Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia RS

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 181× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 50
Škoda Octavia, foto 60 Škoda Octavia, foto 70 Škoda Octavia, foto 80 Škoda Octavia, foto 90 Škoda Octavia, foto 100 Škoda Octavia, foto 110 Škoda Octavia, foto 120 Škoda Octavia, foto 130 Škoda Octavia, foto 140 Škoda Octavia, foto 150 Škoda Octavia, foto 160 Škoda Octavia, foto 170 Škoda Octavia, foto 180 Škoda Octavia, foto 190 Škoda Octavia, foto 200 Škoda Octavia, foto 201 Škoda Octavia, foto 202 Škoda Octavia, foto 203 Škoda Octavia, foto 204 Škoda Octavia, foto 205 Škoda Octavia, foto 206 Škoda Octavia, foto 207 Škoda Octavia, foto 208 Škoda Octavia, foto 209 Škoda Octavia, foto 210 Škoda Octavia, foto 211 Škoda Octavia, foto 212 Škoda Octavia, foto 213 Škoda Octavia, foto 214 Škoda Octavia, foto 215 Škoda Octavia, foto 216 Škoda Octavia, foto 217 Škoda Octavia, foto 218 Škoda Octavia, foto 219 Škoda Octavia, foto 220 Škoda Octavia, foto 221 Škoda Octavia, foto 222 Škoda Octavia, foto 223 Škoda Octavia, foto 224 Škoda Octavia, foto 225 Škoda Octavia, foto 226 Škoda Octavia, foto 227 Škoda Octavia, foto 228 Škoda Octavia, foto 229 Škoda Octavia, foto 230 Škoda Octavia, foto 231 Škoda Octavia, foto 232 Škoda Octavia, foto 233 Škoda Octavia, foto 234 Škoda Octavia, foto 235 Škoda Octavia, foto 236 Škoda Octavia, foto 237 Škoda Octavia, foto 238 Škoda Octavia, foto 239 Škoda Octavia, foto 240 Škoda Octavia, foto 241 Škoda Octavia, foto 242 Škoda Octavia, foto 243 Škoda Octavia, foto 244 Škoda Octavia, foto 245 Škoda Octavia, foto 246 Škoda Octavia, foto 247 Škoda Octavia, foto 248 Škoda Octavia, foto 249 Škoda Octavia, foto 250 Škoda Octavia, foto 251 Škoda Octavia, foto 252 Škoda Octavia, foto 253 Škoda Octavia, foto 254
 

Technické info

Přezdívka auta RSka Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:116000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 132 / 165 * kroutící moment [Nm]: 235 / 350 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 / 6.8 * maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 / 8.5 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "dastax".

Po roce vlastnictví a používání tohoto auta jsem se rozhodl předělat recenzi. Opět se nebudu zaměřovat na věci, které všichni víte, ale na mé vlastní zkušenosti.

Jak jsem se k němu dostal: Asi mi něco přelítlo přes nos, ale chtěl jsem vlastní auto. A proč normální octu, že? Proč ne něco trochu jiného? Chtěl jsem tedy buď 4x4 nebo RS. A jelikož byla RS vždy můj sen a po rozmyšlení, že bych 4x4 využil jen párkrát v roce padla volba na nejsilnější sériově vyráběnou škodovku do roku 2005.

Po cestě zpět přes celou ČR, když jsme jeli pro černou RS (která byla v mnohem horším stavu, než byla avizovaná a měla nejspíše utavenej motor), jsme se zastavili v Pelhřimově v bazaru, kde stála tahle kráska. Slovo dalo slovo a do hodiny jsme jeli s mou novou RS domů.

První pocity: Nezapomenu na pocit, když jsem poprvé sedl za tak silný vůz a já při sešlápnutí plynu na podlahu měl pocit, že ani nedokážu udržet ruce na volantu, že mi ho to „trhá“ z ruky. Dalším pocitem bylo ihned ohromné zklamání při spotřebě 15 litrů (ovšem to bylo tím, že jsem měl ujeto tak 2km), tak jsem se téměř modlil aby to spadlo pod 10 a já se s tím mohl smířit. Nakonec jsem domů dojel se spotřebou 6.4, což byl pocit naprosto opačný od toho prvního po kouknutí na spotřebu.

První dny si v garáži moc neodpočala a každou chvíli byla na projížďkách (svezl jsem kamarády,…). Musím říct, že jsem na ní od nikoho, kdo se svezl, neslyšel jediný záporný názor. Spíš se vždy smáli, co že to vlastně umí když je to „obyčejná oktávka“, ale po prvním sešlápnutí plynu na podlahu na dvojku, kdy jsem je stále na tu dvojku táhl až do 110km/h ihned změnili názor.

