Recenze

9 Majitel

Audi A4

9.39 Uživatelé

Hodnoceno: 50× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A4, foto 1 Audi A4, foto 2 Audi A4, foto 3 Audi A4, foto 4 Audi A4, foto 5 Audi A4, foto 6 Audi A4, foto 7 Audi A4, foto 8
Audi A4, foto 9 Audi A4, foto 10 Audi A4, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Audi A4 Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:55000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Icer".

Moje předchozí auto byla Felicie, která mne odvezla kamkoliv a kdykoliv za levný peníz. Přišla však doba, kdy jsem si chtěl pořídit za ušetřené peníze něco nového a splnit si také svůj sen. Celkový výběr se zúžil na tři auta – BMW řady 3, Mazda 6 a Audi A4. Jelikož se cena u těchto značek zvláště u nového auta pohybovala přiliš vysoko, vybíral jsem převážně z rok starých či předváděcích vozů. Ke konci roku však přišla velmi výhodná nabídka, nerozmýšlel jsem se ani minutu a vítěz byl jasný. Zvítězila A4. Navíc byla mým největším favoritem a dlouhodobým snem. Auto jsem kupoval nové z výprodeje skladových vozů. To mělo za následek také zúžený výběr výbavy a motorizace. Původně jsem chtěl motor 1.8T benzin, ale bohužel byl někdo přede mnou rychlejší. Za stejnou cenu jsem si tedy vybral auto s motorem 2.0TDI. Auto má navíc extended paket: xenonová svěla, hliníková kola 17“, střední loketní opěrka, sportovní kožený volant, tempomat. Dále pak sklopné zadní opěradlo a paket leštěných prvků.
Auto bylo koupeno v listopadu 2006.
Jaké je to přesednout z Felicie? Po několika letech ve Felicii je to celkem nezvyk, ale příjemný. Ze začátku dodržujete větší odstup, jelikož nabourat tohle je něco jiného než Felicii. Sešlápnutí plynu Vás zatlačí do sedačky při jakémkoliv rychlostním stupni. Ze začátku máte pocit, že má auto síly až nadmíru. Postupem času teprve zjišťujete jeho meze. Projetí zatáčky Vám připadne jako by jste jeli vlakem po kolejích. Všichni cestující jsou najednou nasázení na sobě a auto se ani neozve. Na dálnici při 130 najednou můžete v klidu poslouchat radio, nemusíte se tolik soustředit na jízdu, jelikož auto drží stopu. Velkým pozitivem je nový horizont možností předjíždění. Ve Felicii jsem musel vyčkat na dálnici na vhodnou chvíli a předjíždět aby mne nestihnul někdo dojet nebo udržovat dostatečnou rychlost. V Audi šlápnete na plyn a tyto věci neřešíte. Parkování je také jiné, i když je auto větší parkuje se překvapivě lépe kvůli většímu rejdu volantu.
Pořád cítím stejné pocity při sednutí do auta jako poprvé.

Silné stránky

Auto mne překvapilo velice dobrou stabilitou v zatáčkách. Jak už tu psali i jiní, motor 2.0TDI je pro toto auto dostačující. Mne však trochu chybí aspekty pro sportovní jízdu. Výhodou je i 6 stupňová převodovka, zejména pak na dálnici. Auto se svým chováním velice dobře hodí pro dlouhé jízdy po dálnici. Cestování je velice pohodlné a není vyčerpávající.
Velice pozitivně hodnotím i zpracování interiéru, kde byl kladen důraz na kvalitu. Sportovní kožený volant pak ještě více zesiluje příjemný zážitek z jízdy.
Silnou stránkou je pro mne i vzhled auta.

Slabé stránky

Audi má svůj obchodní slogan „Náskok díky technice“. V několika maličkostech mi to přijde ale spíše jako ironie. Zvláště když prodávají auta ještě s kazetovým přehrávačem(viz. prodej). Základní výbava vozu je také velice chudá. U takovéto značky bych přece jen očekával drobnosti jako tempomat, palubní počítač v základní výbavě. Úzké horské hrbolaté cesty nejsou krevní skupinou tohoto auta - zejména 17“ kola nepřináší mnoho pohodlí při jízdě na horších cestách. Na těchto kolech mi přijde i dost silný hluk z venku.
Skoro jsem zapomněl na jeden neduh a to je zavírání kufru, u kterého si pokaždé zašpiním ruce, jelikož nejde pořádně zavřít pomocí vestavěného popruhu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

