Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 330xd

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Brambobřík Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:107000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 170 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.7 maximální rychlost [km/h]: 238 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Brambavorak".

Zdravím účastníky silničního provozu!

Chci se podělit se svým novým vozidlem, které jsem si pořídil již před skoro půl rokem a mám s ním již nějaké zkušenosti.

Můj dopravní prostředek se jmenuje BMW 330xd, byl vyroben v roce 2006 kdesi v Mnichově a do dnešního dne se mu daří ve velmi dobrém zdraví a kondici.

Klasické trojkové BMW asi zná každý na tomto serveru, proto věci jako délku 4520mm, šířku 1817mm, výšku 1442mm, rozvor 2760mm, pohotovostní hmotnost 1670kg, objem motoru 2993ccm, vrtání válce 84mm, zdvih pístu 90mm, výkon motoru 170kW (230k) při 4000ot., točivý moment 500Nm při 1750ot., zrychlení za 6,7s, maximální rychlost udávanou výrobcem 238km/h, pohon 4x4 xDrive, šestistupňovou manuální převodovku, 5 míst k sezení, objem zavazadlového prostoru v základní konfiguraci 460l, barvu černou a další a další věci...prostě vynechám.

Ke svému dopravnímu prostředku jsem přišel až k jako k použitému, čili ojetému, jsem jeho druhým majitelem po jakémsi pánovi z Německa. Tomu brambobřík sloužil do cca sta tisíce kilometrů, pak jsem si jej vyhlédl já. Hledal jsem v podstatě přesně toto auto, chtěl jsem trojkové BMW, nejlépe třílitrovou naftu, pokud možno xdrive a automat. Vyšlo mi všechno až na ten automat, ale bez něho se obejdu. Brambobřík byl v době mé koupě ve výborné kondici, servisovaný celý svůj život pouze u autorizovaného dealera BMW, bez absolvování žádné dopravní náhody a s péčí svého prvního majitele.
K hledání této německé jehly v kupce evropského sena jsem se rozhodl i přesto, že jsem tušil, že to bude náročné. Najít trojkovou řadu s 3.0d, opečovávanou od svého prvního majitele, s najetými kilometry, které by nevystačily na Měsíc a zpět, to je docela oříšek. Navíc za alespoň trochu slušné peníze. Nicméně poté, co si otec pořídil také z druhé ruky pětkový sedan s 3.0d jsem neváhal a jal se hledat svůj klenot mezi německými pivy. Auty.
Brambobřík je v, podle mého názoru, velice dobré výbavě, disponuje především xdrivem a idrivem, prosím neplést. Navigace tedy v ceně plus možnost nastavit si i intenzitu zadních odpuzovačů hmyzu pomocí rozhraní idrive. Sedadla jsou potažena pokožkou, která má dost neobvyklou barvu, ale o to hezčí. Uvítal jsem i možnost nastavovat si je pomocí elektřiny včetně uložení jejich pozice do paměti. Jejich vyhřívání potěší nejspíš později v zimě. Další parádní bonus mám v M-volantu a M-řadičce, perfektně padnou do ruky, tloušťka volantu se jen tak nevidí a je to něco velice velice velice velice příjemného. Na volantu jsou tlačítka pro ovládání rádia, potažmo telefonu. Pod volantem pak ovládání tempomatu. V autě je spousta dalších pomocníků a zpříjemňovačů života, které považuji za samozřejmě a nezbytné, rozplývat se tedy u BMW za ceníkovou cenu půldruhého milionu o tom, jak to má krásné centrální zamykání, že stačí zmáčknout tlačítko a zamknou se najednou všechny dveře, to je asi zralé na Chocholouška.

Co bych rád vypíchl. Předně oči spoustě českých politiků. Zadruhé systém xdrive v mém 330xd. Nepochybně jeden z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší systém pohonu všech kol na světě. Systém pracuje na principu lamelové mezinápravové spojky, která posílá část výkonu i na přední kola. Základní rozdělení je 40:60 ve prospěch zadních kol, podle vnějších (a vnitřních) podmínek systém je schopen přenést až 100% výkonu na jednu nápravu. Co dím, až 100% na jedno kolo, přestože nemá svorné diferenciály, ani jeden z nich. Supluje je systém DSC/DTC přibržďováním protáčeného kola. Super systém v teoretické rovině. A ještě lepší v praxi! Na mokru má auto neuvěřitelnou trakci, ještě jsem neměl možnost (logicky) vyzkoušet auto na sněhu, ale mokrý asfalt začal ukazovat výhody systému 4x4 v autě. Podle mého názoru se toto chování auta nedá ani slovy popsat, to se musí zažít. Říká se, že fyzikální zákony neobelstíš ( a také, že dětma nezatopíš...), ale v trojkovém BMW s xdrivem to skoro vypadá na fyzikální anomálie. Prostě perfektní a doporučeníhodné! I přesto, že spousta lidí říká, že pravé BMW je pouze zadokolka. Zadokolky asi mají něco do sebe, pokud chce člověk blbnout a potřebuje se nutně zbavit sady pneumatik, ale já preferuji bezpečné dojetí do cíle za všech okolností a povětrnostních podmínek.

