Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 320dT (E91)

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 8 BMW řada 3, foto 9
BMW řada 3, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 3 (E91) Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:35000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 120 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "flakac".

Původně jsem vlastnil Škodu Octavii II s motorem 1,6 MPI. Nebylo to vůbec špatné auto, ale motor byl zoufale slabý a auto moc nedrželo v zatáčkách, navíc se dalo snadno rozkolébat. Proto, když se naskytla koupě BMW, mého vysněného vozu, neváhal sem ani minutu. Za necelý půlmilion korun českých jsem dostal prémiové auto, dokonce kombík v metalíze, v kůži a najeto jen 35 tisíc km. Všechna moje předchozí auta byla vybavena benzínovými motory, tak jsem měl trochu obavy, jak si zvyknu na projev dvoulitrového dieselu. Ne nadarmo se o něm říká, že je to jeden z nejlepších dieselů na světe. Čím víc s ním jezdím, tím víc se mi líbí. Ze začátku mi navíc stačila jeho síla a záběr, ted už uvažuji o tom nechat si zvýšit výkon chiptuningem.

Silné stránky

Přiznám se, že nejsem sportovně založený řidič, ale v tomhle BMW se jinak jezdit nedá. Původne jsem auto vybíral hlavně kvůli desigenu, ale hned první svezení ze mě udelalo závodníka. Od začátku si užívám perfektně vyladěný podvozek. Nechápu jak je to možné, ale v zatáčkách sedí jako přikovaný a při tom přejíždění kolejí a retardérů není skoro cítit. I na našich rozbitých cestách je jízda dostatečně pohodlná a při tom s nádechem sportu. Další superlativ je motor. Na diesel je velmi kultivovaný, táhne od spodu 1750rpm a přitom se nechá vytočit až někam za 4500rpm. Opravdu dobře se s ním předjíždí a pokud člověk správně řadí, odmění se pěkným zrychlením a zatlačením do sedaček. Ty jsou mimochodem taky skvělé. Absolvoval jsem cestu do Frankfurtu nad Mohanem a zpátky a vůbec sem neměl pocit, že jsem seděl deset hodin za řízením. Nesmím zapomenout na brzdy. Ty jsou jedním slovem skvělé. Mám jenom strach, aby do mě zezadu někdo nenarazil až to zašlápnu. Další dobrá věc jsou vnější zpětná zrcátka. Na to, že jsou poměrně malá, je v nich skvěle vidět dozadu a slepý úhel jako by neexistoval. A to ticho v interiéru! Znát je to hlavně při používání handsfree, kdy druhá strana vůbec nepozná, že jedete a vy je slyšíte bez nutnosti zesilování. Protože je tohle auto kombík, má navíc jednu příjemnou vlastnost. Dá se samostatně otevřít zadní okno a nemuset kvůli menším předmětům otevírat celé páté dveře.

