Diskuse

Renault Mégane (2013)

15.1.2021

ÚVOD Za chvíli to už bude rok, co je Megane pryč a už je opravdu na čase sepsat recenzi na mé první nové auto, třetí v pořadí a nemůžu se zbavit…

 

Renault Mégane (Ronault.)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 16.01.21  14:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haleluja !

    Já mluvím ale o fokusu 4 :-) Trojkou jsem jezdil v různých verzích, ale 1.0 hatch ne a kombík krátce, prý je dnes ten motor o dost lepší.

    Jo, ty nerovnosti to je ono, to nejvíc poznáš ve Skodovce >:D Tupé rány jsou na denním pořádku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 16.01.21  14:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Dobře napsáno a skvěle nafoceno

    Já v roce 2013 a taky byl výběr malý, ale byly. Se 4C už byly kolem půl míče a to bylo hodně přes můj limit.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 16.01.21  14:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Haleluja !

    Já jsem Focusa III 1,0 EB zkoušel hned jak přišel na trh, v silnější verzi. Díky lehkému tříválci vpředu to bylo opravdu příjemné svezení, docela jsem si to i užil. S řízením a komunikativností, jsem vždy trochu rezervovaný, prostě ukecané řízení si představuju jinak :-) Problém Focusa bylo málo místa vzadu, ve hatchbacku a úplně žalostný kufr... to nebyl ani kufr, ale kufříček. V kombíku už to bylo lepší. Mě ani tak nepřišel hrozný interiér zpracováním (třeba oplastování rámů oken dveří, které snižuje hlučnost, žádný Megane neměl), ale volbou odstínů a materiálů to byl klasický Fordí způsob, jak zkazit co se dá. Problém jsem měl s 1,0 EB, že mi dvakrát při rozjezdu chcípl a to se považuju za schopného řidiče, ale prostě úplně dole ten tříválec potřebuje trochu ohulit, neměli to ještě odladěné. A samozřejmě tím, že to byla docela novinka na trhu, Focus stál se srovnatelnou výbavou a motorem úplně jiné peníze než Megane a nebyly obhájitelné.
    Mazdu 3 jsem jel v té nyní už minulé generaci, současnou jsem ještě nezkoušel. Tomu 1,5 SkyActive jsem měl pocit, že bych ujel i s Haťapkou >:D Ale co předváděl podvozek na rozbité okresce, bylo úžasné, v těch rychlostech by Meganu upadly kola..
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 16.01.21  13:15

    « Re: Re: Re: Re: Dobře napsáno a skvěle nafoceno

    Já Lagunu3 zvažoval v roce 2011 jako ojetinu za Lagunu 2 a byl tristní výběr aut :/ Když už, tak většina s 1.5Dci a o 4C GT verzi jsem ani nesnil, to tady ani jako ojetina nebylo...
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 16.01.21  13:14

    « Re: Re: Re: Už jsem myslel, že se nedočkám

    >:-[] :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 16.01.21  13:14

    « Re: Re: Re: Re: Haleluja !

    Tak ten Fokus byl 1.0EB ST line a to auto jezdilo skvěle, to ti asi potvrdí i Woody, který ho jak psal taky zkoušel.

    No, možné v tom přesedání to je >:D Já z těch Fordů přesedám a proto mi pak vše příjde takové.. tupé a hlučné >:-[] >:-[] >:-[] Ale MK5 už není žádný sprinter, tomu mému pomáhá AWD, ale není to okreskové kladivo, jak si někteří pořád myslí a s tím to jdou i testovat... i když pořád odhlučnění a podvozek má na vrcholu mainstreamu, jen ho někteří dotáhli - Insignia kupříkladu.

    Já zkoušel i tu Mazdu 3, ta byla taky super, jen jsem od ní čekal větší agilnost a lehkost (myslím tu aktuální generaci) a ten Fokus s lehkým litrem byl prostě čilejší.. působila dost těžkým dojmem, jako cesťák a né auto na okresky :-) A extra nejede ani ten 2.0 90kw Skyactiv, hlavně když jsi zvyklý na turbo >:D

    Ale k tvému autu, abych byl fér, znám i konkurenta Meganu 3- Fokuse 3 a ten má rozhodně horší interiér a to bez debat, vůbec Megane 3 se povedl, je to takový francouzský Golf bez výstřelků a slušně zpracovaný, dnes je doporučován i jako ojetina.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 16.01.21  12:25

    « Re: Re: Re: Haleluja !