Postupem času začaly tyhle ohromující pocity ustupovat. Člověk si na ten výkon zvykne i kdyby měl ještě větší. Prostě už mu to přijde normální. Ale to nemění nic na tom, že tohle auto je prostě výborný.

Během konce roku auto začalo stávkovat, začalo „vypadávat“ turbo. Po opětovném nastartování opět šlo, ale později už to přestalo pomáhat. Auto bylo 3x (dohromady 3 týdny) v autorizovaném servisu a na nic nepřišli. Pustili jsme se tedy do opravy sami a po několika hodinách co jsme vyndali turbo jsme mysleli, že je zničené (byla vůle mezi „vrtulkou“ a okrajem turba). Koupili jsme tedy turbo nové. Ovšem nic se nemá uspěchat, což my jsme udělali. Nové turbo mělo stejnou vůli. Po nandání nového turba po 2 měsících problému auto prostě pořád nejelo. Nakonec jsme vyměnili váhu vzduchu a auto již šlape tak, jak má.

Něco o motoru: Tahle 1.8T je prostě jedinečná volba. Na ten výkon to nežere tolik a táhne opravdu výborně a člověk taky naplatí tak obrovské prachy za pojištění. Dříve auto tolik netáhlo a u 2900 otáček vystřelilo a táhlo jako drak až do omezovače. Po výměně turba auto táhne už od 2300 otáček, ale o to míň. Jezdí se s ním teď tak nějak pohodlněji, ale ne už tak sportovně jak předtím.
A co takhle spotřeba? Silně závisí jak člověk zachází s plynem. Když jezdím krátké vzdálenosti po městě, je jen vysněná hodnota dostat se pod 10 litrů, spíše pod 12 litrů. Když jedu mimo město, normální spotřeba je tak 7,5 litru ve více lidech. Když jede člověk předvídavě a nepřekračuje rychlost a jede sám, dá se jezdit i o více než litr nižší spotřebou, ale věřte, že to s RS není lehké. Pak jednou sešlápnete plyn a jste opět se spotřebou někde jinde. Celkově bych řekl, že můj průměr je tak na 8,5l/100km

Abych nezapomněl, v autě mám chip od firmy Eritech. Je to „pochybný“ chip a jimi udávaných 165kw…no nevěřím tomu. Více se k tomu rozepisovat nebudu. Prostě to jede o něco málo líp jak normální RS, ale raketa to zase taky není.

Jízdní vlastnosti: Nestěžuju si. Oproti normální oktávce se méně naklání, je znatelně jistější v zatáčkách, bezvadné sedačky člověka podrží a celkově je to auto ovladatelnější a předvídavější jak normální oktávka. Člověk by až nevěřil v ten rozdíl.

Komfort: Nemůžu si stěžovat, vyhřívané sedačky mě doslova zahřenou u srdce teď v zimě, ESP je parádní pomocník, ale vypínám ho celkem často ;-), tempomat je výborná věc, CD měnič a soundsystem jsou taky fajn, … A co mi chybí? Ocenil bych střešní okno, toť vše, jinak si opravdu nestěžuju na výbavu.
A kufr? Obrovském. Plno lidí nevěří,co se tam všechno vejde….a ono se tam vždy všechno nakonec vejde 

Vzhled: Rozhodně si nestěžuju. Párkrát se stalo, že když jsem auto naleštil a někam postavil, prostě jsem se sám zastavil a dlouhou dobu na něj koukal. Hrozně, ale opravdu hrozně se mi líbí spojení Octavie RS spolu s originálníma kolama Spider 17“. Ten rozdíl vzhledu oproti normální oktávce je, ač se nezdá, opravdu veliký, zvláště pro mě. Tohle auto vzhledově prostě miluju a líbí se mi na něm to, že nestárne.

A co říci na závěr? Koupi RS asi jen tak litovat nebudu a pakliže někdy v budoucnu budu měnit auto, bude těžké ho nezačít srovnávat s vysokou laťkou, jakou RS nastavila. Sice jsem párkrát přemýšlel o 4x4 nebo kabrioletu, ale proč mít přehnané nároky, už tohle je výborné auto, nemůžu si stěžovat. A co bude v budoucnu? Kdo ví…

Silné stránky

- výkon
- vzhled (neskutečně se mi líbí :-) )
- spotřeba v porovnání s výkonem
- praktičnost
- podvozek stále velice pohodlný na naše cesty a přitom do zatáček znatelně lepší jak sériový (řekl bych parádní kompromis mezi pohodlností a sportovností)
- zvuk motoru
- výborné sedačky!
- neskutečně veliký kufr (aneb jak říká kámoš, po otevření je to jak černá díra)

