Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 e30

9.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 3 series Rok výroby 1990 Koupeno nové najeto [km]:139000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 73 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Pebob".

Udělal jsem si radost a koupil jsem si auto značky, ke které mám nejblíže. Vždy jsem chtěl BMW, jelikož studuji, tak moje finanční situace nedovoluje koupit nejnovější BMW. Jelikož jsem si bokem vydělal nějaké peníze, díval jsem se po internetu a zjistil, že si můžu dovolit BMW výrobního označení e30. Tak jsem do toho šel. Začal vybírat, chtěl jsem 4válec, kvůli pojistce a spotřebě, a taky aby to byla stříkačka. Jelikož motory 1,8 se prodávají dráž, tak jsem se rozhodl jako startovací motor vybrat 1,6 (M40-B16). Auto je v ČR od roku 95 a měly ho tu 3 majitelé, všichni kolem roku narození 1950. Na tachometru mělo při mojí koupi 135000km, no nevím jestli se tomu dá věřit, ale na motoru je nálepka, že rozvody byli meněné při 101000km a další výměna 141000km, no tak nevím. Já osobně si myslím, že by to odpovídalo. Mluvil jsem s jedním známým, co mu prošlo asi 7 kousků e30 pod rukama. Ten řekl, že vy tachometru věřil. Auto je opravdu po pohledové stránce ve velice dobrém stavu, minimální koroze, kterou jsem ošetřil, trochu popraskaný lak na střeše jinak v pořádku. Akorát byla prošoupaná, nebo trhnutá řidičova sedačka, ale je zašitá.

Motor má výkon 73kW, je to málo nebo moc? 100koní je celkem slušné stádo, i když pocitově to tak moc není, ale nemůžu zase říct, že je to lenoch. Motor při jízdě držím kolem 1800-2700 otáček, kvůli spotřebě. Jakmile se motor vytočí k 4500 otáčkám, tak dostane ten správný tah, a jede velmi pěkně, na 1,6l a datum výroby má velmi slušný projev. Spotřebu auta jsem spočítal někde těsně pod 8l na 100km při jízdě s lehkým plynem, při razantní jízdě leze hrubo přes 10l, kdo říká, že jezdí pod 7,5 tak je to z mé zkušenost málo reálné (nevěřil bych tomu), to by musel jezdit jak šnek. Při jízdě je motor velmi tichý, už několik lidí to překvapilo, ne jen mě samotného. A při volnoběhu uvnitř auta není téměř slyšet.

Jízdní vlastnosti jsou na tak staré auto opravdu parádní, je pravda, že se hluk od podvozku při jízdě přenáší do auta, ale já to srovnávám s VW Polo 05, jiné srovnání nemám. Ale zase poukazuji na to, že auto je 20let staré. Náhon na zadek je sranda. No a brzdí to né zrovna moc dobře, budu muset koupit lepší brzdové destičky, jestli to pomůže. Bohužel motor nemá dost velký výkon pro driftování, jde to jen na sněhu, nebo na kameních.

Interiér je moc dobře udělaný, jde vidět, že je to prémiová značka aut. Chybí mi více odkládacích prostor. Jinak paráda. Výbava je „sociál“ takže elektrické zrcátka, střešní okno, výškově nastavitelná sedačka, jinak ostatní potřebné a základní zařízení. V autě byly budíky s hodinami, tak jsem je vyměnil za budíky s otáčkoměrem, stačilo vyměnit kus za kus. Otáčkoměr i ekonoměr funguje bez problémů. Jinak je auto v originální stavu. Takové jsem hledal. Dokonce to má i původní autorádio Blaupunkt, ale bohužel už je vysvícený displej, jde vidět, jen když na něj svítí světlo. Ještě jsem vyměnil volant za tříramenný BMW, ten 4 ramenný byl hnusný, ale všechno mám, může se to vrátit zpět. Chci auto co nejvíce v původním stavu. Když jsem auto dovezl, musel jsem upravit a vyměnit několik věcí a upravit pár drobností co majitel nechal tak. Za ty díly jsem dal dohromady 900kč. Požité díly jsou dostupné a levné. Jediné co jde špatné je střešní okno, bohužel předchozí majitel měl asi velkou sílu, tak je ztrhlé ovládání šíbru, nejde zatahovat do střechy, ale vysouvat nahoru jde, takže aspoň tak. Ještě bych vyzdvihnul, že v autě se sedí velmi nízko, a pro mě je to velmi příjemné. Super kontakt s vozovkou.

