Recenze

Skipper (muž 40 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW řada 5 525i

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: 48× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12 BMW řada 5, foto 13 BMW řada 5, foto 14 BMW řada 5, foto 15 BMW řada 5, foto 16 BMW řada 5, foto 17 BMW řada 5, foto 18 BMW řada 5, foto 19 BMW řada 5, foto 20 BMW řada 5, foto 21 BMW řada 5, foto 22 BMW řada 5, foto 23 BMW řada 5, foto 24 BMW řada 5, foto 25 BMW řada 5, foto 26 BMW řada 5, foto 27 BMW řada 5, foto 28 BMW řada 5, foto 29 BMW řada 5, foto 30 BMW řada 5, foto 31 BMW řada 5, foto 32 BMW řada 5, foto 33 BMW řada 5, foto 34 BMW řada 5, foto 35 BMW řada 5, foto 36 BMW řada 5, foto 37 BMW řada 5, foto 38 BMW řada 5, foto 39 BMW řada 5, foto 40 BMW řada 5, foto 41 BMW řada 5, foto 42 BMW řada 5, foto 43 BMW řada 5, foto 44 BMW řada 5, foto 45 BMW řada 5, foto 46 BMW řada 5, foto 47 BMW řada 5, foto 48 BMW řada 5, foto 49 BMW řada 5, foto 50 BMW řada 5, foto 51 BMW řada 5, foto 52 BMW řada 5, foto 53 BMW řada 5, foto 54 BMW řada 5, foto 55 BMW řada 5, foto 56 BMW řada 5, foto 57 BMW řada 5, foto 58 BMW řada 5, foto 59 BMW řada 5, foto 60 BMW řada 5, foto 61 BMW řada 5, foto 62 BMW řada 5, foto 63 BMW řada 5, foto 64 BMW řada 5, foto 65 BMW řada 5, foto 66 BMW řada 5, foto 67 BMW řada 5, foto 68 BMW řada 5, foto 69 BMW řada 5, foto 70 BMW řada 5, foto 71 BMW řada 5, foto 72 BMW řada 5, foto 73 BMW řada 5, foto 74 BMW řada 5, foto 75 BMW řada 5, foto 76 BMW řada 5, foto 77 BMW řada 5, foto 78 BMW řada 5, foto 79 BMW řada 5, foto 80 BMW řada 5, foto 81 BMW řada 5, foto 82 BMW řada 5, foto 83 BMW řada 5, foto 84 BMW řada 5, foto 85 BMW řada 5, foto 86 BMW řada 5, foto 87 BMW řada 5, foto 88
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 525 Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:280000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 238 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Jak jsem se dostal k BMW 5er
Moje první auto byla Felicie GLX 1,6. Felda dokonale potvrzovala, že auto je zábavné na limitu svých jízdních vlastností. Vzhledem k tomu, že přiblížit se limitům Feldy i při normálním stylu jízdy nebylo nijak složité i v nízkých rychlostech, tak musím uznat, že se jednalo o fakt zábavné auto.
Drué auto bylo Mondeo MK III, 2,0i. Oproti Feldě to už bylo skutečné auto. Skvělý podvozek, uvnitř spousta místa, ale něco tomu prostě chybělo. Můžeme tomu říkat charizma, duše, koule… Jízda s Mondeem byla vždy pohodová, relativně rychlá, ale nikdy jsem se na ni extra netěšil.
Po čase jsem začal přemýšlet nad tím, že bych Forda nechal manželce a sám, že bych si pořídil něco, z čeho by se mohl stát zajímavý youngtimer. Dlouho byla v hledáčku Alfa 166. Až do jednoho letního dne, kdy jsem vezl rodinu přes Jeseníky. Zapadalo slunce a ve zpěťáku Mondea se zjevily čtyři světla. Moc dlouho tam nezůstaly a mě předjela krásná, jasně modrá E39 v M paketu. Byla prostě dokonalá. O BMW jsem nikdy moc neuvažoval, odrazovaly mě všechny známé předsudky o řidičích BMW, drahém servisu atd. Nad postelí mi jako klukovi sice visel plakát modré M5, ale nikdy jsem si nemyslel, že bych někdy 5er skutečně vlastnil. Ale, byla to láska na první pohled a hned jsem začal prolézat inzerce. Svoji pětku jsem našel v komisi v autobazaru v Brně. Byla první, kterou jsem projel. Za ní byly ještě tři, ale tato byla suverénně v nejlepším stavu. Požadavkem byl facelift, benzínový motor, ideálně 525i, nebo 530i. Tmavě modrá se mi moc líbila a v té době mě nadchla i výbava. Myslel jsem si, že je to skvěle vybavené auto. Časem jsem ale zjistil, že je to vlastně docela sociální pětka. Dnes bych pětku vybíral úplně jinak, měl bych úplně jiná kritéria, ale to je dnes. Nakonec jsem ale dopadl docela dobře.

