Recenze

8 Majitel

Audi A4 3.0 TDI Quattro man.

8.11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A4, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Audi A4 Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 176 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "TomášA4".

Auto jsem koupil jako ojeté od autorizovaného dealera Audi, bylo zařazeno v programu "Auto-plus", tj. šlo o ověřené ojeté auto. První majitel ho koupil v Německu a u dealera ho nechal na protiúčet při koupi nového vozu.
Jde o verzi s motorem 3.0 TDI s manuální převodovkou. Pokud jde o výbavu, tak - jak se vyjádřil jeden známý - jde o Audi "social edition". Rozuměj auto je v základní výbavě, jde o německou verzi Ambiente, oproti holému základu má tempomat, multifunkční volant, vyhřívání sedadel a parkovací senzory vzadu.

Mně to ale úplně stačí - mám v autě vše, co reálně potřebuji. Jediné, co mě trochu mrzí, je absence sportovních sedaček. Ty sériové nemají úplně ideální boční vedení.

Hlavním důvodem ke koupi byla cena. Chtěl jsem auto se silným motorem, manuální převodovkou a náhonem na všechna kola. A náhodou jsem natrefil na tohle Audi.

Díky absenci módních xenonů (sériové halogeny svítí úplně dostatečně) a díky manuální převodovce o auto nebyl moc zájem, takže cena byla zajímavá. Koupil jsem ho za podobnou cenu, jako před 8 lety Škodu Octavia 1.8 T - ta měla ve výbavě (za tučné příplatky) kromě kožených sedaček téměř vše, co se do škodovek v té době dávalo.

A teď to hlavní - zkušenosti s autem po cca. 3.000 najetých km.

Začnu těmi pozitivními.

Krátce řečeno: auto skvěle jezdí - prostě 176 kW výkonu, 500 Nm točivého momentu, quattro a manuální převodovka mi skvěle vyhovují.

Samozřejmostí je silný zátah motoru od 2.000 do 4.000 otáček, i ve 160 km-h auto na dálnici citelně zrychluje. Na dálnici využijete dlouhé převody - při 160 km-h motor točí na šestku jen kolem 2.500 otáček a v autě je minimální hluk. Předjíždění na okreskách je zábava. Tohle vše doprovází velmi rozumná spotřeba - předchozí majitel měl douhodobý průměr 8,5 l, já budu tak kolem 8 l.

Velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti. Nastavení podvozku je tak akorát - i když na české cesty by to sneslo možná o trochu měkčí (lze vyřešit pneu s větším profilem).

V testech nových Audi A4 se často objevují výtky k nedotáčivosti. Asi páni redaktoři nejeli v té mojí verzi. I když je předek samozřejmě těžší, zatáčky lze v pohodě projíždět pod plynem, auto jede jako po kolejích. Nějaký bývalý závodník by určitě mouchy našel, ale dovolím si tvrdit, že běžný řidič toho moc nepozná.

A teď pár nepříjemných překvapení.

To, co mi nejvíce vadí, je mírně vrzající palubní deska. Při přejezdu příčných nerovností se občas ozve značně "neprémiový" zvuk. Tohle moje stará Oktávka ani po 8 letech provozu nedělala. U Oktávky prostě nemělo co vrzat - palubní deska je více méně z jednohu kusu.
Když jsem přijel do servisu, tak mi řekli, že se to stává a že Audi vyrábí speciální tuk, kterým se některé díly palubní desky "podmažou".
Sice mě potěšilo, že v tom nejsem sám, ale auto s ceníkovou cenou 1,2 miliónu by tohle prostě dělat nemělo. Na druhou stranu vám Audi neslibuje náskok díky kvalitě zpracování, nýbrž "jen" náskok díky technice. A to platí.
Byl jsem se podívat v autosalonu i na nová auta a palubní desku měla stejně mizerně sesazenou. S ohledem na cenu, za kterou jsem auto koupil, jsem to ochoten tolerovat. Kdybych auto koupil za plnou cenu, tak bych si pořádně drbal hlavu...
Jenom by mě zajímalo, jaká auta dostávají k testům v různých redakcích. V každém testu opěvují bezchybné dílenské zpracování. Asi na těch autech před předáním k testování nejdříve maká četa mechaniků..

Další věci jsou spíše drobnosti - při řazení z jednotky na dvojku to vždy trochu cukne (ještě to nemám vychytané a převodovka to asi s těmi 500 Nm nemá lehké), sedadla s malým bočním vedením jsem už zmiňoval. Studený diesel na volnoběh trochu vibruje, vibrace se mírně přenášejí do sedačky. Prostě naprosto klidný běh benzínu to není...

Silné stránky

Výkonný motor s velmi rozumnou spotřebou (běžně 8 l)
Díky pohonu všech kol dobré jízdní vlastnosti
Malá hlučnost v interiéru

Slabé stránky

Slabší kvalita zpracování palubní desky
Sedadla s menším bočním vedením

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vrzající palubní deska částečně vyřešena "promazání" originálním (!) Audi tukem. Seřízení zámku kufru. Jinak nic.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Přístup velmi solidní, předváděcí jízda ani důkladná inspekce auta na dílně nebyl problém. Celkově bez problémů.

 


Další vozy Audi A4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Akorát ta palubní deska..

praktičnost
8

kufr dobře přístupný, kombi je skoro zbytečné.

prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
8

Na diesel velmi dobré.

kvalita sedadel
6
brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Své tři děti jsem něžně utopila, abych je ochránila před jejich otcem, říká matka

Své tři děti jsem něžně utopila, abych je ochránila…

Liliana Carillová (30) z Kalifornie utopila své tři malé děti Joannu (†3), Terryho (†2) a Sierru (†6 měs.).…

Trombózy jsou bublina, která vyšumí, tvrdí Smejkal. AstraZeneca měla smůlu v načasování

Trombózy jsou bublina, která vyšumí, tvrdí Smejkal.…

Průzkum Oxfordské univerzity budí dojem, že vakcíny Pfizer/Biontech a Moderna představují stejné riziko vzniku…

 

iSport.cz

Kladno - Jihlava 3:4 pp. Krvavý šrám pro Jágra. I pro Rytíře. Zvednou se?

Kladno - Jihlava 3:4 pp. Krvavý šrám pro Jágra. I…

Hokejoví Rytíři hlásí problémy. Poznali nepoznané… Doma v sezoně prohráli předtím pouze jednou, 16. září. Pak až…

Kometa hledá klíčového beka. Zábranský jde do Finska, Tybor padl

Kometa hledá klíčového beka. Zábranský jde do…

Jeden nosný obránce by byl, zkušený Marek Ďaloga (32) z Pardubic. Ale kdo k němu? Kometa shání po odchodu Filipa…

 

Reflex.cz

Rozhovor s René Levínským o uzavřeném školství a jedné špatné predikci

Rozhovor s René Levínským o uzavřeném školství a…

Návrat školáků do lavic se zatím týká jen těch nejmladších. Musejí se pravidelně nechat testovat, a navíc se se…

30 fotografií Alžběty II. a prince Philipa. Od první až po tu poslední

30 fotografií Alžběty II. a prince Philipa. Od první…

Celá Velká Británie si tento víkend připomíná manžela královny Alžběty II. prince Philipa, který skonal 9. dubna…