Škoda Octavia (2000)
26.3.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Catt". Konečně bych Vám milí uživatele moje-auto.cz představila nástupkyni mé bývalé nesmrtelné Felicie…
Škoda Octavia (Catt)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- pěkný 27.03.2010 09:39 sotomaior
- startování 27.03.2010 14:08 ur
- Motor 27.03.2010 20:00
- Kupováno přímo od policisty 28.03.2010 19:59 FRPE
-
Octavia již po kompletním faceliftu. 29.03.2010 18:28
Kubyyyk
- Re: Octavia již po kompletním faceliftu. 29.03.2010 19:24 Jack1989
-
Re: Octavia již po kompletním faceliftu. 29.03.2010 19:32
Jack1989
-
Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu. 29.03.2010 20:21
Kubyyyk
-
Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu. 30.03.2010 21:09
-
Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu. 31.03.2010 22:54
GTS
- Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním fac… 02.04.2010 12:08
- Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním fac… 02.04.2010 12:13
- Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním fac… 02.04.2010 19:31 Jack1989
-
Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu. 31.03.2010 22:54
GTS
- Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu. 30.03.2010 21:12
- Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu. 31.03.2010 22:28 GTS
-
Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu. 30.03.2010 21:09
-
Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu. 29.03.2010 20:21
Kubyyyk
- Re: Octavia již po kompletním faceliftu. 29.03.2010 19:38
- Hodnocení: 29.03.2010 21:36 David Kos
- Vozík 05.04.2010 12:56
- Chip 02.06.2010 11:59 peto999
- Psy vily na měsýc 19.01.2011 15:34
-
ur 27.03.2010 14:08
startování
Máš pěknou recenzi.
Já si jen dovolím malou poznámku,
nové diesly dnes startují i v zimě bez žhavení.
V P308 1.6HDi mi naskočila kontrolka žhavení jen jednou, bylo -22°C, ale byl to jen okamžik.-
"-- skrytý --" 27.03.2010 21:53
« Re: startování
v tom se pleteš, toto není z mé hlavy ale, diesel z přímím vstřikem z konstrukčního hlediska musí žhavit pod 5 stupňů celsia. Je to rozdělený do tří částí. Předžhavení - moderní vůz žhaví už jak otevíráš řidičove dveře, žhavení - probíhá během startu a dožhavení - probíhá ještě nějakou dobu při nastartovaném motoru. Opíráš své myšlenky jen podle kontrolky, které supluje i kontrolka elektroniky motoru. Brácha navíc v Peugeotu pracuje ;-) Ale díky za pochvalu, kouknu i na tvoje auto
-
-
"-- skrytý --" 27.03.2010 20:00
Motor
Máš fejsliftovanou oktávku. Tam už by měl i 66 kW mít turbo s VTG, jestli nejde o nějaký přechodný model.
Zadní nárazník měněn kvůli tažnému zařízení? Dyť neni potřeba kvůli tomu měnit nárazník :-)-
"-- skrytý --" 27.03.2010 21:55
« Re: Motor
nechci kecat, ale prozatím si myslíme že geometrii měla až pozdější verze, nooo určo jo, protože má 66-ka je ještě EU2 ;-)
-
FRPE 28.03.2010 19:59
Kupováno přímo od policisty
Zdravím!
S chutí jsem si přečetl tvou recenzi a zaujal mě prodejce. Musím říct, že to se hned tak nevidí. Jinak recenze pěkná, fotky by bylo dobré časem přidat, mě se to líbí! ;-) -
Kubyyyk 29.03.2010 18:28
Octavia již po kompletním faceliftu.
Promiň, ale já bych to takhle rozhodně nenazval.
Je to model před faceliftem a předchozí majitel na to jen koupil přední světla s nárazníkem a zadní světla. Jinak je to normální Octavie před faceliftem.
