Recenze
Škoda Octavia 1,9 TDi 81kw / 115kw 320Nm /
Technické info
Přezdívka auta chrochtál Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:230000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 / 115 * kroutící moment [Nm]: 235 / 320 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 / 8.3 * maximální rychlost [km/h]: 200 / 219 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 548 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1 / 5.4 *
Popis vozu
Bestseller třídy aneb sen mnoha českých rodin
Škoda Octavia,toto auto netřeba představovat tak jako každé auto i ono má předurčenou svou dráhu.Zde je kladen důraz na rodinné cestování z absencí kombi.Jednoduchá linie táhnoucí se po celé délce vozu , navenek napovídá , že stojíme u ryze německého designu.Na první pohled není scela jasná největší přednost tohoto vozu ,ale pokud otevřete kufr hned je Vám vše jasné ,
Po usednutí do kokpitu Octavie na Vás opět promluví jednoduchost zpracování s kvalitou Volswagenu.10 let starý vůz ..... vše je jak nové počet km a stáří jde odhadnout snad jen pohledem na věnec volantu který je lehce ošoupán a to je dáno mý zlozvykem držet volant jen jednou rukou.Místa na předních sedadlech jsou dostačující , ale s nulovým bočním vedením nebo spíš z špatnou konstrukcí sedadla , špatně použitá ergonomie (úzké vedení sedáku).Zadní cestující měřící více než 150cm taky trpí (Vůz pro 2 dospělé + 2děti). pozn. momentálně jsou ve voze namontovány autosedačky a dětem nejsou ještě ani dva a už cítím jejich nožičky v zádech :-D .Přesnost řazení je opět velké plus 10let starého německého vozu , řadící páka je při vyřazení pevná a nelítá ze strany na strany Sériové brzdy (4xkotouč) nebyly špatné , ale přesto byly nahrazeny brzdy brembo.Spotřeba je jak je níže popsáno parádní a nikdo ani koupi tohoto vozu nečeká jinak.O naladění podvozku nebo spíš o převisech tohoto vozu a jejich důvod věčnému předjíždění zadní části vozu přední zabráníte jen sportovním podvozkem a většími koly :-(.tzn. u mě 50% spokojenost
Octavia je spolehlivé vozidlo s nízkými provozními náklady pravda lehce vyžšími pořizovacími cenami než konkurence za které se vám odvděčí minimálními provozními náklady.Kvalitním zpracování robustnost a reprezentativním vzhledem který neurazí ani po 10letech....
Rozhodování o novém voze
Když jsme zhruba v lednu 2009 začal uvažovat o výměně Našeho přibližovadla.Jezdil jsem s felinkou do servisu častěji než na pumpu a navíc najezdím celkem dost Km za rok takže 1,3MPi není zrovna vhodný motor.Měl jsem v Hlavě docela dost aut.Představa byla jasná nové auto musí splňovat následující kritéria
Kritéria
Kufr - abych pokaždé nemusel sklápět sedadla když jedem s fenkama
Spotřeba - max 6l/100km
Koncept VW - dosatupnost ND + servis
Robustnost - CZ cesty jsou k pláči
Velikost - Nižší střední nebo střední třída
Obsah - max 2,0l
poměr cena / kvalita
Rozpočet - 150.000,- až 200.000,-
Rozpočet
byl jeden s nejdůležitějších při výběru , ale vzhledem k tomu , že jsme v době koupi hodlali rekonstruovat dům stanovili jsme max 200.000,- Vzhledem ke kriteriu spotřeba to musí být nafta , pravda sportovní srdce chtělo Benzín , ale peněženka chtěla naftu.Veděl jsem , že tím dieselem příjdu o spoustů sportovních zážitků které třeba v ST , GTi Type-R atd...nacházíte jen co otočíte klíčkem , ale doba je zlá palivo je drahé a já su každodenní jezdec takže diesel pro mne představoval spoustu ušetřených peněz.Další impuls pro naftu byly sl.cesty Focusem I 1,8Tdci.Uplně jsem se zamiloval do městské jízdy s naftovým motorem chrochty chrocht.
Naše kritéria splňovaly následující
Octavia 1(2002) - líbila se mi nejvíc jelikož nemusela být kombi a kufr sedanu ja perfektní
Golf IV - prostě golf hodně se mi líbil , ale asi by musel být kombi aby splnil kriterium kufr
Audi 4 - reprezentativní vzhled kvalita zpracování , ale rovněž by muselo být kombi navíc je dražší (kdybych věděl , že budu mít dvojičky jdu do něj)
Ford Focus I - Kvalita podvozku happy interiér zkušenost z práce , opět by musel být kombi
Ford Focus II - Nádherný design , parádní jízdní vlastnosti , byl dražší cca 30-40tis opět by musel být kombi
Nejúžší výběr
Focus II vs Golf kombi vs Octavia 1 bylo to těžké rozhodování hodně se mnou lomcovaly křivky new focuse ale cena byla vyžší než vyhrazené peníze.Golf kombi - splňoval všechno krom toho kombi !, ale nakonec vyhrál sportovní vzhled limuziny před usedlejším vzhledem rodinného kombi a menším kufrem hatchbacku.Internet ceny nabídky , rozhodně jsem nechtěl kupovat v CZ bazaru jistota km původu a hlavnbě stavu vozu je k pláči.Vzpoměl jsem si na kolegu. Zavolal mu nadiktoval parametry a nastalo čekaní na godota.Ráno z nenadání v práci telefon mám pro tebe TIP na TDIčko ,stříbrnou naftu,105tisKm,dobrý stav , po nekuřákovi ,garářované servisované , atd.. prostě dobrý TIP zajedem koknout?Bohužel jsem nemohl jed okouknout TDIčko do Deutche Republic , ale veškerou důvěru jsem nechal a svěřil odbornému týmu kámoše (www.autanazakazku.cz )nechci dělat reklamu , ale znáte to dneska to jsou samé předělávky z levo na prave stočené.km atd atd a Dobrý TIP se hodí.Asi víte jak to dopadlo.