    Pokud to neporovnáš hned po sobě, nelze to moc brát objektivně. To už jsem si vyzkoušel mnohokrát, že s časem se mění vzpomínky a taky mění podmínky. My to jeli po sobě, pravda, Megane IV byl ve vrcholné novinářské verzi Bose s nejsilnějším dieselem.
    Ty rozdíly v řízení mi byly vždy trochu vzdálené, možná ještě u Focusu II s hydraulickým posilovačem, ale jinak s naftou už to bylo vždy takové zbožné přání Forďáků >:-[] Stejně jako vychvalování 1,5 majitely Mazdy 3, který fakt nejede >:D Ale možná mám jen tupé ruce. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 16.01.21  12:19

    « Re: Re: Haleluja !

    Já si pamatuji hlavně to presednuti z TDCI a to mělo horsi turbo efekt a ve 4 tisících se už dávno nic nedělo >:D

    To odhlučnění. Měli jsme pujceny Tce 140 GT line kombík a těsně před ním Fokuse 4 a opravdu až na skvělý motor a super cenu mne zklamal. Řízení i řazení gumové, podvozek docela hlučný o to více mne překvapil ten Meg 2 a 3. Já jsem možná rozmazleny z Fordu, ale fakt to bylo poznat. A s tim podvozkem, neříkám, že se utrhne, jen mne to není ta příjemné s tím řezat zatáčky, jako s jinými auty :-) Takže ano, je to o řidiči... Ale stejně netecny podvozek navíc s ranami od podvozku mají i novější Oktavie >:D

    . Clio RS je skvělé, hlavně to staré, můj tajný sen je to první PH1 či PH2, tak už mám aspoň ten motor i když ve špatném autě >:D

  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 16.01.21  11:50

    « Re: Haleluja !

    Díky. Ty první repre fotky dělal syn, tomu chybí Megane ještě více než mě, si na něj dělal zálusk. >:-[]

    Jak Megane 2, tak Laguna 2 se po faceliftu výrazně zlepšily.

    1,6 dCi opravdu měl docela turboefekt, ale zase jej mělo smysl vytáčet klidně až k 4000 ot., tolik neuvadal jako konkurence. Hlavně třeba proti 2,0 dCi nebo 2,0 HDI byla ta turbodíra obrovská a to pověstné "zatlačení do sedaček" silné. Manželka s tím dost bojovala. 1,6 dCi 118 kW jsem měl na týden v Espacu a i když byl přece jen kultivovanější, tak výkon byl hraniční a i v Talismanu by to bylo hodně hraniční, rozhodně ne vrcholná nafta...

    Srovnání s IV. s tebou zcela nesouhlasím. Já jsem jel po sobě mojí 3g a 4g s 1,6 dCi, viz fotogalerie. Především odhlučnění udělalo obrovský skok, od kol snad o dvě třídy. Stejně tak provedení interiéru, hlavně sedadel je o level výše. Co ale změnili trochu diskutabilně, je přenastavení 1,6 dCi, hodně vyhladili turboefekt a zmizelo ono prudké zatlačení do sedaček, i když výkon tam byl. Manželka rázem prohásila, že by s tímhle dokázala jezdit každý den, že super, i spojka už nebyla tak měkká, ale mě právě to dieselové kopnutí chybělo >:D Shodli jsme se na těch rozdílech hned 3, já, manželka a Lukáš Vaverka, který ho měl na test a chtěl slyšet můj názor. Spíše odhlučenění mezi 2g a 3g nebylo o moc lepší, jestli vůbec, to tvrdil i ten, co odemne Megana koupil a měl IIg 1,5 dCi.

    Já teda i na okreskách ujížděl kde komu, samozřejmě to je vždy o řidiči ;-)

    S ergonomií souhlas, ale to nebyl názor jen Lukáše, skoro všichni to nesmyslně tvrdí. Třeba právě ovládání radia je super, teď v mém VW dost bojuju s titěrnými tlačítky, který je na volantu tak hodně a s tolika funkcemi, že často se musím koukat, co mačkám, to se mi v Renaultu nestalo. A Picasso má pak naopak tempomat a radio jak VW, takže si pořád zapínám tempomat místo snížení hlasitosti.
    Mě naopak v Picassu vadí, že se vyhřívané sedačky nevypnou po vypnutí motoru, protože já je nemám moc v lásce a manželka s tím jezdí pořád a já to pak musím vypínat >:D

    Ty 17" nejsou časté, ale občas se potkat dají. Měl jsem tehdy na výběr ještě tyhle: [odkaz] ale nakonec jsem zvolil tyhle, což jsem udělal dobře. Ty kombinace s černou opticky kola zmenšují a Megane nad zadním kolem má obrovskou hmotu, takže by to nebylo ono. Navíc broušená kola se špatně opravují..., což jsem naštěstí nepotřeboval.

