Recenze

9 Majitel

Porsche Cayenne turbo

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Porsche Cayenne, foto 1 Porsche Cayenne, foto 2 Porsche Cayenne, foto 3 Porsche Cayenne, foto 4 Porsche Cayenne, foto 5 Porsche Cayenne, foto 6 Porsche Cayenne, foto 7 Porsche Cayenne, foto 8
Porsche Cayenne, foto 9 Porsche Cayenne, foto 10 Porsche Cayenne, foto 11 Porsche Cayenne, foto 12 Porsche Cayenne, foto 13 Porsche Cayenne, foto 14 Porsche Cayenne, foto 15 Porsche Cayenne, foto 16 Porsche Cayenne, foto 17 Porsche Cayenne, foto 18 Porsche Cayenne, foto 19 Porsche Cayenne, foto 20 Porsche Cayenne, foto 21 Porsche Cayenne, foto 22 Porsche Cayenne, foto 23 Porsche Cayenne, foto 24 Porsche Cayenne, foto 25 Porsche Cayenne, foto 26 Porsche Cayenne, foto 27 Porsche Cayenne, foto 28 Porsche Cayenne, foto 29 Porsche Cayenne, foto 30 Porsche Cayenne, foto 31 Porsche Cayenne, foto 32 Porsche Cayenne, foto 33 Porsche Cayenne, foto 34 Porsche Cayenne, foto 35 Porsche Cayenne, foto 36 Porsche Cayenne, foto 37 Porsche Cayenne, foto 38 Porsche Cayenne, foto 39 Porsche Cayenne, foto 40 Porsche Cayenne, foto 41 Porsche Cayenne, foto 42 Porsche Cayenne, foto 43 Porsche Cayenne, foto 44 Porsche Cayenne, foto 45 Porsche Cayenne, foto 46 Porsche Cayenne, foto 47 Porsche Cayenne, foto 48 Porsche Cayenne, foto 49 Porsche Cayenne, foto 50 Porsche Cayenne, foto 51 Porsche Cayenne, foto 52 Porsche Cayenne, foto 53 Porsche Cayenne, foto 54 Porsche Cayenne, foto 55
 

Technické info

Přezdívka auta Cayennek Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:73000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4511 výkon [kW]: 331 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.6 maximální rychlost [km/h]: 267 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 17

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "PCT".

Od té doby co nám s manželkou zachranilo život, to že jezdíme v SUV (při střetu s náklaďákem) jiné auto snad ani nechci. Sporťáky mne lakají a rád si s nimi zajezdím, měl jsem v rukách Porsche 911, Nissan Zetko a podobné kousky ale raději potom přestoupím do jistoty bezpečí a nadhledu nad provozem v české džungli. Konečně jsem našel to co mi po všech stránkách vyhovuje.

Porsche Cayenne Turbo je vůz, který vám umožní za jízdy relaxovat, naprosto pohodlné a prostorné vozidlo s úžasným motorem, který při pomalé jízdě skoro neslyšíte a při sešlápnutí plynového pedálu skvěle ucítíte jeho postupně narůstající sílu kdy ostře vyletí dopředu. V tu chvíly výfuk zahraje uchu lahodný zvuk ze kterého běhá mráz po zádech. Je to prostě Porsche ať si kdo chce co chce říká. Na jeho váhu 450 koní funguje docela dobře. Samozřejmě existují ještě ostřejší verze 500 koňová nebo s novým motorem 4.8 ale tam nemohu sdělit své pocity neboť jsem neměl tu čest tyto vozy ostře vyzkoušet. Jezdil jsem už v mnoha autech, mýma rukama prošlo spoustu značek ale produkty od Pana Porsche mají dost dlouhou tradici a myslím si, že si jako jedni z mála udržují vysokou kvalitu za poměrně slušnou cenu.

S Cayennem je jízda prostě zážitek a to už s ním mám najeto spoustu kilometrů. Provoz auta je poměrně neekonomický ale za ty zážitky to stojí. Navíc mně často Cayenne překvapí svou nízkou spotřebou, když jedu rozumně a nikam nespěchám. Spotřeba se pohybuje od 13,5 l/100 přes 16,8 l/100 až po 20 ve městě při couračkách a 29,9 l/100 při totálně sportovní jízdě. Moje klidná manželka se drží ve spodních číslech spotřeby já zajišťuji zvýšení průměrné spotřeby směrem nahoru.

Systém PSM u auta hlídá dokonale bezpečnost a dokonce manželce při akvaplaningu na strakonické dálnici (v obří louži u Mníšku směrem na Prahu) zachránil auto před smykem. V podobných případech s jiným autem skončíte ve svodidlech nebo u někoho na zahradě. Ve výbavě máme panaoramatickou střechu takže při jejím otevření máme nad hlavou prostor skoro jak v Porsche Targa. To okno je úžasný hlavně když zastavíte v noci a můžete koukat na hvězdy. Nicméně i praktické můžete sledovat i policejní vrtulníky.

