Recenze

10 Majitel

BMW řada 5 530i (Touring DS61)

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 44× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Bágo Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:245000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2979 výkon [kW]: 170 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 247 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 / 17 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Fidži".

Jelikož sem v první recenzi nezačal z toho správného konce, tak se pokusím to napravit:

Auto se narodilo v roce 05.2001 v Německu, auto si koupil podnikatel z Hamburku, který ho 04.2008 prodal mě. Auto bylo ve velmi pěkném stavu a až na pár oděrek a drobností OK. Plná servisní historie :)

Výbava:
aut. 2-zónová klimatizace s výdechy vzadu
kožené aktivní sedadla v elektrice, vyhřívané. s dofukem a s masáží
navigace s TV
HiFi DSP systém
střešní okno
chrompaket
determální skla s dvojtým protihlukovým a nerozbitelným sklem
tempomat
el. seřízení M multifunkčního volantu
telefon
přídavné 5kW topení Webasto
Niveau-regulace zadní nápravy
dálkové ovládání vrat garáže
samozatmavovací zpětná zrcátka(elektricky sklopná) i vnitřní zrcátko



K tomu jak to začalo. Asi půl roku jsem pokukoval závistivě po bazarech a představoval si které by mi mohlo říkat pane. Ovšem štěstí se na mě "usmálo" a v březnu nám byl ukraden neuvěřitělně poruchový a šitovní Renault Scénic. Díky tomu se naskytla možnost koupit auto jiné. Výběr byl otázkou kompromisů celé rodiny. Táta chtěl něco prostornějšího-proto kombi, máma automat a já zábavné. Kandidátů bylo několik a i přes mojí nevoli jsme nakonec vzali automat - 530iTA.



Motor a převodovka:
Motor M54 sice není vrcholnou motorizací do e39, ale je považován za nejlepší volbu. Motor má slušný zátah odspodu a konzistetně táhne až do omezovače. Při pohodové klidné jízdě si motor klidně brumlá kolem 1700-2500ot./min. kdy ho prakticky neslyšíte. Pokud podřadíte a držíte motor 3000+ motor dostane dravější náladu a vy si vyslechnete nevtíravou, uhlazenou symfonii uhlazených 231 koní. Motor běží naprosto tichonce a 6V hladce. Jak jsem již psal z automatu jsem neměl příliš dobrý pocit(díky otřesně řadícímu 4st. automatu ze Scénicu). Ale první svezení mě obavy přešly. Automat řadí hladce, rychle - ve spojení s motorem M54 je to opravdu skvělá kombinace, nicméně stejně automat lehce zabíjí sportovní charakter. Automat umožňuje i manuální volbu převodu, kdy řadí opravdu nejlépe. V režimu D mívá lehké problémy s odhadutím stoho jak řidič chce jet. Nejlepší to bude asi vysvětlit na příkladech: M-Mám zařazený 5 převodový stupeň, jedu 50km/h a chci zrychlit na 60. Nechávám stejný převod, přidávám 1/4 plynu a postupně zrychlím na požadovanou rychlost. D-Stejná situace, režim D a zařazený 5 převod. Přidávám stejně plynu a automat si myslí, že zřejmě budu předjíždět, přepíná do režimu sport a řadí za 2. Motor vylítne do otáček a v mžiku zrychlím, pár vteřin tam je ještě sportovní režim, ale poté se zas vypíná a převodovka řadí 5. Neberte to tak, že takto řadí stále, ale prostě se to sem tam stane. Převodovka má celkově snahu hodně řadit vyšší kvalty i za cenu toho, že bude muset případně podřadit. A nyní se podíváme na spotřebu. Té sem se trochu obával. Vezmu to asi od začátku. První kilometry byly naprosto strašné. Spotřeba se pohybovala v kombinovaném režimu kolem 16l. Mohl sem řadit jak sem chtěl, ale nedalo se fakt nijak stáhnout. Pak mi jedno kamarád poradil, že nemám koukat vůbec na otáčky, u BMW se spotřeba reguluje jen plynem. Chvíli to trvalo, ale nakonec sem dostal do nohy ten správný cit a spotřeba se ustálila dlouhodobě na 9,28l.


Podvozek a řízení:

Slogan BMW: Radost z řízení. Podle této filozofie se řídí i toto auto. Snahou bylo postavit takový podvozek, který bude pohodlně hltat kilometry nebo dravě projíždět alpské serpentitny. To se opravdu povedlo. Vyvážení je 50:50, což značně přispívá k velmi dobrým jízdním vlastnostem, ačkoliv auto váží 1,8t. Řízení s vámi dostatečně mluví a vždy přesně víte co se s autem děje. Podvozek tlumí dobře nerovnosti, jen příčné nemá moc v lásce. Přecijen je stavěn na pěkné německé asfaltky, né na české tankodromy. Pokud jedete po pěkném asfaltu, tak se nebudete stačit divit nad tichostí a ladností jízdy, ale pokud pojede přes české "krátery" budou sice slyšet rázy až do interiéru, ale podvozek na jistotě neztratí. Náhon je typicky pro BMW na zadní kola a výkon je regulován pomocí stabilizačního a protiprokluzového systému DSC. Což oceníte především v zimě a na kluzčím povrchu, kdy je velmi užitečný. Jako negativum bych viděl v jeho spolehlivosti. Jak již jsem psal, je konstuován na silnice jiné kvality a proto je nutné počítat s měnší výdrží silentbloků a čepů. A poslední co je nutné zmínit brzdy. Brzdy brzdí naprosto dostatečně, jsou dobře dávkovatelné a nezaznamenal jsem tendence k fadingu. Ovšem moc dobře si nevede ruční brzda. Auto je to docela těžké, takže má s ním opravdu, ale opravdu hodně práce!

