Recenze

9 Majitel

BMW řada 5 530xd Touring M paket

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12 BMW řada 5, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:19000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2989 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 620 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Aby mohlo být moje mezigenerační srovnání kompletní, je třeba doplnit poslední a teď aktuální kus pětkového BMW. Volba padla na oblíbenou kombinaci 3litrového 6tiválce s "povinným" xdrive a skoro povinným Mpaketem. Tady se hned zastavím. Zřejmě byly někdy doby, kdy BMW představovalo samo o sobě etalon sportovních vozů. Vlastnostmi i vizuálem. Toto se ale v posledních generacích mění tak, že pokud nechcete přeci jenom trochu usedle vypadající auto v těch luxury výbavach apod. kdy v černé to vypadá jako pohřebák, nezbývá vám než si připlatit nemalý peníz za M paket. Ani tak se z auta nestává kdovíjaký vizuální dravec, spíš jenom splňuje jakýsi pocit designové sportovnosti nebo dynamiky a tedy i auta pro cca 40tníky. Někdo může říct, že jsou to drobnosti nebo blbosti, ale nebudeme si nic nalhávat, koupě těchto v podstatě cenově nesmyslných aut není jenom o transportu, který skvěle zvládá např. Octavie, ale je to i o věcech jako je správný pocit z auta z designu a také jeho vlastností. Takže s Mpaketem myslím dobrý a v podstatě stejně působící jako předchozí F11 Mpaket.
Asi budu nakonec víc srovnávat právě s předchozími modely, než popisovat odděleně vlastnosti, o to je nakonec v testech dosti.
To srovnání je myslím klíčová věc. Jako hodně spokojený majitel F11 jsem si říkal a pochyboval jsem, jestli lze dneska ještě nějak znatelně a rozdílově posunout už tak super auto výš. Tak výš, aby mělo smysl si ho kupovat. V salonech BMW říkali, že ano. I v testech to psali, ale věřte tomu...
Tak jsem to zkusil a naštěstí to můžu potvrdit. Celkový dojem z auta je opravdu u některých věcí o dost dál než u předchozí F11. Ne skokově, ale evolučně příjemně dál, přesně tak aby F11 byla stále skvělé auto a G31 byla trochu skvělejší a v řadě věcí dotaženější.
Máme tu "stejný" motor, technicky zřejmě nový, s výkonm o 5kw vyšším, ale znažně větším krou'tákem 620. Důležité a znatelné ale je, že auto reaguje výrazně živěji na přidání, působí agilněji a silněji ve všech otáčkách, znatelně i od nejnižších. To jsou vlastnosti, které se vám líbí. Zároveň je motor ještě lépe odhlučněný, a teprve u tohoto auta jsem ochoten říct, že o něm ve velkém spektru jízdních situací nevíte. S oblibou se to píše u kde čeho a rozhodně to neplatilo ani u F11. Je to velké plus, protože není třeba litovat, že člověk nešel do opěvovaného benzínu 540i. Tento má super zátah, bravurně jede ve všech režimech, zrychluje i v hodně vysokých rychlostech na dálnici a NAVíc má ještě o něco nižší spotřebu než předchůdce.
To zřejmě souvisí s dalším vylepšením a to je aerodynamika, při vyřazení na ecopro režimu je opravdu znát, že auto plachtí snad i do kopce. To vám přináší při dlouhých letech i vysokou rychlostí opravdu skvělou spotřebu a navíc je auto nádherně tiché. Opět rozdílově oproti předchozí.
3 tí plus je naladění podvozuku. Mám tu adaptivní, ale nejn díky tomu je odhlučnění a komfort podvozku na skvělé a lepší úrovni. To se prostě povedlo. Navíc přibylo opravdu slušné chování v zatáčkách bez zásadního naklánění a zaklekávání ad. F11 a přestože to není sporťák nebo 3er, ježdění na okreskách není za trest.
Tyto popsané vlastnoti a zlepšení celkově posunuli hlavní výhodu 5er o značný kus dále před F11. Psal jsem to tam a píšu znovu, je to ten celkový mix vlasností auta, který vám umožní v naprostém klidu, komfortu, rychlosti, bezpečného předjetí, odtržení od okolí překonat velké vzdálenosti bez únavy. Dokonce je to i příjemně strávený čas. To je to TOP co tyhle premiovky doručují.
V kratším souhrnu vyjmenuji další vylepšení. O kus dál je zase dotažený infotainment s krásně fungujícím propojením na mobil. Možnost spotify přímo v menu je fajn. Skvělá jsou jak jinak LED světla, děti i já mají rádi měnící se barevné podsvícení:-) Bezklíčové otevírání je prémiové a lepší než např. ve VW Touran a i řada dalších běžný věcičech a funkčí potvrzuje svoji nadprůměrnou funkčností a kvalitou svojí premiovost. Celkově se dá říct, že auto ve většině vlastnosti od materiálů přes techniku a funkčnost potvrzuje trochu obhajuje svou vysokou cenu. U předchozích modelů, tam tu a tam kompromis byl. Tady bych to orpavdu pojmenoval slovem dotaženost. Drív se např po vypnutí motoru smazalo veškeré nastavení jako např hillholder, to uměl každý passat, teď už to umí i BMW a nemusí vás takový drobnostmi iritovat.
Závěr. Skvělé auto, dotažené, aktuální a moderní ve svých vlastnostech a technologiích, myslím, že na špici v souhře motor, převodovka podvozek, konečně i s fajn řízením. Přejdete z F11 a nebudete litovat a to je cíl.

Fotky jsou co PC dal, ať je aspoň vidět o jakém autě je řeč. Sorry za překlepy, píšu a někdy v čase si to po sobě přečtu a opravím

Silné stránky

Celkový dojem a propojení všech vlasností viz. popis

Slabé stránky

Vidím jich vážně málo a to chci být objektivní
Určitě např. v kufru chybí nějaká škoda simply clever řešení, jako víc úchytů a háčku za kačku

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

OK Synot ZLín

 

Novinky v recenzi

11.10.2018 22:52

Moc jsme si neužili a auto je kaput...

BMW prokázalo svojí kvalitu a v této situaci hlavně excelentní bezpečnost. Z protismeru zpoza kamionu vyjelo nečekaně auto, že bude jako předjíždět, bohužel jsem tam zrvona jel já. Náraz v součtu ve vysoké rychlosti. Vše zafungovalo skvěle a především jako perfektní hodnotím pokolizní asistent, absolutně nutné zaškrtnout v konfigurátoru "aktivní ochrana" za 9tis. Po nárazu totiž dokáže zamezit sekundárnímu nárazu např. do protijedoucího kaminou, stromu. V mém případě dokázal po srážce vrátit auto do mého pruhu a "uřidit" to rovně až do zastavení. Celá záležitost vyhodnocena jako totální škoda auta.

22.6.2018 07:29

Spotřeba

rekord na 150km cestě do Prahy, slušným průměrem 85kmh. 4,8l/100km je myslím fantastické. Viz. fotogalerie


Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

asi standard BMW, složitější auta nejsou bez problému

praktičnost
9

už konečně flaška do předních dveří, wow

prostornost
9

ok rodinné auto

jízdní vlastnosti
9

konenčně výborné

jízdní komfort
9

ještě lepší

provozní náklady
9

skvělá spotřeba, 5let servis zdarma

náhradní díly
7

nevím

výkon motoru
9

vynikající,

spotřeba
9

taky

hlučnost motoru
9

minimální, nejlepší na diesel co jsem měl

kvalita sedadel
8

ok

brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…