BMW řada 3 (2006)
4.10.2009Vítám Vás u mé recenze na již prodané auto. Přeji příjemné počtení. Model 320si byl postaven pro homologaci na závody WTCC. Bylo vyrobeno pouze…
BMW 320si (Wii-Jay)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Wiii 25.06.13 14:51
« Re: Tuk tuk na palici
Reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn, reakce na plyn...... Víš co mi můžeš >:D A asi i víš kde tě mám ;-) :yes: -
white label 20.12.12 17:40
« Re: Problém převodovky?
To by přicházelo v úvahu u manuálu, ale u automatu s HDM to funguje jinak:
"U automatických převodovek vybavených hydrodynamickým měničem momentu není možné zajistit odstavené vozidlo proti pohybu zařazením rychlostního stupně, protože:
1. Na rozdíl od spojky v manuální převodovce, hydrodynamický měnič momentu nemá pevný přenos momentu na klikovou hřídel. Při případném samovolném rozjezdu se čerpadlo a turbína měniče mohou oproti sobě volně pohybovat.
2. Na rozdíl od napevno zařazeného rychlostního stupně u manuální převodovky, rychlostní stupně u automatické převodovky jsou zařazeny hydraulickým systémem, ve kterém udržuje tlak čerpadlo hnané motorem. Po vypnutí motoru se tedy u automatické převodovky vždy "samočinně zařadí neutrál"."
Obvyklá konstrukce západky:
"Na hřídeli, který je pevně spojen s koly (obvykle výstupní hřídel převodovky), je umístěno speciální ocelové kolo s po obvodu pravidelně umístěnými výřezy, do nichž zapadá speciální vahadlo-zub, který převodovku a tím i vozilo zcela zablokuje."
-
Brandon Walsh 20.12.12 11:32
« Re: Problém převodovky?
woody to mi pripomenulo pribeh z mojich mladych cias ked mi kamarat hovoril ako sa s priatelkou obstastnovali pri okne, aby on videl ci nejdu nahodou domov jej rodicia, aj ked rodicov poznal tak brata nie >:D no neviem si predstavit wiicka ako pri tom pozoruje béemwé, to by bolo vela uz aj pre server famousbmw >:D -
woody-alien 20.12.12 11:23
« Re: Problém převodovky?
No Swear: To se přece dá udělat i tak, že "země se hýbe" jako divá a přitom máš stále auto na očích. >:D V knize Historie trestu smrti autor dokonce tvrdí, že veřejné popravy na náměstích působily především na ženy jako afrodiziakum a sledování exekuce z oken tak často spojovaly se.......ale to jsem odbočil. Čert vem BMW. >:-[] -
woody-alien 20.12.12 08:53
« Re: Problém převodovky?
Wiii : Nevím jak konkrétně vypadala ta situace, ale řekl bych, že máš dobrý nervy. ;-) Na to bych asi neměl odejít od auta pryč na několik hodin, abych v rámci zkoušky zjišťoval, jak daleko mi tentokrát ujede. >:D Buď bych zůstal a pozoroval to, nebo bych tam dal nějakou zábranu, třeba cihlu pod jedno kolo, řekněme ve vzdálenosti půl metru od kola. To jako důkaz nefunkčnosti stačí. -
woody-alien 20.12.12 08:46
« Re: Problém převodovky? :-!
wl: Díky za podrobné vysvětlení. Tentýž postup (zastavení, při sešlápnuté brzdě přesunutí voliče na P, zatažení ruční brzdy, chcípnutí - ehm motoru samozřejmě >:D , uvolnění brzdového pedálu) používám tak nějak intuitivně. V podstatě málokdy najdeš ideální rovinu, takže bez ručky parkuji pouze v garáži, ale až nahoře kde je rovina. Pokud musím stát níže na šikmé ploše, zatahuju ručku. Tam, ale i v prudších kopcích navíc používám plechový klín pod kolo. Možná je to trochu důsledek zkušeností se svými původními auty...ale klín(y) se hodí i v případě defektu.
Nechce se mi to hledat, ale nedávno jsem někde četl na toto téma (zatahování ručky u automatu) dost zmatenej článek a mám podezření, že autor především těžce "plaval" v rozlišení jednotlivých druhů automatů a hodil je prostě všechny do jednoho pytle. -
white label 20.12.12 00:09
« Re: Problém převodovky? :-!
[odkaz]
Sjelo to auto naprosto rovnoběžně s původní zaparkovanou polohou, nebo spíš "nakřivo" do mírného oblouku? Což by znamenalo, že se pravá a levá kola (s podstatně rozdílnou adhezí) točila (vzhledem k nekluzným stopám ve sněhu) odlišnou rychlostí.
