Recenze

10 Majitel

Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi Dynamique

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 24 Renault Mégane, foto 25 Renault Mégane, foto 26 Renault Mégane, foto 27 Renault Mégane, foto 28 Renault Mégane, foto 29 Renault Mégane, foto 30 Renault Mégane, foto 31 Renault Mégane, foto 32 Renault Mégane, foto 33 Renault Mégane, foto 34 Renault Mégane, foto 35 Renault Mégane, foto 36 Renault Mégane, foto 37 Renault Mégane, foto 38 Renault Mégane, foto 39 Renault Mégane, foto 40 Renault Mégane, foto 41 Renault Mégane, foto 42 Renault Mégane, foto 43 Renault Mégane, foto 44 Renault Mégane, foto 45 Renault Mégane, foto 46 Renault Mégane, foto 47 Renault Mégane, foto 48 Renault Mégane, foto 49 Renault Mégane, foto 50 Renault Mégane, foto 51 Renault Mégane, foto 52 Renault Mégane, foto 53 Renault Mégane, foto 54 Renault Mégane, foto 55 Renault Mégane, foto 56 Renault Mégane, foto 57 Renault Mégane, foto 58 Renault Mégane, foto 59 Renault Mégane, foto 60 Renault Mégane, foto 61 Renault Mégane, foto 62 Renault Mégane, foto 63 Renault Mégane, foto 64 Renault Mégane, foto 65 Renault Mégane, foto 66 Renault Mégane, foto 67 Renault Mégane, foto 68 Renault Mégane, foto 69 Renault Mégane, foto 70 Renault Mégane, foto 71 Renault Mégane, foto 72 Renault Mégane, foto 73 Renault Mégane, foto 74 Renault Mégane, foto 75 Renault Mégane, foto 76 Renault Mégane, foto 77 Renault Mégane, foto 78 Renault Mégane, foto 79 Renault Mégane, foto 80 Renault Mégane, foto 81 Renault Mégane, foto 82 Renault Mégane, foto 83
 

Technické info

Přezdívka auta Mégán Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:116000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 209 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 486 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

ÚVOD

Za chvíli to už bude rok, co je Megane pryč a už je opravdu na čase sepsat recenzi na mé první nové auto, třetí v pořadí a nemůžu se zbavit pocitu, že nejlepší.

Pokud nechcete číst napínavý a strhující příběh o tom, kterak Ronault k Meganu přišel, přeskočte ke kapitole design.