Jen pro upřesnění :-)-
Jack1989 29.03.2010 19:32
« Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
EU2 se tam dávalo ještě nějakou dobu souběžně s EU3 které začalo oficiálně v Octaviich těsně před rokem 2001. Před faceliftem nebyli přední sedadla zezadu vybrány, začaly být už u mezitypu, tak to mám já. Navíc ještě ve 2003 v nejnižší výbavách byly staré palubovky, takže nevím podle čeho soudíš. Různě se to promíchavalo a na minulém majitely šlo vidět že je šetřílek, asi těžko by to předělával-
Kubyyyk 29.03.2010 20:21
« Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Tak je pád důvodů, proč mě to napadlo:
1) zadní nárazník - sice nový majitel vysvětlil, že je tam dán ten starý kvuli tažnému zařízení, ale nevím tedy proč, když u faceliftu nebyl žádný problém ho tam dát, aniž by se pracovalo s nárazníkem. Ale tak možná bych to ještě chápal.
2) u verzí po faceliftu jsem myslel, že se pravé zpětné zrcádko už malé nedávalo, ale to se možná pletu. To nevím jistě, takže to berte s rezervou.
3) mohl bych říct že i kola jsou ze staré, ale ty si mohl dát někdo tyhle protože jsou z předfaceliftu a jsou hezčí, takže to taky neberme vážně
4) tento důvod bych bral jako určující, a je to MADLO VÍKA KUFRU. Toto madlo bylo totiž pouze na předfaceliftu!!! Po faceliftu bylo madlo už jiné!!
Nechci se tu nijak dohadovat nebo tak, ale jsem si celkem jistý, že je to model před faceliftem a jen ho minulý majitel předělal, aby vytvořil "facelift" efekt.
EDIT:
5) po faceliftu už Octavia neměla oranžové blinkry v předních blatnících, ale pouze bílé.
6) po faceliftu byly na blatnících označení výbavy Classic, Ambiente, Elegance - tady je nevidím. Ale je možnost že je předchozí majitel sundal, ale to se mi nezdá.
7) co je napsáno na štítku pod označením Octavia na víku kufru??-
"-- skrytý --" 30.03.2010 21:09
« Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
K 1) a 4) nárazník byl měněný kvůli tomu že ho při šťouchanci poškodilo tažné, to už jsem tu psala, možná i dveře.
K 2) dávalo se od určitého roku
A k tomu zbytku, ikdyby to tak bylo, je to přestavěné tak že to nejde poznat, takže asi to není domací práce ;-) Navíc Brácha má např mezityp, nová palubka, nová sedadla, ale stará maska a navíc jeho kod motoru je AHF, ten podle literatůr na trhu plní EU2, ale jeho AHF plní EU3, v techničáku to sedí a na emisích plní jeho motor normu z přehledem. Asi by EU2 měla z normou EU3 trošku problém.
No to ale vypovídá o tom že při přechodu na facelift byly trochu auta jako z guláše, a nebo to může být i tím že auta byly koupeny v Německu. Jiné nároky na trhu atd mohli znamenat že některé věci se tam dostaly dříve, znova ještě příhoda z bráchovou kdy nepasovaly české paliváky protože ta trubička na německý byla uplně jiná...
PS: jsem tak či tak spokojená, auto funguje jak má a nic mu nechybí :-)-
-
Jack1989 02.04.2010 19:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
K těm brzdám, nechápu tyto otázky. Copak 66-tka brzdí po úpravě výkonu slaběji? No ale asi tak, ve městě, nebo při deceleraci ze 1OOkm/h jsem zatím nepocítil nějaký rozdíl, možná kdyby se to odborně změřilo rozdíl by tu byl, to si ale myslím že až nad těch 90.