Na BMW se mi velice líbí zpracování interiéru. Jistě, Mercedes i Audi mají také výborné a kvalitní interiéry, ale...ale! Audi chtějí lidé-technoidi, lidé milující technickou vizáž, Linuxáci takříkajíc, když auto zevnitř vypadá jako stroj. Mercedesův interiér si kupují takříkajíc důchodci, lidé pohodlní, promýšlející si několikrát své chování, konzervativní. BMW chtějí ... no... BMW chtějí přece všichni! BMW je v mých očích něco mezi, nekřičí do světa : "Hele, já mám nejvíc tlačítek, nejvíc funkcí, nejvíc toho můžeš ovládat, hele,všichni na tebe budou koukat jak na machra, když budeš jezdit v mým interiéru" jako Audi. BMW neříká sladká slovíčka "Sedni si do mne, vyzkoušej mou heboučkou pokožku a intuitivní ovládání, podívej se na moje ladné křivky" jako Mercedes. BMW prostě říká "Jsem BMW, mám interiér jednoduchý, bez zbytečných výstřelků, ale maximálně funkční, velmi dobře ovladatelný a maximálně kvalitně zpracovaný, používám jen ty nejlepší materiály" To je můj náhled na interiéry švédské trojky. Tedy německé. A BMW mě vždycky oslovovalo nejvíc. Možná si za deset let rád koupím Mercedes E a budu si chrochtat jak Škromach v žitě, ale teď, teď chci BMW.

Co bych zájemcům o trojkové BMW doporučil?

Držte se toho, sakra, držte se toho!!! Tohle auto je prostě dobře udělané a bude se vám líbit.

Co do něj pořídit?

Určitě 3.0d, perfektní motor s dostatkem síly kdykoliv, kdekoliv a pročkoliv...výkonová rezerva pro bezpečné předjetí, kopce nekopce, naloženo nenaloženo, cestou necestou, polem, nepolem. Paráda. Spotřeba je u mě cca 7,5litru, záleží kde se budete s autem pohybovat, ale za tu jistotu tohle stojí. Nikdy jsem si nevyzkoušel 3.0i, nechtěl jsem ho kvůli vyšší spotřebě, ale od hodně lidí se dovíte, že to žádný žrout taky není, tak nevím, silný ale bude taky minimálně stejně.

Xdrive - věc, na kterou nezapomenout, takový váš anděl, co vás dostal na povel a nenechá vás jít do nebe.

Sportovní sedadla - základní sedadla jsou podle mne nehodná. Nehodná BMW, sportovní příplatková vás skvěle obejmou, podrží,pohladí, pokud jsou vyhřívaná tak i zahžejí, klidně i na duši. Vyplatí se za ně připlatit. Pokožku, to už nechám na každém, někomu kůže prostě nevoní.

M-volant, moc příjemný na omak, moc příjemný na chyt, především pro muže, ženy ho asi tolik neocení, jak je tlustý. I když mnohým to může naopak imponovat.

Co do něj nepořizovat?

Dřevo, dřevěný obložení. Především, dřevo hoří. Naštěstí nekoroduje...Ale to hliník taky ne a navíc vypadá o dost líp. U ojetého auta si ale nevyberete. Takže pokud možno hliník. Ten z Humpolce.

19ky. Holky. Ty si pořiďte jinam. A taky kola. Já zkoušel 18ky na autě a je to tak akorát, větší bych učitě nedal kvůli komfortu cestování. 18ky jsou v pořádku. I v ČR se v 18ti už může kde co. Teď mám dokonce o palec menší a úplně v pohodě.

Psa. Se psem choďte na procházku, ale vozte ho proboha v něčem jiném, než ve vašem trojkovém BMW v kůži. Dobra rada od majitele, držte se jí.

Panorama střechu. Dobrá frajeřinka. Ze začátku se mi to i líbilo. Ale slyšel jsem všemožné ohlasy, že se docela kazí, zasekává atd a pak ty opravy nejsou moc levné. Za to machrování to zas nestojí, radši si za to kupte něco jiného.

Silné stránky

Motor
Jízdní vlastnosti
Xdrive
Xenony
Navigace (idrive)
Sportovní sedadla
Spotřeba
Zvuk motoru
M-volant

Slabé stránky

Já, tedy řidič ; Myslím, tedy jsem

 


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek! Prozradil ale i „skromnější“ recept

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek!…

Jedna na povidla, druhá do sudu na slivovici. Nejdůležitější činností na konci léta je zpracování švestek, tedy…

 

iSport.cz

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

David Dvořák v březnu zvládl premiéru v UFC, teď jej čeká těžký druhý zápas. Na akci UFC Fight Night 178 v Las…

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé trefil za Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé…

Zpátky na vítěznou vlnu se ve 4. kole FORTUNA:LIGY vrátila mistrovská Slavia, která v Edenu jasně přestřílela…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…