V létě 2013 se v mém životě změnilo až přespříliš věcí najednou. K té vší emocionální, časové a pracovní vyčerpanosti se rozhodla mě trápit i Laguna. Poté, co se odporoučelo ložisko, se přidal ještě alternátor, který nás při návratu z Jeseníků nechal na půli cesty.
A tehdy jsem si řekl: „Dost, je třeba si udělat radost, a ne pořád pracovat!“
Vzhledem k tomu, že jsem auto vybíral už pomalu dva roky, měl jsem projety v podstatě všechny zástupce nižší střední třídy a malých kombíků. Závěr byl jednoduchý – rozdíly nejsou nikterak diametrální a až na pár výjimek splňují požadavky všechny kompakty. Věděl jsem, že při mém nájezdu, a hlavně typu tras (drtivou většinu jsem najel na dlouhých trasách, na popojížděčky pod 10 km v podstatě auto nepoužívám), uspěje buď nafta nebo turbobenzín. Atmosférický benzín jsem už nechtěl, prostě doba je dál a vytočenou jedna-šestku na dálnici jsem si užíval poslední dva roky. Navíc euro normy tak seškrtily atmosférické motory, že se papírový výkon nedal z auta vyždímat.
Nejspíše emocionální vyčerpanost vedla k rozhodnutí, že je to stejně jedno, co to bude za auto, je to jen kus plechu, takže při přihlédnutí k dalšímu prodeji a praktické stránce koupím roční Octavii liftback a abych úplně nezapřel petrolheada, tak 2,0 TDI a ne 1,6 TDI. Jednu jsem si našel v Praze a vyrazil pro ní. Cesta probíhala rychle, Laguna letěla nad Vysočinou. Na 119. km jsem najel na D1 a v omezení na 91. km před Humpolcem při řazení do jednoho pruhu si říkám „divně ten kamion vedle mě zní, a taky dost smrdí, asi se mu tam něco pálí…“, stačilo pár vteřin a vidíce dým z pod mé kapoty jsem sjížděl výjezdovým přípojným pruhem na vedlejší benzinku, vypnul motor, otevřel kapotu a s hasícím přístrojem v ruce si uvědomil, že to asi nebyl dobrý nápad s hořícím autem stavět na benzínce. Požár se naštěstí nekonal, nicméně Laguna již nenastartovala skončila na odtahovce. Diagnóza – zasekl se pastorek a startér se celou dobu točil až shořel. Startér 4000 Kč vč. práce, odtah 6000 Kč.
Pojal jsem to jako znamení z hůry. Druhý den jsem začal s výběrem auta opatrněji a vyselektoval několik kandidátů v mých cenových možnostech a požadavcích:
A. Peugeot 308 2,0 HDI event. 1,6 HDI 82 kW – konec výroby, k dostání jen skladovky s nejslabším motorem.
B. Golf 1,2 TSI 77 kW Comfort line – cena za benzínový motor s pochybnou spolehlivostí v konkurenci dieselů neobstála, i když Golf nemá mnoho chyb.
C. Opel Astra Caravan 1,7 CDTi – díky slevě pro mou profesi se dostal cenově na docela rozumnou výši, ale 1,7 CDTi svým stářím a nekultivovaností nezvládal opulentní těžkou Astru.
D. Kia Ceed SW 1,6 CRDi 94 kW – výborné auto, ale cenovka a financování neobstálo před vítězem
E. Renault Megane Grandtour 1,5 dCi 81 kW – ceny vozů byly odpovídající, auto, které není nejlepší, ale bez hrubých přešlapů.
i30 jsem vyloučil pro mé nesympatie k jednomu pánovi a jako osobní protest z přesycenosti vtíravou reklamou. Ostatní buď nenabídli dostatek prostoru, solidní cenu nebo motor.
Jelikož jsem auto neměl, vyšel jsem pěšky k nejbližší prodejně aut, kterou je Renault, jen tak ze zvědavosti, na svých stránkách prodejce nic lákavého nenabízel. Prodejci jsem se představil, přednesl požadavky, ten vzal kalkulačku a ukázal mi číslo, já mírně v šoku ještě položil otázku: „to je bez DPH, že?“, „Ne, to je s DPH, jen nevím, jestli bude auto, které chcete skladem, blíží se facelift a do výroby už asi nic nezadáme, dejte mi do zítra čas, obhlédnu skladovky a obvolám prodejce.“ Druhý den byl nachystán výběr tří vozů, dva 1,5 dCi a jeden do počtu 1,6 dCi Dynamique. Pořád trochu šokován, že téměř plně vybavený Megane kombi s 1,6 dCi stojí stejně jako roční Octavia 2,0 TDI v holobytu, jsem byl doražen bonusem servisu na 5 let/100 000 km zdarma a nečekaně výhodným financováním. O weekendu jsem si ještě byl vyzkoušet roční Octavii, kde jsem našel řadu škrábanců a ujasnil se, že roční auto není nové, a i u něj kupujícímu běhají v hlavě myšlenky typu „Jezdil slušně? Zajížděl jak měl? Netrápil turbo hned po startu? Kolik výmolů trefil?“ Rozhodnout se už nebylo těžké, navíc je to příjemný pocit vyzvedávat nové, voňavé auto, v kterém nikdo ještě nejel, s bazarem nezaměnitelný.

DESIGN
Někomu se Megane ve své třetí generaci nelíbil, někomu z principu, že je Renault, jinému se líbil, každému dle svého uvážení. Z mého pohledu se nedá upřít zlepšení vzhledu přední části po prvním faceliftu, kdy Megane dostal elegantnější přední nárazník, také to, že kombík je ze všech tří verzí nejvyváženější a s pěknými koly mu to docela sluší. Design není jen krása, ale i praktičnost. Výhled vzad přes menší zadní okno a zadní boční okna je omezený, parkovací senzory a dostatečně velká zrcátka hodně pomáhají. Negativně musím hodnotit ústup Renaultu od předních plastových blatníků a pátých dveří a kapoty z hliníku. Pochválit musím tlumiče zvedající kapotu, žádná tyčka. Synonymem praktičnosti je tvar 5. dveří, jejich velikost a to, že dveře zasahují do nárazníku, takže zadní nárazník je jen úzký, může být černý a nelakovaný, kufr nemá vzadu hranu, navíc při nakládání věcí nemusí být člověk přeopatrnělý, že odře nárazník. Taky se dá do kufru pěkně sednout třeba při přezouvání do lyžáků nebo kleknout, když se vyndává z kufru nějaký předmět. Prostě paráda.
Vzhledu hodně prospěly originál 17“ kola, která jsem časem sehnal a 16“ nechal na zimu. Trochu jsem byl z počátku nespokojený s béžovou Céndre, ale nyní musím uznat, že to není klasická důchodcovská béžová, na slunci příjemně mění odstíny a je to barva praktická, která zakryje velké množství špíny.