Standartní výbava Ambiente
-manuální klima dostatečná
-4x airbag
-Elektrické okna vpředu / vzadu
-Palubní počítač
-mlhovky
-radio symfony (již nahrazeno Rádiem Pioneer)
-ASR
-ABS
-zadní stěrač (užitečný)
-sluneční clona zrcádtka
Interiér
po faceliftu dostala Octavečka daleko hezčí palubní desku než měla před tím vše tím získalo větší přehlednost .Jak je zvykem u němcu vše je kvalitně zpracováno a jednoduchostí sršící.Interiér je v černo šedé kombinaci která je slušivá a hlevně praktická.co se týče odkládacích prostor je na tom již hůře chybí 1,5držák PET láhve a nějaká schránka na brýle by se taky hodila :-), praktický je držák na kafe u ruční brzdy.
Největší nedostatek jsou sedadla.Jsou hodně úzká a krátká jde hodně vidět na bočním vedení jak se sesedávají.Nepohodlná na delší jízdu.Co se týče místa vepředu není si na co stěžovat , ale jak je jistě všem známé vzadu je to tak pro děti do 15let hlavně v oblasti kolen a vyžší spolujezdci vzadu občas naráží do stropu.5 dospělých lidí k moři = sebevražda. Po 7 letech se bohužel ani německá kvalita neobejde bez zavrzání atd..Hodně praktická je loketní opěrka , která byla za příplatek nebo ve verzi Elegance , Plánuju dokoupit.
co se týče použitých materiálu všude je měkčený plast. Praktické je taky ovládání el.oken na dveřích řidiče s možností zamknout zadní okna.Co mne chybí je možnost deaktivovat Airbag spolujezdce!!! Proč to nejde nechápu.
Spotřeba
Musím říct ,že s naftou jsem maximálně spokojen a navíc precizní a jemně zpracovaný motor TDI je dokonalost sama.Řekněte si sami kolik vozů Naftových ze stářím cca 10let jezdí za 1,5czk na Km !
po načipování smazán původní údaj 5,5l/100km
NOVĚ MĚŘENO!!!
Kombinovaná spotřeba na 2000km 5,2l
/dálnice 130 - 150 = 5l/
/dálnice 160 - 190 = 6,2l/
/město provoz 4,6l/
/mimno město 90km 4l/
tato spotřeba je brána v souvislém stylu jízdy.
Pro příklad :
25.9.2010 Brno - Kuřim 4,1l /rychlost 60 až 90Km/
27.9.2010 Brno - Ostrava 4,8l /rychlost 130 až 150Km/
3.10.2010 Ostrava - Brno 4,7l /rychlost 130 až 150Km/
Oproti mé předešlé felícii je to 1x menší spotřeba :-))
Samozřejmně , že by se dalo jezdit ještě za míň , ale jezdím spíš svižněji tudíž mi nevydrží nádrž na víc než 900Km
Podvozek
Bohužel ulítavající podvozek je vykoupením za velký kufr a značné převisy na obou stranách vozu což neprospívá jízdě do zatáček.
Co se týče jízdího komfortu je to různé CZ cesty jsou nevyspytatelné někdy skoro brečím když se ozve tupá rána pod 17" to by mě ......radši nee ale pokud jde o kvalitní asfalt tak to jsme s OCTOU jak přišití.Musel jsem si pravda zvyknout , že každy kamínek cítím v interiéru , ale každý máme priority jinde.Asi největší nevýhodou podvozku je , že ulítává prdel a na mokru ještě více hodil by se sportovní podvozek , bývalá felinka MĚLA "15" a seděla stejně akorát se tak pitomě nenakláněla a neutíkal jí zadek někam do pryč. Podvozek Focuse s motorem TDi by byla ta nejlepší varianta.
Motor
Některé motory si zaslouží zvláštní ocenění což je případ tohoto motoru.Sériové hodnoty jsou 1,9TDi 81Kw 110Ps 235Nm. Což není nikterak málo hlavně Krouťák dává autu značnou dávku síly která se projeví silným zátahem po překročení 2000tis/ot turboefekt.
