motor jde jako před úpravou, myslím volnoběh, chování za studena, za tepla, startuje na brnknutí. Bere už od spodu a v celým spektru otáček jde plynule a rychle nahoru až do 6.000 ot. Točí 6.700 na kvalt a to i na pětku. Spotřeba stejná jako před úpravou. Já to upravoval, když jsem měl najeto 8 tisíc. Když jsem sedl do manželčinýho Sandera 1,4 tak jsem si připadal jak ve Fobii 1,2 HTP, jen tam neřachtal 3 takt a bylo tam podstatně víc místa.
Od začátku jezdím na Shell V-Power Racing a mám tam bavlněnej filtr Green. Jediný kontrolky co mi svítí jsou od ABS a ruční brzdy, páč mám vynutý ABS. EBV a AFU asistenty fungují stále.
Shrnuto a podtrženo, jelikož jezdím občas jak to prase, tak se úprava hodila, negativem je to, že mám po 20-ti tisících 3 mm dolů na kotoučích a destičky už taky potřebují vyměnit, no a zimní gumy co jsem kupoval v listopadu nový (Kleber), tak jsou před smrtí. Myslím přední gumy, mají uprostřed zničenej "stromeček".
-
-
tomasino 20.06.2010 09:26
Barva
Ahoj Šmoulo,
prosim tě můžeš mi napsat přesně název barvy tvého MCVéčka?
Díky tomasino.
Ocenuji zveřejnění tvých zkušeností a rad s vozem-a to i na jiných vebech! Též o MCV přemýšlím. -
"-- skrytý --" 14.08.2010 16:04
A co korozia?
Cau Mrzout :), aku mas skusenost s koroziou Tvojho modelu, vraj su nejake citlive miesta v podbehoch - pod kobercekmi v kufri ci kde. Tak ako?-
"-- skrytý --" 27.08.2010 23:49
« Re: A co korozia?
Zdravím,
o korozi nemám nejmenší tušení. Jak mi nerezavěl předchozí Logan, po 4 letech jako novej, tak ani tohle MCV po roce a 35-ti tisících. Ono je to asi zbožné přání konkurence a neléčených fanatiků předražených VW.-
-
"-- skrytý --" 15.09.2010 18:52
« Re: Re: A co korozia?
To si ma celkom potesil, Smoula, ze Ti to nehrdzavie. Mne o 2-3 tyzdne pride to iste, co mas Ty, presne aj farba.
Este sa Ta spytam na ten chip-tuning. Totiz volal som do servisu, co to robi a ten ma vyrazne odhovaral, ze nech do toho s benzinom 1,6 nejdem, ze to nepocitim na jazde, len v penazenke.
Ty si to kde vsade pocitil? :-)-
"-- skrytý --" 04.10.2010 22:31
« Re: Re: Re: A co korozia?
Ono je to složitější. Kdyby tam byl motor dci, tak to procntuelní zvýšní je dost veliké, ale rozumná úprava + úprava časové odezvy plynu je dostačující. Záleží taky na zajetí. Tohle je 4-té auto co jsem zajížděl a všechny stejně. Prvních 1000 km lnaksam abr zichr :-) no a pak na střídačku plnej plyn a klidná jízda. Nemusíš se toho bát, ten motooor nebude nikdy nastaven na maximum možného výkonu, takže tam rezerva je. No a teď MCVéčko jezdí přes 200 km/h, rafička tacjometru vyleze mimo hodnoty a to i pětka jde do omezovače (škoda). Spotřeba je podle jízdy po Brně těsně pod 8 litrů a na dálnici při 130 km/h za cca. 7 litrů. Při plným plynu z Brna do Prahy a zpět spotebuji plnou nádrž do které se vejde 63 litry. Spotřeba je tím pádem ovlivněna nejen rychlostí, ale do značné míry aerodinamickým odporem téhle dodávky.-
MGRR 18.09.2012 21:15
« Re: Re: Re: Re: A co korozia?
Na dálnici jezdi slušně max. 130, nejezdi jako * a nechlub se s tím - ohrožuješ ostatní.
Před lety jsem svážel majákem lidské orgány porcované přímo u nehod a pár dárců zaražených pod palubkou Dacie bylo... Často se bohužel stávalo, že takový bezmozek vyvázl, zato zabil třeba rodiče s dětmi, kteří zrovna předjížděli kamion o deset km pomaleji... jak si někde psal, že tě zdržují důchodci.
Jezdíme s dětmi denně po dálnici a k vůli takovým jsem v CZ prodal malá, úsporná auta na která se neustále někdo zezadu lepil i když viděl, že 30cm za zadním sklem jsou hlavičky dětí. V CZ už pro jistotu jezdíme pouze ve velkých SUV - od té doby tento problém zmizel a za pět let si nikdo něco takového nedovolil i když jedu pomalu a ten co je zamnou nevidí, že jedu pomalu k vůli autu předemnou.
V DE se cítíme bezpečně a jezdíme tam malými auty - jde to bez problémů. Proč? Ohleduplnost, slušnost až na výjimky. Jen co přejedu hranice sem, člověk je za volantem k vůli podobným CZech-Rambo-driver jednou nohou v hrobě.
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 30.10.2010 12:39
Regulator brzdnej sily na zadnej naprave pri ABS?
Mas vzadu naozaj tento regulator? Pretoze ja som sa pozeral pod auto a nic take som nevidel. Na dacia forum cz je o tom aj diskusia, kde sa spomina, ze u aut s ABs by to tam nemalo byt..
Tu je link na ten topic:
[odkaz]
Co Ty na to?