Diskuse

Praga V3S (1977)

17.7.2012

Recenze se týká auta, se kterým jsem strávil tři čtvrtě roku života a najel s ním asi pět tisíc kilometrů. Vozidlo bylo čistě užitkové, postavené pro…

 

Praga V3S (Stejsn)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 20.07.12  08:19

    « Re: Re: Re: V3S

    Včera PADka dopravního podniku, dneska jeřáb AD-080. Kdyby se někdo chtěl pokochat, velkou sbírku fotek vejtřasek mám na webu: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 19.07.12  09:51

    « Re: Re: Re: V3S je legenda

    Taky sem pro, klidně víc postřehů. čte se to pěkně. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 18.07.12  21:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: V3S

    810 je dobrá.
    Je to sice skládačka, ale povedlo se to!
    Dobrý motor, oládání jako u osobáku, na silnici jezdí úplně krásně a v terénu je překvapivě agilní - opravdu povedené auto :yes: !

    Až se vychytají drobné dětské nemoci, bude téměř dokonalá... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Hejvl11

    Hejvl11 18.07.12  16:50

    « Re: Re: V3S je legenda

    Klidně ještě nějaký postřehy napiš, všichni by to tu ocenili. To startování v zimě by mě určitě zajímalo, ale i cokoliv jinýho. Určitě ještě něco připiš, všichni se na to těší.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 18.07.12  10:50

    « Re: V3S je legenda

    Pravda, stěrače jsem zapoměl v recenzi zmínit. Původní vejda, co jsme se jí zbavili, měla ještě vzduchové - přívod trubičkou do dvoučinného pístu přímo od vzduchového systému auta. Čili dokud vejtřaska nenafoukala brzdy, nemohla ani stírat. Zapínalo se to takovým kohoutkem, kterým se do toho pustil vzduch a pak to syčelo jak parní lokotka. Když se to podělalo, tak se s tím ještě dalo hýbat klikou, ale ony ty stěrače stejně nedoléhaly na sklo. Syčák už měl stěrače elektrické z modernizace M1 a každý měl svůj motorek, zapínaly se nezávisle. O V3S kolují legendy, samostatná kapitola je startování v zimě, mohl bych psát dál a dál...
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 18.07.12  10:44

    « Re: Re: Re: V3S

    Máš pravdu, zapomněl jsem na Tatru 810, že se dělá i v civilní verzi. [odkaz]
    Bude to tím, že jsem civilní verzi 810 s hydraulickou rukou pro stavebnictví ještě v běžném provozu neviděl. Zná někdo její cenu?
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 18.07.12  10:33

    « V3S je legenda

    osobně se v ní jel jen jednou, civilní verze 3stranný sklápeč, ale znam hodně o vyprávění otce, ten toho s ní najezil dost, jako řidič i jako velitel kolony později na cvičeních.

    Vejtřaska projela všude, kde tatra skončila, tam vejtřaska jela dál.

    Problém byl akorát v absenci posilovače, mizerném topení a stěračích, což bylo vyřešeno v civilní verzí při modernizaci. Určitou slabinou byl i málo výkonný motor.

    Ale spolu s Tatrou 805 je to česká legenda.

    Zajímavé samozřejmě byly i sovětské Zily, Uraly a Krazy, ale ty zas byly moc těžké a v terénu měly trochu jinou spotřebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 18.07.12  10:27

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: V3S

    Praga už nic nevyrábí, výroba v čáslavi bylo ukončena a to už někdy před 4-5 roky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 18.07.12  10:26

    « Re: Re: V3S

    Jsou k vidění i civilní a dokonce i po Praze. ndávno viděn autojeřáb, pojízdná dílna a hovnocuc.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 18.07.12  08:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: V3S

    Věřím, docela bych se s 810kou chtěl někdy svézt, bohužel je to utopie. Voják nejsem a jako civilistovi mi jí nikdo nepůjčí. Jen mě mrzí, že je to taková skládačka z několika aut.
  • « 00 Reagovat !

