Recenze
Ford Mustang
Technické info
Přezdívka auta bílej Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 5 výkon [kW]: 330 kroutící moment [Nm]: 610 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kajmann Team".
Všechno začalo jen díky chtíči po krásném autu a časopisu, který si nevlastní taťka prohlížel. Dlouhou dobu se uvažovalo nad dvěmi auty : Ford Shelby GT 500 x Dodge Challenger SRT. Ford Shelby GT500 zvítězil. A nevlastní taťka (strejda) si splnil svůj sen.
Historie Mustangu se začala psát počátkem šedesátých let, kdy se ve Fordu snažili vyrobit vůz s přitažlivým vzhledem sportovního vozu, který využívá mechanické části běžných modelů. V roce 1962 postavili návrháři automobilky Ford pod vedením Gene Bordinata prototyp Mustang I, dvousedadlový vůz se čtyřválcem do V, umístěným před zadní nápravou. Ukázalo se ale, že tato koncepce nemá šanci na velkosériovou výrobu a proto se o rok později objevil další, tentokrát již čtyřsedadlový prototyp Mustangu, který se již dosti podobal sériovému provedení.
Sériový Ford Mustang byl poprvé představen 13. dubna 1964 na světové výstavě v New Yorku. Tento automobil se stal průkopníkem koncepce nazvané „Pony Car“ a postupně vyrostl až do třídy tzv. „Muscle Cars,“ tedy ryze sportovních svalnatých vozů.
Prvním ze svalnatých Mustangů se stal Shelby GT-350 s motorem 289 V8, který v provedení pro silniční provoz poskytoval výkon přes 220 kW (300 k). Tento model se některým zákazníkům zdál příliš radikální a v roce 1967 se představil Shelby GT-500. Ten byl poháněn sedmilitrovým motorem s výkonem přes 260 kW (353 k). Byl to poslední Shelby Mustang skutečně stavěný v továrně Shelby American, kde také vznikaly legendární sportovní vozy Cobra. V následujícím roce byl GT-500 nahrazen vrcholným modelem GT-500KR (zkratka znamenala King of the Road, tedy král silnic). Vůz dostal nový motor Ram Air 428 Cobra Jet. Tento motor se na přání dodával i do ostatních modelů a tyto vozy se pak vyznačovaly zvětšeným sacím otvorem na kapotě
Když se pak na detroitském autosalonu v lednu 2004 představil nový Mustang a byl oznámen záměr vyrábět jej od modelového roku 2005, motoristická veřejnost byla ohromena. Stál tu totiž dvojdvéřový čtyřmístný stroj, který brilantním způsobem kombinoval estetické prvky z legendárního Mustangu z roku 1964 (záď, interiér), resp. 1967 (příď), s moderními požadavky. Nový Mustang navazuje svým celkovým pojetím na první generace z šedesátých let. Jeho základem jsou relativně jednoduchá technika, silný, podélně uložený motor pohánějící zadní kola a zajímavá cena. Proto je Mustang natolik specifickým vozem a řada z jeho zdánlivých nedostatků se dá obhájit odpovědí „vždyť je to Mustang“.
Jde o zcela novou konstrukci, která nemá nic společného s žádnou jinou platformou koncernu Ford. K dispozici je nyní jako dvoudveřové kupé se splývavou zádí nebo v karosérii convertible se skládací střechou. Základní verzi pohání vidlicový šestiválec 4,0 l s výkonem 149 kW a nejvyšším točivým momentem 319 Nm.
Top model GT500 pohání motor který má čtyřventilové hlavy, těsnění a pístní kroužky přímo z motoru Fordu GT a je výsledkem Fordova programu modulárních motorů V8 a V10. Přeplňování zajišťuje kompresor typu Roots, který se také stará o dostatečný přísun točivého momentu: celkem 610 Nm. Úctyhodný motor Ford montuje v továrně ve městě Romeo v Michiganu.
Motor táhne téměř od volnoběhu a rozjezdy nejsou žádná hračka. Chvíli mi trvalo než jsem si zvykla na tuhou spojku a plynule se rozjela. První a druhý převodoví stupeň opravdu naplno využívají schopností protiprokluzového systému. I na suchu se musí při výjezdech z kruhového objezdu přidávat plyn s velkou jemností. Motor reaguje bleskurychle a při plném sešlápnutí plynového pedálu se naplní kompresor který auto vystřelí kupředu nevídanou rychlostí za doprovodu pískaní kompresoru a hrubého burácení výfuku. Motor akceleruje na jakýkoliv rychlostní stupeň bez váhaní a s neuvěřitelnou plynulostí až k omezovači. Při klidné jízdě se motor převaluje a dá se jezdit po městě na čtvrtý převodoví stupeň překvapivě tiše a úsporně. K úsporné jízdě pomáhá indikátor nejvhodnějšího převodového stupně. Naopak jakmile se naplní kompresor na otáčkoměru se rozsvítí nápis SVT.
