Recenze
Audi A6 2.0 TURBO FSI
Technické info
Přezdívka auta Audi A6 2.0 TFSI Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:75000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 125 / 165 * kroutící moment [Nm]: 280 / 350 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 / 7 * maximální rychlost [km/h]: 235 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 546 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9 / 10 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Honziss".
Auto jsem koupil v lednu v Německu s 47000 km na tachometru. Je po prvním majiteli, nebourané a dá se říct, že v podstatě nové / zajeté. Na autě jsou aktuálně 18" MAM 7 s krásným titanovým lakem v barvě auta. Původní majitel byl nejspíše nadšenec a auto vybavil takřka vším co lze dokoupit.
Doplňková výbava:
- sportovní sedadla + vyhřívání
- černá kůže Volttera
- 7" LCD s GPS navigací a DVD (MMI Plus)
- 8x airbag
- Xenon Plus (elektronicky ovládané xenony)
- ABS, ASR (protiprokluzový systém), EDS (el. uzávěra diferenciálu), ESP (stabilizace podvozku), APS (parkovací asistent)
- Klimatronic Plus
- ostřikovače světlometů
- el. šíbr
- tempomat
- deštový a sluneční senzor
- CD changer
- snímač teploty a tlaku v pneu
- mlhovky
- BT HandsFree a příprava na telefon
- loketní opěrka
- multifunkční kožený volant
- paket odkládacích prostor
- paket osvětlení (osvětlení interiéru diodami, diody ve zpětných zrcátkách a zadních brzdových světlech)
- potah stropu z bílé látky
- šedá metalíza
Motor
Řadový čtyřválcový benzinový motor s přímým vstřikováním, přeplňování turbodmychadlem s chlazením stlačeného vzduchu, čtyřventilová technika, dvě vačkové hřídele v hlavě válců (DOHC), plynulé časovaní sací vačkové hřídele, sací potrubí s pohyblivými klapkami sání. Plně elektronická řídicí jednotka Bosch MED 9.1 s elektronickým (drive-by-wire) ovládáním škrticí klapky, přímé vstřikování benzinu, adaptivní lamba sonda, víceparametrické řízení zapalování s bezkontaktním rozdělovačem, selektivní čidla detonačního spalování jednotlivých válců.
Motory FSI mají v porovnání s konvenčními motory se vstřikováním paliva do sacího potrubí celou řadu výhod. Jde zejména o nižší spotřebu, vyšší výkonové parametry v celém spektru otáček a bezprostřednější odezvu na pokyny řidiče prostřednictvím pedálu plynu. Výhody nižší spotřeby motoru FSI se zřetelně projevily například při vytrvalostních závodech v Le Mans, kde vozy Audi R8 ujely na jedno natankování nejméně o jedno kolo více než vozy předchozího provedení.
Vlastní hodnocení
Motor má snížen výkon z originálních 147kW na 125kW. Kroutící moment je stejný jako u výkonnější verze (280Nm). Dynamika vozu je relativně slušná, i když třeba zrychlení hodně zkresluje měké odpružení vozu. Z 0-100 sice sprintuje za 8,4 s ale subjektivní dojem je jiný. I když jedete ve voze 150km/h po úzkých mimoměstských cestičkách tak to vnímáte jako by jste jeli 90km/h v jiném voze. Kombinace skvělého odhlučnění a podvozku je úžasná. Motor má od 4tis otáček krásný sportovní zvuk. Možná i trochu díky dvěma koncovkám výfuku.
Spotřeba
Výrobce udává kombinovanou spotřebu 8l/100km s poměrem 30% město 70% mimo. Myslím si, že bych se při využívání tempomatu a ekonomické jízdy na tuto hodnotu dostal, ale jelikož jsem sportovněji založený, tak mám průměrnou spotřebu kolem 9-10l. Ovšem musím podotknout, že u mne je poměr jízdy 60% město 40% mimo, takže reálně tomu odpovídá i spotřeba. Se spotřebou tohoto vozu jsem spokojený - jezdím sportovně a pod 10l na 100km.
Podvozek
Pohon předních kol, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS působící brzdou na všechna poháněná kola, protiprokluzové zařízení ASR, elektronický stabilizační program ESP s brzdovým asistentem. Nezávislé zavěšení kol, čtyřprvkově uložená přední náprava, trubkový příčný stabilizátor, dvoutrubkový plynový tlumič, vinuté pružiny a dorazové pero, elasticky uložený nosič náprav. (Pneumatické pérování k dodání jako zvláštní výbava).
