Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 E30

8.44 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta BMW e30 Suri Rok výroby 1987 Koupeno nové najeto [km]:300000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1585 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.1 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 435 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "suri".

BMW E30.To je kára.Na svou dobu velmi vykonné motory,líbivý,neokoukaný desing,mnoho karosářských i motorových verzí,klasická konstrukce,motor vpředu,náhon na zadek,špičková kvalita zpracování,neomezená výbava.Prostě Bavorák.Je to auto,které přišlo do výroby v roce 1981 po modelu E21 a poslední kouskysjely z výrobních linek až za 12 let v roce 1993.I tento fakt svědčí o tom,že to bylo,respektive je,velmi slušné auto.Ale dost řečí,stejně tento vůz všichni velmi dobře znátea asi nemá cenu ho blíže popisovat.....:-)

Silné stránky

MOTOR....
I když BMW patří k těm automobilkám, které již v základu z motorů ždímají docela dost, vždycinky tam je bohatá rezerva pro nás tunery. Klasikou, a většinou první úpravou, bývá chiptuning, který má přidat cca 10PS. Tahle možnost je tu vždycky a já jí moc nedoporučuji. Chiptuning bez dalších úprav totiž moc smysluplný není. Lepší je vydržet, ušetřit nějakou kačku navíc a pak strčit do motoru ostrou vačku. S vačkou se totiž vždy mění software a většina firem Vám ho tam nahraje za velice zajímavých podmínek (rozhodně velmi ušetříte - celkem to vyjde tak na 18tis.).

Takže tam máte vačku, chip a určitě už také před sáním dřímá sportovní filtr s pořádně přivedeným vzduchem (filtr je tak za 3-4tis.). Takhle z motoru vyždímáte rozhodně o 15 poctivých koní víc. Kdo má víc peněz, tak pokračuje. Převrtat motor, nové písty, kroužky a hele - ono to víc táhne a jak to hezky jede. Víc toho s motorem už asi nedělejte, pokud nebudete muset (mám na mysli lepší pružiny, snížit hlavu atd. atd.). Možností je samozřejmě vícero a vyjdou na nemalé peníze. Komplet předělávka tak za 80tis.

Největší úchylárnou, ale s maximálním účinkem, je šoupnout k motoru turbo, nebo kompresor (tak kolem 50-150tis. Kč). Takhle z motoru vymáčknete až 30% navíc a rozhodně všem ostatním natrhnete zadek. Jen se s takhle upraveným autem budete muset naučit jezdit, protože oproti sérii je to opravdu jiné.

Tak a kde vzít další koníky? Co třeba kompletně laděný výfuk. Začněte svodama, protože ty vám přidají nejvíc. Vyhoďte katl a dejte tam sportovní rezonátor. Pak vyndejte středovej tlumič, ten nahraďte trubkou, a teprve až dozadu posaďte nejlépe otevřený tlumič. Raději trochu větší, ať kolemjdoucí neohluchnou. Na výfuku rozhodně nešetřete, protože tu najdete 10 koní, co by dup. Cena za takovýhle komplet je min 30tis., ale spíš to bude 40.000 Kč.

No a pak tu máte poslední možnost. Dbilas sání, které slibuje 15 až 20 koní navíc. Zaplatíte za ně ale 2000DM, což rozhodně není málo.

Ale vlastně ne, to nebyla poslední možnost. Ještě můžete ten váš směšný V6 vyhodit a dát tam třeba 4.0i V8, případně něco z produkce Alpiny, či jiného hard-core úpravce. Za tohle ale už zaplatíte opravdu dost peněz a úprava rozhodně není pro každého. Ale pak, až někde na srazu otevřete motor a tam bude trůnit V8 z 540i, uvidíte, že si ostatní kecnou na zadek a budete za kinga.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

No auto budu mít už pátým rokem a jedina porucha co na nem byla,,tak jen to ze se opotrebovaly uhliky na altiku ale to je nic..:-),,takze jsem spokojeny maximalne...:-),,,ikdyz by to uz chtelo generalku motoru,,,no uz neni nejmladsi hosanek..:-D,,,,vacku,rozvody,zdvihatka,pistni krouzky,,,atd..ale vsechno bude:-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nejlépe je si auto od někud dovést nebo ho koupit od někoho,,kdo se k autu aspon trochu choval...:-)