Motor je při studeném režimu trochu hlučnější a připomíná bouchání palicí do plechového hrnce , ale aspoň víte , že Vám neukradli motor :-)
Nevýhodou je snad jen větší cena u oprav , ale pokud se budou dodržovat termíny garanček, výměna oleje , doichlazovat turbo po svižnější jízdě , netočít víc než 2000tis/ot když je auto studené
To vše vede k výmeně pouze spotřebních věcí
Al kola
Kola dělají auto ! Rozhodoval jsem se mezi 16" a 17" nakonec jsem i přes tvrdší jízdu zvolil 17" BSA .Kola drží jak přišité akorát české cesty už tak nedrží :-( 17" na okruh vyhovující Velmi pomáhá Octě s jejím horším podvozkem :-) Pneu jsem zvolil střední kvality /rozpočet se krátil/ a Continentálky by přišli 3x dráž, tudíž BSA byly obuté do pneu Godride SP-06 rozměr nakonec vyhrál 215 x 45 má vyžší pneu než 225 x 45 Nástupce pneu už je zvolen teď konečně Continentál 2 s rozměrem 225 x 45 R17
Sound
CD radio Pioneer DEH - 2920MP 4x50w
Repro 2+2 Magnat edition 216/ 240W
plán ještě 4x magiony stejné serie dozadu :-)
Vzhled
Folie BRUXSAFOL vepředu 22% nějaká novinka od bruxsafolu velmi dobře pohlcuje teplo na to , že je světlá.
Vzadu 76% zatmaveno klasická černá na všechny okna originál A-TEST
Lakované třmeny základ šedý aby vrchní barva vynikla.
Nakonec vyhrála červená , protože zelená nebyla žádná vhodná.
Tedy červený vrchní odolný rally sprej.
Výsledek spokojenost :-)
První dojmy po převzetí
byly úžasné prostě jsem si to užíval v tu chvíli jsme na autě mohl oči nechat a už už jí viděl na pěkných kolech můj názor kola dělaj auto a hlavně jeho charakter.Úplně jsem se kochal jízdou kopečkama a vše na jednu rychlost :-)Na dálnici se Octa chovala dost robusně a když jsem koukal na palubovku říkal jsem si to fakt je to 7let staré auto ?Byl jsem mile překvapen jak přesně a lehce jde řadící páka prostě vše ve voze šlapalo.
Prvnívh 20 tis Km
Po cca 20tis ujetých kilometrů můžu říct , že tento motor je dílem krále ve škodovce jelikož když potřebujete jed za 4,5l tak to bez problémů zvládete pokud ovšem potřebujete aby se koráb rozhýbal stačí jen trochu polechtat plynový pedál a 235Nm se dá do pohybu .Vzhledem , že s autem jezdím každý den tak můžu říct že po městě není pohodlnější svezení než v dieselu.
Chrochtání TDi/spotřeba benzín/sport , ale já momentálně upřeednostnuju chrochtající potvoru kterou nejde neslyšet.Je pravda , že občas něco zavrže hold 7let je 7let.
Jinak nejsem vyznavačem Tuzingu mám rád originály s decentním tuningem a hlavně kola dělaj auto.V první řadě na 100% motor a pak kastle ovšem pokud používáte auto na každodenní lítání jako já to musí stačit decentnost :-)
Dalších 20tis Km
společné jízdy s Octávii 1,9 TDI. Za tuto dobu jsem si o TDíčku udělal snad kompletní obrázek.Co se týče jízdy jsem pořád unešen s toho turboefektu který zabírá již těsne nad 2000tis/ot a nepřestává až k 190Km , dokonce Vás při každém zařazení a prudkém sešlápnutí plynu zarazí do sedadla (jasně 350Ps to není , ale na 1,9 hodně dobrý). Další velké plus u tohoto vozu je přesnost a lehkost řazení.Kde jaký novější vůz by mohl závidět,přesné je i řízení a v opravdového kouzelníka se TDi změní když chcete otočit .Dokonce na 1stopé silnici se otočíte jako nic ,poloměr otáčení je na tak velké auto prádní.Spotřeba je vzhledem ke kratším trasám a většinou městský provoz něco okolo 5,5 až 6,2 l což je velmi solidní práce, škoda že jen tento motor nesplňuje emisní normy. Kdyby ho škodovka dnes montovala místo PD do O1 tak bych neváhal a koupil si jí novou.
Prostornost vozu je opět silnou vlastností, kufr ,sedadla vpředu, místo pro nohy no až na zadní sedadla je dost.Interiér je zpracován no řekněme že dobře tudíž na 2 až 3. Palubní deska je jednoduchá funkční a hlavně nevrže a nekroutí se jako u některých starších vozů.Co se mi zdá zbytečné je vcelku dosti oplastované dveře což má za následek třesot při ostřejším poslechu hudby,což musím vyřešit odhlučněním.
Celkový vzhled je i po letech parádní.Zde se přesně hodí pořekadlo , že kola dělaj auto :-).Kvalita laku je taktéž na dobré úrovni. Na laku nejsou vidět vydřené kroužky od kartáču které šudlí jednou dodávku jednou zablácené SUV a pak se vrhne na Váš lak nene pěkně růčo šampónek jelenice 2x ročně oživovač laku vosky atd... a po umytí sevždy někdo najde a otočí se i po tak tuctovém voze jako je Škoda Octavia 1,9TDi v stříbrné barvě....
