Recenze

WhiteS (muž 28 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Audi A4 B7

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A4, foto 1 Audi A4, foto 2 Audi A4, foto 3 Audi A4, foto 4 Audi A4, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Audinka Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:136000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Audi A4 Avant 2.0 TDI PD DPF (8v motor BPW)

Jedná se o Audi A4 Avant B7, r. v. 2007, motor 2.0 TDI (8-ventil, kód motoru BPW). Vůz mám zatím chvíli a týden co týden zde budu připisovat další a další postřehy a novinky, ve kterých mě auto překvapilo, či naopak zklamalo. Zatím shrnuji pouze pár základních informací a postřehů za ten měsíc, co vůz vlastním.


První servis - pro jistotu

Pro jistotu jsem na Audince nechal vyměnit rozvody, olejový, vzduchový i kabinový filtr, olej a nechal auto celkově zkontrolovat. Dle mého automechanika je nyní v nejlepším pořádku. Velice mě překvapila skutečnost, že po výměně oleje se vůz při nastartování jakoby tolik "netřepal" (typicky dieselově). Projev motoru se mi zdá kultivovanější, čistší, hladší. Zatím jsem spokojený.


Původ vozu a celkový stav

Vůz byl dovezen z Itálie po prvním majiteli a se stavem tachometru 136 000 km. Stav byl dle mých mechaniků více než dobrý, a tak jsme si s prodávajícím plácli. Vůz má servisní knihu a všechny ostatní doklady v nejlepším pořádku. Nicméně kilometry Vám v dnešní době asi nikdo nezaručí. Snad je u zbrusu nového vozu.


Fascinace ze strany Italů

Na vozech původem z Itálie mě však nikdy nepřestane fascinovat jedna věc. Je to takový zvláštní národ. Do auta si nechají dát kožené potahy, nejsilnější motor, vyhřívané sedáky, xenony atp., ale na zadních oknech jim nevadí manuální stahování skel! Tohle sice není můj případ, ale jen typická ukázka toho, jací Italové jsou. Má Audinka má zase jiný neduh. Vše je super, 6 airbagů, 4x elektrická okna, automatická klimatizace, kožený paket, světlý interiér, ale hle - chybí tempomat. Ne že by mi to nějak extra vadilo, ale u auta prémiové značky jeho absence prostě trošku zamrzí.


Proč A4 Avant?

Než jsem vůz koupil, váhal jsem mezi Audi A4 a VW Passatem. Ale co si budeme povídat, důvodů pro Audinku bylo hned několik. Za prvé prestiž značky, za druhé možnost koupě staré, dobré 1.9 TDI PD 85 kW, a za třetí - většina 2.0 TDI PD 103 kW v Audinkách byla k dostání v osmiventilových, čili spolehlivějších verzích, což nakonec více méně rozhodlo. Passat je sice auto krásné, ale v 1.9 TDI PD 77 kW prostě nejede a většina 2.0 TDI PD se do Passátků dostala ve variantě s nespolehlivou, tedy 16v hlavou.


Jak je to s motory - pro pořádek

Rád bych také udělal pořádek v motorech. Do Audi A4 se montovalo několik dieselů (benzin jsem při dnešních cenách paliv rovnou vyloučil). Ale zpět k problematice dieselu. První verzí je 1.9 TDI PD 85 kW. Je to motor ze staré školy s osmiventilovou hlavou válců a bez filtru pevných částic. Je však na hony vzdálený verzi 1.9 TDI 77 kW, kterou poráží daleko vyšším točivým momentem i výkonovou rezervu pro chip. Druhou verzí je 2.0 TDI PD 103 kW 16v (kódy motoru BRE, BLB, BLC) - tady je něco dost špatně, a to 16v hlava válců, která velice často praská a potenciálním majitelům zapřičiní nemalé peněžní výdaje. Absence problematického filtru pevných částic tuhle hrůzu nezachrání. Třetí verzí je motor se zdánlivě stejným označením, technicky se však jedná o motory odlišné. Řeč je o 2.0 TDI PD 103 kW 8v (kód motoru BPW). V podstatě se jedná o starou dobrou 1.9 TDI PD 96 kW převrtanou na vyšší objem + DPF, bez kterého by tento motor již bohužel neprošel stávajícími emisními normami. Nevýhodou tohoto motoru je právě onen filtr pevných částic, který se po najetí přibližně 200 000 km může ucpávat či jinak zlobit. V dnešní době ale není problém ho odstranit a mít tak spolehlivý a výkonný vůz. Největším kotlem v pekle však byl motor 2.0 TDI PPD 125 kW, kde bylo špatně snad úplně všechno. Problematické vstřikovače, filtr pevných částic, 16v hlava. Nemá cenu zde vypisovat kódová označení těchto motorů, protože se stačí řídit jednoduchým pravidlem. Co je PPD a 125 kW, je prostě špatně!


Jaký motor je tedy onen správný

Takže shrnuto a podtrženo, pakliže A4 v dieselu a nechcete již poměrně žíznivé 2.5 TDI, 2.7 TDI či 3.0 TDI, tak jasnou volbou jsou 1.9 TDI 85 kW, či 2.0 TDI 103 kW 8v (BPW) motor. Za každou cenu se ale vyhnout 16v motorům a všem verzím PPD se 125 kW.


