Recenze

8 Majitel

Renault Laguna Grandtour 1,6 16V

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Laguna, foto 1 Renault Laguna, foto 2 Renault Laguna, foto 3 Renault Laguna, foto 4 Renault Laguna, foto 5 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 7 Renault Laguna, foto 8
Renault Laguna, foto 9 Renault Laguna, foto 10 Renault Laguna, foto 11 Renault Laguna, foto 12 Renault Laguna, foto 13 Renault Laguna, foto 14 Renault Laguna, foto 15 Renault Laguna, foto 16 Renault Laguna, foto 17 Renault Laguna, foto 18 Renault Laguna, foto 19 Renault Laguna, foto 20 Renault Laguna, foto 21 Renault Laguna, foto 22 Renault Laguna, foto 23 Renault Laguna, foto 24 Renault Laguna, foto 25 Renault Laguna, foto 26 Renault Laguna, foto 27 Renault Laguna, foto 28 Renault Laguna, foto 29 Renault Laguna, foto 30 Renault Laguna, foto 31 Renault Laguna, foto 32 Renault Laguna, foto 33 Renault Laguna, foto 34 Renault Laguna, foto 35 Renault Laguna, foto 36 Renault Laguna, foto 37 Renault Laguna, foto 38 Renault Laguna, foto 39 Renault Laguna, foto 40 Renault Laguna, foto 41 Renault Laguna, foto 42 Renault Laguna, foto 43 Renault Laguna, foto 44 Renault Laguna, foto 45 Renault Laguna, foto 46 Renault Laguna, foto 47 Renault Laguna, foto 48 Renault Laguna, foto 49 Renault Laguna, foto 50 Renault Laguna, foto 51 Renault Laguna, foto 53 Renault Laguna, foto 54 Renault Laguna, foto 55 Renault Laguna, foto 56 Renault Laguna, foto 57 Renault Laguna, foto 58 Renault Laguna, foto 59 Renault Laguna, foto 60 Renault Laguna, foto 61 Renault Laguna, foto 62 Renault Laguna, foto 63 Renault Laguna, foto 64 Renault Laguna, foto 65 Renault Laguna, foto 66 Renault Laguna, foto 67 Renault Laguna, foto 68 Renault Laguna, foto 69 Renault Laguna, foto 71 Renault Laguna, foto 72 Renault Laguna, foto 73 Renault Laguna, foto 74 Renault Laguna, foto 75 Renault Laguna, foto 76 Renault Laguna, foto 77 Renault Laguna, foto 78 Renault Laguna, foto 79 Renault Laguna, foto 80 Renault Laguna, foto 81 Renault Laguna, foto 82 Renault Laguna, foto 83 Renault Laguna, foto 84 Renault Laguna, foto 85 Renault Laguna, foto 86 Renault Laguna, foto 87 Renault Laguna, foto 88 Renault Laguna, foto 89 Renault Laguna, foto 90 Renault Laguna, foto 91 Renault Laguna, foto 92
 

Technické info

Přezdívka auta Stigma Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:335000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 79 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 194 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 475 pohon kol: přední spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

S odstupem několika měsíců, co je Laguna prodaná, je vhodná doba na zhodnocení auta, které bylo v našich službách nejdéle ze všech a nejvíce najelo (2.místo Š105L 8 let, méně najeto). Od května 2005 do prosince 2010 ve službách mého otce, který ji zakoupil jako čtyřletou s 81 000 km na tachometru a po nehodě Fanouše mi ji předal v prosinci 2010 se 171 000 km, já na ní do srpna 2013 najel dalších 63 000 km, kdy jsem ji prodával s 235 000 km na tachometru.