Podvozek je tuhý a pevný ale zároveň při jízdě po městě překvapivě poddajný a mrštní u úzkých ulicích. Při rychlé jízdě je čitelný a stabilní. Při výjezdech pochopitelně díky obrovskému výkonu lehce přejde do přetáčivého smyku. Extrémní jízda na okruhu už odhaluje jisté nedostatky a podvozek občas znejistí. Asi daň ze ne zrovna dokonalou zadní nápravu. Možná by to vyřešila věčí kola.
Na okruhu se také odhalí poddimenzované brzdy Bremzo které po několika kolech začínají citelně vadnout. Na běžnou jízdu však bezproblémově stačí.
Interiér je překvapivě kvalitnější než se obecně říká. Zpracovaní je na dobré úrovni a materiály jsou srovnatelné s evropskými auty. Interiéru dominují kožené sportovní sedačky s logem kobry. Posaz za volantem je ideální a snadno elektronicky nastavitelný. Pedály jsou ideálně rozmístěné a řazení je rychlé a přesné. Při výhledu z kabiny je vidět vypouklá plastová kapota která se ve vysokých rychlostech chvěje. GT500 ma ve výbavě vše na co si vzpomenete. Vyhřívané sedačky, zatmavovací zrcátka, přehrávačem CD s měničem na 6 CD a podporou formátu MP3, klimatizaci, možnost změny barvy podsvícení přístrojové desky atd……
Silné stránky
- retro design
- výkon a zvuk motoru
- zábava
- citlivé řízení a přesné řazení
- překvapivě kvalitní interiér
- audio
- lehkost s jakou auto zvládá městský provoz
Slabé stránky
- vadnoucí brzdy při extrémní zátěži
- na limitu nejistý podvozek
- ne úplně dokonalé zpracovaní
- někomu by mohl vadit špatně odhlučněný podvozek
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V rámci nutné homologace pro provoz v Evropě musí být zde prodávané americké vozy mírně upraveny, nejinak tomu bylo v případě Mustangu. Takový vůz poznáte na první pohled například podle oranžových žárovek blinkrů v zadních couvacích světlech (americké vozy vzadu blikají brzdovými světly). Refletor zpátečky pak byl nově vytvořen pod zadním nárazníkem.
Novinky v recenzi
Fotogalerie
Nové fotky!
Video - autodrom Most
http://www.youtube.com/watch?v=OcKLmwvN_bE
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Mustang
- orientační cena 29.08.2009 22:11 ToumextCZ
- Re: Re: Re: Re: Upilovaný výfuky 09.07.2009 21:37 David Silver
- Re: Re: Re: Upilovaný výfuky 09.07.2009 21:26
- Re: Re: Upilovaný výfuky 09.07.2009 21:23 David Silver
- Re: Upilovaný výfuky 09.07.2009 21:21
- Upilovaný výfuky 09.07.2009 20:15 David Silver
- Re: Hele Barčo, nechceš aspoň opravit ten objem motoru? 27.05.2009 18:21 Poustnik
- Re: Barvy 01.03.2009 11:00
- Barvy 27.02.2009 21:43 SadloST
- Hele Barčo, nechceš aspoň opravit ten objem motoru? 16.02.2009 10:51 Poustnik
- Klasika... 14.02.2009 20:22 JirkaS
- Re: Snake car 06.02.2009 10:16 OS
- Re: Re: Snake car 06.02.2009 09:45 toryu1
- Re: Snake car 05.02.2009 20:25 OS
- Re: Snake car 05.02.2009 15:48 toryu1
- preco to auto nema SPZ? 05.02.2009 15:16
- Re: Shelby GT500 05.02.2009 14:32
- Re: Shelby GT500 05.02.2009 14:32
- Re: Shelby GT500 05.02.2009 14:30
- Re: okopcena recenze 05.02.2009 14:17 Poustnik
- okopcena recenze 05.02.2009 14:02 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: Re: Shelby GT500 05.02.2009 13:14 Parda71 (BMWfans)
- Re: recenze okopírovaná :( 05.02.2009 13:13 CetkaQuvik
- Re: recenze okopírovaná :( 05.02.2009 13:09 OS
- Re: Re: recenze okopírovaná :( 05.02.2009 13:08 CetkaQuvik
- Re: recenze okopírovaná :( 05.02.2009 12:08 OS
- Re: recenze okopírovaná :( 05.02.2009 12:08 OS
- Re: Re: recenze okopírovaná :( 05.02.2009 11:52 CetkaQuvik
- Re: recenze okopírovaná :( 05.02.2009 11:36 OS
- Re: Re: recenze okopírovaná :( 05.02.2009 11:31 CetkaQuvik
Další vozy Ford Mustang
-
Ford Mustang (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.11.2010 5310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mustang (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.12.2009 2910 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mustang (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.9.2008 14410 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mustang (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.1.2009 7110 Majitel 9.51 Uživatelé
-
Ford Mustang (1969) Majitel: pohled
Přidáno: 22.6.2020 510 Majitel 9.29 Uživatelé