Exteriér auta je prostě parádní, moc se mi líbí, jinak bych si ho nekoupil, ale i tak. Ještě poslední žraločí vyzáš. Auto má dvě dveře. Tak jsem to chtěl. Dveře jsou velké a při vycházeni z auta na parkovišti je trochu krkolomné. Ale to je daň za atraktivnost. Na autě mám 14 palcové originál BMW litá kola. Na zimu jsou ocelové s BMW policemi. Efektní je otvírání kapoty motoru. Panty jsou ve předu vozu, a má pisty na pomoc držení nahoře. I kufr je vychytaný. Při otevření zámku se dveře zvednou asi 5cm a pak se musí otevřít nahoru. Nemusí se zvedat jako u jiných aut od zavření.

S autem jsem spokojený, parádní svezení za ty peníze. V budoucnu jak začnu vydělávat, si chci koupit e30 kabriolet s 6válcovým motorem. Ale budu muset do Německa, je tam velmi pěkný výběr.

Jak bude možnost přidám další foto. Auto mám 4 měsíce.

Silné stránky

- Kvalita
- Jízdní vlastnosti na auto z r.v. 1990
- Německá preciznost
- Náhon na zadek
- Nízký posez za volantem
- Design

Slabé stránky

- Spotřeba by mohla být nižší
- Není posilovač řízení
- Slabší brzdy
- Sociální výbava

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím vše funguje jak má, akorát jsem vychytával chybičky v interiéru, opotřebované díly, nic extra. A výměna oleje na Valvoline 10w40.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupované v bazaru v Českých Budějovicích, jednání v pohodě.

 

Novinky v recenzi

27.6.2010 18:51

Fotky

Tak konečně nějaké fotky dodány, když budou nějaké nové, tak přidám.


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím, žádná závada. Počítám s vynikající spolehlivostí. A zatím to vypadá dobře.

praktičnost
8

Je to coupé.

prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

I na našich silnicích dost dobré.

provozní náklady
9
náhradní díly
10

Náhradních dílů z e30tek se prodává dost.

výkon motoru
8
spotřeba
9

8litrů na tak staré auto si myslím, že dobré.

hlučnost motoru
10

Na volnoběh nejde vůbec slyšet.

kvalita sedadel
9

Nemam bohužel anatomy.

brzdy
8

Mohly by být lepší.

zavazadlový prostor
10

Velký.






Blesk.cz

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 přináší sladké vzpomínky

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro…

Nostalgie je mocná čarodějka a u videoher to platí dvojnásob. Jen málokterý dospělý pařan neprožil mládí nebo…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Záhada. Čvančara se prý přiznal k faulu. Ale sám o tom nechce slyšet

Záhada. Čvančara se prý přiznal k faulu. Ale sám o…

Potlesk pro jabloneckého Tomáše Čvančaru. Přiznal se k faulu a pomohl odvolat gól v duelu proti Opavě (4:1). Tak…

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily. Favorizuji Dány, říká Novák

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily.…

Jediný zápas dělí fotbalisty Slavie k otevření brány do hlavní fáze Ligy mistrů. Jenže v Dánsku je čeká pořádná…

 

Reflex.cz

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se hromadné akce, omezí se hospody

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se…

Slovensko od října kvůli šíření koronaviru zakáže až na výjimky konání hromadných akcí, včetně sportovních.…

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie Nádherná. Život měla bohatý i smutný

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie…

Mluví se o ní často jako o krásné a duchaplné ženě, mecenášce a múze mnoha umělců. Za snovým oparem úcty a…