Jak jsem již zmínil, Laguna se kupovala jako čtyřletá, měla nahradit spolehlivě sloužící, avšak stárnoucí a neklimatizovanou R19 1,7 RN, pro dobrou zkušenost opět tedy Renault a opět v LPG. Auto dovezeno z Holandska. Z odstupem několika let jsem zjistil, že poslední zápis ze servisní historie byl v 5/2003, kdy měla Laguna najeto 105 000 km, čili vzhledem k tomu, že je vyrobena jako jedna z prvních Lagun v 3/2001, roční nájezd na ní byl za první dva roky 50 000 km ročně, tudíž někde mezi Holandskem a zemí strdím a bazarovými šmejdy oplývající zmizlo cca 100-120 000 km. Reálně měla Laguna při koupi 200 000 km. Někdo by se divil, že jsme to nepoznali, ale jelikož Áda a jiní tvrdí, že se Renault po 100 000 km rozpadne, avšak při koupi v interiéru dokonce ani nic nevrzalo a až na řadící páku nebylo nic ošoupáno, tak nebyl důvod nevěřit.

LAGUNA II
O Laguně druhé generace toho bylo již napsáno mnoho, že přišla jako nástupce oblíbené Laguny I, ve své době přinesla mnoho dosud nevídané a neodzkoušené techniky, která činila mnoho majitelům brzy vrásky, že i po letech je krásná a když se zvolí správný motor a správný ročník, tak i spolehlivá, to se dočtete všude. A abych nezapomněl, jako první na světě získala v nárazových testech EURO NCAP plný počet pěti hvězd.

Náš kousek byla základní výbava s motorem 1,6 16V 79 kW, tzn. přední, boční a hlavové airbagy, manuální klimatizace (v ČR pouze automatická), 4x el. okna, el. ovládáná a sklopná zrcátka, ABS, rádio s ovládáním pod volantem, tempovat, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce (dále jen pro škodováky – háčky na madlech, jednotónová houkačka, velký kožený paket, bez funkce coming home, bez sun setu, bez držáku na parkovací lístky… :-D)

KAROSERIE, DESIGN, PROSTOR, KOMFORT
Z pohledu majitele Favoritu je asi největší změnou přestup na kvalitní pozinkovaný plech a kde není plech, tam je plast (5. dveře, přední blatníky) nebo hliník (kapota), čili na jaře stačí umýt a není nutno kýbl tmelu na díry. Dokonce i na syrový plech sedřený blatník začal jevit první stopičky koroze po 3 zimách. Takže materiály moderní.
Design bez výhrad, nízká dlouhá příď (dnes pomalu díky ochraně těch, co nemají na auto – chodců – vyhynulý druh), elegantní a dynamické (ne kinetické!) linky, to vše i dnes Laguně sluší… ale ať každý posoudí nezaujatě sám.
S prostorem není problém, vzhledem ke konkurenci z roku 2001 bych řekl lehký nadprůměr, obzvlášť Grandtour díky nesnižující se střeše poskytuje dostatek prostoru pro komfortní cestování 4 dospělých lidí. Kdo tvrdí opak, nejel v Laguně. Auto bylo mnou celou dobu využíváno pro cestování 4 dospělých a vždy si odneslo jen chválu cestujících, což dokazuje vždy pětihvězdičkové hodnocení auta na jizdomat.cz.
Bohužel hůře musím hodnotit sedadla mé základní verze. Ano, jsou to velká křesla, měkká, široká, což podle mě ke střední třídě patří, kdo chce skořepiny, musí jinam. Jenže k dokonalosti chybí vyšší opěradlo a přecejen by na delší trasy mohla být opěradla tužší a dávat více opory bederní páteři. Některé novější ročníky a vyšší výbavy na tom byly lépe. Jen chválu si zaslouží rozevíratelné hlavové opěrky.
Trochu rozporuplně vnímám dnes materiály a zpracování interiéru. Ano, co mohlo, to vrzalo, obzvlášť na našich silnicích to byl ke konci vyložený koncert vrzání. Při koupi v autě nic nevrzalo, až tak 20t km na našich „tankodromech“ sjednalo nápravu. Z druhé stránky, ve světle dnešních různých úsporných opatření… např. takový volant po 330t km stále v celku, nebo v podstatě neprošoupaná sedadla, i na dveřích semišový materiál, který byl tak příjemný na omak, ve všech schránkách polstrování, včetně těch ve dveřích…, prostě doba, kdy se až tolik nešetřilo, bohužel špatně šroubovalo dohromady.
Abych nezapomněl na kufr! Na papíře to není sen českého chalupáře, ale reálně plní funkci na výbornou. Objemově dostatek prostoru, i s rezervou v kufru jsme ve čtyřech nabalených studentech neměli nikdy nic problém převést, jako bonus nízko položená nakládací hrana v rovině se dnem, což se ocení např. při přezouvání do lyžáků nebo na odpočívadle při svačení (v autě jíst…?!)

