Recenze

8 Majitel

Renault Mégane RS 250 LUX

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:28000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 184 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.1 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 344 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11.4

Popis vozu

Chtěl bych se s Vámi podělit o zkušenosti s mým vozem, ze kterého jsem pořád ještě nadšený a těším se na každou novou cestu s nim. Po třech letech strávených za volantem AUDI A6 3.0 Tdi Avant jsem se zařekl, že už nechci žádný velký naftový kombík ani nic podobného. Protože jsem přeci jenom sportovněji založený řidič a mám kolem bydliště hezké zakroucené okresky, tak jsem začal pokukovat po nějakém hothatchi. Kandidátů jsem měl hned několik.

VW GOLF 5 R32 DSG: Krásný zvuk a ten pocit mít VR6 v takovém malém autě mne skutečně lákal. Bohužel jsem nenašel žádný zachovalý kousek a trochu mě i děsila spotřeba 15l/100km při celkem klidné jízdě, která je na daily auto přeci jenom celkem vysoká...

VW GOLF 5 GTI Pirelli Edition DSG: Do poslední chvíle horký kandidát. Auto mne ale zklamalo tím, že i když mělo oproti standardnímu GTI o 30PS navíc, tak pocitově jelo úplně stejně a konkrétní kus byl (prý) lehce bouraný... Navíc lakýrník neodvedl moc dobrou práci, protože opravované díly měly na pohled jiný odstín než byla žlutá Pirelli...

Renault Clio 197 : Tohle autíčko se mi moc líbilo, slyšel a četl jsem na něj jenom chválu a protože ho má i kamarád, tak jsem celkem věděl do čeho jdu. Bohužel přeci jenom jezdím někdy i delší cesty do zahraničí, takže tohle moc myslitelné nebylo...

Mercedes Benz A 45 AMG : Takový trochu sen, protože v době pořízení RS byl příliš drahý na mé možnosti, jak se říká no money no funny... Měl jsem možnost se v ně svézt a ten zvuk, výkon a odlet z každé zatáčky pod plynem mi nedává spát. Že by nástupce po RS?

Renault Mégane RS 250 LUX: A je tu vítěz! Tohle auto jsem poprvé uviděl před několika léty na dálnici v křiklavě žluté barvě a hned mi učarovalo. Po zklamání z GTI jsem začal hledat něco jiného a vzpomněl jsem si na tohle RS. Po dlouhém pročítání různých recenzí a hledání toho konkrétního kusu jsem narazil na tenhle RS 250 LUX s 24 000 km. Protože auto chci používat denně tak verze CUP nepřipadala moc v úvahu. Navíc sedačky RECARO jsem měl možnost zkusit a spolu s tvrdším podvozkem by na dlouhé cesty nebyli moc fajn...

Design: I po několika měsících se na auto nemohu vynadívat. Vždy, když v něm jedu, tak s nadšením pozoruji reakce okolí co to vlastně je. :D Najdou se i takoví co po zjíštění "ježiš, vždyť je to rencek" ohrnou nos, ale většinou jsou to nezasvěcení řidiči a majitelé "prémiových" značek... Ostatně o té prémiovosti vím z Audi svoje. Líbí se mi centrálně umístěný nefejkový výfuk nebo LED světla pro denní svícení. Trochu mne mrzí, že výdechy za předními koly jsou jen designový prvek a ne funkční. Co se mi moc nelíbí jsou černostříbrné disky kol, ale protože jsem auto kupoval lehce ojeté, tak jsem si nemohl moc vybírat.

Interiéru nemám moc co vytknout. Líbí se mi prošívání černé kůže žlutou nití a karbonové obložení palubní desky. Z auta je docela dobrý výhled tedy krom výhledu dozadu. Volant má naprosto ideální tloušťku a tvar, perfektně mi padl do ruk. Trošku nechápu, koho napadlo dát prošívání řadící páky zrovna do míst, kde máte dlaň, není to moc příjemné a niť se brzo prošoupe a ušpiní.... A ještě jedna věc, žluté naznačení polohy volantu. Přeci jenom svá rally léta mám už za sebou a tohle mi přijde v tomto autě lehce nepatřičné, ovšem je to věc vkusu.