Děkuji Vám Všem , že jste dočetli Mou recenzi až do konce.
MATHEAS
PS : ještě nezapomeňte kouknout a zůčastnit se FOTOSOUTĚŽE NA MACZ viz odkaz http://moje.auto.cz/Fotosoutez-Moje-auto-cz/fotosoutez.html
Silné stránky
- Spotřeba kombi 5,2l
- Líbí se mi nástup turboefektu ....nic nic a pak šup..... bacha při předjíždění !
- Kufr není co dodat oddělejte pláto a máte kombi :-)
- Lepší stabilita na 17" AL oproti 15
- rejd
- Kvalitní provedení interiéru a dílenské zpracování na typ a rok auta
- Brzdy. komplet kotouče Brembo
- Servisní náklady :-)
- Přesné řazení je dalším velkým plusem tohoto vozu .
Slabé stránky
- Člověk musí zjistit kdy auto zabírá aby si při předjíždění nerozbil tlamu pomlka po sešlápnutí je větší
- Sedadla jsou úzká a krátká tzn.sesedávají se v bocích a moc nedrží tělo časem bych rád osadil jinými sedadly RS??
- Málo místa vzadu na nohy a hlavu .....
- Podvozek skače jak koza
lehký a velký zadek značné převisy = přetáčivost
- Starší vůz se neobejde bez občasného pazvuku
- Chybí držák na 1,5 PET
- absence vypnutí airbagu spolujezdce
-Bože kdo vymýšlel ten plast na zadních dveřích to musel být de..il
- Nedostatek odkládacích prostorů
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na voze je prováděna Garanční prohlídka po 15.000km (olej long life castrol , filtry atd)
105.000km koupě
107.000km 17AL + pneu 215/45
110.000km Žárovka nad SPZ :-)
115.000km Pant u dveří řidiče
117.000km Zesilovač antény do rádia
120.000km Garanční prohlídka (olej , filtry , stěrače
Výměna stabiličačníh gum přední nápravy vč nového úchytu
128.000km Nové žárovky Osram nightbraker
135.000km Garančka (olej , filtry )
143.000km Přední brzdy Brembo + destičky
147.000km trysky Race a chip výsledek 123kw 370Nm
150.000km Garančka (olej , filtry , kulové čepy )
155.000km Nové žárovky Philips white
160.000km Nové Turbo
163.000km snížení chipu na 115kw 335Nm
165.000km (olej , filtry , kulové čepy )
171.000km nové stěrače bosch
171.500km 2x new pneu dozadu 215/45
174.000km spínací skříňka + rele palubky
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
kamarád WWW.AUTANAZAKAZKU.CZ maximální spokojenost mohu doporučitjakékoliv auto dle přání doveze a kompletně Vše okolo zařídí.
supr ceny.
2013
Převodovka dvouhmota:
zatím vybírám
LED na celé auto (světlomety):
LED k tomu určeným
Tempomat:
namontovat originál
Nové sedadlo řidiče:
nejlepší by bylo z GolfIVGTI , jinak Leon naposledy RS....kůži nemusím
new pneu na léto : Continentalconti 2
RACE trysky :
new trysky zatím ve výběru
Novinky v recenzi
Úprava výkonu
Ták a opět lehká změna tentokrát jsme vyměnili tlakovou hadici turba (byla načnutá) a upravili SW na 115kw 320Nm :-) výsledek spokojenost :-) můžu říct , že teď je to optimální
Nejezdíme :-(
odešlo Rele palubky a spínačka :-( ve spínačce se z mnou nepochopitelných důvodů objevil drátek který spůsobil to že jezdím do práce MHD :-(
TURBO s ÚPRAVA CHIPU
Vzhledem k tomu , že mne potkala nemilá věc KO TURBO nevím jestli to bylo chipem nebo jestli nedostalo kapky přechodem z důchodovského režimu na můj nebo , že mělo 160tis/km nevím prostě odešlo někdy v únoru :-(.
To mne rozhoupalo k opatrnosti a domluvil jsem se na umírnění chipu.
Jen malá příhoda před umírněním jedno žluté O2 RSTDI mělo choutky mi ujet , ale bohužel se mu to nepodařilo ba naopak dostal na pr...teda zadek.Po příjezdu na Parkoviště Globusu zaznělo co tam ku...a máš říkám sérii a má otázka byla jen jedna " jel jsi naplno " ANO pak jsem mu říkal , že je to chiplé a jsou tam trochu jiné trysky :-)..........
Následně jsem to tedy jel nechat napojit a umírnit.
naměřené hodnoty před umírněním mi naháněly hrůzu.
cca 123Kw a cca 364Nm uff
Následně byl chip upraven na 105Kw a 300Nm
Sraz upadajícího MACZ 20.10.2010
Tak 20.10.2010 proběhl sraz MACZ V BRNĚ.
