Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7
Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta Blesk Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 výkon [kW]: 66 / 82 * kroutící moment [Nm]: 210 / 230 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.9 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Catt".

Konečně bych Vám milí uživatele moje-auto.cz představila nástupkyni mé bývalé nesmrtelné Felicie 1,9D
Loučení z Felinkou bylo těžké, ale vcelku rychlé. Brácha ji dal na net a do dvou hodin bylo prodáno.
Octavia byla a je pro mnoho lidí sen, tento sen zmohutněl nejvíce po tom co jsem se svezla z bráchovou Octavii.Octava je samozřejmě ve všech ohledech lepší, snad jen ND jsou dražší a složitější technologie je náchylnější na závady.
Řidičské zkušenosti s tímto vozem jsem tedy už díky bráchové Octavii měla( http://moje.auto.cz/Jack1989/skoda-octavia-combi.html ), ale když sednete poprvé do svého, je to jiná řidičská radost:-)
Parkování mi s ní nedělá žádný problém, kdyby to bylo opačně asi bych doma nikde nezaparkovala. Proti Felicii se musí ocenit že se z Octavii otočíte prakticky na pětníku :-) Tam kde jsem se z Feli točila na dvakrát, to z větší Octavii zvládnu najednou.
Z Feli jsme najezdili přes sto tisíc kilometrů, a z cca 80% jsem tyto kilometry nalítala já.
Po té co jsme se z mým partnerem shodli že ryšavou Feldu už nemá cenu spravovat začali jsme pokukovat po jiném. Volba byla jasná - Octavia v TDI-čku, nebo okrajově se nabízel Golf.
Naštěstí náš kamarád měl echo a tak jsme našli pěknou Octavu u jednoho policisty, který na ní měl 160tis. km a kupoval si Passata. Šlo už o kompletní facelift, tudíž už má novou palubovku, přední/zadní lampy a jen zadní nárazník je měněný kvůli tažnému.
Tak tedy po kontrole bráchovou diagnostikou a prohlídce a projížďce bylo jasno - tu musíme mít :-) Určitě to znáte, ten pocit kdy se na Vaše vysněné auto podíváte a po zjištní že je relativně OK ho musíte mít. Tak se tak stalo a začala se psát historie bleska u nás.
Pojďme se jí tedy podívat více pod kabát.

JÍZDNÍ VÝKONY

Co se týče jízdních vlastností jsem spokojená, jediné na co jsem si chviličku zvykala bylo to že odpružení není tak tvrdé jak bylo ve Felicii. 15 palcová litá kola jsou slušivá a mému jezdeckému stylu stačí, jooo když za to sedne má drahá polovička, mají někdy co dělat :-) Navíc si myslím že nerovnosti na vozovce tlumí celkem dobře.
Výkon motoru byl původních 66kW, které byly zvýšeny na 82kW firmou ABT a na to kolik už má blesk nalítáno, nemá s tím jeho srdce potíže. To zřejmě vypovídá o tom že v Německém ABT-u jsou profesionálové.
Nárůst výkonu je celkem jedovatý, protože turbo nemá proměnlivou geometrii a tudíž neumí dávkovat plnící tlak z větším citem. Na druhou stranu nemá co zatuhnout, jak se už o tom přesvědčil brácha a jeho Octavia :-)

Za co jsem hodně ráda je ABS. Nechápu jak základní výbavy na začátku výroby ho nemohli mít. Auto je dost velké a taky něco váží, takže v zimě jsem ho už párkrát upotřebila :-)

MOTOR

O vlastnosti turba jsem se už zmínila, podíváme se ale na motor ještě podrobněji.

Jde o úsporný a osvědčený čtyřválec s objemem 1896 cm3. Má ještě klasické rotační čerpadlo a jeho hlavní předností je velmi nízká spotřeba při dobrém výkonu. Plní normu EU 2, což mě trochu zarazilo, protože jsme na to přišli až u přepisu. Motor je kombinací přímého vstřikování a přeplňováním turbodmychadlem. Navýšený výkon na 82 kW se prakticky vyrovnává zážehovému motoru 1,8 20V/92 kW a točivý moment 235 Nm zážehovou osmnáctistovku výrazně překonává.