Iteriér:
Interiér je udělaný z béžové kůže a černé palubní desky s dřevěným dekorem. Unitř panuje elegance, pohodlí, prostor a jsou použité pěkné materiály. I po 245000km je kůže zachovalá, bez prasklin a prosezení, což svědčí o její kvalitě. Všechny ovlače jsou po ruce a není jich tam zbytečně moc. Palubní monitor s navigací se sice ovládá trochu komplikovaně, ale je přehledný. Navigace už není podle dnešních standartů, ale na běžnou navigaci dostačuje. Mapy se dají sehnat bez problému aktuální. Popisovat jednotlivé vychytávky výbavy bych řekl, nemá asi cenu. Pokud vás něco zajímá můžete se ptát v diskuzi. Jen se pozastavím nad parkovacími senzory. Je to opravdu skvělá věc, která funguje dobře, ale je škoda, že se vzdálenosti nezobrazují i graficky na displeji. A prostor? Zvenku auto vypadá velké, uvnitř již to tak slavné není. Kufr je sice velký dost, ale místa pro nohy a hlavu již už tolik není.

Závěr:

A co říci na závěr? BMW e39 Touring je hltač kilometrů se sportovními ambicemi, zaměřený hlavně na řidiče. Ovšem pokud máte zájem o koupi musíte počítat s jistými kompromisy a odlišnostimi proti ostatním autům. Ale vyzkoušete si ho někdy sami, kdo nevyzkouší nepochopí. :)

P.S.: Dotazy směřujte do diskuze, rád odpovím. Pro after99: Ano vím, že je Octávie lepší než 7 let starý křáp, znovu to opakovat nemusíš ;)

Silné stránky

+silný, tichý motor, bez vibrací, v rámci objemu úsporný+
+charizma
+podvozek, zaměření na řidiče
+pěkný interiér
+velký kufr

Slabé stránky

-nápravy nejsou stavěné na špatné silice
-méně místa v interiéru
-závist sousedů
-pro někoho náhon na zadní kola

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto servisujeme v autorizovaném servisu, nad rámec spotřebního matroše vyměněn siletblok uložení levého horního ramena a termostat. Auto nebylo nikdy bourané.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Servisujeme v ACRauto v Č.B., zkušenosti zatím pozitivní.

Dovoz zajištěn od VASE auto s.r.o Znojmo, bezproblémové jednání i průběh.

Chystané úpravy

17" liťáky(jiné)
možná Mpaket
20mm snížení
bílé blinkry
prodloužení střechy

 


Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Častější výměny prvků náprav, lehká spotřeba oleje.

praktičnost
10

Vejde se do toho pes, ale i nákup do firmy. Velký rejd, skoro jak auta mnohem menších tříd.

prostornost
9

Velký zavazadelník s dobrým přístupem(sklopení sedadel a vyndání přepážky je otázka 10s), ale méně místa pro posádku.

jízdní vlastnosti
10

Skvělé, jinak to BMW neumí.

jízdní komfort
9

Na kvalitních silnicích skvělý, ale na špatných jde od povozku hluk.

provozní náklady
10

V daném segmentu dobré.

náhradní díly
10

Druhovýroba má skvělé ceny!

výkon motoru
10

Jasných 10! Skvělý motor

spotřeba
8

Já sem spokojen, ale kdyby byla menší, vůbec bych se nezlobil!

hlučnost motoru
10

10! Nepřekonatelná kultivovanost 6V

kvalita sedadel
9

Pohodlné, chtělo by to výraznější boční vedení.

brzdy
9

Dostatečně dimenzované, až na ruční brzdu

zavazadlový prostor
10

Viz. prostornost ;)






Blesk.cz

Co se to s ní děje? Ivana Trumpová (70) už bez pomoci nemůže chodit!

Co se to s ní děje? Ivana Trumpová (70) už bez…

Miliardářka českého původu Ivana Trumpová letos v únoru oslavila 70. narozeniny. I když se snaží držet v…

Tipy na víkend: Začínají vánoční trhy! Koňský povoz přiveze strom a bojovníci zkříží meče

Tipy na víkend: Začínají vánoční trhy! Koňský povoz…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

VIDEO: Třinec - Vítkovice 2:1. Oceláři v derby dorovnali vedoucí Spartu

VIDEO: Třinec - Vítkovice 2:1. Oceláři v derby…

Po těsné bitvě patří triumf v bitvě s rivalem úřadujícím mistrům. Třinečtí hokejisté porazili ve třetím…

Strašák i pro Čechy, pekelný los EURO: tenhle tým čeká až 20 tisíc km

Strašák i pro Čechy, pekelný los EURO: tenhle tým…

Po úspěšné kvalifikaci mohou spřádat plány na EURO 2020. Čeští fotbalisté postoupili na evropský šampionát…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Klima jako záminka ke zničení kapitalismu a svobody

Vladimír Pikora: Klima jako záminka ke zničení…

Problém s ekologickým alarmismem je, že jakákoliv rozprava o něm připomíná hovor hluchého se slepým: Hluchý…

Ponižování, bití a znásilnění. Jak se žije 30 let ve vězení za vraždu, kterou jste nespáchal?

Ponižování, bití a znásilnění. Jak se žije 30 let ve…

Minutový film režiséra Jana Hřebejka je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize. Spolu…