To je kapitola sama pro sebe. První projížďka autem byla samozřejmě skvělá, až na pár zjištění. Po příjezdu jsem zjistil, že při zapnutém denním svícení mi nesvítí obrysová světla. Při druhé jízdě jsem navíc cítil silné vibrace celého auto při rychlosti 110-120km/h. Vydal jsem se tedy hned do servisu. Tady mi řekli, že od výroby není denní svícení nastavené a oni to tedy provedou(cena kolem 300Kč). Auto si nechali na zjištění důvodu vibrací. Při opětovném příchodu jsem byl obeznámen s tím, že pneumatiky mají plošky a proto auto vibruje. Technici na mém autě najezdili 110km. Tak jsem jim řekl, ať mi je teda vymění - auto bylo úplně nové. Tomu se však bránili. Týden jsem pak telefonoval mezi prodejcem a servisem, než mi řekli že kola musí na reklamaci a náhradní nedostanu. Tak jsem si koupil zimní, sám vyměnil a dovezl jim kola na reklamaci. Po měsíci mi naštěstí poslali nové.
Druhý autorizovaný servis v Brně my zas měl pískovat VIN. Po hodině dohadování, že to chci vypískovat a ne vyleptat(měl jsem koupený set i s aplikaci u vybraného servisu) my to teda fušerácky udělali. Jejich argumenty byly, že na školení jim to nikdo neukazoval jak se to má dělat a i po ujištění výrobce toho setu, že to mají vypískovat, říkali že to nepůjde.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Obecně jsem se cítil v prodejnách luxusních značek jako bezdomovec v supermarketu. Obchodníci spíše čekají zákazníky, kterým padají peníze z kapes. Pokud se tam však dostane obyčejný člověk, tak se k němu chovají jako k obtížnému hmyzu. Dost mne to překvapilo, jelikož přístup například v prodejně Škoda byl naprosto jiný. Prodejce se mi ochotně věnoval, poradil s výběrem, probral všechna pro a proti. Naopak v jedné z prodejen Audi mne obchodník hned na začátku odbyl, že za požadovanou částku A4 neseženu ani jako předváděčku a ukončil hovor.
Při koupi však žádné problémy již nebyly. Obchodník byl vstřícný, i když nesplnil můj jediný požadavek a to výměnu kazetového rádia za rádio na CD. Vůz mi byl po zaplacení celé částky dovezen až před dům.
Před prodejem my však nebyla nabídnuta zkušební jízda prodávaným autem. Sám jsem ji nevyžadoval, jelikož jsem auto měl vyzkoušené již u jiných prodejců, což byla má chyba.

Spotřeba

Ze začátku se průměrná spotřeba pohybovala 6,5 - 7l/100km. Bylo to dáno tím, že jsem přecházel z benzínového motoru a zbytečně jezdil na vyšší rychlostní stupeň. Nyní se dostanu se spotřebou i k 6l kombinované spotřeby pokud jedu klidnou jízdu. Průměr mám však cca 6,4l/100km.
Pokud se snažíte, tak i ve městě se dá dosáhnout dost nízké spotřeby (pod 7l). Na dálnici je však spotřeba dána především rychlostí. Při 120-130km/h je spotřeba asi 6,5l, při 140 už to jde přes 7l.
Snažím se jezdit ekonomicky, ale když potřebuji, tak velice rád využiji celý potenciál motoru.
Po 3letech se pohybuji se spotřebou kolem 5.8 - 6.0 / 100km.
Olej měním na doporučení po 15.000km a dávám pořád longlife.

 

Novinky v recenzi

29.9.2010 21:50

Další závada

Dva měsíce po skončení záruční doby jsem zjistil, že klimatizace topí o 6-8 stupňů více než je nastaveno na display. Takže když jedu více oblečen, musím mít nastavenou teplotu na 16 stupňů, abych měl v autě 22-24. Diagnostika nic neukázala, chystám se do nějakého servisu, ale ještě nevím kam. V létě to reguluje teplotu dobře, jen v zimě, když to topí, tak to blbne.

6.11.2008 00:00

Závada na světle a otvírání kufru konečně vyřešena. Stálo mne to 4x návštěvu autorizovaného servisu a dohromady 1 měsíc bez auta !!! Dokonce byli u mne 2x doma, aby závadu viděli na vlastní oči, protože se u nich neprojevila.
Nakonec vyměnili jednotku komfort, která ovládá mimo jiné zamykání auta. Přitom je tento typ závady uveden v databázi běžných závad.

6.11.2008 00:00

Vzhledem k zachování záruky jsem absolvoval servisní prohlídku v autorizovaném servise. Cena 9.600,-
1l LongLife oleje 830,- ja kupuji za 380,-
Účtovali si 5l oleje, ale dle manuálu je v motoru 3,8l.
Takže jen olej mne stál 4150Kč místo 1520Kč. Zbytek je brzdová kapalina, kapalina do ostřikovačů, hydraulický olej, olejový a interiérový filtr.