Exteriér
Jedno z posledních klasických BMW. E39 facelift moc pomohl, auto hodné omládlo a i dnes se za pěknou E39 rád otočím. E39 po faceliftu je první auto, do kterého BMW dávalo angel eyes a ledky v zadních potkávačkách. Facelift kromě světel změnil přední nárazníky u verze bez M paketu a přední ledviny. S M paketem by byla asi ještě hezčí, ale ten mi nesedí k charakteru mého auta - ladím ho spíše do komfortní limuzíny Dále mi moc nesedí M paket a chromové lišty kolem oken - podle mě k Mku patří jednoznačně černé lišty shadow line. Ale zase ty chromové se mi na mém modrém autě moc líbí, takže další důvod, proč toto auto M-paket nedostane.

Interiér
Mé první dojmy z interiéru byly vesměs pozitivní, i když se jednalo o základní verzi s manuálními látkovými sedadly, šedými plastovými lištami a velkým volantem, který mi vzdálené připomínal lodní kormidlo.
Co se týče dizajnu, je to poslední klasické BMW. Místa v autě moc není, co je dáno koncepcí podélně uloženého R6 a taky filozofii BMW - někde jsem četl, že BMW dělá jen jednu velikost interiéru a dává k tomu různě velké karoserie...
Nejsem oňuchávač/olizovač/ošahávač plastů, ale když jsem seděl v novější E60, tak to pro mě bylo zklamání. V E39 je vše měkčené, moc hezky strukturované - hlavně vrch palubky, a logicky umístněné. Odkládacích prostor není moc, ale všechny přihrádky jsou polstrované.

