Recenze

AJAX (muž 43 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Audi A6 3.0 TDI quattro 165 kW

9.76 Uživatelé

Hodnoceno: 82× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A6, foto 1 Audi A6, foto 2 Audi A6, foto 3 Audi A6, foto 4 Audi A6, foto 5 Audi A6, foto 6 Audi A6, foto 7 Audi A6, foto 8
Audi A6, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta A6 Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Koupeno dovezene z Nemecka po lehke bouracce predni casti a nasledne oprave, pri 48000 km. Dovozce/prodejce ochotne a bez okolku popsal situaci bez jakekoli snahy skryvat stav nebo historii auta. Vyborna spoluprace, byl mi nabidnut odkup meho stavajiciho auta (A6 2.5 q, 2002) a doplaceni vaznouciho leasingu jejich stranou (s nevidanou duverou). Nasledne doporucena leasingova spolecnost pro koupi "noveho" auta. Vse probehlo velmi rychle (cca 14 dnu) a na vysoke urovni komunikace. Maximalni spokojenost a muzu jen doporucit.

Auto je velmi bohate vybaveno:

Potahy v prirodni kuzi
Elektricky seriditelne sedacky s pameti
Elektricky sklopna zrcatka
BOSE sound system
Advanced Key Packet (bezklickove nastupovani a startovani)
MMI High s DVD navigaci
Priprava pro Bluetooth telefon s konektory v loketni operce
Multifunkcni ctyrramenny volant
17" orig. Audi kola, pneu Pirelli 245/45/R17

Nekterou dalsi vybavu jsem si pridal sam behem dlouhych a zabavnych vikendu:

Adaptivni tempomat s automatickym udrzovanim odstupu
Predni parkovaci asistent s grafickym znazornenim na displeji
Audi Music Interface (integrace USB/iPod MP3)
SDS - hlasove ovladani navigace, radia, CD a telefonu
Sklopne hacky v zavazadlovem prostoru (velmi levne, jednoduche, ale maximalne uzitecne)
Advanced Interior Lighting (pridavne osvetleni interieru)
Elektricky sloupek rizeni
Parkovaci kamera
Integrace s Apple iPhone

Silné stránky

Pohon vsech kol quattro - jednoznacne nejdulezitejsi duvod pro koupi Audi obecne. Pro srovnani, me predchozi vozy byly Skoda Octavia 2001 1.6i 74 kW, potom VW Passat 2003 1.9TDI 96kW a nasledne Mercedes-Benz 2003 E270 CDI 132kW. Pohon na predek neni treba komentovat, na snehu se to da, pokud clovek neni nemehlo a nema letni gumy. Mercedes a jeho pohon na zadni napravu me na snehu velmi zklamal. Ani se zimnimi pneu jsem nebyl s to se de facto hnout z mista, a to ani pri pouziti zimniho modu automaticke prevodovky. Audi quattro je naprosto jiny svet. Snih? Kde? Aha, na silnici... Kdybyste mi to nerekli, ani o tom nevim. Jinymi slovy - zastavit v nejvetsim stoupani velmi strme silnice s 15 cm poloujezdeneho snehu a pote seslapnout plyn az na podlahu bude mit za nasledek pouze to, ze auto vyrazi jako strela kupredu. Zkousel jsem u nas doma vjet na zasnezenou louku (cca 30-40 cm snehu). Rozjedil jsem ji do svahu, ze svahu, popredu i pozadu a jedine, co jsem videl, bylo, jak se mi pred kapotou hrne hromada snehu. Auto nebylo mozne zastavit. Tot muj zazitek s pohonem quattro.

Otevrena technika - mozna ne uplne spravny vyraz, ale myslim to asi takhle: diky koncernovym prvkum technicke vybavy je vse postaveno na koncernovych standardech, ktere jsou stejne nebo podobne pro vsechny vozy Audi, VW, Skoda, atd. Tomu take odpovida mnozstvi lidi, kteri te technice rozumi, mnozstvi nastroju, ktere umoznuji s nimi pracovat a mnozstvi dostupne dokumentace. Nektere dily jsou stejne nebo zamenitelne. Staci dokumentacni prirucka servisu (Elsa/ETKA) a doctete se o autu velmi zajimave veci. Proto neni problem ani do techto nejmodernejsich aut cokoli domontovat. Jako priklad muzu uvest predni parkovaci senzory. Nikdy v minulosti jsem zadne auto nerozebiral, ani je neopravoval (pokud pominu studackou obligatni stodvacitku). Presto jsem byl schopen rozebrat temer polovinu A6, natahnout potrebnou kabelaz, vymenit ridici jednotku (novou jsem koupil na eBayi za par babek), pridat potrebna tlacitka na pristrojovou desku, nainstalovat predni senzory a vse dat zpet dohromady tak, ze neni temer poznat, ze z vyroby tam toto zarizeni nebylo. Stejne jednoducha je diagnostika, kde vam staci laptop a kabel za 100 EUR a jste schopni videt temer vsechno, co sevisni technik s pristrojem za statisice.