INTERIÉR + PRAKTIČNOST
Přístup dopředu je bez problémů, trochu překvapí dutý zvuk při zavření dveří, až nepatřičný na tuto třídu. Kupodivu zadní dveře se zavírají příkladně tiše. Na sílu nutnou pro zavření to nemá vliv. Místa na předních sedačkách je dostatek, možná by zasloužily ještě větší rozsah stavitelné bederní opěrky, ale alespoň tu je a asi jsem v tom náročný, protože ani u konkurence jsem nenašel o moc větší nastavení. Volant se drží dobře, ale ještě krapet více by se mohl dát vysunout, ale opět, jezdím na dlouhé nohy, jiným to může stačit. K ergonomii nemám výhrad. Novináři kritizované ovládání tempomatu u řadící páky je pěkná snůška nesmyslů. U řadící páky je pouze přepínač mezi tempomatem a omezovačem rychlosti, který nemá praktického užití. Po koupi jsem přepínač dal do polohy tempomat a od té doby na to nešáhnul, jinak se ovládá tempomat na volantu. Navíc má jasně viditelnou uloženou rychlost, takže po pauze, není třeba bádat nad uloženou rychlostí. Rozhodně mi také vyhovuje velký digitální rychloměr. Možná, že digitální číslice vypadají dnes trochu old school, ale čitelnost a ergonomie je příkladná a každé mé přesednutí do auta s klasickými budíky to jen potvrzuje.
Na zadních sedadlech je místa pro kolena méně než v Octavii II, ale rodinnému užití postačí. Pozor, nezaměňovat hatchback a kombi, které má prodloužený rozvor. Na šířku je to pro dva dospělé v pohodě. Jeli jsme i delší cestu do Chorvatska ve složení na zadních sedadlech: manželka, 11-letá dcera a kojenec ve vajíčku. Dá se to, ale ideální to zdaleka není.
Zpracování a materiál palubní desky je příkladné. Trochu laciněji vypadají výplně dveří, především madla, která vržou. V létě vržou těsnění dveří, třeba při pomalé jízdě či třeba při nájezdu na patník apod. To pro změnu hatchback nedělá, inu je tužší ve zkrutu. Musím pochválit přítomnost automatických dojezdů na všech oknech.
Diskutabilní je audio. Po doplnění originál výškových reproduktorů zvukově na mé požadavky spokojenost. Horší je to s tunerem a RDS. Naopak USB vstup funguje dobře, umí zachovat rozdělení dle složek, takže i při velkém kvantu souborů jde přehledně najít, co hledám.
Pochválím stěrače a dešťový senzor, který funguje spolehlivě, nezmatkuje a dá se nastavit, mnohem lepší než v PSA nebo H/K, možná i lépe nastavený než ve VW.
Pochválit musím automatickou klimatizaci, tu se Renaultu podařilo vyladit výborně. O teplotní pohodu je tak dobře postaráno, že téměř odpadají úpravy nastavené teploty během změn venku. Renault automaticky v létě nepere přímo do obličeje mrazivý vzduch, stejně tak ho nepouští na nohy (asi ví, že je léto a řidič řídí v sandálech), v zimě naopak teplý vzduch na okno a na nohy, o něco chladnější do oblasti hlavy, aby řidič neusnul. Navíc lze přepnout na režimy SOFT nebo FAST, což funguje výborně. Za celou dobu jsem snad nepotřeboval tlačítko na odmlžení oken, to velmi dobře klima zvládá sama. Jako bonus air quality senzor, takže za starou Avií se vnitřní cirkulace zapne sama, málo kdy to nestihne.
U kombíku by se slušelo zmínit, že kufr je velký více než dost, navíc bez zbytečných nevyndavatelných úložišť (zdravím i30 kombi kam se náš kočárek prostě nakládal hodně špatně). Při převozu menších předmětů či nákupu se dá přepažit příčkou z podlahy, takže se v kufru vše nekutálí. Také mi vyhovuje roletka, která je uchycena na konci, takže vyšší předmět se „překryje“.