Takže pořád mi připadá, alespon podle toho jak někdo položí tuto otázku, jakoby si myslel že po navýšení výkonu zeslábnou brzdy >:D ale né z dané rychlosti to brzdí stejně a jde jen o to že silnější kotouče se dávají protože se počítá s tím, že silnější auto bude dosahovat vyšších rychlostí rychleji,častěji ;-)-
GTS 02.04.2010 23:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Jacku, ono totiž platí jednoduché pravidlo: motor nesmí být 'rychlejší' než podvozek. Čili pokud je zvedán výkon motoru měl by být náležitě upraven i podvozek.
S tím silnějším motorem (lepší akcelerace, vyšší dosahovaná rychlost) se dá snadněji dostat do krizové situace.
P.S. Nic o zeslábnutí brzd jsem nepsal, jen si myslím, že na takový výkon jsou určitě bezpečnější 4x kotouče- vždyť i Octavie I. 1.6 74 kW, resp. 1.9 TDI PD 74 kW už mají z výroby vzadu kotouče.
P.P.S. Ty čtyři hvězdy v EuroNcap platí jen pro Octavu facelift víš o tom ? :-O-
Jack1989 03.04.2010 09:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
ale ano, já to beru že kotouče jsou lepší, na to jsem nestudoval školu abych to věděl i z konstrukční stránky. Ale chci tě ujistit že proti mé 81 v kombíku se tato lehčí 82 v liftbacku zastaví ve městě, nebo do té devadesátky hodně podobně, alespon bez změření to jako řidič nepoznáš, že by to nějak slaběji brzdilo.
P.P.S: no já vím že to platí pro facelift. A ty víš kolik by měla předfaceliftovaná? A ty víš když už jsme u těch narážek že facelift neměl při zkouškách boční vaky které vždy body a ochranu zvednou?-
"-- skrytý --" 03.04.2010 13:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Brzdy se dělaji v sérii takový, aby měly zhruba 10x takovej výkon co má motor. To je tak velká rezerva, že při dodržování rychlostních limitů ti i v autě s přehledem stačí brzdy ze základního modelu...-
GTS 05.04.2010 22:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Ano, tohle je sice hezká teorie, ale proč se tím tedy výrobci neřídí ???
Vždyť úspora nákladů by byla pro automobilky výrazná.
Dnešní moderní auta mají skoro pro každou motorizaci jiné provedení brzd (mnohdy se výkony motorů a hmotnost jednotlivých provedení od sebe tolik neliší).
-
"-- skrytý --" 05.04.2010 23:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Protože jsme v Evropě, kde jsou různé podmínky, a hlavně Německo - tedy oblast, kde můžeš potenciál auta využít naplno. Naproti tomu v Americe, kde se smí v přepočtu stovkou, maji skoro všechna auta (i sportovní) tak slabé brzdy, že to na tváři Evropana takřka vždy budí úsměv :-) Taky mívaji menší chladiče, měkčí odpružení, americké verze automatických převodovek často postrádají chladič převodového oleje atd. atd.-
GTS 06.04.2010 23:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Možná ty americký káry trochu podceňuješ, auto s malym chladičem si třeba v rozpáleném L. A. nedovedu představit.
Myslím, že existuje dost sportovních amerik, který mají odpovídající odpružení dostatečně účinné brzdy.
U některých lze najít např.: sportovní brzdy BREMBO- přední kotouče: 380mm /6 pístků, zadní kotouče: 373mm /4 pístky
A s autem se dá vyřádit i v Americe- je tam spousta okruhů a soukromých tratí, nebo ty jejich vyschlá solná jezera taky nejsou k zahození... >:D-
"-- skrytý --" 07.04.2010 09:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Ano, taková auta tam samozřejmě existují. Ale neni to až tak moc běžné.
Proč si pak Němci stěžují, že když si z Jů Es dovezeš Nissan 350Z, tak se mu na Autobahnu přehřeje diferenciál? ;-)
-
-
-
-
GTS 05.04.2010 22:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Ja myslím, že nevýhoda bubnů se pozná např. při krizovém brzdění z vysoké rychlosti (třeba na dálnici v DE), nebo takový sjezd z Alp ty čelisti taky pěkně potrápí.