Výbava: El. okna, el. sedačka řidiče, vyhřívané sedačky, kožené čalounění, navigace, bluetooth, cd, usb, samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko, natáčecí xenony, a..... tragické audio. Moc se mi líbí bezklíčové odemykání/zamykání a startování.

Výkon motoru a jízdní vlastnosti: Motor 2.0T má na turbo až docela atmosféricky projev a bez problémů se točí až k 7000ot/min. kde zasáhne omezovač. Při překročení 6500ot/min. vás ještě stačí upozornit na nutnost přeřazení hlasité pípnutí a kontrolka na otáčkoměru. Nějaký výraznější turbolag jsem zatím zezpozoroval. 250PS a 340Nm s 1380kg těžkým autem docela cvičí. Bohužel verze LUX nemá samosvor, a tak to chce s plynem hlavně na jedničku a dvojku opatrně jinak budete docela častý návštěvník pneuservisu. Výkon autu nechybí ani nad rychlostma 200km/h a ani v pružném zrychlení to není žádné béčko. Zkrátka rencek se nezdá. :D Zatím jsem neměl moc možnost se svézt na nějaké zajímavější okresce, ale po 6ti letém vlastnictví Mitsubishi EVO jsem přesvědčen, že na suchu nebude RS o moc pomalejší... Mám v plánu zajet si minimálně okruh v Brně, kde se asi projeví nedostatky neCUPového podvozku. Motor má dvě mapy, jednu na pohodové ježdění a druhou, kde se vám přiostří reakce na plyn, zmírní ESP, trochu zhluční výfuk a pocitově mi příjde, že začne i lépe jet. Co mě zklamalo je výfuk. Z venku se to ještě dá, ale uvnitř neslyšíte nic krom lehkého bručení a se sportovní mapou i lehké střílení z výfuku, ale to se musíte hooodně zaposlouchat... Holt Mercedes Benz A45 AMG to není...

Převodovka: Po přečtení několika recenzí na RS si redaktoři stěžovali na zadrhávající se kulisu řazení. Pravda je taková, že skutečně když řadíte kvapem a necitlivě, může se to stát. Zkrátka to chce přesnou ruku a pak to řadí jedna báseň.

Brzdy: Brzdy pro mě byly trochu zklamání. Alespoň v sériovém setupu bych od čtyřpístkových brzd BREMBO v předu čekal více, navíc jsou hlučné. Alespoň, že nevadnou... Chce to polaborovat se směsí brzdových destiček.

Podvozek: Podvozek je docela tuhý i když to není Cup, ale nic co by se nedalo snést. Dokonce i na 19" kolech auto slušně filtruje nerovnost a ani po 400km za volantem nejste unavení nebo rozlámáni. Jediná výtka směřuje asi jen k trošku větší náchylnosti na vyjeté koleje, které jsou neodmyslitelnou součástí naších silnic.

Silné stránky

Neokoukaný vzhled, výkony, poměrně komfortní podvozek, komfortní sedačky s výrazným bočním vedením, příjemně tlustý volant, na coupe objemný kufr, přehledná navigace

Slabé stránky

Naprosto tragické audio, občasné zavrzání hlavových opěrek a víka kufru. Brzdy. Auto nemá téměř žádný zvuk...

Konečně ta věc má zvuk!!! :D

Po radě fletino1 jsem upravil výfukové potrubí na svém RS jednoduchou úpravou. Naráz to má lehce hlubší nerušivý zvuk a prskání z výfuku je samozřejmostí! Rádio si moc už ani nezapínám :) Video se zvukem dodám hned jak něco natočím...

 

Novinky v recenzi

25.3.2014 16:09

Kola dělají auto.