Jinak to "něco" je u HDM tzv. západka. Já teda používám ruční brzdu (i při parkování s automatem, ať už s HDM, nebo dvojspojkou) vždycky, teda pokud nestojím na úplné rovině (např. v garáži), žádnému automatu nesvědčí parkovaní ve svahu (a nemusí být zrovna prudký) bez ruční brzdy. U Audi mi dokonce palubní počítač napíše, ať příště použiji parkovací brzdu, i když jsem bez ní parkoval na rovině. Je lepší když ti auto v kopci "visí" na brzdě, než na automat. převodovce, nejlépe poloha Pé, zůstat stát na nožní brzdě a než se pustí, tak "ručka".
Třeba Švagr už měl Baworáků a Mercedesů poměrně hodně (naposled 750i)a v origo servisech (rakouských i českých) mu také doporučovali používat ruční brzdu i v mírnějším svahu.
"Zcela bez nežádoucích účinků na mechanizmus převodovky je tedy dobré používat tohoto postupu:
Po úplném zastavení vozidla s ještě sešlápnutým pedálem brzdy navolit "P", zatáhnout/zašlápnout ruční parkovací brzdu, vypnout motor, pomalu uvolnit pedál brzdy. Užití parkovací brzdy je důležité k tomu, aby pomohla převzít část namáhání, které je způsobováno snahou vozidla o samovolné rozjetí, především při PARKOVáNí do prudkého/prudšího svahu (ale i při nakládání na odtahové vozidlo při -samozřejmě omylem- špatném zaPARKOVáNí, nebo při - samozřejmě nechtěném - drcnutí před nebo za vámi parkujícího řidiče do vašeho nárazníku). Znamená to tedy, že ideální je parkovat na rovině, kdy ani odbržděný vůz nemá snahu nikam ujet. Jistě jste si již povšimli nepříjemného zvuku, doslova rány, jako by něco v převodovce prasklo, a nebo velmi obtížné manipulace s voličem v případě, když jste vozidlo zajistili v prudkém svahu pouze navolením P a nepomohli převodovce parkovací brzdou. Někdy je i obtížné P vůbec vyřadit. Že takové zacházení automatu neprospívá, je zbytečné dodávat." -
Wiii 19.12.12 21:31
« Problém převodovky? :-!
Objevil se mi takový zajímavý a pro servis (zatím telefonicky) nevysvětlitelný problém... 8-s Poprvé se mi to stalo včera. Mám BMW 330d xDrive E92 s automatem (pro ty kteří to neví).
Přijel jsem ke kamarádce a zaparkoval jsem u chodníku na sněhu v mírném kopci (cca 5-7%). Po cca 5 hodinách jsem se vrátil k autu a ono zcouvalo o cca 2 metry z kopce (auto mi sjelo tak, že by nezajel nikdo do vjezdu, kam vím že chvíli po mně v klidu jiný zajížděl bez problému). Trochu jsem nad tim laboroval a zjistil jsem v té tmě, že vzorek od předních pneu se obtiskl jako by se kola točila a ne klouzala!!!
Dnes jsem to volal do servisu, řekli mi že je to technicky nemožné, protože když zařadím "P" na voliči, tak se něco zacvakne v převodovce a hnaná kola (čili všechna) se zablokují přes převodovku a nemůže to ujet!
Tak jsem si říkal že jsem asi blázen.
Dnes jsem jel k té samé kamarádce a ještě jsem to sledoval a cíleně jsem zaparkoval ve stejném svahu a kouknul jsem kde přesně stojím. Vrátil jsem se k autu za 2 hodiny a měl jsem auto o dobrých 2,5m dolu z kopce (sjelo tak, že jsem nemohl otevřít dveře kvůli sloupu a skoro jsem se do něj nedostal). Divné na tom je, že zde nelze přemýšlet nad možností, že by auto sjelo po ledu, protože obě pravá kola byla na suché vozovce bez ledu a sněhu!
Napadá někoho kde může být problém? ;-\
PS: Ted jsem jiz pro jistotu a po ověření problému zatáhnul pořádně ruční brzdu! -
Vampix(Diesel Power) 18.12.12 01:40
« Re: Call of the Wild
No mám nové internetové připojení tak jsem nevěděl jestli je problém s odezvou u mého nového poskytovatele a nebo ma.cz už jsou jenom těžce dýchající veteráni... Mně vždycky na podzim/zima vyskočí najednou prostor a myšlenka sem zajít a tady nic >:D :-/