Slabé stránky

- dražší náhradní díly jak na normální octu (větší kotouče,...)
- při ostřejší jízdě spotřeba 15 litrů
- má to pevnou střechu a chybí tomu 4x4

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Koncem roku jsme měnili turbo za nové (ovšem staré bylo v pohodě :() a váhu vzduchu. Teď jsme měnili ložisko v levém předním kole a přišly na řadu nové brzdy - má volba byla kotouče Zimmermann a destičky Ferodo Thermo Quiet. A taky teď v únoru mě čekají rozvody.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto zakoupeno u Auto-Pelhřimov. Vstřícné jednání, žádné problémy. Spokojenost!

 

Novinky v recenzi

19.11.2010 17:48

AUTO NA PRODEJ

S lítostí v srdci svou stříbrnou krásku prodávám. Pro více info mě kontaktujte na mailu petr.komarek@zc.cz, eventuelně 728 634 335 nebo ICQ 232529668

8.8.2010 10:35

Nové video!

Nové tříminutové videjko zde: http://www.youtube.com/watch?v=qlkXInZBqYs :) (byl to test foťáku)

23.4.2009 12:19

Novinky na jaře

Čeho se RSka dočkala nového na jaře?
Dostala nové přední brzdy zimmerman s destičkama ferodo, dostala nové rozvody, nový olej, vodní pumpu, termostat a filtry.
V interiéru je komplet nové audio Alpine (hraje výborně!) a zvenku? Dostala nové 17" kola Dotz Shuriken White Edition na příští zimu ;)

23.2.2009 17:46

Nová recenze

Tak dnes jsem přidal novou recenzi, pár nových fotografií a jedno nové video. Nechtěl jsem vás zbytečně otravovat zdlouhavou recenzí plnou mých pocitů, proto jsem se omezil na kratší vyjádření faktů...

29.7.2008 00:00

Po tom, jak vidím, že se Vám fotky líbí jsem se rozhodl Vám také umožnit něco podobného mít, máte-li zájem.
Odteď, kdo bude chtít nafotit odemne nějaké fotky, ať se mi ozve a domluvíme se. Předem říkám, že to není zadarmo, ale zase říkám, že to není závratná částka. Focení se může pohybovat okolo cen: Mé náklady (pakliže někam pojedu) + 500-1000kč dle doby a náročnosti (jestli budu brát i světla, atd atd).
Ale berte na vědomí, že u těch fotek dost záleží na zvoleném počasí a prostředí, ve kterém se auto fotí! Focení probíhá tipuji tak hodinu/dvě hodiny + následně je několikahodinová práce u mne v PC, proto si myslím, že ta cena je myslím dost malá (mohu dodat i doklad). Ale to už se může dořešit po domluvě buď na mailu nebo ICQ nebo pošou na MA. Kdo má zájem, ozvěte se..

28.7.2008 00:00

- Tak se RSka projela 2x do Itálie a zpět. Držela urputně a neprojevila jedinou známku nevole během trasy dlouhé 2940km. Její rychlostní průměr byl 82km/h, jeli jsme celkem 35:58 hodin a průměrně prochlastala 7,9l (+ klimoška + přejezd Alp + kolony + jízda 5hodin na mokru kde je spotřeba o 1,5-2 litry větší + 3lidi v autě a plnej kufr + jízda vždy na max limity povolené + tempomat)
- navíc poté ujela dalších 500km po krásné České krajině v okolí Karlštejna
- Musím říct, že mě velice překvapila, jak hravě cestu zvládla, jak se chovala na dálnici za hrozného slejváku...
- Ale ta spotřeba mohla být nižší :( po okreskách není problém jet do 6.5, ale dálnice pod 8 litrů nejde :(

7.7.2008 00:00

Vyměnil jsem staré malé 2001 zrcátko za nové, větší. Doufám, že za to bude rozdíl stát. Mohlo by být taky vyšší, abych spíš viděl dolu na obruvník, ale co se dá dělat :)

3.7.2008 00:00

Přidal jsem některé fotografie interiéru (jak jste chtěli), omlouvám se za kvalitu, ale kdybyste věděli,co je to za práci tam tahat světla a fotit s tím, tak by se vám taky nechtělo. Tak aspoň takhle :)

