BMW řada 5 (2018)
9.1.2022Výběr Po letech střídání a ježdění vícero mainstreamových aut, hledání zkušeností a objevování různých automobilových typů a jejich značek, jsem si…
BMW řada 5 (adamzprahy)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
adamzprahy 10.01.2022 21:46
« Re: Top v triede
Ahoj, díky za pochvalu :-) Já bych teda M550i bral, jenom já se bohužel do sedanu nevejdu a v v touringu se nedělá. Ale máš pravdu, že 540i má asi vyváženější mix schopností, provozních nákladů a ceny.
Spotřebu mám hodně ovlivněnou městem a dálnice jezdím primárně Německo/Itálie kde se jezdí rychle. A permanetně spěchám, takže mám těžkou nohu. Ale klidnou jízdou mimo město po silnicích první třídy jezdím pod 10l bez problému.
Ten hack schválně zkusím, moc se mi nechce věřit >:D -
fOE 11.01.2022 01:35
« Re: Top v triede
Taky chvalim recenzi, pekne napsana realna zkusenost stojici na radne davce km. :yes:
K autu a extra featuram, ty jsou jednoduse navikove, to je na nich zradne. Jak je ale clovek nema, 95% casu si za tim neposteskne. Taky me znamej presvedcoval ze bez HUD se neda zit, az mel na tyden pujceny nahradni vuz bez a uznal, ze mu ani jednou nechybel.
PS: souhlas s LCI a chybejicim AE, i za me chyba.
-
-
fOE 11.01.2022 02:01
Sedadla
Sedadla jsou v 5er alchymie, ale diky bohu za ni, horsi je to v trojce, kde jsou Sportsitze 1) stejne a taky 2) jedine schudne sedadla. Pro prostorove narocnejsi gentlemany, klub, ktereho ma tu cest byti clenem, jsou v petce komforty. Ty pomuzou jak vrsku, tak hlavne spodku. Na druhou stranu i kdyz se dofouknou bocnice na max, jsou prinejlepsim jakoby clovek mel sportovni sedadla nejvice otevrena / povolena. Taky jsou sportovni sedadla jeste krasne tenka, takze pomahaji s prostornosti vzadu. Komforty zabiraji vic mista a to uz je to vzadu pak vylozene jako v trojce.
Je to tedy neco za neco, uplny ideal asi clovek nenajde ani v te petce.-
-
adamzprahy 11.01.2022 11:39
« Re: Re: Sedadla
Připojuji se s dotazem :-) Ono to jde, ale stojí to peníze (jak ceník tak leasing). Když jsem konfiguroval náhradu za pětku (bude to šestka), hodně jsem komfortní sedadla chtěl, ale leasingovka mě odradila, protože příplatek za komfortní sedadla bych v leasingu prakticky celý zaplatil což je nesmysl. Říkali mi, že buď od začátku konfigurovat do komfortu nebo do sportu. Ale kombinace M paket + komfortní nastavení/sedadla, aspoň v mém případě, vycházelo draho. Proto jsem se rozhodl, že v leasingu určitě nebudu platit 2x za sedačky a nechal jsem zase standard.-
-
adamzprahy 11.01.2022 14:35
« Re: Re: Re: Re: Sedadla
Ano ano, píšu to na závěr kdy už auto dobře znám a mohu napsat trochu s odstupem :-) Přiznám se, že pětka se mi líbí taky víc. Šestka (konkrétně 640i) ale přidává ten komfort napůl cesty k sedmičce a po roletku má o 20% větší kufr…změna je život, technika je stejná v trochu větším balení, tak to zkusím. Je to ve výsledku lepší a příjemnější auto, ale nemá takový sex appeal.
-
-
-
fOE 11.01.2022 14:17
« Re: Re: Sedadla
@iudex
Sportove sedadla su obycajne za priplatok, v Mpakete v cene. Komforty su obycajne za priplatok, v Mpakete za mensi priplatok (bez Mpaketu myslim 2600E, s Mpaketom 1650E). Jop, ja som siel nakoniec do Komfortsitze.
@adamzprahy
Zajimave, me to v konfiguraci vychazelo jako jakykoliv jiny priplatek. Takze zadna penalizace, nic. Co stalo v cene leasingu vic byly sport brzdy, asi ze se behem casu vicekrat spotrebuji a ten cenovy rozdil se tak nasoby, to mi davalo smysl.
Jinak kolem Komfortsitze je zajimave to, ze clovek kdyz chce mit pamet nastaveni, tak ho to vlastne nevyjde nijak zasadne hur nez Sportsitze.
Sportsitze jsou s Mpaketem zdarma, ale clovek zaplati 1250E za el. nastaveni s pameti a dalsich 270E za bederku. Komforty za 1650 tohle oboje jiz obsahuji, plus maji sirsi moznosti nastaveni nez sporty, plus maji pamet i pro sedadlo spolujezdce (coz osobne hodne kvituju). Takze dokud to leasingovka nejak neosoly, komforty jsou za me vyhodnejsi koupe. Jejich nevyhoda zase je, ze musi byt v kuzi (priplatek za minimalne dakotu, dalsich 1500E, kde sportsitze muzou zustat v zakladu jen v kombinaci latka+alcantara).
OT: Uprimne jsem zvedavej jestli v pristi generaci nabidnou komforty v sensatecu. Nova 7er asi napovi.-
adamzprahy 11.01.2022 14:38
« Re: Re: Re: Sedadla
Jak jsi psal, je to alchymie >:D Co se týče cen, byl jsem limitován leasingovkou a nakonec jsem to moc neřešil. Bude to asi individuální dle jejich modelů zůstatkové ceny. Zažil jsem i u Mercedesu, že mi napočítali dokonce vyšší splátku leasingu (rozdíl v ceně splátek) než stál samotný prvek výbavy. Když jsem se ptal proč, prodejce samozřejmě netušil >:D
-
-
-
super recenzia skvelého auta. Obsiahla, podrobná a aj pri nadšení z auta stále objektívna. Ja dlhodobo zastávam názor, že 5er je najlepšie auto triedy a po facelifte aj najkrajšie. A R6 je k nemu najlepšia voľba (či už naftová, alebo benzínová). Áno, 50i je zase o kúsok ďalej čo do dynamiky, ale stále z auta nerobí športiak, len také gétéčko, to už má zmysel M5 a to sme cenovo inde. Plus pre mňa osobne má 40i lepší zvuk, ako 50i.
Čo sa utlmenia R6 týka, je to tým, že je to vyššia stredná, v menšej trojke má 40i slušný zvuk. Čo sa týka režimov, u mňa ovplyvňujú aj zvuk, lebo Sport+ otvára klapku vo výfuku (aj keď si nie som istý, či iba pri zahriatom motore). Tiež existuje taký life-hack, ako vynútiť otvorenie klapky (úplne vypnúť DSC, prepnúť Eco režim a zase úplne vypnúť DSC, čo paradoxne otvorí klapku, ale je zase úplne vypnutá stabilizácia).
Inak motor samotný posúva auto ďalej oproti akémukoľvek štvorvalcu, najmä zvukom a charakterom, pritom má parádnu spotrebu. Ty asi jazdíš hodne mesto, Dinar s 540i má pod 9 a to nie je žiadny ekojazdec.
Tak nech robí len radosť a jazdí bez problémov.