Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 325iC

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Briketa Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:187333 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "DeeCee".

Někteří si určitě říkáte proč si vůbec v dnešní době, kdy je módní šrotovné, někdo koupí tak staré auto. Mým důvodem je baworská horečka, kterou trpím už 6 let a za tu dobu už jsem si vyzkoušel mnoho modelů baworské automobilky. Stále jsem však měl jeden rest. K BMW mě přivedly nyní již klasické filmy Slunce, seno, erotika a Kurvahošigutntág. Oba kabriolety, které se tam vyskytovaly mě doslova dostaly a když jsem se rozhodoval v roce 2003 o svém prvním vlastním autě, padla volba právě na BMW E30 - kabriolet byl bohužel mimo mé finanční možnosti, takže mi prošlo rukama ještě mnoho jiných modelů než jsem se v dostal ke svému vysněnému kabriu.

Auto je koupeno z Německa v listopadu 2008 s přidřeným motorem. Hned po dovozu, se kterým mi pomohl opět Lupik, jsem naplánoval opravu motoru. Po rozborce jsme s Petrem zkusili vyměnit šály. Po jejich výměně motor šel pěkně, ale pouze 200km. Následovala tedy výměna klikovky a všeho co bylo po cestě. V té souvislosti proběhla i výměna urvaných silentbloků motoru, rozvodů, termostatu a samozřejmě oleje. Hned poté začali drobné opravy a dodělávky, protože němec tomu asi moc nerozumněl a dost věcí bylo zanedbaných, ale nic co bych nedokázal dát dokupy. Nesvítilo spousta prvků v interieru, některé části interiéru správně neseděly či byly špinavé apod. To vše jsem řešil přes zimu 2008/2009. Teď už je auto myslím v dost dobré kondici. Ještě bylo nutné vyměnit benzinovou a servo pumpu, které odešly zřejmě kvůli delšímu nepoužívání.

Auto je celkově v dobrém stavu včetně karoserie. Abych si ho utvořil k obrazu svému, pořídil jsem mu kola BBS 7x15 a protože bylo sníženo podvozkem KW -40mm což mi na českých silnicích nevyhovovalo došlo i na zvýšení zádní nápravy o 30mm. Také jsem dokoupil větrolam (windschott), rozpěru do motorového prostoru a xenony do čočkových světel.

Během zimy došlo taky na očistu motorového prostoru - jak to dopadlo můžete vidět ve fotogalerii.

Zatím jsem s autem najel necelých 500 km, každopádně si jízdu v něm velmi užívám hlavně díky absenci střechy. Pokud je střecha dole, tak auto nabízí 3 řežimy jízdy - pokud jsou všechna okna stáhnutá užívá si člověk jízdu s větrem ve vlasech na maximum - tento řežim není vhodný na rychlou jízdu a slečny s dlouhými vlasy :-)
Další možnost je vytáhnout okna nahoru - pak nefouká postraně, ale vzduch, který obtéká auto se obrací a fouká zpátky do interiéru zezadu.
A pokud chce člověk zabránit i tomuto efektu, je potřeba zakoupit dodatečné příslušenství - tzv. windschott - česky větrolam - což je clona zabraňující zpětnému proudění vzduchu do kabiny. Po zvednutí této clony fouká vzduch už jen nad hlavami cestujících vepředu a zadní dvě místa jsou přikryta windschottem, takže se z auta stane 2místné vozidlo z původně 4místného.

Nejlepší perlička byly jízdy v prosinci, kdy jsem zajišťoval značky na auto po dovozu. Musel jsem jet na technickou a sháněl jsem nějaké díly a zkoušel jak auto jezdí. Se střechou dole i při teplotách okolo nuly. Ještě bez windschottu, ale s kulichem a poctivou péřovkou, ale prostě jsem si to musel vyzkoušet. Nutno říct, že pohledy lidí na exota v kabriu stály za tu srandu.
Řízení ani při takových teplotách nebyl po městě problém - auto má dostatečně dimenzované topení, které na mě funělo horký vzduch ve větším množství než který stačí utéct ven.

U auta neplánuji žádný tuning mimo těch drobných vylepšení, které už na něm jsou. Chci si s ním užívat BMW radost s jízdy s větrem ve vlasech. Nemusí to být ani extra leštěnka, budu udržovat současný dobrý stav.