Jinak Octa před FL by dosáhla (asi) na dvě hvězdy (možná tři, ale ta jedna by byla škrtlá).
Boční bagy výsledek trochu zlepší, ale na pátou hvězdu to ani u Octy FL stejně nestačí.
-
Jack1989 06.04.2010 19:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Jo? Já vím úpravy tam byly, ale zas tak výrazné ne. Podle mě by měla minimálně tři, ale to je taková debata co by, kdyby, takže tvé přesvědčení ti nechám. Jo a těmi vaky jsem myslel to že je lehce modifikovaný B sloupek, ale při testech u sebe neměl vaky, naše auta ale vaky mají. A někdy mají dost velkou zásluhu, kolikrát se opakují testy z důvodu toho že nevystřelily a proto auto dosáhlo málo bodů ;-)-
GTS 06.04.2010 23:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
U Octy I. se při FL myslím zesilovala přední a boční část.
Právě ten B sloupek má při bočním nárazu velký význam. Pokud není B sloupek dostatečně pevný, má to celkem zásadní vliv tuhost celého skeletu. Boční airbag je sice chvályhodná položka výbavy, ale jeho ochranná funkce může být snížena třeba právě poddimenzovaným B sloupkem.
A u novějších aut je mnohdy B sloupek nejpevnější částí skeletu...
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 30.03.2010 21:12
« Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
jo a eště porad co mám najít na tom štítku -
GTS 31.03.2010 22:28
« Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Plně s tebou souhlasím a ještě doplním, že po faceliftu se změnila grafika přístrojů na palubovce a u výbav Ambiente a Elegance se již nepoužívala kombinace černo-šedých plastů, což je tady vidět na několika fotkách z interiéru.
Podobné 'přestavby na facelift' jsou občas k vidění i u Vecter B.
-
-
-
"-- skrytý --" 29.03.2010 19:38
« Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Asi by teda, když už by si podle tebe dal někdo tuhle práci a vyměnil komplet předek, nalakoval kliky, vyměnil zadní lampy i z jejich elektronikou, tak by vyměnil i zadní nárazník né? A když mu ho někdo zrušil, nechal by tam namontovat zase ten nový.
-
David Kos 29.03.2010 21:36
Hodnocení:
3x10b, pěkná recenze. Ale větší zásluhu má, že to autí řídí osůbka něžného pohlaví....asi mám pro to slabost >:D Mimochodem, to pravé zrcátko bych nahradil větším, vypadá to dost blbě. Dá ale se na něj zvyknout, přesto výhled je opravdu omezený na tak velký vůz. Stačí dosadit větší zrcátko z britské verze, je jich na vrakáčích docela dost. Přeji ti hodně najetých km bez nehod a hlavně ať ti slouží! S pozdravem, Dáda. :yes: -
"-- skrytý --" 05.04.2010 12:56
Vozík
S vozíkem je to v pohodě dokud nepotřebuješ couvat ;-)
Zbytek viz SZ. -
peto999 02.06.2010 11:59
Chip
Ahoj, prosim ta chcel by som sa spytat, ze ako si spokojna so zvysenim vykonu. Nevyskytli sa od namontovania chipu nejake poruchy?-
"-- skrytý --" 02.06.2010 17:51
« Re: Chip
Ahoj, nooo spokojená jsem, je to opravdu silnější než než 66kw a když se turbo chytne má to opravdu potah, akorát že na rozdíl od origo 81-ičky v menším rozsahu otáček. Jinak ale paráda. Auto jsem už takto koupila, je to děláno jako origo chip od ABT, je to i v poznámkách v TP. Poruchy zatím nebyly žádné, a nebo neměli spojitost z chipem. Musí to tedy být opravdu uděláno kvalitně třeba jak to udělali v ABT, ani to nekouří víc než sériovka
-