    Já bych u Renaultu zůstal, ale Clio RS nechtěli vyrobit, tak mají smůlu. Uvidíme, co budou vyrábět až budeme hledat nástupce Picassa za pár let. A nebo mě přestane bavit GTI a koupím Alpinu :-! >:D

    PS: Začal jsem psát recenzi na Picasso, za 6 let jí tady máte >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 16.01.21  11:17

    « Re: m3

    No já až tak často na USB nejezdil, protože si vystačím s radiožurnálem, ale po startu mi pokračovaly písničky tam, kde jsem skončil. Random někde v nastavení bylo. Je otázkou, které radio jsi měl. Jinak vhodné bylo doplnění výškačů, které byly snad jen v Bose.

    Na prázdný čtvereček máš jet natankovat, ať nejezdíš na usazeniny v nádrži. Tohle jsem nikdy nepochopil, já tankuji většinou u čtvrtky nádrže a vždy do plna. Takové to vyjíždění nádrže do prázdna a tankování 5 litrů paliva mi nedává smysl. :-O A hlavně v zimě, stačí kalamita na D1 a s prázdnou nádrží, to abych tam umrzl...
  • 00 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 16.01.21  11:01

    « m3

    přešel jsem do něj z meganu1, zklamání bylo nevýrazné audio, usb hraje po každém nastartování od začátku, neumí náhodně přehrávat, digi palivoměr - na prázdný čtvereček nevím, kolik můžu ještě najet km, protože PP dojezd na rezervu neukazuje
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 16.01.21  10:51

    « Re: Re: Už jsem myslel, že se nedočkám

    Po tak dlouhé cestě, co woody absolvoval, samozřejmě došlo na obojí... a podruhé, když mi GTI půjčil a já lehce přecenil jeho brzdyna okresce, to už došlo na výměnu spodního prádla >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 16.01.21  10:28

    « Haleluja !

    Už jsme ani nedoufali ! >:D

    Tahle recenze patří do TOP 10, krásné fotky, skvěle a nezaujatě popsané.

    Měl bych pár poznatků, jestli dovolíš a porovnání. Mimo tvého vozu, s kterým jsem jel, jsem ještě 48hodin vlastnil verzi 2011 1.5Dci 81kw s EDC, taktéž kombi a nyní jak víš máme ještě toho "dvojkového", který pokazil Renaultu reputaci >:D Já si tedy myslím, že za to mohla v první řadě Laguna 2 (kterou jsme taktéž oba měli :D) a Mégane 2 především předfaceliftem, který sdílel mnoho technických vymožeností z Laguny 2, včetně motorů 1.5 a 1.9Dci...:D

    První je ten, že mne udivuje tvůj popis skokového nárůstu výkonu 1.6Dci. Pamatuji si, že jsme tenkrát porovnávali s mým Mondeem MK4 2.0TDci 85kw a renaultí jednašestka pro mne byla (stejně jako 1.9 a 2.0 dci, které jsem za tu dobu projel) jedním z nejvíce gradujících turbodieslů bez výrazného turboeefektu a v přímém srovnání s TDCi i TDi to bylo docela poznat. Toto bylo totiž vždy uváděno mezi pozitiva Dci.
    Pak jsem měl ještě možnost pro porovnání jezdit s Talismanem s 118kw verzí tvého motoru a dvěma turby a tam tedy srovnání s podobně výkonnými dvoulitry pokulhávalo a to především na dálnici v kopci, tam se už moc zrychlovat Renaultu nechtělo.

    Když pak srovnám Meg2 a 3, tak z trojky je o poznání hůře vidět, ale má o dvě třídy lepší interiér. I když mám celkem vybavenou dvojku s koženým volantem, textilními výplněmi dveří a měkčenou palubkou (fakt, taky jsem tomu nevěřil :D) a tak, stejně i po pár km se loupou madla.

    Taktéž mohu říct, že mi vyhovoval ten digitální rychloměr a princip, jakým se tam zobrazoval limiter, či tempomat, (červená či zelená ledka na zalogované rychlosti).

    Jednapětka pak proti té jednašestce v nižších otáčkách jede podobně, ale rychleji ji dochází dech. EDC pak není nejbystřejší převodovka a trochu "kope", ale dynamice ani spotřebě to moc neubralo. Tu závadu pollution systemu jsem za tu chvíli měl taky >:D Na diagnostice to nic nenašlo, ale byla tam špatná převodovka ..

    Taky musím říct, že Meg2 i 3 mi přišly lépe odhlučněny, než Megane 4... což je smutné. Ale i přes takové slušné nalazení podvozku je hodně neutrální (tlumí nerovnosti obstojně, ale není to ani plavny frantík, ani agilní Ford :D) a do zatáček se mu nechce (to platí pro všechny 3 generace o kterých mluvím). Na žádné divočiny to není.