Výbava
V inzerátech s E39 najdete často slova jako: full výbava, plná výbava, plná palba kromě kůže a podobné bláboly. Je to dáno českým trhem, kde se za plnou výbavu považuje klimatizace, elektrické stahování oken a autorádio. Realita je, že jsem ještě žádnou E39 v plné výbavě neviděl, minimálně ne v ČR.
Když jsem pořizoval svoji pětku, tak měla látkové sedačky, plastové ozdobné lišty,parkovací čidla vpředu i vzadu, dešťový senzor, samozatmavovací vnitřní i vnější zrcátka, dešťový senzor, xenony, sklopná zadní sedadla, rádio s CD, multifunkční volant, tempomat, velký palubní počítač. Na auto z roku 2000 vůbec ne špatné. Časem mi ale základní interiér přestal stačit a začal jsem zjišťovat, co vše se dalo do mé pětky doobjednat. Postupné jsem začal shánět i raritnější prvky výbavy a předělávám auto k mému ideálu dokonalosti. Největší rozdíl udělal kožený interiér a komfortní sedačky (Do E39 se dávaly tři základní druhy předních sedadel - základní, komforty a sporty). Komforty mají zalamování opěradla a dofukování bederní opěrky. Výsledkem je neskutečné pohodlí. Další velkou změnou byl originální monitor a navigace. Dnes se dá sehnat nová zabudovaná navigace s androidem, ale je to čína, vzhledově to ještě pořád vypadá dost divně a celkově se snažím pouze o úpravy, které bylo možné v době vzniku auta objednat. Funkčně bude čínská navigace asi lepší, přece jen je to o 13 let novější hardware i software, Pokud vím, umožňuje třeba přehrávání DVD. U originální je v kabině pouze monitor. Rádio, CD changer, TV modul a jednotka navigace jsou v kufru. Do E39 se postupné dodávaly 4 různé jednotky navigace - oznaćovány MK I-MK IV. Já jsem nejdříve sehnal MK III a pak jí nahradil MK IV. Rozdíl je v tom, že MK IV má mapové podklady na DVD (MK III a niźší na CD), MK IV umožňuje 3D pohled a je výrazné rychlejší. Další velkou změnou byly dvojité skla. Výbavový prvek, který má jen málo E39. Pětka je i standardně hodně tiché auto, dveře mají tři těsnění místo obvyklých dvou, takže i v rychlosti 160 km/h není problém vést tichý rozhovor. Po instalaci dvojitých skel je ve stejné rychlosti rozumět i šeptání :) Dalším funkčním prvkem, který jsem do auta dodělal je zadní elektrická roletka. A roletky na zadní boční okna. Nejsem fanda fólií a roletky plní funkci perfektně. Ostatní už jsou jen vizuální - dřevěné obložení, menší sportovní volant a originální černá stropnice s příslušenstvím.
A pak ještě asi jediná věc, která do 5er nepatří - neodolal jsem a sehnal jsem stolky ze sedmy... Nezbývá, neź dodat, že jsem do auta nic nenamontoval sám. Všechno dodělal buď autorizovaný servis, nebo lidé z BMW klubu, kteří podobných úprav udělali i desítky a živí se tím.

Motor
Benzínové řadové šestiválce z přelomu tisíciletí mají výbornou pověst, která je podle mého názoru zcela oprávněná. V mém autě je generace motoru M54, double Vanos - proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Výkon mého 2,5 litru je dostatečný, i když je E39 dost těžké, tak 142 kW ji celkem slušné rozhýbe. Motor není líný, do otáček jde ochotně. Výkon stoupá plynule až do omezovače. Mezi 3500 až 4000 začíná šestiválec zpívat sytým barytonem a auto tlačí řidiče do sedačky. Spotřeba se pohybuje dlouhodobě kolem 9 l/100 km, většinou po městě. Hlavní devízou motoru je kromě příjemného charakteru nádherný sametový zvuk. Velké plus vyplývá z konstrukce - řadový, podélně uložený šestiválec nemá prakticky žádné vibrace. Když stojím na křižovatce se zapnutým motorem, tak o něm vůbec nevím, v autě není cítit ani nejmenší chvění.

Převodovka
Pětistupňový manuál- řazení mě u BMW dost zklamalo, čekal jsem větší přesnost a menší gumovost. V porovnání s Mondeem je to paráda, ale třeba Japonci mají řazení daleko lepší.

Řízení
Hodně tuhé, ale zároveň citlivé s dostatečnou zpětnou vazbou. Moje auto nemá servotronic (variabilní tuhost posilovače).