MOTOR A PŘEVODOVKA
Motor 1,6 dCi nahradil v nabídce 1,9 dCi, je čtvercové koncepce, jako první produkční motor v Evropě s nízkotlakým EGR, které nasává plyny až za filtrem pevných částic… atd. Prostě novinka ve své době, nabitý technologiemi z F1, ale jaký je s ním život s jeho 130k a 320 Nm?
Již po startu mile překvapí na čtyřválcový diesel kultivovaným chodem prostým výraznějších vibrací. Po zahřátí se ještě více zklidní a akusticky dělá příjemného společníka. S nevelkou váhou Meganu nemá mnoho práce a jeho dynamika a jízdní projev podstatě odpovídá dvoulitru. Mám odzkoušeno, že mi v „táhlém dlouhém“ 2,0TDI 103 kW v Octavii kombi neujede a já ji nepředjedu. Oproti třeba 2,0 HDI nebo 2,0 TDI je výkon dávkován více „skokově“, kdy do 1500 ot./min. se nic neděje, poté začíná silně zabírat turbo a kolem 2000 ot./min. se již koná ono „zatlačení do sedaček“, které nepolevuje až skoro do 4500 ot./min. Na diesel se, asi díky čtvercové koncepci, velmi rád vytáčí. Pod 1500 ot./min. se k životu téměř nemá, ale alespoň neduní a neprotestuje. Problém je to pro některé řidiče a pro jízdu ve městě, především rozjezdy a popojížděčky v kolonách, protože charakteristika motoru vyžaduje citlivější práci se spojkou a plynovým pedálem. Této vlastnosti motoru je i přizpůsoben rádce řazení, který pod 1500 ot. ukazuje podřadit a je to asi jediný rádce na trhu, kterým se dá řídit aniž by podtáčel motor. Manželce nebo nevl. synovi s čerstvým řidičákem stačí doporučit řídit se rádcem. Aby Renault ještě více vyzdvihl dynamické parametry motoru, nezabil jej předlouhými převody, což má za následek, že na dálnici ve 130 km/h točí na dnešní poměry relativně vysokých 2500 ot./min., ale stále je v autě od motoru akustická pohoda. Výhodou je, že oněch 320 Nm a 130k je v autě poznat a především na silnicích I. a II. třídy se dá držet rychlé tempo a osobně si třeba ranní nedělní přesun z práce domů přes celou Moravu vybírám oklikou přes Jeseníky.
Když už jsme u toho řazení, je nutno zmínit, že je s lehce delšími, ale přesnými drahami a tuhými dorazy, což mě osobně vyhovuje a nemám výtek, žádná „francouzská bramboračka“ se nekoná.
Případného kupce bude zajímat spotřeba, když už by volil kombajna v dehtu. Po 110t km jsme dle spritmonitoru dle tankování na 5,18 l/100km. Jezdím dynamicky, především mimo město a po okreskách, ale zároveň hodně předvídám (viz původní brzdy, v předu destičky 50%) a na dálnicích to moc neženu, protože mě to moc nebaví jezdit rychle rovně =)
Nejnižší spotřebu jsem měl na trase: Boskovice – Bukfordo – Boskovice – Wroclav – Boskovice, kdy jsem na udělal na jedno natankován ujel 1223 km!!! se spotřebou 4,48 l/100 km a ještě cca 5,5 l nafty v nádrži zbylo. Jeli jsme ve dvou s na půl naloženým kufrem. Tady nutno vyzdvihnout 60l nádrž, ta dovolí s přehledem 1000 - 1100 km na jedno natankování.
Naopak cesta do Chorvatska a zpět s plně naloženým autem (3 dospělí a dvě děti), plný kufr a na střeše box za cca 5,3-5,4 l/100 km při dodržování rychlostních limitů.
Do prvních 50t km jsem tankoval Vervu Diesel, ale zbytek jen na Eurooil Optimal diesel plus bez biosložky a přidávám i tak celou dobu VIF.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Ti, co si koupí kupují francouzské auto s očekáváním bezbřehého komfortu s houpavým podvozkem, budou zklamání. Když porovnám náš první Renault doma, tedy R19, pak Lagunu II a Megana III, tak je to jiný vesmír. Dovolím si tvrdit, že šestkový Golf na stejně velkých kolech je měkčeji a plavněji naladěný než Megane. Podvozek, především s těžším dieselem je tvrdší, na příčných nerovnostech a velkých dírách občas i zabouchá. Není to nějaký nekomfort, ale je to daň za docela jistý podvozek na klikatějších cestách. Nejvíce Meganu sedí silnice I. a II. třídy s kvalitním povrchem, případně i na dálničních sjezdech i větších kruhových objezdech dokáže být Megane v kombíku velmi jistý a dovolím si říct i zábavný. Někteří tvrdí, že na nerovnostech Meganu odskakuje zadní náprava. Já jsem se s tím nesetkal a nejistě jsem se necítil. Někteří doporučuji jako největší velikost kol pro zachování komfortu nechat 16“ kola. Ano, na 17“ je auto krapet tvrdší, ale pořád ne tolik, aby to za zlepšení vzhledu auta nestálo.

