Recenze
Porsche 911 Carrera S
Technické info
Přezdívka auta Poršák Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:60000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3800 výkon [kW]: 283 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.1 maximální rychlost [km/h]: 302 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
v roce 2010 na jaře si koupil kámoš Nissana 350Z v červené.
Já v té době vozil Audi S3, předtím z těch sportovnějších jen Golf R32. Silně jsem uvažoval o Audi RS5, dokonce jsem se v ní svezl a to auto má opravdu "koule" Nádherný zvuk osmiválce, zpracování na výbornou, cena okolo 2 mega, málem jsem ho objednal.
K obrovské radosti prodejce audi jsem ale pořád někde v koutku chtěl něco víc. Auto víc hravé, lehčí, zadní náhon a 2 mega mi za auto taky přišlo dost.
Když už Porsche , tak rozhodně 911, Cayman je sice fajn svým motorem uprostřed, ale přijde mi jako auto pro frikulíny nebo pro manželky zbohatlíků. (ono to ale rozhodně není špatné auto, jen tak divně vypadá)
Když 911, tak určitě se zadním náhonem, tím vypadlo Turbo a 4S.
Jsem už starší člověk zhýčkaným DSG a S-tronicsem tak to chce PDK
Peníze mi dovolí Carreru S s PDK (ale kdo by nechtěl GT2 RS, že ?)
A všichni se asi shodneme, že předchozí generace 996 měla tak ošklivá přední světla, že i sami majitelé si je přelepovali, aby vypadala jako u modelu 997.
Tedy jsem hledal ročník 2005 a novější....
Kdo z nás se občas nepodívá na netu na 911 k prodeji ať hodí kamenem. Lamba a Feráča jsou fajn, ale cenově a servisově úplně mimo mojí ligu a tak 911 vlastně je jediné sportovní auto, které je zaplatitelné jak svou cenou, tak i provozem.
Na podzim 2010 vyšel AutoTip speciál Sportcars a v něm několikastránkový rádce při koupi 911. A v něm snad nejpravdivější věta o 911 ze všech: Porsche 911 je auto, které nikdo ve své podstatě nepotřebuje, ale skoro každý ho chce"
No a jak kolega začal prudit se Zetkem, záviděl jsem mu. S3 jsem ho sice předjel, v zatáčkách jsem byl jistější a rychlejší, měl jsem na zimu lepší trakci kvůli čtyřkolce, měl jsem jí v plné výbavě, ale přesto ta Audina neměla charisma sporťáku s velkým S.
Měsíce na netu a objevil se první favorit - Carrera S, 5 tis, světle hnědý interier, voňavka, ale hnědá metalíza. Ale super cena, jen to byla Ostrava.
Chvilku jsem s nimi komunikoval a než jsem se rozhoupal, byl prodaný.
Po měsíci jsem měl ale štěstí a objevil jsem dalšího favorita, tentorkát z Prahy, tak jsem dohodl prohlídku a jízdu.
Byl to asi první Poršák, kterého jsem tak zblízka viděl, osahal si a sedl do něj. Srdce mi bušilo už když jsem k němu šel, byť černý a černá kůže.
Majitel byl v pohodě, pověděl mi o autě všechno, ukázal mi všechny možné fičury co 911 umí a já byl skoro rozhodnutý. Veděl jsem, že jestli zase budu váhat, uteče mi a budu smutný. byť kupovat auto na zimu není dobrý nápad...ale zase to zlepšuje cenu
Dal jsem si čas přes víkend, ale víceméně už jsem jen mezi účty přesouval peníze tak, abych to vysněné auto v úterý zaplatil a odjel s ním.
No a nakonec se tak i stalo a já se stal hrdým majitelem legendy se jménem Porsche 911 Carrera S. Cesta po dálnici z Prahy do Liberce mi připomínala moje první sólo v Blaníku před 20ti lety. Obrovská euforie, zpíval jsem si, připadal jsem si jako nevětší hrdina na světě, tep srdce 200/minutu....
byť bylo auto na zimákách, jel jsem pilu, zapnul nejtvrdší podvozek, dal tam tvrdé manuální řazení, motor zpíval, auta uhýbala... prostě nirvána... . ten večer jsem v autě a kolem auta seděl až do 3 do rána, a ráno už v 6 hodin vyběhl ven a začalo všechno na novo. Asi ani kdybych si pořídl novou milenku, takhle bych se jí nevěnoval....
Silné stránky
Silné stránky jsou to, proč jsem si 911 vybral. Čím začít ?