    Tímto se dostávám k jedné věci, ke které docházím delší dobu. Nepamatuji si, jak to mají řešeny nejnovější Renaulti (i když jsem s nimi jezdil, tak jen krátce), ale hrozně doceňuji některé ovládácí prvky, které zdejší testeři označují za neergonomické = rozuměj nejsou jako u koncernu... tady asi většina pamatuje pana Vavreku >:D

    Ovládání rádia pod volantem - skvělé, nejepší řešení, co jsem kdy v autě měl, v Mondeu si dnes občas omylem podřadím, když chci zesílit rádio, ale to se podá >:D

    Tlačítka zapnutá "natvrdo" - tempomat, vyhřívání... ve Fordu musím vždy vše zapínat po každém startu, včera jsem jezdil delší trasy s Mondeem a pořád jsem se divil, že mi po zastávce po pár kilometrech nejde tempomat a nehřeje sedačka. V Méganu to zapnu a jen zaloguji, když potřebuji, popřípadě sedačka vyhřívá pořád, když je zima...

    P.s. na těch 17" vypadá parádně, ty jsem na živo neviděl ;-\

    Něco mi říká, že se stejně k Renaultu jednou vrátíš... taky jsem se vrátil >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 16.01.21  10:10

    « Re: Už jsem myslel, že se nedočkám

    Nedá mi to si nerýpnout, na té vaší společné fotce s GTI - byli jste spolu na WC, nebo jste měli sraz? >:D Já jen, jestli je to překlep, nebo ne >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 16.01.21  09:57

    « Re: Už jsem myslel, že se nedočkám

    Recenze na něco tak úžasného, jako je Megane, se prostě nenapíše hned, bylo několik verzí.

    1. Teď když už se je nemusím bát zveřejnit, protože tam nepracuji, je tam prostě nechám.
    2. Možná se Tobě jeví Megane vedle Golfu málo efektní, ale to byl záměr fotografa, aby to nudné šedé VW alespoň trochu vyniklo.
    3. Mégane měl hlavně efektní příjezd na heliport, pruhy jdou vidět i na fotce >:D
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 16.01.21  09:27

    « Už jsem myslel, že se nedočkám

    Zdar Rone. Fakt už jsem tvojí recenzi na Megana řadil do kategorie Yetti, Lonchnesská příšera, Olgoj Chorchoj apod. Něčeho o čem se mluví, píše, ale existence prokázána nebyla. >:D

    Každopádně super napsáno a skvělé fotky. No možná ty snímky z heliportu bych z recenze vyhodil, Megane tam zbytečně hraje druhou housle. >:-[] ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 15.01.21  23:54

    « Re: Re: Re: Dobře napsáno a skvěle nafoceno

    Lagunu jsem taky lehce zvažoval, ale roční nebo dvouleté kousky s 2.0 dCi byly dalších 60t a s 4C i o 100t Kč a bez 4C bych Lagunu nechtěl, stejně tak s jiným než dvoulitrovým turbem. Laguna vzadu měla proti i40 žalostně málo místa, v podstatě na úrovni Meganu Grandtour, ale jízdně a motoricky to byl jiný vesmír. Měl jsem asi na hodinu i40 s 1.7 Crdi a ten motor byl žalostně málo na tak velké auto, natož jej považovat za vrchol nabídky, to Laguna s 4C ve verzi GT (fotku s mou Lagunou je tuším v recenzi) byla neskutečně rychlé a obratné auto...jen jak píšu, šel bych přes svůj limit o hodně a chtěl jsem nové auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 15.01.21  22:48

    « Re: Re: Dobře napsáno a skvěle nafoceno

    Klasika,ako vždy.Zaujímavo spísane,objektívne (s trochou náklonosti k Renaultu) čítanie.
    Už je to fúru rokov ,čo som zvažoval či Lagunu,alebo i40. :-) Vidím,že udržiavaš naklonnosť k francúzom. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 15.01.21  22:01

    « Re: Dobře napsáno a skvěle nafoceno

    Holt 1.2 TCe patřil ke skupině prvních přímo vstřikovych benzínů a ty byly problematické všude. Ale v Meganu u nás nebyl až tak často, naštěstí.

    Chtěl jsem změnu prostě. Funkci rodinného auta převzalo Grand Picasso, takže jsem v kombíku jezdil sám a vozil vzduch a chtěl jsem něco silnějšího, zábavnějšího, než to eko regulace stopnou úplně. Hodně jsem váhal, jestli ho nenechat synovi, bylo ho fakt škoda, docela malý nájezd, opečovávaný, ale zase nebylo by ho doma kde parkovat a kdo ví, jestli se letos na VŠ mladý dostane, jestli by ho využil... nový majitel si ho velmi pochvaluje
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 15.01.21  21:52

    « Dobře napsáno a skvěle nafoceno

    S touto motorizací asi výborné auto. Proč jsi ho vlastně prodával tak málo ojetého? Jinak meganu 3 udělal medvědí službu hlavně motor 1,2 TCi. Přístup servisu ale příkladný. Většinou tady čtu opak.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…