Podvozek a jízdní vlastnosti
Do E39 se dávalo několik různých podvozků. Standardní, M kovej, pokud vím, tak i M technik II. Kombíky mají vzadu měchy na vyrovnávání zátěže auta, takže i plně naložené stojí krásně rovně. V mém autě je standardní podvozek, na silnici auto sedí krásné, nenaklání se a zároveň je tiché a komfortní.Jak se říká, auto dělají kola a když se naskytla příležitost, tak jsem si pořidil 18ti palcové Alpiny. Trochu jsem se bál, co to udělá s komfortem, ale byl jsem mile překvapen. Auto je o něco tužší, ale citelné zhoršení komfortu se nekoná. Pětka má ideální rozložení hmotnosti 50:50, třeba baterie se nachází v kufru vedle rezervy. Má striktně neutrální jízdní vlastnosti, zadní náhon problémy nedělá. Stabilizační systém DSC tlumí dle potřeby výkon motoru a přibrzďuje jednotlivá kola. V zimě se není problém rozjet po zledovatělé silnici i do prudšího stoupání. Absolvoval jsem i rozjezdy do kopce na kombinaci sníh a led, kde většina aut zůstala stát. Řetězy by určitě taky moc pomohly, ale musel jsem to zvládnout bez nich, byla to neplánovaná cesta přes Jeseníky. Dále brzdy - kotouče z druhovýroby se v 99% zkroutí, takže jsou doporučované pouze originál BMW. Výrobcem originálních BMW je ATE, dělá i druhovýrobu, ale ta je nižší kvality než brzdy s označením BMW Teile. Ty jsou jiná liga, jiné zpracování a pokud vím, tak i jiný materiál.

Kufr
Prostorný, rovnoměrný. Rezerva je plnohodnotná - stejný litý disk, jaké mám na autě. Většina sedanů má nesklopné zadní sedačky - BMW si i za tohle nechalo zaplatit. V mém autě původní majitel zaplatil a já jsem mu za to moc vděčný. Uprostřed zadního sedadla je loketní opěrka, po jejím odklopení se dá dostat k vaku na lyže.

Dětské nemoci, aneb na co si dát pozor při koupi E39
Jako většina aut, tak i pětka má i pár dětských much . Tady je pár, o kterých jsem se moc v testech ojetin nedočetl a jsou docela důležité pro koupi i pro další provoz.
- Achilovou patou E39 je chlazení. Odchází vodní pumpy – původní měly plastové lopatky, které se občas polámou. Náhrady už mají lopatky kovové. Viskospojka, která spíná vrtuli chlazení, může být buď trvale sepnutá a stalo se už, že se vrtule utrhla a udělala díru do kapoty, nebo se nemusí spínat vůbec a výsledkem je přehřívání. Odchází taky ventilátor klimatizace – před chladičem, pak termostat a často i chladiče samotné. Takže doporučuji vše po koupi pořádné zkontrolovat, případně rovnou vyměnit.
- Další chybou, které se E39 nikdy nezbavila, je řešení odtoku vody pod kabinovými filtry. Rád se ucpe listím a špínou, následně se prostor pod filtrem naplní vodou a voda se dostane do brzdového válce, kde může zamrznout a průser je na světě. Doporučuji zkontrolovat a pokud stojíte pod stromy, tak i pravidelně čistit.
- Časté je i vybíjení baterie, nejčastější příčinou je regulátor topení – tzv. ježek.
- Hliníková ramena podvozku nejsou zrovna ideální materiál na naše cesty, výrobců je hodně, já jsem na auta dával nejvyšší kvalitu - Lemforder. Pokud ale máte nižší nájezd, tak se dají sehnat i cenově mnohem dostupnější alternativy.
- Čidlo vačkové/klikové hřídele. Tyhle čidla mají ve zvyku odcházet a motor M54 je na to hodné citlivý. Vada čidla se často projevuje chcípáním při dojezdech, dále bývá problém se startováním. Studené auto naskočí hned, ale zahřáté se musí déle točit a občas po nastartování chcípne. Druhovýroba mi tady nebyla doporučena, taky brát pouze originál.