Ryze sportovní vzhled a vlastnosti auta kombinované s léty piplaným "kultem" osobnosti.
První usednutí za volant při zkušební jízdě, pohled v zrcátku na svalnatý bok nad zadním kolem znamenalo konec rozhodování. Od té doby mi všechna ostatní auta přijdou obyčejná a placatá - na bocích myslím. Naopak placaté Porsche je tak nádherné, že když dokončím velmi časté mytí a leštění a ďoubání kamínků z pneumatik, sednu si na židličku k autu a jen tak se kochám.... . Moje žena už ze mě nemůže :-). V mobilu je 98% všech fotek nějaká 911, polovinu tvoří moje Porsche před a po lakování, včetně příšerných fotek při demontovaných dílech.
Zvuk šestiválcového boxeru je v nižších otáčkách mírný, nad 5000 ale nádherně řve. A to nemluvím o tom, jak táhne, když dam plný plyn. Je-li jenom trochu vlhko, zadek s sebou hází ze strany na stranu a auťák se dere dopředu jak stíhačka na katapultu.
Zadní kola 305/30 R19 jsou trochu schovaná za dlouhou zádí, ale i tak jsou vidět a je to bomba. Vždycky jsem záviděl na Mimoňských válkách Corvettám a Viperům jejich "salámy", konečně už je mám taky. Přední jsou "jen 235" ale k autu to ladí.
Přístrojovka: když jsem poprvé sedl za volant, první co mne napadlo bylo "švýcarské hodinky". tak přesně na mne kokpit působil. Všechno maličké, ale velmi přesně zpracované, žádný plast v interieru - všude kůže (byť zatím černá)
sedačky: jedním slovem parádní. Předchozí majitel se rozmazlil a koupil s přifukováním bočnic, takže si včetně bederní opěrky nastavím sedačku na normální jízdu, na relax a nebo na okruh na jednotlivé pozice paměti a všechna nastavení perfektně padnou k danému účelu. Ovšem větší člověk než já už bude mít potíž se do auta nasoukat, mi to naopak přijde tak akorát.
image: nechal jsem to jako poslední, ale je to to první, co vás bouchne přes smysly. Po prvních pár jízdách - ještě v černém mohu konstatovat: všichni čumí :-) ale opravdu skoro každý člověk se na silnici koukne nebo otočí. S červenou se tento jev znásobil, až je mi to někdy nepříjemné. Když koukají mladé kočky, je to fajn, pánové občas dají očima najevo, že jsem hnusný zbohatlík, nejlepší jsou ale kluci. Ti nepokrytě ukazují rukama a odezírám jim ze rtů - hele vole, koukej, Poršák .
Slabé stránky
naprosto nepraktické auto s mrňavým kufrem, obtížným nastupováním a vystupováním. Špatně se mi zajíždí k domu - musím přeložit zámkovku.
V Topgearu James May psal, že mít supersportovní auto je závazek a jezdit s ním vlastně znamená poskytnout lidem v okolí požitek z pohledu na něj. A s tím souviví potřeba jezdit pouze s umytým a nejlépe i naleštěným vozem.
S3 jsem myl a leštil 2x týdně, Poršáka zatím myji skoro obden, pokud to drahouš potřebuje. Nevadí mi to, baví mě to, jsem divný, já vím, manželka nadává, kdybych tak uklízel doma... no však to znáte.
slabou stránkou je pojistka: 50 tis je ještě slušná cena za komplet povinné a havarijko a čelní sklo, a servis je daleko (LBC-PHA)
všechny nedostatky drtivě přehluší jeho klady, to mi věřte
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
vyhlídky byly hrozivé, historky od známých poršistů strašidelné, nakonec se ale nevyplnily... čekejte zajímavé informace
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
prodávající byl pro mne neznámý člověk na netu, prodával přes bazar, rozhodl stav auta a to, že byl také pilot. Lidi od letadel se umějí k technice většinou chovat a starají se o ní.
úpravy
Auto po pár měsících trápení s černou dostalo červený lak a aerokit Carrera S - přední nárazník, zadní křídlo,...
První mini tuning byla výměna vzduchového filtru. Původní papírové byly po 50 tis takové vočáchlé, vosmrádlé - však je vám jasné, jak musejí vypadat po takové době.
KN na 911 filtry nedělá a kdyby jste mě teď zabili, nevzpomenu si co tam mám za výrobce. Nicméně designově vypadjí stejně jako od KN. Byly potřeba dva, fotku dodám.
