Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 330xd

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 60× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31 BMW řada 3, foto 32 BMW řada 3, foto 33 BMW řada 3, foto 34 BMW řada 3, foto 35 BMW řada 3, foto 36 BMW řada 3, foto 37 BMW řada 3, foto 38 BMW řada 3, foto 39 BMW řada 3, foto 40 BMW řada 3, foto 41 BMW řada 3, foto 42 BMW řada 3, foto 43 BMW řada 3, foto 44 BMW řada 3, foto 45 BMW řada 3, foto 46 BMW řada 3, foto 47 BMW řada 3, foto 48 BMW řada 3, foto 49 BMW řada 3, foto 50 BMW řada 3, foto 51 BMW řada 3, foto 52 BMW řada 3, foto 53 BMW řada 3, foto 54 BMW řada 3, foto 55 BMW řada 3, foto 56 BMW řada 3, foto 57 BMW řada 3, foto 58 BMW řada 3, foto 59 BMW řada 3, foto 60 BMW řada 3, foto 61 BMW řada 3, foto 62 BMW řada 3, foto 63 BMW řada 3, foto 64 BMW řada 3, foto 65 BMW řada 3, foto 66 BMW řada 3, foto 67 BMW řada 3, foto 68 BMW řada 3, foto 69 BMW řada 3, foto 70 BMW řada 3, foto 71 BMW řada 3, foto 72 BMW řada 3, foto 73 BMW řada 3, foto 74 BMW řada 3, foto 75 BMW řada 3, foto 76 BMW řada 3, foto 77 BMW řada 3, foto 78 BMW řada 3, foto 79 BMW řada 3, foto 80 BMW řada 3, foto 81 BMW řada 3, foto 82 BMW řada 3, foto 83 BMW řada 3, foto 84 BMW řada 3, foto 85 BMW řada 3, foto 86 BMW řada 3, foto 87 BMW řada 3, foto 88 BMW řada 3, foto 89 BMW řada 3, foto 90 BMW řada 3, foto 91 BMW řada 3, foto 92 BMW řada 3, foto 93 BMW řada 3, foto 94 BMW řada 3, foto 95 BMW řada 3, foto 96 BMW řada 3, foto 97 BMW řada 3, foto 98 BMW řada 3, foto 99 BMW řada 3, foto 100 BMW řada 3, foto 101 BMW řada 3, foto 102 BMW řada 3, foto 103 BMW řada 3, foto 104 BMW řada 3, foto 105 BMW řada 3, foto 106 BMW řada 3, foto 107 BMW řada 3, foto 108 BMW řada 3, foto 109 BMW řada 3, foto 110 BMW řada 3, foto 111 BMW řada 3, foto 112 BMW řada 3, foto 113 BMW řada 3, foto 114 BMW řada 3, foto 115
 

Technické info

Přezdívka auta Bramborak Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:95000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 180 / 227 * kroutící moment [Nm]: 520 / 660 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 245 / 280 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 / 19 * zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.6 / 8.5 *

Popis vozu

Zdravím všechny automobilové nadšence a fanatiky. Nemám moc času, takže zatím jen ve zkratce, později doplním.
Od mých začátků s máminým Volvem S60 D5, přes tři Fabie HTP jsem se konečně dostal ke svému snu. Nutno říci k HTP, že ačkoliv se tento motor může papírově zdát směšný, v praxi mě velmi překvapil... Chybí mi to vytáčení do téměř 7 tis. ot. a jeho bzučivý zvuk. Pravda, někdy jezdila za 12, ale když měl člověk lehkou nohu, což neměl skoro nikdy :), tak to šlo... Zkrátka nedám na tohle auto dopustit! Taky možná proto, že to bylo první auto, se kterým jsem si mohl dělat, co jsem chtěl, i když bylo jen v pronájmu.

...

