Praga V3S (1977)
17.7.2012Recenze se týká auta, se kterým jsem strávil tři čtvrtě roku života a najel s ním asi pět tisíc kilometrů. Vozidlo bylo čistě užitkové, postavené pro…
Praga V3S (Stejsn)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Stejsn 28.07.12 22:12
« Re: M2
Vzduchové ventily? Vzadu byl brzdič přívěsu, který když se urazil, tak utekl vzduch a přestalo to brzdit, ale normálně by to podle mě mělo jet. U Tatry je to opačně, tam když se vypustí vzduch, tak je zabržděná, protože má pružinovky. Vejtřasce když uteče vzduch, tak se odbrzdí. -
Dave-lamino 27.07.12 15:31
« M2
Krásně popsané co jsem zažil na vlastní kůži to doslova kolem roku 1990 kdy jsem měl to ,,štěstí a dělal jsem předvojenský kurz "
Praxe proběhla doslova na veteránu, kde při troše štěstí nebyl problém místo dvojky zařadit zpátečku :-) .Což proběhlo při závěrečných zkouškách kdy to jeden z účastníků praktické jízdy ,,trefil " a všichni co byly v zadní části kde jsme byly se komplet vyválely na podlaze .
Na vojně jsme pokračovaly na stejných veteránech až na útvaru kam jsme dorazily po KŘK kde světe div se čekaly krásné M2 .Což bylo jak když slezeme ze stromu po tom všem co jsme znaly do té doby .Souhlasím ,že je to fakt škoda když se tyto unikáty likvidují .Byly to nezmaři a opravdu bylo potřeba hodně talentu takové auto utopit na Doupově .Ještě dneska žasnu co všechno to dokázalo .Jediné co bylo špatně tak ty nešťastné vzduchové ventily na zadní části kdy byly první na ,,ráně " a v případě nárazu ze zadu bylo po akci .S autem se nehlo po vlastní ose ani o metr .
Samozřejmě dávám za 10 bodů -
saab9000 26.07.12 14:04
« v3s
jako zakladak jsem si s vejdou taky uzil spoustu humoru vcetne cesty z hk do vyskova a zpet(pochopil jsem vyznam vyklepanej jak startka)
ale mel jsem OBROVSKE stesti ze jsem ridil vejdu ktera mela na korbe motor z Migu 15 na odfukovani snehu z PVD no na plnou pripust to dokazalo dotlacit vejdu do absurdni rychlosti jen nevim kolik protoze se rychlomer protocil k nule a tam prasknul nahon >:D mit tak tenkrat navigaci a mobil s fotakem -
Stejsn 23.07.12 23:57
« Re: Re: Re: Staré časy vojenské :-)
To je pravda. V3S taky šla vzít smykem "přes ručku", ale pravda, jen na ledu. Pro ostatní: ruční brzda u vejdy nepůsobí na kola, ale je pásová a působí na převodovku. Princip je takový, že za převodovkou je takový brzdový buben a když se zatáhne za ruční brzdu, utáhne se kolem toho bubnu třecí pás a tím se zabrzdí kardanka, co jde na kola 2. nápravy. Účinnost není moc velká, ale stojící vozidlo se tím dá v kopci udržet. Když jsme byli ve výcviku, tak jsme si jednou v zimě polili buzerplac vodou a trénovali jsme s vejtřaskou hodiny, na ledu šla skutečně prostřední náprava dostat do smyku. A už jsme tam kouzlili krásné piruetky :-) -
Athlas 23.07.12 20:36
« Re: Re: Staré časy vojenské :-)
To nám zase v Autoškole hovoril učiteľ, že pri skúške s policajtom sa ho ten opýtal zo žartu, že kde to má karburátor a ten "žiak" bez zaváhania pozrel pod kapotu a s absolútnou istotou ukázal prstom a povedal "TU". Tak ich zaskočil svojou istotou, že ho nechali prejsť >:D >:D
Druhý príbeh bol zase už na vojne, lebo niekedy zvykli pískať brzdy pri brzdení, tak sme jednému poradili, že to je treba natrieť vazelínou... logiku to predsa má... následne pri cúvaní rozbil zadné čelo na V3Ske. Ale zážitok som mal aj pri trénovaní výstupu na vagón... Tieto zážitky mi už nik nevezme a dnes to ani mladší nezažijú :-) -
Stejsn 23.07.12 11:25
« Re: Staré časy vojenské :-)
No ano, je to tak. Také nás takhle rozřazovali a my pak byli zklamaní, že na nás zbyla "jenom" vejtřaska. Ale nakonec jsem byl rád, to auto bylo hrozně vděčné a roztomilé, Tatra byla obluda. I když jsem si s ní zajezdil taky. S tím se pojí ještě jedna přihoda - v kurzu řidičů nás tam bylo asi sto, půlka nás šla na V3S, půlka na Tatry a pak tam byl jeden pablb, jakýsi vojín Rešl, který neprošel LQ testy, do dotazníku "kolik toho vypijete za měsíc?" napsal (asi popravdě) "100 piv a 5 litrů tvrdého" a toho přeřadili na specializaci křovinořez / motorová pila >:D -
Athlas 22.07.12 18:11
« Staré časy vojenské :-)
Ďakujem za túto recenziu a pripomenutie starých časov. Sám som prežil s P V3S rok života ako vodič- strojník elektrocetrály na skriňovej Poľnej pojazdnej delostreleckej dielni. Je to ten najlepší stroj. Keď sme prešli v druhý mesiac na vojne KVK rozdeľovali nás na vodičov Tatry a V3S. Samozrejme, každý chcel byť vodičom TATRY 815. Žiaľ nepodarilo sa a sklamaní sme sedeli v učebni. Potom prišiel náš nový veliteľ a povedal vetu, na ktorú nikdy nezabudnem! Nebudte sklamaní, V3S je najlepšie auto a zapamätajte si: Kade prejde tank, tade prejde vetrieska. Následne to dokázal cvičením na tankodróme, kde to bol fakt extrém... Tatry zapadali jedna za druhou, V3Sky to zvládali s ľahkosťou im vlastnou. Aj autoškolu som robil na V3S v roku 1997. Proste je to super stroj a zaslúži si uznanie. U mňa teda všetko za 10 :-) -
Stejsn 20.07.12 10:02
« Re: Starty v zimě
Ono to tou klikou nejde přeprat, fakt jsme se ve třech snažili, přes kompresi jsme to převalili na jeden cyklus a nechytlo to. Možná naštěstí, věřím že ta klika by nám mohla pěkně naflákat hubu. Jednou jsem takhle dostal ránu když jsem klikou startoval stejšna a měl jsem ruku naraženou pěknou dobu, byl jsem rád že mi jí to nezlomilo. Měl jsem prostě kliku :-)
Podobná recenze tu chyběla a mě se líbí. Dokonce moc!
Vejtřaska - alias "český Hummer" >:-[] patří právem do zlatého fondu čs. automobilové historie a jsem rád, že si zde mohu o ní - poněkud nostalgicky - přečíst.
Srovnání s Hummerem - co se terénních schopností týče - je zcela na místě a pokud by se auto v průběhu výroby postupně modernizovalo, mohlo sloužit dodnes.
A nejen v naší zemi...