MOTOR, PŘEVODOVKA
Docela dlouho přemýšlím jak popsat morizaci…
“hmmm… s jej popisom by básnik asi nemal veľa práce,
povedal by len: spolehlivá a točivá zároveň,
ako stvorená pre malá auta a veci s tým súvisiace“
Ano, Renaultí šestnáctiventilová šestnáctistovka je povedený motor, který je kultivovaný, spolehlivý, příjemně mu graduje výkon, ale nechá si líbit i nižší otáčky, vyznačuje se spolehlivostí, nicméně v kombi střední třídy uspokojí jen klidnější řidiče. Ne, že by se s ní nedalo předjíždět, dá, ale chce to výkon z motoru ždímat a při větším obsazení spíše nezávodit. K Laguně se hodí alespoň dvoulitr, ještě lépe osazený turbem, případně některý z dieselů (nejlépe 2,0 dCi 96 kW). Zase na obranu motoru nutno říci, že ti kteří dali přednost 1,8 16V, tak si vůbec nepolepšili, motor jel v podstatě stejně jako 1,6 16V, proto se taky velmi brzy přestal nabízet.
Aby motor s autem alespoň trochu pohnul, je spojen s pětistupňovou převodovkou s krátkými převody, v praxi to znamená, že není problém pětku zařadit klidně v 55 km/h a mít ji zařazenou až k 190 km/h. Bohužel ve 130 km/h točí motor téměř 4000 ot/min, takže spotřeba jde nahoru a jinak slušnou akustickou pohodu výrazně ruší motor, takže taková ta dálniční akustická pohoda je kolem 116 km/h. Samotné řazení ani 340t km nezměnilo, relativně přesné, krapet delší dráhy, „Hondí cvakačka“ to není, ale ani kvedlačka.
Pokud někdo čeká, že osazení silnější verze s variabilním časováním ventilů a šestistupňovou převodovkou po faceliftu přineslo zlepšení, tak se plete. Možná ve vyšších otáčkách motor ještě ochotněji šel do otáček, ale šestka byla stejně dlouhá jako pětka u starší verze a přibyl předsuvník, jediná achillova pata motoru. Totéž platí pro tento motor v Méganech.
Málem bych zapomněl na spotřebu. Kolik žere benzínu nevím, protože Laguna byla celou dobu provozována na LPG. Dobu mého používání jsem ukončil se spotřebou 9,2 l/100 km. Není to málo, ale když to přepočtu na naftu a přidám i použitý benzín, tak bych musel jezdit kolem 4,8l/100 km, což je pro 1,9 dCi docela těžce dosažitelné. Spotřeba je silně závislá na způsobu užívání. Delší trasy meziměsto s menším obsazením i při svižné jízdě jde jezdit kolem 7 l/100km, při dálniční stotřicítce, 5 lidech s rakví na střeše 11 l/100km není problém. Já jezdil především dálnice ve 4 lidech, plus po Brně. Jak jsem poslední rok začal jezdit do práce 40 km okresky, průměrná spotřeba začala úměrně padat.


PODVOZEK, BRZDY
Říše střední třídy, tzn. manažérské sedany a rodinné kombíky, spojení, které Renault po dlouhou dobu spojoval především s pohodlím. To platí i pro Lagunu II. Ano, podvozek proti předešlé generaci přitvrdil, stále je však jeho devízou především pohodlí. Výhodou základní motorizace většinou bývá malý lehký motor, který může dostat měkčí tlumiče a v kombinací s těžší zádí kombíku dává autu více neutrální chování než dieselové motory. Cítit to opravdu lze, auto dobře filtruje nerovnosti, pokud má tedy podvozek v dobrém stavu a zároveň docela umně vykrojuje oblouky. Ne, HH to není, to ani nikdo nečeká, ale pro běžného řidiče střední třídy je podvozek naladěn naprosto dostatečně. V kombinaci se silnými a rychle reagujícím brzdami se stává z Laguny pohodlný a jistý společník.