SPOLEHLIVOST + SERVISNÍ NÁKLADKY
6,5 roku a 116 000 km proběhlo v celkové spokojenosti. Nedá se říci, že by to bylo zcela bez ztráty kytičky, ale nebýt mrtvé baterky po šesti letech provozu, nikdy by mě Megane nenechal na holičkách.
Pojďme popořadě.
Po roce užívání, zrovna na Makarské, po stlačení tlačítka START auto ani neotočilo startérem, prostě mrtvo… už jsem po 10. pokusu začal hledat tel. číslo na Renault asistenci, ale náhle Megane nastartoval. Totéž se opakovalo na benzínce v Karlovacu cestou nazpátek, ale stačil jen třetí pokus. Ihned po návratu jsem auto dal do Renaultu, na diagnostice se nic nenašlo, ale v rámci záruky „pro jistotu“ vyměnili čtečku karet. Jenže o týden později na cestě ze Zemplínské Šíravy totéž. Opět diagnostika nic, ale nezdál se jim zvuk startéru, což je pravda, že i mě se od počátku zdál nějaký chrastivý, tak jej „pro jistotu“ v záruce vyměnili a od té doby byl klid.
Po cca čtyřech letech se mi za jízdy objevila na pal. PC hláška „check polution system", ale auto jelo zcela normálně. V Renaultu mi řekli, že se zasekla nějaká klapka ve výfuku, tu promazali, což nepomohlo, po týdnu opět stejná hláška, tak na záruku vyměněno.
Také zhruba po 4 letech jsem začal pozorovat, že v rychleji projížděných zatáčkách, kdy se přetížení pohybovalo kolem 7-12 G :-D , mi lehce problikla kontrola airbagu, tak jsem na to v rámci garančky poukázal, „pro jistotu“ vyměněn kabelový svazek v rámci záruky.
V rámci záruky mi podložili krytky na senzorech bezklíčového zamykání na zadních dveřích (krytky tam jsou, ale keyless jsem neměl), protože vibrovaly a vytáčelo mě to. Někdy ke konci záruky, možná už po, volant přestal drže v aretované poloze, stačilo dotáhnout nějaký šroub, otázka chvilky v Renaultu, ale servisák říkal, že se s tím ještě nesetkal.
To by byly „poruchy“ či nějaké opravy. Sice to vypadá jako dlouhý seznam, ale celkově jsem z auta měl pocit jistoty provozu a bytelnosti.
Ze spotřebních věcí, kam patří i baterka, která vydržela 6 let, nebylo na autě nutné nic měnit. Komplet brzdy i při prodeji měly vpředu cca 50%, vzadu 70%. Je to dáno z velké části mým stylem jízdy, kdy moc nebrzdím a nízkou váhou auta na jeho velikost. První stěrače vydržely v pohodě skoro 4 sezony, druhé jsem koupil tedy originál, ale už vydržely stěží 2 roky… divné. Na podvozku se neměnilo nic, ani při prodeji nebouchal a netloukl nijak jinak než při koupi. Za celou dobu měněny jen 2 žárovky tlumených světel. První přestala svítit cestou na garančku, takže jsem zaplatil za materiál i s prací 258 Kč… Přitom ve třetí generaci Meganu se žárovky mění docela snadno, stačí dva šrouby, světlo se lehce vytáhne a pak už je místa dostatek.
Jak jsem psal výše, k autu jsem dostal Service pack na 100 000/km a 5 let, tedy servisní prohlídky a 2 roky a 30 000 km byly zdarma. Já jsem si nechával měnit navíc olej v polovině předepsaného intervalu, tedy po 15 000 km, kdy jsem olej měl ELF 5W30 vlastní, filtr plus práce cca 700-800 Kč přímo v Renaultu.
Celkově jsem tedy se spolehlivostí a náklady na provoz byl nadmíru spokojený a i po těch 116t km jsem měl dobrý pocit ze stavu interiéru, žádné známky opotřebení nešly poznat, nikde se více pazvuků neobjevilo. Řekl bych, že z aktuálního Picassa, co je doma, takový pocit bytelnosti nemám…