Vlastní hodnocení
Podvozek je 100%. Zatím jsem se odvážil jen na několik testů jeho stability a byl jsem velmi příjemně překvapen, když jsem projížděl takřka pravotočivou zatáčku v cca 100km/h. Auto nejevilo ani náznak toho, že by mělo někam uhnout nebo se přetočit. Osobně bych řekl, že na tom má největší zásluhu elektronika, resp. systémy EDS a ESP v kombinaci s ABS. Dále samozřejmě kvalitní a 100% odladění podvozku, i když na můj vkus měkčí než bych uvítal. Snad to zlepší nízkoprofilové letní pneumatiky. Když porovnám projetí zatáčky s vozem, který neobsahuje tyto systémy tak je znát obrovský rozdíl a technický pokrok, který řidiči odpustí občasné zaváhání a nějakou tu chybu. Na druhou stranu to může vést k občasnému přecenění sil a zkreslení úsudku řidiče. Rozhodně doporučuji naučit se napřed s takovým autem jezdit a zvyknout si na jeho chování, jelikož se chová úplně jinak než auto bez elektroniky.
Brzdy
Dvouokruhový systém s diagonálním rozdělením, protiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV, posilovačem, kotoučovými brzdami vpředu/vzadu, vpředu vnitřně chlazené, elektromechanická parkovací brzda vzadu.
Vlastní hodnocení
Brzdy jsou to nejlepší, co jsem pod nohami dosud měl. Někde jsem četl, že A6 brzdí ze 100km/h na 0 na cca 32 metrech, což je většinou výsada spíše sportovních/lehčích vozů. K brzdám nemám absolutně žádnou výhradu a popravdě než jsem si zvykl na jejich jedovatost tak jsem občas, při lehkém domáčknutí brzdy před křižovatkou, "políbil" přední sklo. Jejich účinek je okamžitý, takže člověk musí dávat pozor i na vozidla za sebou. Systém ABS jsem měl možnost využít zatím jen asi 3x, když jsem z vyšší rychlosti potřeboval zabrzdit na místě. Opět bezchybné. Velmi zajímavé zjištění, jak se takový systém ABS může hodit i na písku a ne jen na sněhu.
Silné stránky
- bezkonkurenční design
- bezpečnost cestujícíh
- spotřeba a výkon nových benzínových motorů TFSI
- nadprůměrně kvalitní zpracování veškerých komponent
- nadprůměrné brzdy
- skvělé jízdní vlastnosti
- spousta prostoru
- skvělý soundsystem již v základu vč. subwooferu
Slabé stránky
- cena auta a všeho okolo
- lidská závist
- poptávka u zlodějů
- relativně malý otvor do zavazadlového prostoru
- navigace obsahuje pouze průjezdní mapy východní Evropy
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis je na špičkové úrovni, ale samozřejmě si jej musíte řádně zaplatit. Cena za druhou servisní prohlídku se pohybuje kolem 9-15tis, dle servisu a jeho lokace.
Bylo mi měněno:
- olej Castrol LongLife III (fakturováno 6l oleje ovšem dle manuálu je v motoru 4,5l :-))cena za 1l/620,- na netu se dá koupit za 380,- :-)
- olejový a 2x kabinový filtr v celkové ceně 2500,- alternativa s jiným přebalem stejné kvality výjde cca na 900,-
- brzdová kapalina 250,-
- 1x prasklá 20A pojistka
Celková cena 9128,- ve Slavkově u Brna. V Porsche Brno mi řekli 15tis, v Olomouci 15tis, AutoRoss v Brně 12tis. Cena při výměně svépomocí by se pohybovala kolem 3tis a zvládne ji každý, trochu zručný, člověk. Přes servis jsem prohlídku řešil jen kvůli záruce o kterou bych jinak přišel. Příští výměnu si budu řešit již sám.
Auto mám od ledna a žádnou poruchu, snad jen kromě prasklé pojistky u autozapalovače, jsem nezaznamenal.