CO SE JINDE NEVEŠLO, ANEB RENAULT FIČURY
Renault nahradil v Laguně klasický klíč kartou. Sám za sebe to pokládám za dobrý nápad. Karta je skladná, odpadl zámek nádrže, pokud je keyless entry, tak stačí mít kartu v kapse a auto samo pozná, jestli dovnitř můžeš nebo ne, majitelé dieselu ocení, že se nemusí soustředit na kontrolku žhavení, stačí zmáčknout START a auto už samo rozhodne, jestli je už dost nažhavené na jízdu. Problém nastával z počátku se snímači pod klikou, které nechtěly reagovat a s čtečkami karet.

Další skvělostí bylo v roce 2001 sledování tlaku v pneumatikách. V každém kole je ventilek, který sleduje tlak, když poklesne, tak se nahlásí řidiči. Hned v prvním měsíci nám tohle zařízení zachránilo lité kolo, když prdla zadní guma a dlouho to nešlo poznat, jen nás auto zastavilo. Bohužel ventilky jsou dost drahé a po letech kolem nich utíká vzduch, navíc po přezutí na zimu je nutné systém deaktivovat. A tak po jednom přezutí už taťka systém zpět neaktivoval a nejede dodnes.

Elektricky sklopná zrcátka v roce 2001 taky nebyl standard a za to by měl Renault dostat velkou pochvalu, je to perfektní vymoženost, hlavně pro nás, co máme úzká vrata do garáže.

Velkou pýchou výrobce byl zisk 5* NCAP, které Laguna získala vůbec jakožto první auto na světě. Musím říct, že pocit bezpečí cítím na každém kilometru, cítím se tak bezpečně, že ani vložka s křidélky mě takovým klidem nenaplňovala, jako tohle auto.

Silné stránky

- prostornost a pohodlí – v tom je střední třída většinou nenahraditelná
- design, který předběhl nadčasovostí i o generaci novější model
- bezpečnost – 6 airbagu a 5* NCAP jako základ už v r. 2001
- antikorozní ochrana a až nečekaná bytelnost některých dílů
- ergonomie ovládání rádia a tempomatu je značně návyková
- motor – spolehlivost a do jisté míry i zábavnost

Slabé stránky

- motor – atmosférický benzín uspokojí v této třídě jen klidné řidiče
- interiér po 20t km v ČR doznal velké míry vrzavosti – novější ročníky na tom byly značně lépe
- naopak některé poddimenzované díly
- sporná spolehlivost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jistě jste si všimli, že jsem jaksi u jednotlivých pasáží vynechal spolehlivost, rozepíšu se zde. Možná to bude znít docela obsáhle, ale nutno vzít v povědomí, že se jednalo 8 let, 155 tkm mezi 180t a 335t km, první ročník výroby.

KAROSERIE
Na karoserii i laku jako by 12 let nezanechalo stopy, i ten na syrový plech seškrábaný blatník začal jevit první stopečky koroze po třetí zimě.
Byly vyměněny obě stahovačky předních dveří, vpravo z vrakoviště, vlevo po neúspěšné opravě z druhovýroby (tuším 1100 kč)

MOTOR
Motor nebýt liknavosti údržby otcem by sloužil po celou dobu spolehlivě. Uvěřil stavu tachometru a odložil výměnu rozvodů až na jaro, jenže někdy v lednu se zadřela vodní pumpa, utrhla rozvoďák a 12 ze 16 ventilů šlo do kytek. Asi horší oprava nebo nekvalitní olej s odstupem vedl k potížím, které skončily ještě dodatečnou výměnou váčkové hřídele a pročištěním olejového filtru vany.
Vzhledem ke kolísajícím otáčkám na LPG jsme dlouho pátrali po příčině, ta byla v netěsném sání, které bylo přetěsněno a byl klid. Tak asi jedině poznamenala motor jízda na LPG, protože do sání je směs přímo vpravena. Jinak motor spolehlivě sloužil a i před prodejem si řekl maximálně o půl litru oleje na 15t km. Dokonce i cívky byly původní.