ZÁVĚR
Megane III. generace je podle mě hodně podceňované auto, pověst mu hodně poškodil předchůdce a některé osekané v Turecku vyrobené verze (Fluence, Generation), reálně si Renault dal hodně záležet tentokráte neexperimentovat a odstranit chyby, což se povedlo. Za dané peníze, co se prodával, rozhodně skvělý společník, kterého jsem se zbavoval hodně nerad.

Silné stránky

+ motor – výkon, kultivovanost, spotřeba
+ výborná automatická klimatizace
+ ergonomie
+ praktičnost
+ výborný poměr ceny a kvality

Slabé stránky

- na svou třídu a dobu průměrné místo na kolena vzadu (více než Mazda 3, ale méně než Octavia III)
- méně výkonný tuner autorádia
- slabší odhlučnění od kol
- bídné ostřikovače okna, tzv. prostatické čůrky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno celou dobu v BS Auto Boskovice, přístup i řešení případných problémů příkladné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno jako nové v BS Auto Boskovice, nabídnuty velmi výhodné podmínky, přístup osobní, po celou dobu vždy ochotný prodejce, nelze si stěžovat.

 


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi Dynamique

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9

Na zadních sedadlech by mohlo být o něco více místa

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Utrhané ruce, probodnutá hlava a srdce vyrvané zaživa z hrudi. Mortal Kombat vyráží do boje

Utrhané ruce, probodnutá hlava a srdce vyrvané…

Reboot klasického bojového snímku z 90. let Mortal Kombat, který je založen na stejnojmenné sérii násilných…

Nesvítí, nebliká. Tablet TCL Nxtpaper láká úsporným transreflexním displejem

Nesvítí, nebliká. Tablet TCL Nxtpaper láká úsporným…

Čínské TCL na CESu představilo tablet s displejem, který se obejde bez oči namáhajícího podsvícení. Nxtpaper –…

 

iSport.cz

Auta šampionů: Kadlec ukáže sporťák, promluvil o nenaplněném potenciálu

Auta šampionů: Kadlec ukáže sporťák, promluvil o…

Nedávno to byl rok, kdy definitivně dopsal kapitolu s názvem profesionální fotbalista. Teď je Václav Kadlec…

Pardubice odkryly nový stadion. Klíčové rozhodnutí přijde ve čtvrtek

Pardubice odkryly nový stadion. Klíčové rozhodnutí…

Architektonickou soutěž sice nevyhraje, ale průšvih, jak avizovaly první uniklé obrázky, to rovněž není. Vítězný…

 

Reflex.cz

Babišové hrozila v Čechách smrt od muže ze Španělska, a proto utekla do Dubaje na nákup kabelek z Francie

Babišové hrozila v Čechách smrt od muže ze…

Bez nadsázky mezinárodní přesah má incident vyhrožování smrtí premiérovi Andreji Babišovi a jeho rodině od muže,…

Manželky diktátorů: Královna Hollywoodu upsala svou duši pološílenému karibskému despotovi

Manželky diktátorů: Královna Hollywoodu upsala svou…

Diktátorů je v moderních dějinách nemálo, není tak divu že ne všechna jména jsou známá po celém světě. Přesto to…