Haleluja !
Už jsme ani nedoufali ! >:D
Tahle recenze patří do TOP 10, krásné fotky, skvěle a nezaujatě popsané.
Měl bych pár poznatků, jestli dovolíš a porovnání. Mimo tvého vozu, s kterým jsem jel, jsem ještě 48hodin vlastnil verzi 2011 1.5Dci 81kw s EDC, taktéž kombi a nyní jak víš máme ještě toho "dvojkového", který pokazil Renaultu reputaci >:D Já si tedy myslím, že za to mohla v první řadě Laguna 2 (kterou jsme taktéž oba měli :D) a Mégane 2 především předfaceliftem, který sdílel mnoho technických vymožeností z Laguny 2, včetně motorů 1.5 a 1.9Dci...:D
První je ten, že mne udivuje tvůj popis skokového nárůstu výkonu 1.6Dci. Pamatuji si, že jsme tenkrát porovnávali s mým Mondeem MK4 2.0TDci 85kw a renaultí jednašestka pro mne byla (stejně jako 1.9 a 2.0 dci, které jsem za tu dobu projel) jedním z nejvíce gradujících turbodieslů bez výrazného turboeefektu a v přímém srovnání s TDCi i TDi to bylo docela poznat. Toto bylo totiž vždy uváděno mezi pozitiva Dci.
Pak jsem měl ještě možnost pro porovnání jezdit s Talismanem s 118kw verzí tvého motoru a dvěma turby a tam tedy srovnání s podobně výkonnými dvoulitry pokulhávalo a to především na dálnici v kopci, tam se už moc zrychlovat Renaultu nechtělo.
Když pak srovnám Meg2 a 3, tak z trojky je o poznání hůře vidět, ale má o dvě třídy lepší interiér. I když mám celkem vybavenou dvojku s koženým volantem, textilními výplněmi dveří a měkčenou palubkou (fakt, taky jsem tomu nevěřil :D) a tak, stejně i po pár km se loupou madla.
Taktéž mohu říct, že mi vyhovoval ten digitální rychloměr a princip, jakým se tam zobrazoval limiter, či tempomat, (červená či zelená ledka na zalogované rychlosti).
Jednapětka pak proti té jednašestce v nižších otáčkách jede podobně, ale rychleji ji dochází dech. EDC pak není nejbystřejší převodovka a trochu "kope", ale dynamice ani spotřebě to moc neubralo. Tu závadu pollution systemu jsem za tu chvíli měl taky >:D Na diagnostice to nic nenašlo, ale byla tam špatná převodovka ..
Taky musím říct, že Meg2 i 3 mi přišly lépe odhlučněny, než Megane 4... což je smutné. Ale i přes takové slušné nalazení podvozku je hodně neutrální (tlumí nerovnosti obstojně, ale není to ani plavny frantík, ani agilní Ford :D) a do zatáček se mu nechce (to platí pro všechny 3 generace o kterých mluvím). Na žádné divočiny to není.
Tímto se dostávám k jedné věci, ke které docházím delší dobu. Nepamatuji si, jak to mají řešeny nejnovější Renaulti (i když jsem s nimi jezdil, tak jen krátce), ale hrozně doceňuji některé ovládácí prvky, které zdejší testeři označují za neergonomické = rozuměj nejsou jako u koncernu... tady asi většina pamatuje pana Vavreku >:D
Ovládání rádia pod volantem - skvělé, nejepší řešení, co jsem kdy v autě měl, v Mondeu si dnes občas omylem podřadím, když chci zesílit rádio, ale to se podá >:D
Tlačítka zapnutá "natvrdo" - tempomat, vyhřívání... ve Fordu musím vždy vše zapínat po každém startu, včera jsem jezdil delší trasy s Mondeem a pořád jsem se divil, že mi po zastávce po pár kilometrech nejde tempomat a nehřeje sedačka. V Méganu to zapnu a jen zaloguji, když potřebuji, popřípadě sedačka vyhřívá pořád, když je zima...
P.s. na těch 17" vypadá parádně, ty jsem na živo neviděl ;-\
Něco mi říká, že se stejně k Renaultu jednou vrátíš... taky jsem se vrátil >:D