účast: S-Mike , jmurjr (H22A7), Thomasino , Matěj , Ronault , Matheas , bratr Mathease , ZAMEKTDI , Vette se ženou , Essex Boy , Co-pilot , KaaOC.....
místo: Restaurace COLA Transport (holásky)
foto : Matheas
den : 20 . 10 . 2010
menu : hlavně žebra někteří i křídla
Tak jsme se sešli v jedné útulné restauraci COLA Transport , abychom něco dobrého snědli a trochu poklábosili.
Všichni účastníci si hojně povídali jelikož je neotravovalo Bíle peklo macz :-). Jsem Rád , že jsem se seznámil s novými tvářemi , viděl úřadujícího TOPCARSMACZ Capri (parádní zvuk a prostě vše. Nakonec ještě dorazila jedna zdivočelá Accord Type-R se samosvorným diferenciálem a parádním zvukem při rozjezdu.............
Co dodat na závěr při dnešním fungování/nefungování MACZ jsem Rád , že se ještě takto domluvíme a ztrávíme společné chvilky u dobrého jídla a v dobrém kolektivu.
Tak doufám , že se opět někdy brzo sejdeme a zopakujem akci
S pozdravem
Matheas
Garanční prohlídky
Tak opět jsme ujeli 15.000km a čekala Nás cesta do servisu.
Opět bylo prohlídnuto celé auto a vše řádně zkontrolováno.
Vymeněno
olej Castrol B4
vlnovec
filtry
čep levého kola
cena cca 3.000tis
Vzhledem k načipování Mě ještě čeká změření kompresních tlaků turba na VAGU.
Jinak opět spokojenost
Nové Brzdy Brembo
Tak jsem se konečně dočkal a zmizella mi oranžová kontrolka z palubního počítače , která mi dávala najevo , že brzdy by potřebovali vyměnit :-).
Tak jsem tedy objednal nové brzdy Brembo a desky , po výměně jsem čekal ostrý nástup , ale nic takového.
Brzdy jsou pravda ostřejší , ale největší změnu vidím při vadnutí což je skoro minimální. Proběhl test jízda 200 brzda na 170 opět brzda na 140 pak na 90 na 50 a úplný stop.
Ze starýma brzdama jsem cítil vadnutí už u brždění na 140 ,ale brembo se s tím popralo parádně :-) (uvidíme na okruhu).
Tudíž jsem s celé této výměny maximálně spokojen a už se Těším jak to samé osadím na zadek !
Matheas
145 000 tis/Km tedy oslava 40tis společných Km
tak jsme zhruba po roce a čtyřech měsících oslavili 40tis/km o spokojenosti s těmito km a jízdou v Octavii se dočtete v recenzi.
Sraz MACZ při příležitosti KSA Brno 2010
Tak jsme se konečně dočkali datumu 8.5.2010 abychom mohli spojit dvě akce najednou a to KSA (Klub sportovních aut) a zmiňovaný sraz MACZ.Čím více se blížila 17h (začátek srazu) tím více se zatahovala obloha.Začal jsem pochybovat o mé dobré volbě umytí TDíčka cca v 16h :-( aby bylo na sraz nablýskané :-). v 16:30 jsem vyrážel směr Circuit Brno a spolu z kamarády stěrači jsme se probíjeli dálnicí D1.
Po příjezdu a uvítání s Thomasinem jsme čekali pod deštníkem na další účastníky kteří se pomalu sjížděli k HL.bráně. Vzhledem k trvalému dešti jsme s Thomasinem ukuli plán schováme se do Garáži v Campusu :-) z úst ostatních znělo OK tudíž jsme se vydali za Mojítem který celou početnou skupibu vedl směr Campus.
Jen co jsme v Campusu zaparkovali a vypli motory přestalo pršet :-) tudíž jsme se přemístili před Campus kde jsme naplnili své fotografské vášně :-)viz Galerie zůčastněných............
Všem zůčastněným chci poděkovat za účast a zároveň jsem rád , že jsem poznal další supr lidičky z MACZ
(největší slabost jsem měl pro Focus RS a RS4),ale to chlapi ví že :-).
Na závěr musím konstatovat , že i za nepřízně počasí se tento sraz vydařil a díky Thomasínovi za organizaci a Těším se na další sraz.
Matheas
Konečně letní papučky
Tak jsem konečně přezul s těch krásně buclatých kol na krásně placaté kola :-) tak uvidíme co tomu řeknou CZ cesty?
Garanční prohlídka
Tak a opět jsme s TDIčkem překonali dalších 15000tisKm a palubní počítač mi dal jasně najevo , že přišel čas navštívit servis.
Domluven termín a hurá na výměny.
Vymeněno:
- olej plná syntetika Castrol
- komplet filtry
- gumičky stěračů
- stabilizační tyč
- vlnovec
- čidlo oleje (zima je zima)
- čidlo vody (opět zima)
- opravena přihrádka v kufru
Příští měsíc ještě vyměníme komplet přední brzdy (OZ zimmerman nebo Brembo) a k tomu destičky (ještě nevím jaké)
zatím jsme neměnili čekám až mne vyzve palubní pc :-)
Ještě bych chtěl nechat vyčistit turbo , ale to tak v Dubnu
Takže jsme připraveni na dalších 15tis společných km.