Motoricky je to druhá nejvýkonější verze BMW E30 hned po legendě M3. Takže stačí bohatě i na kabriolet, který oproti běžné E30 kupé přibral cca 100 kilo na celkovou váhu kolem 1400 kil.

Motor je kapitola sama pro sebe. Je to pokračování klasických BMW motorů s použitím nejlepších tehdy dostupných a ekonomicky rentabilních rešení. Je použit Bosch Motronic pro řízení zapalování a vstřikování. Auto má katalyzátor a splňuje EURO2. Motor je velmi přátelský k řidiči a dovoluje mu aby si diktoval svůj styl. Není problém jet na pětku po městě 50 ale ani točit motor až do 6000 ot./min kdykoliv je potřeba z něj dostat všech 170 koní. Motor se chová do 4 tísíc otáček úplně běžně, ale nad touto hranicí se v motoru probudí další stádo koní a dají o sobě náležitě vědět.

Silné stránky

U tohodle auta je to hlavně jeho image a schopnost tvořit dobrou náladu při jízdě prosluněnou krajinou se stáhlou střechou. Podtrhuje to samozřejmě 170-ti koňový 2,5 litrový motor.

Slabé stránky

Samozřejmě je díky věku auta nutná častější a důkladnější údržba, ale s tím se počítá.

Přezdívka

Hned po dovozu jsem díky Hanisovi zjistil, že kábro bylo vyrobený 8. dubna 1987 a po nahlédnutí do kalendáře svátků jsme mu s Lenkou dali jméno Briketa z kočičího kalendáře. Proč? Protože je to černý a hranatý :-)

 

Novinky v recenzi

30.7.2009 06:03

Změna kol

Náhoda se postarala o to, že byly naprodej kola z modelu Z1, které mají stejné parametry jako jsou potřeba na moje kabrio. Rozhodl jsem se je tedy vyzkoušet. Posuďte sami jak na auto sednou.


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9

praktický k jízdě bez střechy :-)

prostornost
9

pro 2 ideální, pro 4 možné

jízdní vlastnosti
10

skvělý podvozek už z výroby doplněný tlumiči a pružinami KW

jízdní komfort
10

dá se kdyby český silnice nebyly jak ementál

provozní náklady
9

nutná běžná udržba, jinak už v cajku

náhradní díly
10

origo BMW, Elit a Kelly to jistí, ceny v pohodě

výkon motoru
10

jak u Rollse - dostatečný

spotřeba
8

kolem 10 - klasika

hlučnost motoru
10

jen si ševelí s origo výfukem

kvalita sedadel
10

BMW sportsitzny - paráda

brzdy
9

ATE powerdisc

zavazadlový prostor
8

je to kábro i přesto se do něj vejde moje pojízdná dílna - cca 280 litrů prostoru






Blesk.cz

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft představil aplikaci Office

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft…

Microsoft oznámil novou aplikaci Office, která bude zdarma dostupná na Androidu a iOS. Spojuje funkce Wordu,…

„Kat“ Chlopčík po skončení StarDance: Strach o zdraví!

„Kat“ Chlopčík po skončení StarDance: Strach o zdraví!

V šestém kole 10. řady StarDance vypadl poněkud překvapivě herec Miroslav Hanuš. Ve své závěrečné děkovné řeči…

 

iSport.cz

Smutný fotbal v Bulharsku. Česko před prázdnými tribunami, domácí v krizi

Smutný fotbal v Bulharsku. Česko před prázdnými…

PŘÍMO ZE SOFIE | Když projdete honosným zázemím Národního stadionu Vasila Levského, dýchne na vás sváteční…

Vrána parádou rozesmál sám sebe, komentátor byl v rauši: Jako Dacjuk!

Vrána parádou rozesmál sám sebe, komentátor byl v…

Nejlepší tým dosavadního průběhu NHL? Washington vyhrál dvanáctý duel z posledních patnácti a se 33 body vévodí…

 

Reflex.cz

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel Facebook a mlátičky z StB se fotily na Instagram?

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel…

Jak by vypadaly revoluční listopadové dny v roce 1989 kdyby existovaly sociální sítě? O čem by si psali v chatu…

Neseriózní Události Luďka Staňka: Praha opouští konečně Česko! A k tomu spousta chlastu a jedno K.O.!

Neseriózní Události Luďka Staňka: Praha opouští…

Největší K.O. týdne a #Praxit, to jsou hlavní témata, o kterých se v Událostech Luďka Staňka mluvilo dřív, než…