Je to DIESEL - podle toho se k tomu musíš chovat

Obecně platí, že dieselové agregáty vyžadují šetrnější zacházení. Takže než se autu začnu trošku šlapat na krk, 15 - 20 km jedu zlehka, 1800 - 2600 otáček. Poté tomu trošku naložím. Doporučuji dávat ale velký pozor ještě na další věc. Jednou je zahřívání motoru v nižších otáčkách, druhá - a ta špatná - je podtáčení motoru. Při podtáčení značně trpí dvouhmotový setrvačník, což není zrovna laciná záležitost a věřím, že závady s ním spojené nebudu muset řešit. Po delší či rychlejší jízdě nechám v klidu na volnoběh přibližně minutku až dvě dochladit turbo. Někdo si teď možná klepe na čelo, ale turbo diesely prostě podobný přístup pro spolehlivý provoz vyžadují.

DPF

Kvůli neustále se zpřísňujícím emisím je tento komponent téměř neodmyslitelnou částí všech moderních dieselových agregátů. Ale jako všechno - i DPF má svá negativa. Mezi těmi hlavními zmiňme například jeho ucpávání, či zvýšení spotřeby paliva. A proč vůz s filtrem má vyšší spotřebu než vůz bez filtru? Je to jednoduché. Filtr potřebuje regeneraci, aby se neucpal a auto bylo pojízdné. Regenerace vyžaduje palivo - v našem případě naftu. Pakliže by filtr ve voze nebyl, nemusel by se ani regenerovat, čili spotřeba by klesla. U některých vozu dokonce až o litr, či litr a půl na 100 kilometrů. Časem uvidíme. Každopádně jakmile začne zlobit, půjde z vozu pryč.


Podvozek

Co se podvozku týče, nemám výhrady. Prozatím jezdím na 16" letních pneu. Je pravda, že by autu více slušely 17", ale zase by podvozek na českých kotárech více trpěl a jízda by nebyla tak komfortní.


Brzdy

Brzdy jsou poměrně jedovaté a samotný pedál je krásně citlivý.


Interiér

Interiér je skvěle odhlučněný. Pakliže to porovnám s Octávií 1.9 TDI 77 kW, tak v Audi o motoru prakticky nevíte.


Posilovač řízení

Jediná věc, která mě trošku zaskočila, je poměrně tuhý posilovač řízení. Zdá se mi, že u některých jiných aut jde volant zkrátka více zlehka. Ale na to se dá snadno zvyknout. Rozdíl totiž není zas tak markantní.

PS: Za množství a kvalitu fotek se prozatím upřímně omlouvám. Po zkouškovém období jich přidám více a v lepší kvalitě.


Silné stránky

- prestiž značky
- podvozek
- brzdy

Slabé stránky

- trošku tuhý posilovač řízení
- DPF (ale pořád lepší, než 16v hlava válců)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic. Pouze běžná údržba. Oleje, filtry, brzdové destičky. Veškeré investice budu samozřejmě dále zaznamenávat do servisní knížky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz jsem koupil od společnosti Davocar. Jednání nebylo špatné, nicméně se stalo pár věcí, které jsem prostě nečekal. Kupříkladu při placení vozu a podpisu smluv mi byl předložen list o tom, že auto vlastně není vůbec v dobrém stavu, a že autobazar doporučuje drtivou většinu součástek vyměnit. Chápu, že se prostě musí něčím krýt, ale tohle bylo moc.

 

Novinky v recenzi

21.5.2012 21:48

První servis


Další vozy Audi A4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
7
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
6
náhradní díly
6
výkon motoru
8
spotřeba
6
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Tragická nehoda u Kostelce nad Černými lesy: Dvě mrtvé ženy (†51 a †18) a dva zranění po smyku na kluzké vozovce!

Tragická nehoda u Kostelce nad Černými lesy: Dvě…

Tragicky skončil střet dvou aut u Kostelce nad Černými lesy. Dvě ženy (†51 a †18) na místě zahynuly, dva lidé…

Konečně! Otevírají se památky, výstavy i zoo! Tipy, kam můžete vyrazit

Konečně! Otevírají se památky, výstavy i zoo! Tipy,…

Po takřka dvou měsících se opět otevírají památky, galerie, muzea či zoologické zahrady. I přesto ale bude…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Maradona a Messi? Jednovaječná dvojčata, tvrdí Hřebík

Sport Magazín: Maradona a Messi? Jednovaječná…

Dělí je sedmadvacet let, ovšem kdyby na trávník vyběhli spolu, nikdo by je nerozeznal. „Diego Maradona a Lionel…

Dohra červené. Ardeleanu nemá koule, zaznělo z Dukly. Rozhodčí se diví

Dohra červené. Ardeleanu nemá koule, zaznělo z…

Středeční šlágr druhé ligy Dukla - Hradec Králové (1:1) má nečekanou dohru. Analytik domácího týmu Jurij…

 

Reflex.cz

Ministr, šedá eminence či šéf brněnských rudých. Koho komunisté popravili společně se Slánským?

Ministr, šedá eminence či šéf brněnských rudých.…

Hledání vnitřních nepřátel strany skončilo pro některé funkcionáře tragicky. Hlavní osobou celého procesu se…

Miloš Zeman chtěl po šéfovi BIS jména ruských agentů. Ten mu dal obálku s jeho jménem

Miloš Zeman chtěl po šéfovi BIS jména ruských…

Prezident Miloš Zeman, který se ve volném čase zabývá vzbuzením se ráno živý a neumřít minimálně do večeře,…