Drobnosti jako paměti sedadel nejenom u řidiče ale i spolujezdce ani nebudu rozebírat to je prostě pohodlí. Jediné co mi schází je masážní prvky v sedačce jako mají mercedesy. Ale hýčkat se můžu nechat v Cayennu i bez masáže a když po 1000 km vylezu ze sedačky cítím se naprosto v pohodě. Mercedes často ani cestu nepřežije neboť vyskočí nějaká porucha a dojede na odtahovce. Mám malou holčičku a ta v sedačce (posazené do isofixu) sleduje prostorný interiér a kouká střechou na mráčky a říká to je náš "Cayenek". Když někam jedeme nemám po dlouhé době problém s místem a to já tahám sebou spoustu zbytečností neboť i fotím a moje výbava zabere mnoho místa. Kufr pojme opravdu velké množství nákladu no prostě nenápadně velký Cayenne. Když někde čekáme můžeme si pustit televizku ale bohužel té brzo skončí možnost nás pobavit při cestách neboť je ještě analogová a bohužel to nejde jako doma koupit za 1000 kč setobox ale změna (na digitální vysílání) příjde na nějakých 37 000 Kč. Jedním z milých překvapení bylo, že tam fungují cedečka s nahranými MP3 kami. To třeba u audi bývá dost problém anevím jak jinde, spoustu aut to nereflektuje. A samozřejmě BOSE audio je úžasné včetně subwooferu umístěném místo rezervy - konečně dobře využitá díra v kufru.

Bezvadné jsou vlastnosti podvozku a čtyřkolky. Jsem také offrodový fanda mám totálně zvednutého nissana patrola na 35' kolech. Porsche Cayenne mě proto překvapil svými možnostmi několika výšek podvozku a redukce, která klasicky posílí převody při překonání výjezdu do prudkého kopce a podobně a v neposlední řadě uzávěrka mezinápravového diferenciálu. Prostě přestane vás to bavit na silnici a můžete zajet opravdový offroud sice zničíte hliníkové turbo disky ale to se při ofroudení stává. Chtěl bych vidět X5 si pohrávat s terénem jako Cayenne. Takže od speciálního treéního levelu povozku se zpátky přesunete přes normální výšku až po výšku pro rychlou jízdu kdy se auto přikrčí k silnici, pro doplnění zapnete sport podvozek, vypnete PSM a dáte tiptronic a vyrazíte na sportovní výlet auto vám servíruje přesně to co od něj chcete srce vám začne bušit a vy máte pocit totální síly a zrychlení jenom musíte počítat, že auto váží přes dvě tuny a musíte ho i ubrzdit. Takže dopředu jde jak po másle ale na brždění musíte být předvídaví. Mám zkušenosti s Porsche 911 tam je to samozřejmě jiný průběh neboť motor a brzdy si pohrávají s nižší hmotností takže i ve smyku máte pocit vysoké ovladatelnosti vozu, u Cayenne je to trochu o zvyku a najetých pokusech průjezdů ve smyku. Spotřeba vyletí ale co, když si na dovolené půjčíte vodní skůtr na deste minut tak to taky neni levná záležitost a kdo nezažil motorové lodě připadá mu i Cayenne úsporné vozítku.

Na léto mám 20" Michelin Diamaris N1 275/40 kola turbo a na zimu 19" klasiku porsche.

Tak možná bych to shrnul:

Interiér světlá kůže - perfektní pocit.

Vybavení kokpitu - víc už snad nepotřebujete

Panoramatická střecha - úžasný prostor a vzdušnost

Exteriér - skvělý design prostě Porsche

Motor - skvělý tahoun

Brzdy - rozhodně na tu váhu dobrý výkon

Podvozek - chytrý, pohodlný, spolehlivý, překoná jakoukoliv překážku na silnici i v terénu

Celkově: zvenku vypadá malé, zevnitř prostorné, velice bezpečné, silné a zárověň rychlé

které SUV umí 270 km/h moc jich nebude prostě jeden z vrcholů SUV pyramidy.

Podrobné technické údaje neuvádím neboť jsou dostupné všude na netu i v jiné recenzi na mojeauto

Šlo mi o to spíše přenést pocity a skutečné zážitky z praxe.

pro ty kteří tvrdí že Porsche Cayenne TURBOOOO není supersport a chová se v zatáčkách hůř než 911 alespoň pro porovnání videa:

http://www.youtube.com/watch?v=mXfTc0_a5zw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=RjZG42it73s

Silné stránky

Design, Motor, Brzdy, Bezpečnostní prvky, Výkon v terénu a hlavně na silnici

Slabé stránky

Spotřeba benzinu a náklady na provoz, papá olej ale je to holt supersport a kterej závoďák nemá drahej provoz

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatim no problem, originál servis dražší ale mnohdy ve finále zjistíte, že je lepší tam zajet než auto svěřit nějakým rádoby odborníkům. Je lepší znát toho kdo vám vašeho Cayenna bude opravovat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od prvního majitele pravidelně sevisováno vše doloženo

 

Novinky v recenzi

1.9.2009 22:32

TESTOVAL JSEM V MOSTE

Tak jsem jel testovat na okruh do Mostu, ohoblovat trochu gumy, brzdove desticky a spalit poradne benzinu. Bylo to dnes po sobotním závodu kamionů. Trať byla pogumovaná, teplota vzduchu 32, podmínky horké. Na gumách ani moc neubylo spíš přibylo od zanechané gumy z kamionů. Bylo to super na okruhu jsme byli sami ještě s nazakázku upravenou Mazdou RX8 kterou kamarádi připravují pro zákazníka. Ty dvě hodiny na okruhu jsem si fakt užil, Cayennovi jsem dal okusit hraniční průjezdy zatáčkama. Choval se fakt dobře i když traťový rekord nepřekonal.


Přidat názorDiskuse: Porsche Cayenne turbo

Další vozy značky Porsche



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
5
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
5
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…