Auto jsem vybíral velmi dlouho, v podstatě už od svých 18-ti. Zpočátku jsem nevěděl, že vůbec nějaká nafta existuje :) Chtěl jsem něco ojetého, benzinového a silného. Dlouho jsem měl v hledáčku Renault Mégane Sport s přeplňovaným dvoulitrem a 224 koníky. Nikdy jsem bohužel neměl tu čest se v něm svézt, ale všude ho chválili a pořizovací cena nebyla zas až tak závratná. Spotřeba už by byla asi horší, ale za ten tolik opěvovaný a až do nebe vzívaný podvozek by mi to stálo. Pamatuju si závěrečnou větu z nějakého testu v Autocaru, kde stálo: Renault dokázal ujet všem soupeřům na jakékoliv silnici, za jakýchkoliv podmínek. A tahle věta se mi vryla do paměti. Ne, že bych si pletl silnici se závodním okruhem, mno ikdyž někdy... :D ale spíše šlo o to, že ten podvozek musí mít přilnavosti na rozdávání a při tom všem je poddajný a sofistikovaný i na rozbitých silnicích. Test se odehrával tuším nekdě u Walesu, kde mají podobně "precizní" silnice jako u nás. Viva la ŘSD! Taky jsem někde četl, že divize Renault Sport je nejproduktivnější ze všech sportovních divizí na světě, a to včetně legendárních BMW Motorsport i Porsche Renn Sport či AMG. Takže chlapci z Renaultu asi vědí, jak na to...

Samozřejmě těch adeptů na moje první auto bylo mnohem víc, ale většinou to byly ještě klukovské sny. Když pominu nějaké ty dětské nápady jako Audi TT, A4, CLK, SLK, C70, S60R, Golf GT, Fabia RS (pravda, v naftě :), Mini Cooper, 406 Coupé, RX8, Leon Cupra a ještě buhví co. Tak auty, které mě opravdu chytly za srdce byly: již zmiňovaný Mégane, Clio RS, Civic Type-R - ten se mi opravdu hodně líbil, hlavně vzhledem, poněvadž byl absolutně originální a neotřelý a ten úžasný vysokootáčkový atmosférický motor! Ale taky jsem bohužel neměl možnost se svézt. Dále pak 130i/123d. Pravda, moje sny byly vcelku ode zdi ke zdi. Ale tak znáte to - Krátké lásky sú tie najdlhšie :) Jo těch aut, o kterých jsem snil bylo opravdu dost, určitě jsem na nějaké ještě zapomněl.
Taky jsem byl zcela okouzlen značkou Volvo, to když jsme ho pořizovali (r. 2004). Pořád mám tu značku moc rád, ale pochopil jsem, že pro řidiče to moc není, ikdyž u nové S60 tvrdí něco jiného, tak se nechme překvapit. Stále je můj sen svézt se v S60R... Líbí se mi ta image a filozofie značky Volvo. Kvalita a při tom žádná nafoukanost Mercedesu. Ale v servisu si nechají zaplatit stejně. Mám rád takové to zaměření na lifestyle. Dobře to vystihuje ten jejich slogan - V životě jde o víc, než o Volvo, ale bohužel tyto vozy vás většinou na silnici nechají seversky chladné. Když se bude dařit, tak určitě s nějakým do budoucna počítám, co by rodinný koráb, neznám lepší. Volvo, to je styl!