Další prohlídka bude myslím spojená s nákupem autosedaček :-)
Suma sumárum bez Brzd : 4000tis
Brzdy komplet : 3000tis
Vyčištění turba : 3000tis
Opět spokojenost :-)
Noční Fotky Campus
Tak dnes jsme se i přes mrazivé počasí domluvili s Mojitem na Noční fotky u starého známého Campusu.Výsledek múžete posoudit sami.Postupně budem s Mojitem každý k svému vozu přidávat nové fotky z MiniSrazu tak se mrkněte na Naše "Mini setkání ve tmě u Campusu" aneb "Night Winter Campus"
Matheas
Částečná úprava Recenze
Dnes jsem trochu doplnil recenzi o úvod u Octavie.
Tak si jÍ přečtěte.
Matheas
Srázek BOBY a oslava 130.000km
MINI SRAZ MACZ BRNO.
účast: S-Mike ,Thomasino , Ricardo , Martin 944S2 s přítelkyní v C4 Cupe a Matheas
místo: Boby Stadion
foto : Matheas
den : 21 . 11 . 2009
Tak tento srázek začal oslavou 130.000tis najetých km TDÍčka.
Počasí sice nebylo příznivé nicméně to nebránilo S-mikovi , Thomasinovi , Martinovi s přítelkyní v C4 , Ricardovi a Mě nafotit pár exluzivních fotek u Boby stadionu.
Výsledek parádní minisrázek s dobrou atmosférou a spoustou dobrých fotek.
25.000 tisíc společných kilometrů
Tak jsem si řekl , že se s Vámi podělím o zážitky po 25.000 najetých km v TDIčku .
Spotřeba , s tou jsem spokojený nejvíc i když kdybych občas udržel nohu tak by to bylo ještě lepší , ale co si budem povídat kdo to rád občas nesešlápne. Průměr 5,5l/100km nádrž 850km. Sprintér to není ale lenochod taky ne jízdní vlastnosti neurazí na rodinné auto , nevýhoda je zde přetáčivost vozu , na mokru to poznáte. Ještě víc na dálnici nad 150km/h v kombinaci s bočním větrem no coment. Samozřejmě hodně tomu pomohly 17" kola stabilita je úplně jinde než s 15". Mám jen středně kvalitní obutí ,ale 17"v kombinaci s Continental C3 , Firelli Zero Nero , Zero Rosso nebo Bridgeston Potenza to je zase jiné kafe uvažoval jsem ještě o výrobci Yokohama nebo Toyo pokud někdo máte zkušenost a podělí se o ní budu rád , rozměr je daný 225 x 45 R17 .Okruh znamenal zkoušku hrany , cítil jsem to v každé zatáčce TDIčko šlo do náklonu a na hraně se houpalo jak .... stačilo jemně trhnout a driftuju. Bez 17“ je TDIčko … jak podhuštěná 120L. Podvozek stojí zato jen v RS ,ale co čekat od rodinného vozu. V interiéru občas něco zavrže a to mě pak může vzít hrom když to nemůžu najít asi mezipodlážka v kufru ,ale fakt nevím. Po 7 letech a skoro 130tis/km je pořád perfektně přesný chod šaltru a převodovky. Motor je na tom stejně , prostě dobrá volba sice drahží povinné , ale 1,9TDi Vám to vrátí. Výhodou je praktičnost , kufr uveze snad vše zatím jsem neřešil situaci , že se něco nevlezlo 2+2+2 my dva fenky a kluci potkyši + zavazadla a místa habakuk.Výkon vozu je optimální pro normální svezení svižnou jízdou s občasným sportovním nádechem jízdy „ můj názor je ,že hlavně záleží na tom kdo řídí.“
Pokud někdo uvažuje o rodinném autě s velkým kufrem a vzhledem NEkombi tak Octavia 1 určitě stojí za zamyšlenou zpracování , funkčnost , robustnost , spotřeba a hlavně poruchovost motoru TDi je minimální pokud ovšem člověk dodržuje určité zásady Turba. Vzhled auta si myslím , že neurazí ani po 7 letech. V kombinaci s 17“ koly, zde si dovolím podotknout moje další motto „ Kola dělají auto“ .Je to prostě pěkné auto. Hodně se traduje , že v Octavkách jezdí blázni… no jo , ale opravdu to jsou jen Octávky co jezdí jak blázni. Vyjímky se ,ale najdou třeba JÁ …..
Co dodat na závěr jsem Rád , že jsem volil takto a volil bych stejně , TDIčko mi to oplácí jak jen může. Těším se na každou jízdu s Ním. Provozní náklady jsou minimální a hodně záleží na stylu jízdy. Doporučil jsem Octavii I známým a jsou taktéž nadmíru spokojeni , takže co říct Octavia I je rodinné auto , které Vás uspokojí jak výkonově TDi (ve své třídě ) tak prostorově , dobrá volba je nafta hlavně spotřebou , ale i benzín 1,6 či 1,8T jsou variantou sportovnější na úkor spotřeby. Modely OI po faceliftu jsou nejhezčí …aspoň pro mě , cena dovozu OI 02 v TDi se pohybuje kolem 150-200tis Czk.což si myslím , že je odpovídající cena i s vědomím , že škoda má trochu vyšší ceny.Můj názor OI rok 02 motor TDi s 130.000tis najetých Km vydrží stejně jako některý nově koupený vůz rekordmani jsou 800tis/km , 670tis/km a to i s chipem.