Design - toto tema je sporne, nebot hodnoceni designu je velice subjektivni. Nemam moc rad vystrednosti, ackoli rad provokuji. Jsem prakticky a velmi pragmaticky. Kde Mercedes vynikal v luxusu a maximalnim pohodli, tam Audi dohani v prakticnosti, cistote designu a jednoduchosti. Dilenske zpracovani (aspon tedy u interieru) je u obou znacek na srovnatelne urovni. Musim rici, ze v tomto ohledu se Audi hodne polepsilo ve srovnani s predchozim modelem A6.

Prostor v interieru - na jakoukoli otazku ohledne prostoru vam dealeri Audi odpovi "Tohle je A6, tady se misto neresi". A budou mit pravdu. Mercedes E pusobi daleko stisnenejsim (ale zase o neco bezpecnejsim a mohutnejsim) dojmem. Na zadnich sedadlech je to velmi znat. Troufnu si rict, ze o 20 cm delsi A8 vam o tolik vic mista nenabidne, aspon podle tech nekolika jizd, ktere jsem v A8 absolvoval.

Motor a prevodovka - Ve srovnani se starsi generaci A6 je novy dieslovy motor vyrazne lepsi (V6 2.5TDI PD 132kW vs. V6 3.0TDI common-rail III 165kW). Je podstatne mene hlucny a subjektivne ma i jemnejsi chod. Prevodovka je bez debat, 6-ti rychlostni automat pracuje velice jemne, razeni neni znat. Sportovni rezim dodava jizde docela jinou tvar, narozdil od tehoz rezimu u starsi 5-tirychlostni verze. Zde musim poznamenat, ze jizda s automatem je nejen pocitove jina nez jizda s manualem. S automatem se clovek musi naucit jezdit, aby mu prisel na chut. Jsem clovek pomerne pohodlny, proto mi automat vyhovuje, nemusim porad slapat na tezkou spojku dieslovych motoru, nemusim se porad starat o rychlostni stupne pri popojizdeni v kolonach nebo po meste, mam porad volne ruce. Mnoho lidi odsuzuje prodlevu pri razeni automatu. Ano, priznavam, ze skutecne existuje a je pomerne znatelna. Ale jak dlouho mi trva preradit v manualu s pouzitim spojky? Myslim ze zhruba tu samou jednu vterinu, po kterou automat premysli co zaradit. Naucit se jezdit s automatem znamena dokazat odhadnout, kdy bude potreba preradit a zrychlit a slapat na plyn s primerenym predstihem. U mne to funguje skvele a kick-down ve sportovnim rezimu si hrave poradi s predjizdenim v jakychkoli podminkach.

Audio - jakkoli me celkovy zvukovy dojem techniky BOSE zklamal (viz nize), musim ocenit malou vychytavku v podobe fuknce nazvane BOSE AudioPilot. Bezne audiosystemy a levnejsi radia/CD prehravace obcas nabizeji tzv. DSP. Toto falesne DSP ovsem upravuje pouze hlasitost zvukoveho signalu na zaklad informaci z GALA signalu (informace o rychlosti jizdy ze sdruzenych pristroju auta). Tedy jedete pomalu - radio hraje potichu, jedete rychle - radio automaticky zvysi hlasitost. BOSE AudioPilot jde v tomto smeru dal a analyzuje jak prehravany zvukovy signal, tak informace o hluku v interieru, snimane mikrofony rozmistenymi ve voze. System je pak v realnem case schopen modulovat frekvence audio signalu tak, aby se zaprve potlacily rusive zvuky (napr. aerodynamicky svist nebo huceni motoru) a pritom zvukovy dojem hudby zustal zachovan. V praxi to vypada tak, ze clovek neslysi hluk Tatry 813 jedouci vedle v soubeznem pruhu, pripadne na dalnici nema poneti o rychlosti, protoze po zvukove strance neni prozrazena. Neni to sice nic tak drastickeho, abyste nevnimali kolemjedouci Harley Davidson, jak se muzete docist na strankach BOSE, ale musim rici, ze tato funkce je velice prijemna a jedna se o znatelny rozdil oproti beznym systemum.