2.7.2008 00:00

Dnes byla holka na technický a vedla si statečně. Emisema prošla lehce, kontrola čepů byla pro ní taky maličkostí, na předních brzdách malinko pokulhávala, že prý má trochu zkřivené kotouče (to jsem nečekal, věděl jsem, že pořádně sjetý, ale ne zkřivený) - ale to nebude snad problém, do měsíce koupím nové Zimmermanny, poté proběhlo nutné seřízení světel (bylo to nějak rozštelovaný a takhle by to prý s xenony vypalovalo oči protijedoucím řidičům :) ), vytištění a podepsání papírů od samotného šéfa a holka mohla jet domů.
Byl jsem na ní hrdý, byla nááádherná (taky jsem jí celý den předtím čistil, snad všude!), holt garážované auto se pozná, leskla se holka jako nová a nemohl jsem se na ní vynadívat.
- Přidal jsem jiné video. Kde je snad vidět lépe zrychlení a už se to tolik neklepe... (včetně kámošovo "já bych brzdil voe" :D)

26.6.2008 00:00

Přidal jsem pár nových fotek, po dlouhé době. Jinak navíc nějaké zkušenosti s autem za tu dobu nemám, pořád jsem z něj nadšený jak jede a celkově jaké je.
Jen taková "drobnost", musím vyměnit za cca 1000kč část výfuku za katalyzátorem - vlnovec. Mělo to teď zajímavej zvuk, jak to tam bylo děravý :-)
P.S. Už aby byla zima, ten maník s tím modrým šmoulovským BMW cabrioletem (tady na MA) už mě pěkně bez tý střechy štve! :)

25.4.2008 00:00

Přidávám 3 videa:
http://server.gvn.cz/~kp881227/rs/zezadu.avi
Zvuk RS zezadu
http://server.gvn.cz/~kp881227/rs/vpredu.avi
Zvuk RS při pohledu na motor
http://server.gvn.cz/~kp881227/rs/zrychleni.wmv
Zrychlení na trochu mokré silnici. Zkoušeli jsme to celkem 3x. To první je natočený. Další 2 pokusy byly podle hodinek těsně pod 7 sekund (do 100km/h tachometrových - takže asi ne reálných)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Ještě mě nikde nenechala, vždy dojela i když měla problémy.

praktičnost
10

Rychlý "rodinný" auto, existuje něco praktičnějšího?

prostornost
8

Já ani nikdo v rodině si nestěžujem, ale delší lidi mají prý problémy, proto musím strhnout body. Naopak kufr přidává!!

jízdní vlastnosti
9

Oproti sérii rozhodně lepší.

jízdní komfort
9

V rámci výkonu a jízdních vlastností bych si dovolil tvrdit, že na velmi dobré úrovni

provozní náklady
8

no...dá se...

náhradní díly
9

Lehce sehnatelné, na RS bohužel trochu dražší (větší brzdy, ...)

výkon motoru
9

Celkem dostačující ;)

spotřeba
9

Na výkon RS naprosto skvělá, ale ekonomické auto to také není.

hlučnost motoru
10

Když není potřeba, je zticha, když je potřeba, umí to rozpálit spolu s pískotem turba

kvalita sedadel
10

!!!!! BOŽSKÉ !!!!!!

brzdy
9

Zatím jsem vždy vše dobrzdil :-)

zavazadlový prostor
10

Černá díra






Blesk.cz

Tipy na víkend: Týden vědy, krampusové v ulicích a mimořádné prohlídky paláců v Praze

Tipy na víkend: Týden vědy, krampusové v ulicích a…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda: Link's Awakening

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda:…

Kvalita nestárne! Legendární akční RPG The Legend of Zelda: Link's Awakening, které vyšlo poprvé na kultovním…

 

iSport.cz

Baluta musí před disciplinárku, řešit se bude jeho chování v Plzni

Baluta musí před disciplinárku, řešit se bude jeho…

Disciplinární komise Ligové fotbalové asociace zahájila řízení kvůli nesportovnímu chování s libereckým…

Nedomanský o útěku do NHL: Byla to nutnost! Komunisté mi nedali na výběr

Nedomanský o útěku do NHL: Byla to nutnost!…

Big Nedo. Muž, který bude jako druhý Čech v historii po Dominiku Haškovi uvedený do Hokejové síně slávy…

 

Reflex.cz

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Každá doba má svá pozitiva a negativa. Dnešní nás obohacuje neuvěřitelným technologickým pokrokem. Léčíme dříve…

Vytetovat si Masaryka na nohu i šňupat drogy z dovozu. 30 věci, co bychom nemohli dělat za komunismu

Vytetovat si Masaryka na nohu i šňupat drogy z…

Minutový film režiséra Štěpána FOKa Vodrážky je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize.…