Děkuji TDIčko za spolehlivost při Našich společných 25.000tis / km na cestách……….
Matheas
Mini Sraz CTpark 26.9.09 MACZ Brno
MINI SRAZ MACZ BRNO.
účast: S-Mike ,Fefe , Mojito , Martin 944S2 s přítelkyní a Matheas
místo: CTpark TIP Mojita :-)
foto : Matheas
den : 26 . 09 . 2009
Počasí bylo hezké, sice nebyly mráčky (HDR) :-( , ale hlavně , že nepršelo.Po příjezdu na místo určení CTpark dobře vybrané Mojitem jsme se seřadili ,rozestavení aut si vzal na starosti S-Mike ,jeho stabil zaujmul vždy tu nej polohu a cvak, je radost se dívat s jakým to dělá radostí :-)
Auta jsme tedy řádně vyblejskaly každý svým okem a foťákem , omrkli káry kolegů a rozdali si vzájemně rozumy.
Konečně jsem viděl S-Mikovo Turbo co dodat Masírka , Rocco tradičně ve sportovním připraven k akci + ještě jeden starší kousek od Porsche a ten zvuk mazec... + Fefe s polo Zetkem :-)
Celé to zastřešila Má nablejskaná chrochtající potvora TDíčko :-).
Toto Mini setkání MACZ Brno vyšlo parádně víc takových podařených setkání
Matheas
Masarykův okruh 11.9.09 (poslední free....jízdy .)
Musím říct , že jsem na poslední jízdy dorazil na podlední chvíli , ale ještě jsem stihnul připravený Rocco na startu a za volantem kdo jinej než Mojito.
(nemohl jsem toto propásnout a usednul jsem do Rocca.
Mazec i když se nejelo zjevně nadoraz byla to paráda.....
Co se týče aut bylo jich místy na okruhu až 12 v jedné zatáčce !!!což je teda mela.
Ještě jedná zdivočelá octávka RS krapet zdivočela a zadřela si motůrek chudinka.To je škoda jel dobře.
Nakonec druhé jízdy okořeněné M6 drift párty v podání černé M6 na dráze jak již říkal Mojito dveřmi jezdící napřed...a ještě jedno STi které zjevně jelo domů bez obutí.
Myslím , že si poslední jízdy užívali snad všichni , protože tolik aut v kačírku se jen tak nevidí.
Nakonec snad jen jedno sezona se vydařila a už už se budem Těšit až Nám opět otevřou Free jízdy 2010.
S pozdravem Matheas
PS:pár odkazů na video...
http://www.youtube.com/watch?v=3MSPpP_v6aM
http://www.youtube.com/watch?v=rL31q0Tx3tI
http://www.youtube.com/watch?v=Z2Bri15Osr4
http://www.youtube.com/watch?v=zSRNuIHZhYI
FREE jízdy Masarykův okruh
Tak bych Vám chtěl všem zdělit své první zážitky z Okruhu v Brně
V první řadě poděkování MOJITOVI A MERKUROVI za rady co a jak a kde a kdy :-) jinak jsem zjistil , že mi na okruh chybí KONĚ POD KAPOTOU v kopcích Na široké závodní dráze jsem si připadal jak ve městě v 50km rychlosti.
Zážitky super TDI pravda není určeno na okruhy , ale sílu má stačí se jen dobře projíždět stopu a nafta vs benzín ani nejde poznat POČKEJTE AŽ OCTU NAČIPUJEM A NAJDEM ZPRÁVNÝ SMĚR STOPU :-)
Co se týče stability kdybych neměl 17 kola tak bych asi jel ještě pomaleji :-)
Proč když vymýšleli soudruzi z NDR octávku nemysleli víc na její PODVOZEK!!!Sakra práce 100Kg cementu do kufru a je pokoj no není , protože teď vážíme rovné 2t takže cement a koně hm???
Jinak fakt supr dojmy , adrenalin , pot na čele , široká cesta a hranice lidských možností To je Cirkuit Brno Masarykering 1.9.2009 Brünn .............příště budu lepší....
Garanční prohlídka
Tak máme za sebou první společnou garanční prohlídku
po 15.000km a 120.000km ujetých celkově
Garančka byla trochu jiná a vznikla za situace viz níže DOVČA
Výměněno
- olej plná syntetika Castrol
- stabilizační tyče
- brzdová kapalina
- čepy
- komplet rozvody (pumpa řemen atd...)
- komplet filtry
- zaslepen EGR ventil (zbytečný výmysl EU)
Sice byly rozvody dělány při 90.000km , ale myslím si , že to byl jen řemen.