Slabé stránky

Rizeni - vozy Audi obecne jsou povestne "mrtvym" rizenim, zpusobenym prilisnym zasahem posilovace. Mercedes byl v tomto ohledu jednoznacne lepsi, ackoli obe auta disponuji tzv. parametrickym rizenim, kde pri nizsich rychlostech funguje posilovac jinak, nez pri vyssich. Rizeni v Audi nereaguje dostatecne rychle a dynamicky.

Spotreba - bohuzel je dana objemem motoru v kombinaci s automatickou prevodovkou a pohonem vsech kol. Prumerne jezdim za cca. 8.5l/100km, coz neni nijak prehnana hodnota vzhledem k sile, ktera je k dispozici a hmotnosti auta. Nicmene se trochu ztraci argument hovorici ve prospech "levneho" provozu diesloveho motoru. A6 3.2 FSI quattro ma spotrebu kolem 11l/100km a pak uz je cena drazsiho dieslu ne tak jednoduse obhajitelna.

Komfort - ve srovnani s Mercedesem chybi nektere prvky vybavy, ktere bych v teto tride ocekaval, napr. klimatizovane sedacky, ktere se mi v Mercedesu moc osvedcily. Audi je v A6 jednoduse nenabizi. Veskera ostatni vybava, ackoli je urcite kvalitativne srovnatelna s MB nebo BMW, pusobi trochu strohym dojmem.

Audio - vetsina audiofilu (a zvlast tech orientovanych na car audio) se shoduje v nazoru, ze BOSE podava podprumerne vykony v kvalite zvuku, ve srovnani s ostatnimi systemy urcene do aut. Bohuzel jim v tomto musim dat za pravdu. Presednout z Mercedesu s Harman/Kardon LOGIC7 do Audi s BOSE je proste zvukovy sok. Kde je verohodne podani basu, jejichz frekvence prochazi celym telem? Kde je barevna rozmanitost stredovych frekvenci a krystalicka cistota vysek? Neni. U BOSE vynikaji bohuzel pouze stredove frekvence a celkovy zvukovy dojem pusobi tak nejak umele, plasticky. Je mozne, ze je to dane materialy pouzitymi v interieru, ktere do jiste miry urcuji kvalitu akustiky. Obavam se vsak, ze velkou roli hraji take materialy pouzite k vyrobe reproduktoru a vlastni vyladeni systemu pro konkretni prostor modelu auta. BOSE me tedy v tomto ohledu moc neuchvatilo. Harman/Kardon jednoznacne vitezi a rad bych vyzkousel treba DynAudio v Passatu nebo nove Bang&Olufsen v A8.

Cena - pri pohledu na priplatkovou vybavu Audi se clovek musi smat. Platit extra za loketni operku nebo tempomat mi prijde jako vysmech. Platit v dnesni dobe rozmachu rozlicnych navigacnich zarizeni za babku 80 tisic za integrovanou DVD navigaci uz bych oznacil za troufalost. Obecne Audi v zakladni vybave nema temer nic, co by nasvedcovalo tomu, ze je to auto vyssi-stredni tridy, o luxusu uz vubec nemluve.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

S autorizovanymi servisy mam smisene zkusenosti. Neutralni pocity mam s Porsche Plzen, kde nejsou spatni ale ani nijak vyrazne nevynikaji a ceny tam jsou takove, jake jsou. Pomerne dobre pocity mam z CarPointu v Domazlicich, kde jsou velmi ochotni a cenove zhruba o tretinu levnejsi nez v Porsche. Za servisni prohlidku po 60 tisicich km jsem dal v CarPointu 13.000 Kc. Vymenen byl olej a vsechny filtry.

Auto zatim nemelo zadnou vaznejsi poruchu, takze po roce pouzivani a 30 tisicich kilometrech maximalni spokojenost.

Veskere vetsi opravy nebo ukony, ktere nevyzaduji razitko v servisni knizce nechavam delat u osvedceneho neautorizovaneho servisu. Kluci jsou sikovni a poradi si kde s cim.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jak uz jsem popsal vyse, maximalni spokojenost. Az dojezdim s timhle autem, urcite se obratim na puvodniho prodejce s poptavkou na nove auto.

A co dal?