Po dlouhých rozhodováních nad opravou a barvou originálních disků jsem se rozhodl jít cestou nákupu nových.
Zvolil jsem vzhledem ke kvalitě a váze OZ Ultraleggera HLT RENAULT F1 TEAM v barve Matt Dark Graphite a rozměrech 8,5x R19 ET 60.
Váhový rozdíl oproti originálním diskům je znatelný...


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane RS 250 LUX

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím jenom chvála.

praktičnost
6

Je to sportovní hothatch....

prostornost
7

4 lidi se tam pohodlně vlezou.

jízdní vlastnosti
9

Auto se drží asfaltu jako přilepené. Škoda větší náchýlonosti na vyjeté koleje.

jízdní komfort
6

Auto je poměrně komfortní i na delších cestách.

provozní náklady
6

Věc co se asi u takových vozů moc neřeší...

náhradní díly
10
výkon motoru
8

250PS a 340Nm na předku bez samosvoru je na jedničku a dvojku trochu problém. Musí se s plynem citlivě... I nad 200km/h auto citelně zrychluje a i v pružnosti motoru nijak neztrácí.

spotřeba
7

Spotřeba mne celkem překvapila, při normální jízdě po městě a rychlejší jízdě po okreskách mám průměr 11,4l/100km

hlučnost motoru
2

Až na sání motoru nejde ve voze výfuk moc slyšet. I na sportovní mapu je výfuk docela tichý... Možná by to chtělo výfuk z verze CUP

kvalita sedadel
8

Není jim nic moc co vytknout. Jsou docela komfortní i na delších cestách a i na to že to nejsou příplatkové RECARO tak mají slušné boční vedené. Schází jim snad jen bederní nastavování...

brzdy
4

Trochu zklamání, Na 4-pístkobé bremba ve předu nic moc a jsou hlučné. Alespoň že nevadnou. Chce to polaborovat se směsí brzdových destiček.

zavazadlový prostor
10

Byl jsem překvapen prostorností (344l) zavazadlového prostoru, po sklopení sedaček se ještě zvětší.






Blesk.cz

Huawei dá před Vánocemi prodlouženou záruku na telefony, fólii zdarma a slevu na opravu

Huawei dá před Vánocemi prodlouženou záruku na…

Huawei si pro své zákazníky připravilo před Vánocemi další zajímavou akci, která se tentokrát týká zvýhodnění u…

Krainová, Hrachovcová, Rolins a další v slzách pro Čížkovou (†67): Františko, puká nám srdce!

Krainová, Hrachovcová, Rolins a další v slzách pro…

Smrt spisovatelky, publicistky, novinářky a módní guru Blesku Františky Čížkové (†67) otřásla světem…

 

iSport.cz

Kladrubský: Slavia je jinde. Chtěli jsme, aby aspoň druhá půle měla koule

Kladrubský: Slavia je jinde. Chtěli jsme, aby aspoň…

Poprvé od konce září se Jiří Kladrubský v ligovém zápase vrátil do základní sestavy Českých Budějovic. Zkušený…

Vrba připustil konec v Plzni. Dlouho a dojemně se loučil s fanoušky

Vrba připustil konec v Plzni. Dlouho a dojemně se…

Druhá éra Pavla Vrby v Plzni je s největší pravděpodobností u konce. Západočeský kouč to přiznal po remíze 1:1 s…

 

Reflex.cz

J. Paul Getty: Nejbohatší muž světa, který miloval umění a sex. Rodina byla pro něj na posledním místě

J. Paul Getty: Nejbohatší muž světa, který miloval…

„Dlouhodobý vztah se ženou je možný, jen pokud jste v byznysu smolař.“ Tak pravil J. Paul Getty (15. prosince…

Alexandra Udženija: Vzhůru k podpoře chudoby!

Alexandra Udženija: Vzhůru k podpoře chudoby!

Málokdy se ve svých týdenních komentářích věnuji konkrétním článkům v médiích. Přesto minulý týden v Deníku N,…