    foto Hejvl11

    Hejvl11 17.07.12  23:52

    « Re: Re: Re: Re: V3S

    Tak to se mýlíš. T 810 má menší spotřebu než VSka. Na silnice 22-25l, v terenu cca 27-30 l. A co se týče toho paliva,tak T 810 může jezdit až na 11 druhů paliv. Nevím jestli i na samotný benzin, ale určitě může jezdit na kerosin, bionaftu a další podobný věci, ale samozřejmě s větší spotřebou. Prý na kerosin i s dvojnásobnouspotřebou. Jen je škoda, že krom AČR si T810 nikdo nekoupil, ani v civilní verzi. Je to opravdu dobré auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 17.07.12  23:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: V3S

    No jenže chca nechca - V3S byla vyvinutá pro armádu, civilní verze byla dvounápravová S5T. Takže o vojně se bavit musíme. Praga taky vyvinula něco jako svojeho Unimoga - auta řady UV (Univerzální Vozidlo) 80 a Alfa UN (Univerzální Nosič). Nevím jestli je pořád ještě vyrábí, ale moc jich není. Samozřejmě že na silnici vejdu nahradí kdeco, ale v terénu máloco.
  • « 00 Reagovat !

    foto r2d2

    r2d2 17.07.12  22:49

    « Re: Re: Re: Re: V3S

    nikdo se tu nebavil o vhodnosti V3sky potažmo 810 na vojně, spíš v normálním civilní verzi. Další podobné auto je třeba Unimog až na to že je o dost lepší a universálnější co si budem nalhávat.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 17.07.12  22:03

    « Re: Re: Re: V3S

    Taktické vlastnosti v boji - choulostivý vodní motor, velké panoramatické sklo, vyšší hnotnost v terénu a tak - myslím že to všecko je proti V3S nevýhoda. Navíc vejda se spokojí s mizerným palivem a dokonce může krom nafty po jednoduché úpravě jezdit i na benzín. Taky jde v případě potřeby nastartovat klikou. A tak dál. Myslím že T-810 ma spoustu skvělých vlastností pro řidiče, ale popravdě nevím jestli i bojových.
  • « 00 Reagovat !

    foto Hejvl11

    Hejvl11 17.07.12  21:13

    « Re: Re: V3S

    Myslíš, že ji nic nenahradí? Co třeba její nástupce Tatra 810. Průchodnost by měla mít stejnou, ale spotřebu, komfort, ložný prostor a hydraulickou ruku daleko lepší. Jen za cenu jedný T810 by sis koupi desítky V3Sek
  • 00 Reagovat !

    foto Aspire

    Aspire 17.07.12  21:08

    « Recenze

    Je naprosto parádní :yes: hltal jsem slovo po slovu naprosto paráda, díky za tuhle recenzi tady :-) :yes: :yes: :yes: pekelný stroj :-!
  • 00 Reagovat !

    foto kekso

    kekso 17.07.12  19:06

    « Slúžila vlasti...

    Tak toto už áno, opäť ožili spomienky na vojenské časy... :yes: :yes: :yes: ;-) Nakoľko som bol medzi iným aj dozorný autoparku (na ZVS) tak ti poviem tam sme ich mali presne 14 a tie mali najezdené od 240 do 450 km, krásne postavené na špalíkoch tak na to sa skutočne nezabúda ako voňali jednoducho boli ako nové... :-) Škoda že boh vie kde skončili ale za mňa máš 100 bodov za recenziu :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 17.07.12  18:57

    « Re: Vejtra

    Spíš s původním vojenským HUMVEE než s civilizovaným Hummerem. Ale asi by to nebylo fér, to spíš s nějakým tím M35.
  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 17.07.12  18:48

    « Re: V3S

    Moc už jich k vidění není, naposled jsem jednu viděl na letišti v HK minulý rok, od té doby žádnou [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 17.07.12  18:35

    « Re: V3S

    Je to pravda, díky své unikátní průchodnosti rozbitým terénem a schopností dostat se na nepřístupná místa se stálě hojně používá s různými speciálními nástavbami - fekální, vrtače studní, jeřáby pro svažitý terén. Nástupce skutečně nemá, ani žádnou alternativu. Když má někdo chatu v kopci a má u ní septik, v podstatě neexistuje jiný způsob jak ho vyprázdnit. Na silnice existuje spousta alternativ a V3S je na silniční provoz dneska beznadějně zastaralá, ale v terénu je pořád bez konkurence.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…