9.4.2008 00:00

Přidám další příhodičku s mým autem. Skoro rok mě trápí světlo v kufru, někdy svítí někdy nesvítí. Tak jsem s tím zajel do servisu, světlo tam svítilo, ale pro jistotu vyměnili spínač. Po příjezdu domů světlo samozřejmě nesvítí. Tak jsem se po 3 měsících rozhodl tam zajet znova. Udělali diagnostiku, žádná závada a světlo svítilo. Objednali mne na další týden, že se na to podívají. Při další navštěvě jsem jim detailně popsal závadu, dokonce se už projevila i u nich. Vyměnili opět spínač, přijedu domů a co si myslíte, samozřejmě nesvítí. Takže mě čeká třetí reklamace té stejné závady. K tomu se před půl rokem přidala kontrolka hladiny oleje, která svítí i když je tam oleje dost. Vyměnili čidlo na kapotě a žeprý to bude ok. Tak uvidíme, kontrolka zatím nesvítí.

4.2.2008 00:00

Hlásím další závady: Neparvidelně nesvítí světlo v kufru. Při návštěvě servisu samozřejmě svítí-závada nenalezena. Doma opět nesvítí :(
Při 20.000 km mám zatím spotřebu oleje 1,3l.


Další vozy Audi A4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

S autem jsem neměl zatím žádné technické problémy.

praktičnost
9

Pro mé potřeby je auto dostačující. Pohodlné na dálnici a dlouhé cesty.

prostornost
8

Omezujícím může být menší otvor do zavazadlového prostoru či méně místa na zadních sedadlech.

jízdní vlastnosti
9

Výborné. Ale fajnšmekři by určitě ocenili quattro.

jízdní komfort
9

Menší komfort pro cestující vzhledem k pouziti 17" kol. Také je celkem dost silný vnější hluk od pneumatik. Auto má o něco tvrdší podvozek než VW Passat či BMW 320.

provozní náklady
9

Vysoká pojistka. Náklady na provoz(nafta) jsou však velmi nízké.

náhradní díly
7

Nemám zkušenosti, pravděpodobně dost drahé.

výkon motoru
9

Pro daný vůz dostačující, překvapivě zrychluje za všech podmínek. Sportovní jezdci však určitě zvolí jinou variantu.

spotřeba
10

Výborná. Dlouhodobě se pohybuje kolem 6.4l/100km. Kombinace 30% město, 50% dálnice, 20% mimo město.

hlučnost motoru
9

Je vyšší než u benzínových motorů, nijak však nesnižuje komfot jízdy.

kvalita sedadel
6

Sedadla ve standardní výbavě mi přijdou průměrná.

brzdy
9

Na vůz v této kategorii mi přijdou odpovídající. Citlivost mně subjetivně přijde spíše nižší.

zavazadlový prostor
8

Otvor je příliš úzký. Po sklopení sedadel jsem však zatím odvezl vše co jsem potřeboval.






Blesk.cz

Průzkum ukázal: Jak jsou na tom Češi se snídaní? A tipy na nejlepší ranní jídla!

Průzkum ukázal: Jak jsou na tom Češi se snídaní? A…

Snídaně je základ, tedy grunt, říkávaly už naše babičky. Je startem do nového dne a podle toho, jak posnídáme,…

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

 

iSport.cz

KDO JE NA OBRÁZKU: Poznejte olympijské vítězky a vyhrajte předplatné

KDO JE NA OBRÁZKU: Poznejte olympijské vítězky a…

Nový sportovní kvíz pro všechny čtenáře iSport.cz pokračuje! Postupně vám odkrýváme další fotografii, na které…

Penaltu i červenou jsem musel, říká sudí po Spartě. Měl zasáhnout VAR?

Penaltu i červenou jsem musel, říká sudí po Spartě.…

Takže zářez, nebo ne? Zlín o tom po vyhrocené koncovce na Spartě pochopitelně nepochybuje. Pojďme si klíčové…

 

Reflex.cz

Schmarc: Nic nebude jako dřív, kinům hrozí zánik, filmový průmysl se změní. Oscaři nechtějí být jen pro bílé muže

Schmarc: Nic nebude jako dřív, kinům hrozí zánik,…

Musíme se naučit fungovat v nové realitě, říká filmový distributor a publicista Vít Schmarc. Epidemie koronaviru…

Andrej Babiš se odhaluje. Jak by vypadal jeho skutečně upřímný projev

Andrej Babiš se odhaluje. Jak by vypadal jeho…

Dnešní Události Luďka Staňka se musí věnovat zásadní události dnešního dne. A myslíme jen tu první, která se…