Celá ta moje snová garáž reálných aut ke koupi existovala spíš o pár let dříve. Když už pak došlo na lámání chleba a já věděl, že auto bude nové, pravděpodobně v naftě a že to nebude žádný hot hatch, tak se celý můj výběr posunul trochu někam jinam. Jako se vše v životě nějak vyvýjí a někam směřuje, tak i můj výběr se nasměřoval do trochu jiných vod. Taky jsem zjistil, že ačkoliv jezdím většinou sám, tak je prostě dobré mít na autě dva páry dveří. Je fakt, že jsem stále laboroval s myšlenkou zážehového agregátu. Měl jsem stále taková jedno až dvou měsíční období, kdy se nafta vesele střídala s benzinem a naopak. V hlavě jsem měl malou hodnou vílu a malého zlobivého čerta. Čert řikal: Ber benzin, to uživíš, když to zvládnou ostatní, proč ne ty?! Víla: Benzin tě sežere a budeš chodit pěšky, vezmi naftu... Výsledek vidíte sami :) Ale diesely od BMW, to neni žádný zakouřený Pumpe Düse, pardon, jestli jsem někoho urazil... Myslim, že co se vznětových motorů týče, tak BMW je absolutní špička. Ale prostě srdce mě táhne k benzinu, rozum zase k naftě. Ačkoliv řadový šestiválec v 330d nemá špatný zvuk, pořád to není ono. I vytáčet se dá, ale ne do 7... A pořád je tam v nízkých otáčkách znatelný turboefekt. Chybělo tak málo, stačilo prostě jen vyslovit 335i a moje motorové srdce by bylo asi spokojenější. Ale to bych tu pravděpodobně neseděl a nepsal tuhle recenzi, poněvadž bych měl odpojený internet a počítač by byl někde v zastavárně...
Jelikož už doma máme dva sedany, tak tohle mělo být něco trochu praktičtějšího. Takže jsem koukal spíš po kombíkách a liftbecích, ikdyž sedan bych si asi taky prosadil. Zajímal jsem se třeba o Mazdu 6, Mercedes - Benz C320 CDI 4Matic, Audi A5 Sportback 3.0 TDI, A4 Avant, Alfu Romeo 159 Sportwagon, Opel Insignia, Volvo XC60, Passat CC... A samozřejmě BMW! Jsem na něj úplně zapomněl a psal dál :) Jelikož jednou z podmínek byla čtyřkola, tak se okruh zúžil. Myslím, že ten finální výběr se rozhodoval mezi A5 a 3-er. Mercedesa doma nechtěli, ale líbil se mi jeho dobře nalazený podvozek s AMG paketem - vcelku sportovní a při tom komfortní, motor taky dobrý, ale žíznivější. Převodovka by se dala přiřadit k líné mrše...
A5: Krásný moderní design, motor lepší, než u MB, avšak na Mnichov stále ztrácel jak v kultivovanosti, tak v tahu, naprosto blesková převodovka S-tronic, drahé příplatky, málo místa nad hlavou vzadu, celkem praktický kufr. V souhrnu velmi dobré auto, ale spíše taková stylovka, pozérská chtělo by se až skoro říci, pro řidiče se najdou určitě zábavnější vozidla... Ale bral bych jí! :)
Takže zbylo BMW. Přemýšlel jsem i o pětce, jenže xDrive až za rok, navíc není už tak zábavná, ale zase je modernější. A je spíš pro manažery středního věku a to se o mě zatím říct nedá... Ve skrytu duše jsem měl asi jasno, už od začátku, kdy jsme ji s kamarádem pěkně projeli. Ikdyž A5 byla novější a další generace trojky má přijít už zanedlouho, srdce rozhodlo jasně!

Více o autě až příště...

Tímto bych se také chtěl omluvit p. Kulíkovi, jelikož od prvního svezení do předání vozu uběhl téměř rok a půl :D
Dále bych chtěl poděkovat svému kamarádovi Mentosovi, za pomoc a rady při výběru auta a za jistě vyčerpávající testovací jízdy... :)
Taky bych chtěl poděkovat své mamce, poněvadž bez ní bych tady neseděl, ani bych tu nebyl a nemohl bych zjistit, jak skvělá auta BMW dělá...!

Můj svět, moje BMW ;o)

Silné stránky

Motor
Podvozek
Trakce
Praktičnost
Zrychlení
Spotřeba
Ergonomie

Slabé stránky

Cena všeho
Turboefekt
Nafťák

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Musím koupit ledvinu a mřížku chladiče + nějaké kosmetické úpravy po střetu se srnou.

Dále nechat opravit kolo po dvojitém střetu s obrubníkem

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jednání zahájeno v BMW AuTec, koupeno už u BMW Invelt. Vše OK

 

Novinky v recenzi

23.10.2013 16:15

BMW Performance packet complete

Performance paket už je kompletní, myslím, že to teď mojí E91 celkem sekne... ;o))

11.8.2010 17:09

mříže

BMW Performance Ziergitter :) RÜCKSICHT!


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 330xd

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10

Jsem zvědavý na xDrive v zimě...

prostornost
7

Žádnej stěhovák to není... Spíš takovej Shooting Brake, ale místa v něm mám akorát

jízdní vlastnosti
10

Nevím, co bych vytknul...

jízdní komfort
9

Dobrý, občas tupá rána od Run-Flatů...

provozní náklady
7

Spotřeba snad klesne, základní servis by měl být na 5 let zdarma. V cca 6 tis. km nechám vyměnit olej

náhradní díly
6

Zatím nevím

výkon motoru
9

Vždycky může být líp :)

spotřeba
7

Na to, jak s ním jezdím, tak velmi dobrá :)

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10

Nastavitelné všelijak, ovládání mě nejdřív trochu ... ale teď už jsem mu přišel na chuť a neměnil bych.

brzdy
10

Při výjezdu ze showroomu se mi zdály jako karbon-keramický :D Přece jen Fabka měla jinej chod brzdovýho pedálu

zavazadlový prostor
8

Žádná velká jeskyně, ale výborný přístup! Nechápu, jak se Češi pořád můžou honit za tim, který auto má o dva litry větší nebo menší kufr. Nákup se vejde i do Smartu. Jako kdyby na tom záleželo, stejně to využijou max tak jednou za rok. !Tvar & přístup!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…