TUNING

SPOJLERY......
U tohoto BMW zase platí - čím méně, tím více. Většina E30tek na srazech nemá jediný spoiler a vypadá nádherně. Je pořádně snížená a má krásná kola. To úplně stačí. Pro ostatní je připraveno několik firem, které dělají cca toto:

Rieger Infinity - klasika - prahy, přední spoiler
Rieger GTS - prahy, přední nárazník, zadní nárazník, křídlo
Rieger Genesis (5.800DM)- total brutal - kompletní rozšíření karoserie, nárazníky, křídlo atd.
Rieger M3/E46 - novinka v nabídce, imitace předního nárazníku z nové M3
Seidl Tuning - krásné, až brutální nárazníky, prahy
Kamei, Matig - mračítka, ledvinky
Další výrobci - křídla, prahy, nárazníky, E36 nárazníky
Samodomo - cokoliv, ale většinou to dopadne špatně
Na výběr toho je tedy dost a záleží jen na vašem vkusu a peněžence. Rozhodně je lepší si připlatit nějakou kačku navíc za originály, protože většina kopií, které se u nás prodávají, jsou hodně velké polotovary, nad kterými strávíte moře času, aby alespoň trochu na autě visely. Za kopie dáte tak 3tis. za kus, za originály je to často 2 až 3x více.

Pak je ještě jedna možnost, nechat si kompletně auto překopat od šikovného laminovače. Tam máte volnou ruku a záleží jen na vkusu. A pozor, nezapomeňte, že většina spoilerů není pro naše silnice homologována, a co… :-)

MUZIKA.......
Muzika je hodně individuální záležitost, ale vyplatí se do ní investovat hned napoprvé rozumný peníz. Starší repra a komponenty jen stěží prodáte za poloviční cenu a nemluvím o kabelech, ty můžete rovnou zahodit. A opakované instalační práce taky nejsou nejlevnější.

Pokud nikoho nevozíte vzadu, stačí vám koupit pořádná repra do předních dveří a do kufru, případně do MDF místo sedaček dejte pořádný subwoofer. Jestli ale chcete, aby auto poskakovalo a třeba v něm bylo možné přehrávat filmy s dolby prologic zvukem, pak budete muset osadit i do zadních partií několik reproduktorů.

Zesilovače kupte z italské nebo USA produkce. A určitě si zjistěte, jak budou hrát s vašimi repráky. Má oblíbená značka je AUDISON a HERTZ, ale jak jsem se zmínil na začátku, muzika je hodně individuální a je mnoho kvalitních značek. Rozhodně utratíte alespoň 50tis., ale spíše to bude něco přes stovku.
¨
KOLA........
Kola dělají auto, o tom není pochyb, takže tady se šetřit nebude! Na E30 kupte dopředu 8.5 a dozadu 10x17". Stejně k nim jednou dojdete. Pokud na ně v začátku nemáte, hoďte tam nějaký 9x16", v horším případě 7.5x16" a začněte šetřit. U 16tek budete muset pod kola nacpat nějaký podložky, aby to nevypadalo divně. Jak tlusté, chce vyzkoušet a záleží to také na ETčku kola. Pod 7.5x16" počítejte tak s 3cm podložkou na každou stranu. Dopředu pak přijdou 1.5cm. Vyzkoušejte různé možnosti, pokud můžete. Také záleží, kam vás pustí blatníky.

Kola pořídíte tak od 20 do 150tis. za sadu a na pneu se taky nevyplatí šetřit. Takže si rozhodně připlaťte na extra třídu od Bridgestone, Michelin, Dunlop nebo GoodYear. V této třídě koupíte 16" za 5tis a 17" tak za 7tis. Jde tu samozřejmě i o rozměr, který kupujete. Podle toho se ceny můžou hodně lišit.

O kolech asi nemá smysl se dlouze bavit, protože každému se líbí něco jiného a výběr je obrovský. Rozhodně se ale neztratíte třeba s WRD Mesh, CR7, KOSEI, OZ, MOMO atd. Leštěný límec je nutností, chromování celého kola také není k zahození. Pokud budete kupovat nějaký pětipaprsek, kupte ten, co má pokličku na šrouby, protože čtyřdíra zcela bourá jinak hezký styl kola.