Jsem takovy domaci automobilovy kutil, takze se asi brzy vrhnu do dalsich dobrodruzstvi a rozeberu co se da. Zatim mam v planu nasledujici upravy (bez jakehokoli urceni casu nebo poradi):

* adaptivni tempomat - asi nejtezsi retrofit, do ktereho se zatim pustim. Vyzaduje vymenu casti brzdoveho okruhu (pridani tlakovych senzoru) a cele jednotky ABS. Samotny radar je uz potom zalezitos pomerne jednoducha.

* samosklopna vnejsi zrcatka - kdyz parkuji, vzdycky sklapim i zrcatka. Nejen ze to vypada pekne, ale predchazi to i ruzne zdeformovanym a poskoznym zrcatkum v tesnych mistech, kde pubertalni magori radi jezdi 80km/h, coz je maximalni rychlost jejich vozu. Rad bych, aby se zrcatka sama sklapela pri vystupu z auta a opet sama odklapela pri sepnuti zapalovani. Vyzaduje to trosku letovani, par relatek a nejake draty, ale melo by to jit :-)

* integrace TV/DVD - az nekde narazim na TV modul na eBayi, tak se do toho mozna pustim.

 

Novinky v recenzi

6.6.2010 22:26

Hosana!!!

Tak se to povedlo. V patek jsem si vyrobil svazek dratu s potrebnymi konektory, nakodoval motor a ostatni jednotky a otestoval funkcnost systemu bez namontovani. Radar sice vyhazoval sporadicke chyby, ale to je asi normalni, kdyz sedel vedle me na sedacce.

V nedeli jsem sundal predni masku a po cca 7 hodinach prace jsem jel testovaci jizdu. Po lehkych peripetiich s rovnanim drzaku radaru vsechno funguje bez nejmensich problemu. Adaptivni tempomat tedy do A6 doinstalovat lze a neni to kdovijaky problem.

27.5.2010 23:03

ACC - tak snad konecne

Vypada to, ze asi nemam takovy koule jako nekteri lidi. Retrofit, ze ktereho jsem mel celou dobu takovy respekt, se zda byt az prilis jednoduchy. Mluvim o adaptivnim tempomatu. V servisni dokumentaci Audi se po nekonecnem hledani dovite, co vsechno je soucasti tohoto systemu a drtivou vetsinu zajemcu o domontovani to odradi hned. Ten zbytek zoufale shani levne dily z druhe ruky, kterych je na trhu jako safranu - ted mluvim prozmenu o specialni ABS jednotce, kterou ACC podle dokumentace vyzaduje. A jako kdyby toho nebylo malo, tak je treba jeste rozrezat brzdove potrubi a vclenit do nej senzory tlaku k prednim kolum. No a pak se najde dost prasteny clovek, ktery proste pripoji radar na dva dratky a otoci klickem. A ono to funguje!

Takze v nejblizsi dobe asi znovu sundam predni naraznik, natahnu par dratku a namontuju radar :-). Tak preci jen ta investice do specialniho instrument clusteru s LED diodami neprijde vnivec... :-)

25.5.2009 22:18

Retrofity

Tak jsem se konecne dokopal k tomu, abych sem pridal par veci. Trochu vic jsem se venoval retrofitum a podarilo se mi dodelat nasledujici veci do me A6:

* integrovany Apple iPhone s napojenim na stresni antenu, telefonni modul pres Bluetooth a Audi Music Interface pres kabel v jedne kolebce. Povazuji za nejlepsi moznou integraci iPhone do koncernoveho vozu. Na prani poskytnu kompletni informace.

* elektricky sloupek rizeni - bylo velmi tezke sehnat sloupek samotny ale vyroba kabelaze a nasledna montaz byla az velmi snadna.

* parkovaci kamera - k prednim a zadnim senzorum jsem nakonec pridal i parkovaci kameru. Ne ze by clovek neumel parkovat ale ta integrace vypada vazne moc hezky ;-)

25.3.2008 00:00

Tak jsme o Velikonocich absolvovali par testu quattro. Rodice bydli v severnich Cechach a o snih tam tehle vikend nebyla nouze. Vydal jsem se po lesni neprotazene ceste do vrchu po cca 15-20 cm parkrat projeteho snehu. Pokud se mi to podari, pripojim neumele video natocene pritelkou na mobil. Docela prca :-) Pro srovnani, byli jsme letos koledovat a abstinujici kamarad obstaraval dopravu svym Toyota Land Cruiserem. Trosku jina liga, pravda :-) Jizda "cestou necestou, polem nepolem, lesem nelesem" si vyzadala mensi obeti: namozene krcni svalstvo jednoho ze clenu vypravy, to kdyz sedic v kufru narazil hlavou na strop pri jednom zvlast strmem sjezdu a par sokovanych lyzaru pri zbesile jizde lyzarskou sjezdovkou. Pochopil jsem, ze nahon na 4 kola taky neni vsespasny. Kdyz uz i LandCruiser tvrdil, ze dal se nepojede, pomohl jen navijak s ocelovym lanem. S A6 vubec nebudu srovnavat. Na mista, ktera jsme projeli, by se Audi mohla divat akorat tak z vrtulniku. :-) Casem prida nejake foto.