Slabé stránky

Když jsem se pro tohle auto rozhodl, vůbec jsem si nemyslel, že najdu nějaké slabé stránky. Kupodivu ale existují. Asi největší bolest je bezpečnostní pás řidiče. Nedá se posouvat na B sloupku, takže aby mě neřezal do krku, musel jsem sedačku upravit do polohy, která mi na začátku nevyhovovala. Už jsem si ale zvykl.
Další věc, která mi strašně chybí je krátkodobá paměť palubního počítače. Už v mém prvím autě Fabii byl palubní počítač vybavený dvěma paměťmi a ukazoval mimo jiné dobu jednotlivé jízdy a ujetou vzdálenost. Navíc po 2 hodinách údaje vymazal, takže jsem bych shopen měřit jednotlivé úseky cesty do práce a zpět. To samé prováděl s průměrnou spotřebou. Tahle podle mně základní funkce je u BMW k mání jen s navigací za 70tis Kč.
Také spojka a řazení mi na začátku přišlo až příliš tuhé. Nejdřív jsem si myslel, že jsem jenom zvyklý na měkčí z VW aut. Ale po 2 hodinovém popojíždění v koloně mě příšerně bolela levá noha a pravá ruka. Při normální jizdě mi to už nepřijde, ale kolony jsou pořád posilovačka. Navíc se řadicí páka na neutrál dost chvěje.
Odkládacích prostorů není na rozdávání, naštěstí má výbava odkládací paket, takže aspoň mám kam dát půl litrovou láhev.
Poslední drobnost, jsou stěrače a blinkry. Ovládání obojího je dost podivné, párkrát se mi stalo, že jsem neustále přehazoval směr blikání a cyklovač stěračů se zapíná dost neintuitivně. Na obojí to chce cvik. K tomu stěrače občas dělají rámus v krajních polohách.
Ostatní nedostatky jsou jen v chudosti výbavy, tak snad příště.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem neměl sebemenší problémy, když pominu nepříjemnost s feťáky. Na parkovišti mi oholili z auta přední znak, mřížky z ledvinek a vyrvali přední mlhovku. Naštěstí auto servisuji u machra, který původně pracoval v BMW servisu a pak se udělal pro sebe. Nejenom že mě oprava stála třetinu oficiální ceny, navíc dokázal vytrženou mlhovku profesionálně namontovat do původního nárazníku, takže to není vůbec poznat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v ACR České Budějovice a v porovnání s pražskými autosalony bylo jednání s nimi mnohem příjemnější. Přestože jsem kupoval ojetinu, chovali se ke mě jako bych byl jejich nejdůležitější zákazník. Navíc je auto z programu Premium Selection, takže pokud by se objevila závada, mám nárok na bezplatnou opravu.

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 320dT (E91)

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

Příliš tvrdá spojka a řazení

provozní náklady
10
náhradní díly
6

Za prémiovost se musí platit

výkon motoru
9

Už mi nestačí, těším se na chiptuning

spotřeba
10
hlučnost motoru
9

Na diesel dobrý

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9

Spíš průměr






Blesk.cz

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila ve sportovní podprsence. Sexismus, rozčiluje se!

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila…

Fitness nadšenkyně Julia Marenová ze Spring Hillu ve státě Tennessee tvrdě narazila v tělocvičně ve Franklinu.…

Utržené končetiny, hadi a vyhřezlá střeva: Záchranáři lákají nové kolegy šíleným videem!

Utržené končetiny, hadi a vyhřezlá střeva:…

Práce u pražské záchranky není jen o „akčním“ zachraňování zraněných lidí na ulici. Aspiranti na tuto životně…

 

iSport.cz

Liberec v pekle koronaviru. Rumuni dokáží pobyt znepříjemnit, ví Hoftych

Liberec v pekle koronaviru. Rumuni dokáží pobyt…

Do Narnie se ve známém díle vstupovalo dveřmi od skříně, Liberec musel do podobně bláznivého světa cestovat dvě…

Palička: Teď bude zlodějem míčů Slavia. Zima roste, Kolář nezůstane

Palička: Teď bude zlodějem míčů Slavia. Zima roste,…

Do odvety dává Slavii dobré naděje. Zkušený trenér a expert deníku Sport Vlastimil Palička si myslí, že výchozí…

 

Reflex.cz

Jesenicko: Unikátní krápníkové jeskyně i lázeňská města se vyplatí navštívit v každém ročním období

Jesenicko: Unikátní krápníkové jeskyně i lázeňská…

Pokud uvažujete nad víkendovým výletem, z osobní zkušenosti bych vám rád doporučil navštívit Jesenicko. Tato…

Za přijetí migrantů úplatek, jinak sankce pro suverénní stát. Z EU je obchodník s lidmi a dráb

Za přijetí migrantů úplatek, jinak sankce pro…

Neomarxističtí sociální inženýři a pachatelé dobra ve vedení Evropské unie to budou zkoušet do nekonečna. Už to…