Moje hodnocení
Výborné auto, které pořád má co říct i v porovnání s novějśí konkurencí. Je cítit, že tady se ještě nešetřilo. Má to, co mi u novějších aut chybí - říkejme tomu duše :) Popravdě jeho koupi ale můžu doporučit pouze fandovi značky. Nedejte se zmást, je to skvělé auto, ale aby jim bylo, tak musí být v perfektním stavu a to stojí mnohem víc, než je původní cena ojetiny... Bohužel v ČR jezdí mnoho zničených zrezivělých E39, které maximálně dostanou náhradní díly z Polska za pár korun a to už není ono. Takže pokud máte jen peníze na koupi auta a nemáte do začátku aspoň 20 tisíc na servis (ideálně 50), tak si to auto nekupujte. Dále je základ mít kvalitní servis, kde to auto znají a ví co a jak. Autorizákům se zdaleka vyhnout, ceny jsou šílené a zdaleka neodpovídají kvalitě práce. Podobné s garážistama to není moc velká výhra. Ideální je najít servis, který dělá výhradně BMW. Pak je to radost. Pokud ale koupi jednoho z posledních klasických BMW berete jako srdeční záležitost, tak vás pětka rozhodné nesklame.

Silné stránky

Jízdní vlastnosti
Motor R6 - žádné vibrace, pŕíjemný barytónový zvuk.
Zpracování
Interiér
Výbava

Slabé stránky

Koroze - důvodem jsou ucpané odtokové kanálky řidičových dveří a pod víkem kufru - dveře vyměněny, zadek opraven.
Uvnitř menší, než by člověk při pohledu zvenku čekal. Částečně je to subjektivní, řidič je docela obestavěn, dělá to na druhou stranu docela útulný dojem.
Výše zmíněné dětské nemoci.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto servisuju v KP design Blažovice. Kluci se specializují na BMW, vědí co dělají a hlavně to není metoda pokus-omyl, se kterou jsem se setkal ve většině servisů.
Když jsem auto koupil, tak jsem udělal:
Výměna oleje a filtrů, výměna silentbloků vzadu, dvě nové PDC čidla, brzdové deštičky.
Časem jsem vyměnil termostat, viskospojku, preventivně i chladič + hadice (ten původní už byl docela nafouklej).
Nové tlumiče - origo SACHS.
Ceny náhradních dílů mě příjemně překvapili, kvalitní druhovýroba je dostupná, cenově se neliší od mainstreamové konkurence.
Dále provedeny opravy karoserie - výměna dveří řidiče kvůli korozi, lakování zadního nárazníku - šrámy z parkovišť, Oprava koroze pod víkem kufru, lakování přední kapoty - díry po kamínkách.
Výměna odlučovače oleje.
Výměna čidla vačky.
Výměna krytů předních světel
Výměna volantu za sportovní tříramínko.
Výměna přední nápravnice - z dodávky jedoucí přede mnou odletěla nějaká součást nápravy a já do ní najel, udělalo to hezkou díru do hliníkového rámu, takže jsem to celé raději vyměnil.
Nové brzdy - BMW Teile.
Kožený interiér po kompletní renovaci
Dodělaná originální navigace + CD changer
Dodělaná el. roletka na zadní sklo.
Dvojité zasklení
Černá stropnice
Kladky klinového řemene, vodní pumpa.
Boční rolety
Další zrenovovaný interiér, sedaćky s výhřevem a masáží
Čidlo ABS
Levé zadní ložisko
Konzervace dutin
Náklonové čidla

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v bazaru v Brně - Gamacar. Asi jsem měl více štěstí než rozumu, ale povedlo se mi v českém bazaru koupit solidní zachovalé auto, dle diagnostiky s km nebylo nikdy manipulováno.

 

Novinky v recenzi

23.12.2016 18:29

A je pryč...

Auto už má nového majitele. Ještě nikdy mi nebylo tak smutno při prodeji nějakého auta. Ale zdravý rozum tentokrát zvítězil nad srdcem. Věřím, že bude dobře sloužit a i dále dělat radost.

24.2.2015 19:40

Top stav

Dnes probéhla výměna zadního čidla náklonu. Konečné xenony svítí tam kam mají. A snad poprvé jsem s autem 100% spokojen, není na něm nejmenší závada, ani tečka rzi, vizuální stránka mi plné vyhovuje a výbava taky. Takže - Dosáhl jsem E39tkovou Nirvánu :)

6.2.2015 18:02

Kožený středový tunel

Auto dostalo další raritní prvek výbavy - kožený středový tunel (fotky 24-27).