20.3.2008 00:00

Pridano hodnoceni Audio do sekci Silne / Slabe stranky a pridana nova sekce A co dal?.


Přidat názorDiskuse: Audi A6 3.0 TDI quattro 165 kW

Další vozy Audi A6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Naprosta spokojenost, auto nikdy neselhalo.

praktičnost
9

Velice prakticky zamerene auto, trosku horsi pristup do zavazadloveho prostoru, ale je to halt sedan.

prostornost
10

Misto neni treba resit.

jízdní vlastnosti
8

Jezdi skvele, zvlast v zime na snehu :-). Jen to nestastne rizeni s posilovacem...

jízdní komfort
9

Vzduchove perovani z MB to neni, ale da se na to zvyknout :-)

provozní náklady
10

Servisni interval kazdych 30 tisic km? O tom se Mercedesu muze jen zdat.

náhradní díly
10

Dily stoji, co stoji, s tim se asi v teto tride pocita. Diky koncernu se da sehnat dost dilu neoriginalnich ale stejne kvalitnich. Opet, u Mercedesu tato moznost prakticky neni. Spousta dilu se da tez sehnat na internetovych aukci velmi levne.

výkon motoru
10

Mne to staci.

spotřeba
9

Prijatelna.

hlučnost motoru
10

Je to diesel, ale velmi dobre postaveny. Odhlucneni interieru je vyborne. A navic BOSE AudioPilot aktivne rusi hluky jizdy frekvencni modulaci audio signalu, co vic si prat :-)

kvalita sedadel
8

No, v Mercedesu byly lepsi.

brzdy
9

Nemel jsem prilezitost testovat naplno, ale zdaji se byt dobre. Brzdovy system Mercedesu mi prisel o neco efektivnejsi.

zavazadlový prostor
9

Je dostatecne velky, daji se sklopit zadni sedadla. Maly pristup je male minus, ale kombi jsem nechtel, tak mam co jsem chtel :-). Zatim neni nic, co bych v A6 neodvezl.






Blesk.cz

Je ještě krásnější! Dominika Gottová prošla v Blesku neskutečnou proměnou

Je ještě krásnější! Dominika Gottová prošla v Blesku…

Kdepak troska! Smrt tatínka, nevěra, dluhy a krach manželství. Jeden by se pod tíhou tolika problémů sesypal.…

Ostrava truchlí kvůli Oskarovi (†28): „Stačí vteřina a přijdeš o všechno,“ napsala jeho blízká

Ostrava truchlí kvůli Oskarovi (†28): „Stačí vteřina…

Ostrava a celá země se těžce vzpamatovává z šoku, který způsobila smrt sedmi nevinných lidí v tamní Fakultní…

 

iSport.cz

Trápení, pak velká stíhačka. Biatlonistky skončily ve štafetě šesté

Trápení, pak velká stíhačka. Biatlonistky skončily…

České biatlonistky skočily ve štafetě SP v Hochfilzenu šesté, přestože se střelecky trápily a Charvátová opět…

Pastrňák v ohrožení, kapitán Buffala táhne sérii: Je to NEJ hráč na světě!

Pastrňák v ohrožení, kapitán Buffala táhne sérii: Je…

Má úděl dvojky draftu. Občas je neprávem trochu přehlížený, přestože se řadí k absolutní extratřídě hokejového…

 

Reflex.cz

Indie přiostřuje v boji se sexuálním násilím: V části země bude možné usvědčené ze znásilnění rychle oběsit

Indie přiostřuje v boji se sexuálním násilím: V…

Indické trestní právo sice umožňuje ukládat za znásilnění tresty vězení a ve výjimečných případech i trest…

Mike Bloomberg: Stane se jeden z nejbohatších Američanů příštím prezidentem USA?

Mike Bloomberg: Stane se jeden z nejbohatších…

Donald Trump už nyní prohrál minimálně jednu bitvu volební sezóny, která vyvrcholí prezidentskými volbami v roce…