ELEKTRO
Začněme od zdroje. Originální startér vydržel 9 let, druhý dva roky. Jestli šmejd z druhovýroby, těžko řct. Každopádně díky jeho nevrácenému pastorku jsem skončil na odtahovce na D1.
Alternátor prošel po 300t km postupně repasací, tzn. relé, diody, uhlíky i ložisko.
Asi půl roku po koupi se ohlásil problém prvních kusů Lagun, čili čtečka karet, která byla bohužel v té době vyměněna za novou v orig. servisu. Dnes už na Renault klubu jsou postupy jak ji opravit a kdo to umí.
Dosti zvláštní situace nastala někdy 3 roky po koupi, kdy vyzkratovalo část vnitřního osvětlení nad zadními sedadly. Problém to byl asi už od počátku, protože byl u bývalého majitele řešen silnější než předepsanou pojistkou. Taťka udělal nový kabelový svazek, na vrakáči se sehnalo světlo a jezdilo dále.
Dalo by se říct, že i výměna tlumených žárovek byla poměrně častá. Naštěstí výměna opravdu snadná, žádné dráma se nekoná. Až za mého provozování žárovky začaly mít větší životnost. Spojené s mým zvykem, že prvně vypnu světla a až pak motor a i naopak, což by mělo eliminovat případné přepětí.
Slabším místem je vypínač výstražných světel, které se při nedají pak vypnout. Viděl jsem u některých Renaultů zaražené tlačítko papírkem a podobně. Přitom je to velmi snadno dostupný díl na autokelly.

BRZDY
Asi kolem 250t km se odporoučela řídící jednotka ABS, do které zatekla voda. Jedním šikovným elektromechanikem opravena za 3 000 Kč.
Taky se mi podařilo po brodění docela hlubokým sněhem poškodit kabeláž k ABS.
Častým problémem brzd bylo zadírání válečků zadních brzd. Místo, kde je v kontaktu železný váleček a hliníkové tělo brzdy vyloženě nabádal k oxidaci, většinou bylo nutné po zimě brzdu rozebrat a vyčistit. Taktéž jsem musel měnit trubky na podlaze před zadními sedadly, kde vedly lanovody k brzdám. Ačkoliv celé auto nerezlo, tak tyto dvě trubky na padrť. Stokorunové záležitosti, bohužel jsem s tím strávil celý den v garáži.

PODVOZEK
Achillovou patou podvozku byly silentbloky zadní nápravy. Originály vydržely cca 120t km, někdy více. Bohužel samotná výměna znamená sundat celou zadní nápravu. Taťka prvně pořídil nějakou levnější druhovýrobu, vydržely 20t km a celé martýrium znova, opět druhovýroba, ale vydržely cca 50t km. Já už na to šel chytřeji a na renaultforu jsem si našel, že je nutné koupit modifikovaný díl z pofaceliftované verze, který už vydrží. A opravdu nový silentblok měl jinou stavbu a fungoval dobře. Přitom cenovka v podstatě srovnatelná s druhovýrobou. Jinak podvozek krom obvyklých čepů nikterak potíže neměl.

DALŠÍ
Odešlo palivové čerpadlo. Podle mě je to často opomíjená část aut při přestavbě na LPG, kdy po přepnutí na LPG čerpadlo pumpuje palivo nadále aniž by bylo využito a vrací se zpět tenčí hadičkou zpět do nádrže. Podobný problém jsme měli u R19, kdy jsme nechali namontovat relé, které při jízdě na LPG čerpadlo vypínalo.
Při koupi nefungoval zadní stěrač. Bylo nutné rozhýbat zatuhlý mechanismus ukotvený v zadním okně a jako náhrada za spálený motorek posloužil totožný z Oplu Astra z vrakoviště za 300 Kč. Ještě že ten Bosh dodává stejné díly do všeho.
Jednou mi tak z ničeho nic začal ostřikovač málo ostřikovat čelní sklo a naopak část vody šla na okno zadní. Problém jsem tedy rešil dle renault fóra vyčištěním „rozdvojky“, kde běhal malinkatý váleček, který dle směru otáčení motorku se posunul na jednu ze stran a podle toho posílal vodu vpřed či vzad. Bohužel můj zásah nebyl dost účinný a tak zase opět díky renault fóru jsem z bouračky pofaceliftovaného modelu už za symbolickou padesátikorunu dal upravený díl.