A navíc u tohoto motoru (81KW) se dělají rozvody při 120.000km takže jsme je udělali
suma sumárum 8.000,-
výsledek SPOKOJENOST
DOVOLENÁ KRKONOŠE 15-22.8.2009
Tak máme za sebou Naší první dovolenou společně s OCTOU.
Nebyla nijak zvlášť dlouhá ani nijak km náročná , ale zajímavá.
Už při Našem balení jsme ocenili kufr (ještě by se vlezl jeden pes , fenka :-) zde tedy bylo vystláno Našim dvěma fenkám stačí oddělat vkládací pláto a člověk nepotřebuje ani combi
:-).
Naše zavazadla jsme umístili na zadních sedadlech a , že jsme toho měli co andílku ( se přiznám jsem toho měl víc ),ale nějaké místo ještě zbylo.
Vydali jsme se tedy směr Krkonoše resp.obec Arnoštov kde jsme měli rezervovanou chatu.
Cesta byla super (kopcovitá samá zatáčka) prostě značka ideál pro řidiče kteří si vychutnávají jízdu všemi doušky (nemyslím ty řidiče na baterky a kloboukáře nic ve zlém…)prostě asfalt sluníčko a 17 kola
Můžu říct že OCTAvečka nijak nepostřehla , že jsme tak naloženi. Prostě si to chrochtala dál kopečky nekopečky.
Při rychlosti 50-140km jsem se pohyboval na spotřebě 4.7l a to jsem nejel nějak pomalu prostě svižnou jízdou po okreskách.
Dálniční provoz cca 70km rychlost 130-150km – 5.3l
Tak a teď již zmiňovaná Garančka.
Poslední den návštěvy bratra přítelkyně jsme se vydali na Novopacké vodopády jel jsem první a najednou rana až mi cuknul volant hned jsem zastavil a najednou druhá rána teď pro změnu bratr akorát již neměl takové štěstí a všem známá oprava olejové vany byla na světě
Cca díra na zapalovač prostě olej byl během chvilky venku.
Tak a co teď ?
Auto jsme odtáhli k chatě (OCTAvečka táhla cca 4tuny , ale zvládla to z noblesou jí známou ) tak jsem půjčil bráchovi své auto aby mohl zpět do Brna do hokny objednat vanu z MB.
Za dva dny dojel a vanu jsme vyměnili oprava cca 2000tis ( v servise tak 6000tis )
Během těch dvou dní mi udělal již zmiňovanou garančku takže to byla pro mě kuriozní garanční prohlídka během cesty oslavil s OCTAvečkou 120.000km.
Cesta zpět byla opět balada sluníčko kopečky OCTAvečka a kombi 4.8l.
Taková byla Naše první Dovča s OCTOU.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1,9 TDi 81kw / 115kw 320Nm /
- zdar brňáku :-) 11.05.2013 13:21 roox
- Re: Fotky - max. rychlost - fake? 04.04.2013 12:55 Nerez
- Fotky - max. rychlost - fake? 04.04.2013 10:42 mikys
- ad kola 28.01.2013 12:21 michalpneu
- Parádní recenze 18.03.2012 12:48 Nuhla
- Fotosoutěž říjen 2011 06.10.2011 08:47 Matheas Ropak
- Turbo 30.07.2011 21:42 Frantizsekk
- Re: Recenze na Octavii 22.07.2011 23:28 Matheas Ropak
- Re: trochu negativní kritiky 22.07.2011 18:01 talio2
- Recenze na Octavii 22.07.2011 17:20 El_Scorpio
- Re: trochu negativní kritiky 20.07.2011 23:46 Matheas Ropak
- Re: trochu negativní kritiky 20.07.2011 15:58 Kuban
- Re: trochu negativní kritiky 20.07.2011 15:33 matii
- Re: trochu negativní kritiky 20.07.2011 14:54 Kuban
- Re: trochu negativní kritiky 20.07.2011 14:31 Poustnik
- Re: trochu negativní kritiky 20.07.2011 14:11 Kuban
- Re: trochu negativní kritiky 20.07.2011 14:09 Kuban
- Re: trochu negativní kritiky 20.07.2011 14:08 Kuban
- Re: trochu negativní kritiky 20.07.2011 13:54 Kuban
- Re: trochu negativní kritiky 20.07.2011 13:48 Kuban
- Re: trochu negativní kritiky 20.07.2011 12:25 Poustnik
- Re: trochu negativní kritiky 19.07.2011 23:30 Matheas Ropak
- Re: trochu negativní kritiky 19.07.2011 23:28 Matheas Ropak
- Re: trochu negativní kritiky 19.07.2011 22:05 v3jc3
- Re: trochu negativní kritiky 19.07.2011 19:43 Jetty
- Re: trochu negativní kritiky 19.07.2011 17:27 matii
- Re: trochu negativní kritiky 19.07.2011 17:10 Brandon Walsh
- Re: trochu negativní kritiky 19.07.2011 16:58 Kuban
- Re: trochu negativní kritiky 19.07.2011 16:49 Brandon Walsh
- Re: trochu negativní kritiky 19.07.2011 16:44 Kuban
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.6.2007 47010 Majitel 9.92 Uživatelé