Křídlo jsem chtěl o začátku, ale dlouho jsem nikde na netu nemohl sehnat. nakonec jsem tedy zvolil tovární aerokit, který byl příšerně drahý, ale mám jistotu, že mi křídlo nikde v kalupu neuletí :-)
Původní přední nárazník a zadní kryt motoru se zvedacím křídlem mám uložené, ale obávám se, že zpátky už nepůjdou.
Jestli se dá za tuning považovat nákup letních kol, tak jsem po zimním přemýšlení koupil repliky kol Porsche Turbo. Originály by vyšly na 150 tis i s pneu - což je strašidelná cena, takhle jsem měl kolo za 7,5 tis a koupil jsem si jednu sadu "civilních" Pirelli P Zero a na zimní kola jsem obul Pirelli Corsa semi-slicky. otestováno na okruhu a bomba.
Novinky v recenzi
smutný konec Poršáka
30.7. dálnice Praha-Liberec, pršelo, sjezd z jeřmanického kopce už skoro do Liberce a na silnici najednou potok .... zbytek vidíte na fotkách. Lehký čumák nešel řídit ani trochu....
poznámka na okraj
koukám, že mám celkvové hodnocení 9,97 - tedy stejně jako současný model 911 - 997. Tak asi už bych neměl být lepší nebo horší :-) a děkuju všem, co hodnotili....
přidány další fotky
v návaznosti na diskusi.
nové fotky
vložil jsem další fotky ze zrcadlovky, tak snad se budou líbit...
Přidat názorDiskuse: Porsche 911 Carrera S
- Re: Opožděně kondoluji, to auto vypadalo moc hezky.... 11.08.2012 15:30 m.z.
- Opožděně kondoluji, to auto vypadalo moc hezky.... 06.02.2012 13:58 Poustnik
- Re: Nemuzu si pomoct 06.02.2012 12:23 Baron de Maxim-Fratzek
- Nemuzu si pomoct 10.01.2012 10:36 npc
- no, co dodat... 10.01.2012 03:02 holoub
- auto 03.01.2012 20:34 lled
- Re: 911- Corvetta 03.01.2012 19:21 Vette
- Re: 911- Corvetta 03.01.2012 15:07 Martin911Turbo
- Re: Re: 911- Corvetta 03.01.2012 14:19 concorde
- Změna laku 03.01.2012 14:10 ivulino
- Re: 911- Corvetta 03.01.2012 14:08 Thomasino
- 911- Corvetta 03.01.2012 13:53 concorde
- Re: Změna laku 03.01.2012 13:23 Thomasino
- Re: Změna laku 03.01.2012 13:05 white label
- Zrovna jsem jel kolem 03.01.2012 12:31 bose
- tak tohle me mrzi 03.01.2012 11:48 Dylan McKay
- Re: Změna laku 03.01.2012 09:17 concorde
- Změna laku 03.01.2012 09:12 ivulino
- Re: Re: Koukám, že tě ztrestal onanista 18.07.2011 10:41
- Re: Koukám, že tě ztrestal onanista 17.07.2011 22:56 white label
- Re: Re: Koukám, že tě ztrestal onanista 17.07.2011 21:49 Sonny Crockett
- Re: Koukám, že tě ztrestal onanista 17.07.2011 21:33 v3jc3
- Re: Koukám, že tě ztrestal onanista 17.07.2011 20:54 concorde
- Re: Koukám, že tě ztrestal onanista 17.07.2011 16:14 v3jc3
- Re: Koukám, že tě ztrestal onanista 17.07.2011 15:31 NoSwear
- Re: Re: Koukám, že tě ztrestal onanista 17.07.2011 14:22 lotus-esprit.cz
- Návrh nového hodnocení 17.07.2011 11:47 matii
- Re: Koukám, že tě ztrestal onanista 17.07.2011 09:37 v3jc3
- Koukám, že tě ztrestal onanista 17.07.2011 08:27 Dylan McKay
- Re: 911 a sousedova Guzzi 13.07.2011 16:25 Sonny Crockett
Další vozy Porsche 911
-
Porsche 911 (2005) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 7.8.2010 991510 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Porsche 911 (2005) Majitel: Pavelpu27
Přidáno: 10.2.2016 610 Majitel 9.45 Uživatelé
-
Porsche 911 (2001) Majitel: s-mike (RSKa)
Přidáno: 1.4.2008 2316810 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Porsche 911 (2013) Majitel: LP911991
Přidáno: 6.4.2014 2510 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Porsche 911 (1979) Majitel: Petr Forest
Přidáno: 10.11.2008 3810 Majitel 9.64 Uživatelé