Jak to tak zpětně čtu, tak to byl docela pěkný vergl :-D Pravda, není toho málo, většinou se ale jednalo o drobnosti či snadno opravitelné věci. Nejdražší opravou byl paradoxně onen motor, který k tomu přišel ne svou vinou, jinak stokorunové částky, max. do pěti tisíc, často opravitelné doma. Naopak některé díly oplývaly nečekanou bytelností. Třeba výfukové potrubí bylo zcela původní a to i přes jízdu na LPG, nebo spojka. Taktéž na materiálu sedadel či výplních dveří opotřebení nešlo příliš poznat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od známého, který svého času vlastnil bazar a servis, nyní již jen servis. O stočeném tachometru nevěděl, ale po celou dobu případné servisní úkony řešil opravdu levně.

ANO či NE

To je těžká otázka. Rozhodně těch 8 let s Lagunou neskončilo znechucením, své světlé stránky měla a dávala je sebejistě najevo. Kdybych měl Lagunu doporučit, tak volit přinejmenším ročník 2003, ale ještě lépe vozy po faceliftu, z motorů spíš 2,0 T, pro klidné řidiče postačí i ta 1,6 16V (obloukem se vyhnout 2,0 IDE) a z dieselů 2,0 dCi (nedávno jsem měl čest se svézt s touto motorizací, která měla najeto 360t km bez investic mimo spotř. materiálů), případně 1,9 dCi taky spíše z konce výroby. A z výbavy, čím méně, tím lépe, ale to platí všude.

Možná ještě pár slov o LPG. Lagunu jsme již koupili s namontovaným systémem LPG z NL Landirenzeo. Výhoda byla v plnění vedle hrdla benzínu, takže z vnějšku to nešlo poznat. U nás se tato vymoženost začala montovat až o řadu let později. Nevýhodou bylo užití staršího systému, který přeceněn více zvyšoval spotřebu než sekvenční vstřikování a občas způsoboval kolísání volnoběžných otáček. Z druhé strany po startu se systém na LPG přepínal v podstatě ihned, takže jsem měl spotřebu benzínu jen nějakých 0,3 l/100.

 

Novinky v recenzi

31.1.2017 20:44

Žije!

Tak dnes jsem po 3,5 letech od prodeje Lagunu potkal. Jela si takhle po městě, vypadá skoro stejně jako při prodeje, včetně poklic. No, ani jsem moc nečekal, že by se nerozpadla :-)))

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Renault Laguna Grandtour 1,6 16V

Další vozy Renault Laguna



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Věk a počet kilometrů už ke konci netvořil nejspolehlivějšího parťáka. Nebyla to taková katastrofa, jak kolují některé pověsti na internetu, to rozhodně ne.

praktičnost
9

Kombi střední třídy je praktické auto, to bez výhrad.

prostornost
10

Nemůžu si vůbec stěžovat.

jízdní vlastnosti
9

Více jak postačující kombinace komfortu a ovladatelnosti vzhledem k tomu, co se od auta této třídy očekává.

jízdní komfort
10

Co dodat?

provozní náklady
9

LPG jehož spotřeba byla nižší než kdejakého dieselu. S postupem času, kdy se objevovaly díly z druhovýroby a řada mechaniků již vědělo co se dá opravit a nejen vyměnit a la autorizované servisy, se i provoz stal nákladově docela výhodným.

náhradní díly
8

Z počátku nebyly, ke konci už nebyl problém sehnat cokoliv i docela rychle.

výkon motoru
7

Na objem ano motoru ano, na velikost auta ne.

spotřeba
8

Na to, že bylo auto větší a o poznání těžší než Favorit, tak jezdilo s o litr menší spotřebou..., takže OK

hlučnost motoru
9

V nižších rychlostech OK, dálnice bohužel díky delším převodům slabší stránka, tam to chce prostě diesel.

kvalita sedadel
9

Velká, měkká, pohodlná, jen by mohly mít trochu tvrdší bederní opěrku, ale s tím já mám problém všude.

brzdy
10

Výborné.

zavazadlový prostor
9

Více jak postačující.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…