Recenze

9 Majitel

Alfa Romeo 156 2.0 T.S.

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 156, foto 1 Alfa Romeo 156, foto 2 Alfa Romeo 156, foto 3 Alfa Romeo 156, foto 4 Alfa Romeo 156, foto 5 Alfa Romeo 156, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Alfina Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:64000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1970 výkon [kW]: 114 kroutící moment [Nm]: 186 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 378 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Autoemocion".

Koupeno od 1. majitele v r. 2001, po ukončení leasigu. O auto se výborně staral. Např. jeho děti v něm nesměly ani jíst - to byl můj člověk! Jenom na něj dal strašný zadní spoiler, který jsem pak musel složitě odstraňovat (na 156 nepatří - jenom ji kazí dokonalou figuru).

Silné stránky

Design originální předfaceliftované verze (karoserie i interiéru), radost z jízdy - obojí skvělé. Mimořádná stabilita, agilita a mrštnost. Velmi točivý motor s nádhernou gradací výkonu a okouzlujícím zvukem, perfektní řízení, velmi dobré řazení i brzdy.

Slabé stránky

Podle dnešních měřítek slabší pasivní bezpečnost, horší komfort odpružení.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti s autorizovanými servisy mám většinou velmi špatné. Je třeba je stále hlídat a být ve střehu... Alfa 156 ale potřebuje servis odborný a včas. Olej je třeba dávat výhradně Selenia Racing. NIKDY nevytáčet studený motor. Včas dělat rozvody. Na českých mizerných silnicích se vyhýbat dírám. Při dodržení těchto zásad je vše O.K. Kdo na to kašle, bude mít problémy a bude Alfu pomlouvat jako nespolehlivou a poruchovou.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u autorizovaného prodejce jako ojeté. Bez problémů.

Speciální úpravy

Nastavitelné tlumiče Koni, kola 16 palců, kit přímého sání KN, koncový upravený díl výfuku z AR 75 (kvůli správnému zvuku).

 


Další vozy Alfa Romeo 156



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Potřebuje odborný a pravidelný servis a citlivé zacházení.

praktičnost
8

U skutečně sportovního sedanu druhořadé hledisko. Nižší karoserie trochu komplikuje nastupování a vystupování. Jinak viz zavazadlový prostor.

prostornost
8

Vpředu naprosto vyhovující. Vzadu pro běžné postavy také, a to i když sedí za mnou (výška 188 cm). Mezera pro nohy se na první pohled může zdát užší, ale zadní sedák je naprůměrně dlouhý.

jízdní vlastnosti
10

Jako každá správná alfa miluje ostrou jízdu po kvalitních silnicích. Skvělá stabilita a agilita, naprostá necitlivost na boční vítr. Velmi přímé a přesné řízení, dobré řazení i brzdy.

jízdní komfort
8

U sportovního sedanu druhořadé hledisko. Standardní podvozek je ale příliš měký, naopak originální sportovní zase moc tvrdý. Řešení - na standardní namontovat trochu tužší tlumiče.

provozní náklady
8

Povinné ručení za dvoulitr není zrovna nízké, ale stojí to za to. K vzteku je každých 80 000 km nebo 5 let dělat rozvody. Vzhledem ke složitosti motoru to není zrovan levné...

náhradní díly
8

Je jich dostatek a za relativně slušné ceny. Ale moc jsem toho nepotřeboval (kromě těch rozvodů a několika dalších drobností).

výkon motoru
10

Nádhera. Je ovšem třeba zvolit ještě původní verzi Euro 2. Novější Euro 3 se 2 katalyzátory jde hůře za plynem, má nižší výkon i krouťák a má zhruba o 1l/100 km větší spotřebu.

spotřeba
8

U verze EU 2 Velmi slušná. Při svižné, ale klidné jízdě lze jezdit za 8,5 l/100 km, když pospíchám, tak za 10 l/100 km. Dlouhodobý průměr mám okolo 9 l.

hlučnost motoru
10

Jak se to vezme. V originálu pro fandu AR zoufale tichý. Musel jsem se proto hodně snažit, abych dosáhl klasického zvuku starších Alf, včetně částečné odstranění zvukové izolace motorového prostoru. Teď je to ale skutečně paráda!

kvalita sedadel
9

Dobře drží v zatáčkách a přitom jsou pohodlná. Škoda jen, že bederní opěrku nemá i sedačka spolujezdce. Také vzadu se sedí dobře.

brzdy
9

Hodně silný nástup, ale přesto výborně dávkovatelný účinek. Výdrž při extrémním namáhání jsem nezkoušel (mám zánovní přední kotouče a nové destičky)

zavazadlový prostor
8

Mezi sedany střední třídy patří mezi nejmenší, nám ale stačí. Dokonce se do něj vešel i složený hluboký kočárek! Nelze sklápět zadní opěradla, k dispozici je ale otvor na převoz dlouhých štíhlých předmětů.






Blesk.cz

Nejen pero za sto tisíc: Strážníci z Vltavy lovili i dětské kolo či klíče od auta. Zbytečně drahé zákroky?

Nejen pero za sto tisíc: Strážníci z Vltavy lovili i…

Velký rozruch vzbudilo v nedávné době jedno ztracené psací pero. Jeho majiteli totiž nedopatřením spadlo do…

Trápení Adély Gondíkové: Dceři museli operovat srdce!

Trápení Adély Gondíkové: Dceři museli operovat srdce!

Noční můra každé mámy se Adéle Gondíkové (47) zhmotnila. U její jediné dcery Nely (17) se objevily vážné…

 

iSport.cz

Trailer filmu Zátopek: Víc než fyzická proměna, herec hledal Emila v sobě

Trailer filmu Zátopek: Víc než fyzická proměna,…

Půjde o jeden z nejočekávanějších filmů roku. Zátopek vběhne do kin 26. srpna. Film Davida Ondříčka ukazuje…

Bláznivý rozhovor šťastné mámy Mäki: Hanbatý vzkaz na zádech!

Bláznivý rozhovor šťastné mámy Mäki: Hanbatý vzkaz…

Pětatřicet let Česko čekalo na vylepšení republikového rekordu v běhu na 1500 metrů. V Tokiu výkon Ivany…

 

Reflex.cz

Proč za lidská práva bojují sportovci jen tam, kde už je „vyhráno“?

Proč za lidská práva bojují sportovci jen tam, kde…

O víkendu se jel závod Formule 1 na maďarském Hungaroringu. Hvězdy formule Lewis Hamilton a Sebastian Vettel se…

Takto se žije v japonských minibytech: Podívejte se, jaké vychytávky musí mít bydlení v Tokiu

Takto se žije v japonských minibytech: Podívejte se,…

Metropole východní Asie se už dlouho potýkají s nedostatkem prostoru. V centrech do nebes ční věžáky, ty ale…