Recenze
BMW řada 5 530xd Touring M paket
Technické info
Přezdívka auta není Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:19000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2989 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 620 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4
Popis vozu
Aby mohlo být moje mezigenerační srovnání kompletní, je třeba doplnit poslední a teď aktuální kus pětkového BMW. Volba padla na oblíbenou kombinaci 3litrového 6tiválce s "povinným" xdrive a skoro povinným Mpaketem. Tady se hned zastavím. Zřejmě byly někdy doby, kdy BMW představovalo samo o sobě etalon sportovních vozů. Vlastnostmi i vizuálem. Toto se ale v posledních generacích mění tak, že pokud nechcete přeci jenom trochu usedle vypadající auto v těch luxury výbavach apod. kdy v černé to vypadá jako pohřebák, nezbývá vám než si připlatit nemalý peníz za M paket. Ani tak se z auta nestává kdovíjaký vizuální dravec, spíš jenom splňuje jakýsi pocit designové sportovnosti nebo dynamiky a tedy i auta pro cca 40tníky. Někdo může říct, že jsou to drobnosti nebo blbosti, ale nebudeme si nic nalhávat, koupě těchto v podstatě cenově nesmyslných aut není jenom o transportu, který skvěle zvládá např. Octavie, ale je to i o věcech jako je správný pocit z auta z designu a také jeho vlastností. Takže s Mpaketem myslím dobrý a v podstatě stejně působící jako předchozí F11 Mpaket.
Asi budu nakonec víc srovnávat právě s předchozími modely, než popisovat odděleně vlastnosti, o to je nakonec v testech dosti.
To srovnání je myslím klíčová věc. Jako hodně spokojený majitel F11 jsem si říkal a pochyboval jsem, jestli lze dneska ještě nějak znatelně a rozdílově posunout už tak super auto výš. Tak výš, aby mělo smysl si ho kupovat. V salonech BMW říkali, že ano. I v testech to psali, ale věřte tomu...
Tak jsem to zkusil a naštěstí to můžu potvrdit. Celkový dojem z auta je opravdu u některých věcí o dost dál než u předchozí F11. Ne skokově, ale evolučně příjemně dál, přesně tak aby F11 byla stále skvělé auto a G31 byla trochu skvělejší a v řadě věcí dotaženější.
Máme tu "stejný" motor, technicky zřejmě nový, s výkonm o 5kw vyšším, ale znažně větším krou'tákem 620. Důležité a znatelné ale je, že auto reaguje výrazně živěji na přidání, působí agilněji a silněji ve všech otáčkách, znatelně i od nejnižších. To jsou vlastnosti, které se vám líbí. Zároveň je motor ještě lépe odhlučněný, a teprve u tohoto auta jsem ochoten říct, že o něm ve velkém spektru jízdních situací nevíte. S oblibou se to píše u kde čeho a rozhodně to neplatilo ani u F11. Je to velké plus, protože není třeba litovat, že člověk nešel do opěvovaného benzínu 540i. Tento má super zátah, bravurně jede ve všech režimech, zrychluje i v hodně vysokých rychlostech na dálnici a NAVíc má ještě o něco nižší spotřebu než předchůdce.
To zřejmě souvisí s dalším vylepšením a to je aerodynamika, při vyřazení na ecopro režimu je opravdu znát, že auto plachtí snad i do kopce. To vám přináší při dlouhých letech i vysokou rychlostí opravdu skvělou spotřebu a navíc je auto nádherně tiché. Opět rozdílově oproti předchozí.
3 tí plus je naladění podvozuku. Mám tu adaptivní, ale nejn díky tomu je odhlučnění a komfort podvozku na skvělé a lepší úrovni. To se prostě povedlo. Navíc přibylo opravdu slušné chování v zatáčkách bez zásadního naklánění a zaklekávání ad. F11 a přestože to není sporťák nebo 3er, ježdění na okreskách není za trest.
Tyto popsané vlastnoti a zlepšení celkově posunuli hlavní výhodu 5er o značný kus dále před F11. Psal jsem to tam a píšu znovu, je to ten celkový mix vlasností auta, který vám umožní v naprostém klidu, komfortu, rychlosti, bezpečného předjetí, odtržení od okolí překonat velké vzdálenosti bez únavy. Dokonce je to i příjemně strávený čas. To je to TOP co tyhle premiovky doručují.
V kratším souhrnu vyjmenuji další vylepšení. O kus dál je zase dotažený infotainment s krásně fungujícím propojením na mobil. Možnost spotify přímo v menu je fajn. Skvělá jsou jak jinak LED světla, děti i já mají rádi měnící se barevné podsvícení:-) Bezklíčové otevírání je prémiové a lepší než např. ve VW Touran a i řada dalších běžný věcičech a funkčí potvrzuje svoji nadprůměrnou funkčností a kvalitou svojí premiovost. Celkově se dá říct, že auto ve většině vlastnosti od materiálů přes techniku a funkčnost potvrzuje trochu obhajuje svou vysokou cenu. U předchozích modelů, tam tu a tam kompromis byl. Tady bych to orpavdu pojmenoval slovem dotaženost. Drív se např po vypnutí motoru smazalo veškeré nastavení jako např hillholder, to uměl každý passat, teď už to umí i BMW a nemusí vás takový drobnostmi iritovat.
Závěr. Skvělé auto, dotažené, aktuální a moderní ve svých vlastnostech a technologiích, myslím, že na špici v souhře motor, převodovka podvozek, konečně i s fajn řízením. Přejdete z F11 a nebudete litovat a to je cíl.
Fotky jsou co PC dal, ať je aspoň vidět o jakém autě je řeč. Sorry za překlepy, píšu a někdy v čase si to po sobě přečtu a opravím
Silné stránky
Celkový dojem a propojení všech vlasností viz. popis
Slabé stránky
Vidím jich vážně málo a to chci být objektivní
Určitě např. v kufru chybí nějaká škoda simply clever řešení, jako víc úchytů a háčku za kačku
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
OK Synot ZLín
Novinky v recenzi
Moc jsme si neužili a auto je kaput...
BMW prokázalo svojí kvalitu a v této situaci hlavně excelentní bezpečnost. Z protismeru zpoza kamionu vyjelo nečekaně auto, že bude jako předjíždět, bohužel jsem tam zrvona jel já. Náraz v součtu ve vysoké rychlosti. Vše zafungovalo skvěle a především jako perfektní hodnotím pokolizní asistent, absolutně nutné zaškrtnout v konfigurátoru "aktivní ochrana" za 9tis. Po nárazu totiž dokáže zamezit sekundárnímu nárazu např. do protijedoucího kaminou, stromu. V mém případě dokázal po srážce vrátit auto do mého pruhu a "uřidit" to rovně až do zastavení. Celá záležitost vyhodnocena jako totální škoda auta.
Spotřeba
rekord na 150km cestě do Prahy, slušným průměrem 85kmh. 4,8l/100km je myslím fantastické. Viz. fotogalerie
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (2019) Majitel: reno01
Přidáno: 6.9.2019 9010 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2018) Majitel: adamzprahy
Přidáno: 9.1.2022 119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2017) Majitel: flakacka1
Přidáno: 10.3.2018 539 Majitel 9.89 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2000) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.7.2012 4410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1998) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.6.2014 3910 Majitel 9.93 Uživatelé