Po krátkém žhavení motor naskakuje, v zimně startuje hůře než v létě, ale ještě nikdy se nestalo že by jsme nenastartovali, nebo to byly nějaké hrůzné zdlouhavé procedury. Když je hodně studený start proniká vyšší hluk do interiéru. Po několika minutách (zahřátí motoru) hluk klesá. Na obranu musím říct že se mi zdá tišší než Originál 81-čka. Co se týče pružnosti, tak do 1900 otáček se toho moc neděje, ale po překonání této hranice jste zatlačeni do sedadel nárůstem výkonu, na který jsem si už zvykla.

Motor vcelku dychtivě akceleruje a teprve u 3 800 otáček růst výkonu začíná stagnovat. Pokud otáčky klesnou pod 1900 ot. velký výkon tohoto motoru je tatam. Takovéto jízdní podmínky se objevují ve městě, které projíždím denně.
Optimální je se pohybovat mezi 1900-2500 otáček, ale to už majitelé TDI jistě ví:-)
S tímto motůrkem není problém zajet např. trasu Opava-Ostrava za 3,8litru podle počítače, a to myslím zcela vážně. Navíc nejste brzdou provozu i když této hodnoty dosáhnete.
Prostě spotřeba vozů vybavených TDi motory je kapitola sama o sobě. Již před lety se luxusní vozy Audi s motory TDi proslavily nízkou spotřebou okolo 5-7 litrů nafty na sto kilometrů. U Octavie tomu není jinak. Spotřeba nepřesáhne 7 litrů, i kdyby jste vysokého výkonu využívali nepřetržitě.

VÝBAVA

Vybavení je vcelku uspokojivé a obsahuje:
-4x airbag
-ABS
-manuální klimatizace
-palubní PC
-všechna boční okna v elektrice
-elektronická a vyhřívaná zpětná zrcátka
-elektronické víčko nádrže
-Dálkový centrál
-ISOfix
-zadní loketní opěrka
-výškově stavitelné přední sedadla
-bederní přední opěrky
-osvětlená přihrádka spolujezdce
-15 palcová litá kola na léto
-tažné zařízení

Z výbavou jsem spokojená a když znova porovnám z bráchovou lopatkou nemám vyhřívané sedačky a pár drobností spolu z osmi repro, což dořešíme zabudováním dvou repro do zadní části vozu a tak se alespoň kluci zabaví :-)

Můj přítel z bráchou jsou dosti kreativní a tak vtipně zamaskovali škrábanec na zadním rohu vozidla, takto taky vznikla přezdívka našeho autíčka- BLESK

V mém blesku, i přes pověst malého podélného prostoru na zadních sedadlech toto pravidlo neplatí, jelikož mám jako většina žen malou výšku,musím si taky takto nastavit sedadlo a rázem je zamnou prostoru ala Superb :-)
Takže na prostor si u našeho nového vozítka nestěžuji, další samotná kapitola je kufr, do toho se asi opravdu vejde vše a horní pláto slouží našem kocourovy jako pohodlný výhled cestou na zahrádku.




A co se chystá? Do budoucna uděláme rámečky kolem budíků, nepůjde ale o žádné drahé nálepky, kluci už si to nacvičily u bráchy a kdo to vidí na vlastní oči jen chválí. Stříbrné ramečky kolem výdechu už máme a interiér to pěkně oživilo, zluxusnělo a je více individuální proti mnoha ostatním Octaviim které to většinou z výroby nemají. Dále určitě na zádi přibudou kočičí oči, které staršímu nárazníku dost sluší.


Takže to by bylo zatím vše a koukněte na foto, které se určitě rozroste.

Silné stránky

-Dostačující výkon motoru
-Spotřeba
-Prostor na předních sedadlech
-Zavazadlový prostor
-Dostupnost náhradních dílů
-Stále pěkný design

Slabé stránky

-Menší prostor na zadních sedadlech
-Žádná kapsa alespoň na 1,5l petku
-Nemá 6st.převodovku

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

ND by mohli být vždy levnější :-) No a můj miláček opraví snad vše.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno přímo od policisty, ještě před prodejem zařídil opravu hadice klimatizace, takže vcelku spokojenost.

Historický vývoj

Škoda 440 - Spartak
Prototyp nového modelu Škoda s označením Spartak se ještě jako mezityp tzv. „lidového“ vozu představil v roce 1954 a o rok později na veřejnosti jako typ Škoda 440
Motor 440 o objemu 1089 cm3 a výkonu 40 koní byl přepracovaným agregátem z typu 1101, ovšem s hliníkovým blokem a novým sacím potrubím a karburátorem.
Roku 1957 vznikla Škoda 445. V závodě v Kvasinách se pak vyráběla sportovní varianta Škoda 450, se stahovací střechou a upraveným motorem se dvěma karburátory a výkonem 50 koní.