11.3.2007
Pomalinku se dvouletá záruka chýlí ke konci a já si nechal celé auto, v rámci záruky, prohlédnout v Porsche Brno:
- seřízeno řazení (dle mého názoru nešlo tak lehce jak by mělo)
- výměna LED diod pod jedním sedadlem (svítila jiným odstínem)
- studený kontakt na displeji mezi budíkama - vyměněno za nové (1x mi samovolně zhasnul display a rozsvítil se cca po 3 dnech)
- jiné závady nezjištěny
Po celou dobu jsem měl grátis zapůjčené náhradní vozidlo (záruka Mobility od Audi).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo koupeno přímo z autosalonu, kde bylo původně prodáno jako nové. První majitel si koupil novou A8 a tento vůz nechal protiúčtem. Jednání v autosalonu bylo samozřejmě na špičkové úrovni.
Novinky v recenzi
Servis při 70tis kilometrech
Velmi příjemné zjištění mě nedávno čekalo ve Škodovce v našem regionu. Říkám si, proč nezkusit servis škoda, když má 1/3 auta stejné díly? Jelikož byly přední kotouče za svou min. hodnotou, rozhodl jsem se pro kompletní a důkladnější servis. Auto dostalo nově všechny náplně a kapaliny, filtry (sportovní vzducháč K&N), svíčky, přední a zadní destičky Textar a nové kotouče Brembo. Všechny komponenty jsem volil stejné jako z prvovýroby nebo kvalitnější. Díly nakupuji z velkoobchodu, takže úspora je velmi značná. A to nejlepší na závěr. Škodovka má nejnižsí servisní sazbu cca 300,- až 650,-/h od Felicie až po Superby, ale paradoxně pro všechny jiné značky je hodinová sazba 150,- Kč. :-) Kompletní GO brzd + výměna veškerého spotřebáku mě tedy vyšla na neuvěřitelných 1.200,- bez DPH (vč. jejich materiálu, tzn. brzd. kapaliny, maziv, povolovačů, atd..))! Jen za výměnu destiček si v Audi řekli 1400,-! Takže všem příznivcům Audi jednoznačně doporučuji servis Škoda! Rozhodně se to vyplatí a kvalita je na stejné úrovni! ;-)
Tak jsem tu svou Audinku nechal nachipovat. Po prodiskutování všech pro a proti jsem se rozhodl pro 225HP místo 245HP. Nechtěl jsem příliž ždímat motor (nad +30%), i když je originálně přiškrcen z 147kW na 125kW a měl by bez problémů pobrat i 190kW. Auto je podstatně živější a při vypnutém ASR se při zrychlení (na mokru) kola protáčela i na trojku. Už se celkem těším až to testnu na suchu. Zrychlení odhaduju -1 až 1,5s, max rychlost kolem 240-250 km/h. Také plánuju auto změřit na brzdě, kde se vše ukáže...
Kroužky přehozeny a problém s vibracema kol odstraněn. Originální byly malé a bylo nutné je nahradit širšími. Dnes jsem se také rozhodl pro přehrání SW řídící jednotky. Firma garantuje 215HP, 349Nm a spotřebu -10%, tak jsem natěšenej jako malej kluk. Aktuálních 170HP si s autem pohrává jako nic a i při vytočené trojce mi kola (245/40) na menších nerovnostech snadno prokluzují, ale na dálnici při prudkém zrychlování až k 235km/h by to chtělo trošku větší krouťák a nějaký ten koník na víc. Jakmile píchneme Audince steroidy tak přidám menší recenzi k motoru. Mimochodem přečipování řeší přímo originální servis Audi se zárukou 5 let na motor.:-)
Dnes jsem přidal nové fotky do galerky (i s mou druhou hračkou). Omlouvám se za kvalitu, ale venku je pořád škaredě a není možno udělat pěkné foto. Také jsem koupil nové gumy od Nexenu. Bohužel to nevyřešilo můj problém s nestabilitou auta v zatáčkách a při rychlosti vyšší jak 150 km/h (samozřejmě testováno v Německu na dálnici :-)). Jelikož to na origo kolech nedělá, tak jsem volal mému prodejci elektronů a to s né moc pěknou představou reklamace kol. Tam mi ovšem řekli, že je na 99% problém ve vymezovacích podložkách, že prý jsou ty originální pro VW koncernová auta malé. Dnes mi přišly poštou tak je zkusím přehodit a snad už bude pokoj!