16.1.2015 19:40

Světla v hlavových opěrkách

Tak došlo k jednomu z posledních upgradů - zapojení svétýlek v hlavových opěrkách. Funkčně je teď vśechno 100%tní. Foto 19 v galerii.

3.1.2015 20:09

HDR

Přidáno pár HDR fotek.

28.12.2014 19:51

Nová jednotka navigace, masáźní sedačky

Auto dostalo novou jednotku navigace. E39 mělo celkem 4 různé jednotky navigace, které se časem ménily. Označovány jsou MK I - MK IV. MK IV má jiź mapové podklady na DVD, takže celá Evropa je na dvou DVD. Dále jako jediná nabízí 3D pohled a proti MK III reaguje citelné rychleji. Dále proběhlo zapojení výhřevu a masáží nových sedaček - v zimě je to prostě paráda.

13.12.2014 21:24

Stolkové sedačky

Tak auto dostalo jediný prvek výbavy, který se do E39 nikdy nedával. Ale nemohl jsem odolat. Stolky pochází původné ze sedmy E38. Jejich praktická využitelnost je pro mně nulová, vzadu vozím pouze dvě malé děti, ale prostě jsem je musel mít.

17.7.2014 17:17

Rodinné setkání

Tak obě auta se už konečné setkala a do galerie přibudly fotografie naśí rodinné flotily.

15.7.2014 19:29

Alpiny

Do fotogalerie jsem přidal fotky na nových kolech.

12.7.2014 09:42

Boćní roletky

Auto dostalo další prvek výbavy - boční rolety. Ještě zbývají dřevěné stolky dozadu, zapojit výhřev a masáže na předních sedadlech a interiér bude komplet.

5.7.2014 11:57

Auto po servisu

Tak a máme vyměnéné čidlo ABS a loźisko levého zadního kola. Alpiny už jsou na autě, zítra probéhne leštění a focení.

2.7.2014 21:57

Alpiny

Tak mám zarezervovány 18tky Alpiny :) Snad o víkendu by měly dorazit. A už se nemůžu dočkat, až auto dorazí ze servisu - přibude mu pár nových raritních prvků výbavy...

10.2.2014 21:59

Nová recenze

Tak jsem se po pár letech dokopal k přepsání recenze své pétky. Původní byla spíše o prvních dojmech, tahle je už o zkušenostech s jedním z posledních klasických BMW.

8.2.2014 15:29

Dvojité skla, černá stropnice

Tak auto dostalo další upgrade výbavy, více ve fotogalerii.

3.9.2013 17:04

Nový interiér

Tak jsem se plácnul přes kapsu a dovybavil jsem svého miláčka. Sehnal jsem kožený interiér a nechal jsem ho kompletně zrenovovat. Dále jsem pořídil originální navigaci s monitorem 16:9, TV modul, CD changer a el. roletku na zadní sklo. Výsledek je v galerii :)

8.2.2013 18:16

Nové fotky

Povedlo se mi konečné poladit exteriér tak, že jsem s ním spokojen. Jak se zlepšilo počasí, tak jsem vyrazil poŕídit pár fotek.

2.8.2012 16:28

Výlet do Budapešti

Tak jsme si se ženou udělali týdenní výlet bez dětí :) Auti šlapalo jako hodinky, cestování velice příjemné, akorát jsem zjistil, že vrtule klimy se netočí, takže se pŕidává k seznamu oprav.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 525i

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Na 12 let staré auto zatím nic zásadního.

praktičnost
10
prostornost
8

Na sedan vyšší střední třídy je interiér docela stísněný.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9

Vyšší, než u běžného auta, no mnohem nižší, než jsem čekal.

náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…