Škoda 440 se stala roku 1959 Octavií, typ 445 Octavií Super a ze sportovního modelu 450 byla Felicia.
Časem přibyla Octavia Touring Sport s motorem z Felicie (50 k)a v roce 1961 ještě Felicia Super a Octavia 1200 Touring Sport (oba typy s motorem o výkonu 55 k).
Poslední v řadě pak byla velmi oblíbená Octavia Combi; po mnoha modernizacích zůstala ve výrobě až do roku 1971!

Už v roce 1992 vznikly první studie vozu kompaktní třídy na bázi Golfu III. Od prvního návrhu se ale uvažovalo o větším typu, jemuž v roce 1993 přisoudili namísto podlahové části Golfu III novou koncernovou platformu určenou pro Golf IV, která se stala základem i pro Audi A3. Tehdy tedy začal skutečný vývoj Octavie, která se stavěla na již zmiňovaném podvozku z Golfu IV.generace. V roce 1994 byly postaveny a odzkoušeny první prototypy.
V září 1996 se v nové montážní hale naplno rozeběhla výroba Octavie liftback, zcela nového vozu střední třídy (varianta Combi měla světovou premiéru v roce 1998).
V roce 2000 proběhla modernizace, která upravila vzhled vozu do dnešní podoby. Zároveň se představila verze Laurin a Klement. Také byl v roce 2001 uveden model RS, který měl výkon 132 kW (180 koní). V roce 2003 RS doplnilo i kombi. 17.února 2004 byla vyrobena miliontá Octavia a od tohoto roku je první generace prodávána pod názvem Octavia Tour, která je vyráběna současně s druhou generací Octavia II dodnes.

Slavnostní premiéra druhé generace úspěšného modelu Octavia se konala v březnu 2004 na autosalonu v Ženevě. Tento nástupce si zachoval všechny ověřené přednosti, zejména elegantní design, vysokou kvalitu zpracování
a vynikající jízdní vlastnosti.

Škoda Octavia Combi byla představena autosalonu
v Paříži v září 2004. Hlavním lákadlem byl nejen nový design exteriéru a interiéru,
ale i moderní technologie, vyšší míra komfortu a větší vnitřní prostor (zavazadlový prostor narostl oproti první generaci o 32 litrů).

 

Novinky v recenzi

30.6.2010 21:03

Kočičí oči

Tak brácha mi sehnal odrazky co se prodávají jako imitace odrazek z RS2. Byly levné tak jsme to zkusily, protože Octavii to sluší. Ty moje, které se musely upravit(přistřihnout)jsou trochu z jiného materiálu-má jinou strukturu a jsou více výrazné. Tak koukněte a bodujte, zmizela i ošklivá CZ z 5.dveří :-)

2.6.2010 17:56

Období dešťů

Máme tady v republice pořádně vlhko a tím se u bleska projevila menší slabinka, začalo nám totiž zatékat přes filtr do auta, proto budeme muset koupit už dost otrhaný plast pod oknem. Všichni co mají Octavii a její bratrance určo ví o čem mluvím :-)

5.4.2010 12:42

Jízda z vozíkem

Tak jsem si během stěhování celé chatky vyzkoušela jízdu z vozíkem, no není to tak hrozný. Dále přibyli fotky, tak koukněte a bodujte :-)


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
9
prostornost
9

Jen zadní sedadla trochu ochudily

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
8

Mohlo by být vždy levněji :-)

výkon motoru
10

Mi stačí

spotřeba
10

Špičková

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
9

I když jsou vzadu bubny brzdí pěkně

zavazadlový prostor
10

Vejde se vše:-)






Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová, mlžila o svém rozvodu, nyní…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds přestřílel Fulham

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds…

Fotbalistům Manchesteru United nevyšel vstup do nové sezony anglické ligy. „Rudí ďáblové“ v prvním kole senzačně…

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do Paříže dojede ve žlutém

Famózní Pogačar v časovce Tour! Obral krajana a do…

Slovinský cyklista Tadej Pogačar ovládl na Tour de France rozhodující horskou časovku na 36,2 kilometru a…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…