Jsem lehce rozladěn! Pneu od DUNLOPU mají nejspíše výrobní vadu. Auto při vyšších rychlostech a hlavně v zatáčkách poskakuje jako o život. V pneuservisu to na vyvažovačce házelo, div to neutrhlo osu. :-) Gumy mají bud víc směsi na jedné straně nebo jsou propadlé. Už mám objednané nové od NEXENU N3000 tak jsem zvědav...
Konečně... už je přezuto. Audinka také dostala nové fólie na skla. Vypadá teď podstatně mohutněji. Posuďte sami - nové fota v galerii. Snad nebudou policajti prudit :-)
Právě jsem přidal vlastní hodnocení k chování vozu po cca měsíci a čtvrt provozu. Posuďte sami... Také přidávám do galerie fotku 18" pneu DUNLOP SP3000A, které mi dnes dorazily. Bohužel stále ještě netrpělivě očekávám hliníkové MAM 7, které putují z Německa.
Tak jsem tu moji holku pojistil. Je až neskutečné jak velké jsou rozdíly u pojišťoven. Průměrná nabídka ročního pojištění (povinné 70/70 mil, odcizení, havárie s 5% spoluúčastí, zvěř, vandalismus, živel, atd..) se pohybovala kolem 50-60tis. Jen u jedné nejmenované popjištovny nabízející baterku zdarma (jen když zavoláte :-)), jsem se dostal s cenou na 32tis. Vzhledem k dobrým referencím, úspoře 50% a standardním obchodním podmínkám, jsem se pro ni rozhodl. Snad jejich služby nebudu nikdy potřebovat, ale čert nikdy nespí...
Dnes mi z Audi dorazil CZ manuál k autu a k MMI rozhraní. Mno... Tak nějak pomalu zjištuji, že i když jsem si myslel, že už vím o všem co auto obsahuje a umí, tak jsem se velmi rychle vyvedl z omylu. Jsem na 40 straně (z 800) u bezdrátového klíče a plný nových poznatků a znalostí. :-) Snad to bude stát za to...
Přidat názorDiskuse: Audi A6 2.0 TURBO FSI
- kola 12.03.2010 22:26
- Re: Re: Re: Re: Re: chip 17.01.2010 19:39
- Re: Re: Re: Re: chip 17.01.2010 19:14 lordmystic
- Re: Re: Re: chip 17.01.2010 19:05
- Re: Re: chip 16.01.2010 16:06 lordmystic
- Re: Re: neobjektivní 16.01.2010 16:02 lordmystic
- Boduji. Za auto a mašinu ... 16.01.2010 00:40 FRPE
- Re: chip 16.01.2010 00:27
- Re: WOW! 16.01.2010 00:23
- Re: vnutorne spätne zrkadlo 16.01.2010 00:23
- Re: gsx-r 16.01.2010 00:22
- Re: kolesá 16.01.2010 00:22
- Re: Re: Re: chip 16.01.2010 00:17
- Re: 225HP 16.01.2010 00:16
- Re: neobjektivní 16.01.2010 00:01
- Re: Koberečky 15.01.2010 23:56
- Koberečky 15.10.2009 20:42 rooney
- Re: Re: neobjektivní 02.09.2009 10:42
- Re: neobjektivní 01.09.2009 13:50 citrus
- neobjektivní 01.09.2009 12:59
- recenze 30.07.2009 23:57
- Re: Re: chip 20.07.2009 07:02 lordmystic
- Re: chip 18.07.2009 20:49 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- 225HP 18.07.2009 20:36 Dave-lamino
- chip 13.07.2009 13:22 lordmystic
- Re: Re: Co sa mne nepacilo 13.07.2009 13:16 lordmystic
- Filkovo hodnocení 13.06.2009 20:43 filko
- kolesá 27.03.2009 14:37 Deutscher
- Re: Re: Co sa mne nepacilo 20.03.2009 17:03
- gsx-r 28.02.2009 17:07
Další vozy Audi A6
-
Audi A6 (2006) Majitel: citrus
Přidáno: 5.7.2008 15210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Audi A6 (2012) Majitel: Denjl21
Přidáno: 14.7.2012 10610 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Audi A6 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 16.2.2013 09 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Audi A6 (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.6.2010 1410 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Audi A6 (2004) Majitel: AJAX
Přidáno: 19.3.2008 5510 Majitel 9.76 Uživatelé