PODVOZEK.......
Podvozek je prostě při tuningu superdůležitý, ale bohužel dost často opomíjený. My však nebudeme takový ignoranti, že ne?! (já jezdím na sérii :-)). Takže nebudeme šetřit, a hned napoprvé si koupíme co? No přeci H&R štelovací podvozek. Je to prostě špička a i za tu cenu (cca 35tis. Kč) se to vyplatí. Kdo tolik peněz nemá, musí si minimálně koupit tvrdší podvozek, a to zase od H&R (-60/-40mm) za cca 20tis. Pro koho je i tohle hodně, koupí si H&Rko, nebo Eibach -40/-40 a nechá tam původní tlumiče, které stejně po 14ti dnech vymění. Cena těchto pružin je tak 7.000 Kč. Pak je ještě možnost koupit někde originální sportovní podvozek, ale ten se vyskytuje opravdu málo a nemáte zaručenou kvalitu. Nebo si třeba můžete objednat pružiny od Alpiny, ale vypálíte za ně 17tis., což je docela dost.

Naprosto nedoporučuji kupovat jakékoliv neznačkové výrobce, protože to je jen namotaný drát a charakteristika pružin má do sportovní hodně daleko. Opravdu to nezkoušejte, protože ojeté pružiny moc dobře neprodáte a jezdit se na nich nedá. Na podvozku neušetříte, tam ne.

Tak a co lepší stabilizátory? Rozhodně! Auto pak lépe sedí a krásně se v zatáčkách vede. U nás koupíte buďto Alpinu nebo Eibach. Teď nevím přesnou cenu, ale myslím, že oba výrobci jsou si hodně cenově blízcí a částka je tak 15tis. Ale vyplatí se to.

A jsme u zastavení. Standardní brzdy jsou u E30ky dost velkou nectností. Pokud auto zrychlíte, opravdu se vážně zamyslete nad tím, že vyměníte brzdy. Máte několik málo možností. Minimálně musíte koupit lepší, odvětrávané kotouče a rozhodně nešetřete na destičkách. To je ta nejlevnější verze. Lepší ale je dát na předek brzdy z E36, které jsou dimenzovány na větší váhu a vaše auto zabrzdí o dost dřív než série. Utratíte tak 12 tis. Kč. Když budete mít štěstí, koupíte někde nápravy a brzdy z M3. To je taky dobrá verze, ale podaří se to málokdy. A taky pak máte pětidíru, takže pokud již máte koupené elektrony, tak na tuto možnost raději zapomeňte.

Poslední, nejlepší a samozřejmě brutálně drahou, je kompletní výměna brzd, většinou za systém od Porsche nebo třeba MTM. Za takovéto brzdy, které vás při prvním neopatrném sešlápnutí prohodí oknem, vypláznete asi 100.000 Kč. To je dost, když si vezmete, že je montujete na 12 let starou "herku". Ale jak říkám, brzdný účinek je dokonalý a to i když budete s autem dlouho blbnout někde na okruhu. Prostě báseň.

Když už jste pod autem, nezapomeňte tam dát delší diferák a samozřejmě se špérou. Auto se pak tolik nesmýká a budete ho mít víc pod kontrolou. Tady necháte tak 8-10tis.

 

Novinky v recenzi

29.5.2009 18:29

BMW e30

tak jsem vam tu neco malo napsal o uprave bmw e30 snad se vam to bude libit


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek! Prozradil ale i „skromnější“ recept

Jaromír (81) vaří povidla ze 100 kil švestek!…

Jedna na povidla, druhá do sudu na slivovici. Nejdůležitější činností na konci léta je zpracování švestek, tedy…

 

iSport.cz

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

ONLINE: David Dvořák podruhé v UFC, vyzve Espinosu

David Dvořák v březnu zvládl premiéru v UFC, teď jej čeká těžký druhý zápas. Na akci UFC Fight Night 178 v Las…

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé trefil za Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Teplice, Ondrášek se poprvé…

Zpátky na vítěznou vlnu se ve 4. kole FORTUNA:LIGY vrátila mistrovská Slavia, která v Edenu jasně přestřílela…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…