Recenze

9 Majitel

BMW řada 5 530xD Touring

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12 BMW řada 5, foto 13 BMW řada 5, foto 14 BMW řada 5, foto 15 BMW řada 5, foto 16 BMW řada 5, foto 17 BMW řada 5, foto 18 BMW řada 5, foto 19 BMW řada 5, foto 20 BMW řada 5, foto 21 BMW řada 5, foto 22 BMW řada 5, foto 23 BMW řada 5, foto 24 BMW řada 5, foto 24 BMW řada 5, foto 25 BMW řada 5, foto 26 BMW řada 5, foto 27 BMW řada 5, foto 28 BMW řada 5, foto 29 BMW řada 5, foto 30 BMW řada 5, foto 31 BMW řada 5, foto 32 BMW řada 5, foto 33 BMW řada 5, foto 34 BMW řada 5, foto 35 BMW řada 5, foto 36 BMW řada 5, foto 37 BMW řada 5, foto 38 BMW řada 5, foto 39 BMW řada 5, foto 40 BMW řada 5, foto 41 BMW řada 5, foto 42 BMW řada 5, foto 43
 

Technické info

Přezdívka auta bramborak Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:14000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 194 kroutící moment [Nm]: 620 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 570 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.9

Popis vozu

Vždycky jsem chtěl BMW, byl to můj sen. Vždycky jsem si byl jistý, že to bude benzín, aneb jak jsem se dostal od M3 k 530D Touring.

Tuto recenzi beru odlehčeně, budu srovnávat svoje auto s předešlými co jsem měl, nebo mohl vyzkoušet (převážně baworáky od kamarádů nebo od prodejce). Popis motoru, podvozku, chování auta, jsou mé amatérské postřehy, pocity, zkušenosti. Nejsem žádný závodník, ani neumím VIN kódy kdejaké staré kraksny nazpaměť, protože to byla limitka pro diktátora z Ugandy. PR povídačky nečekejte, recenzí na toto auto je všude hodně. Hodně dobře jej popsal Jeremy Clarkson.

Pokud tato recenze pomůže aspoň jednomu z vás vybrat stejné auto tak, aby byl spokojený, budu spokojený taky.

Jdeme na to…

Vybíral jsem 2 roky, však to znáte, v konfigurátoru už jdete poslepu, znáte všechny závislosti jednoho prvku výbavy na druhém. Přečetl jsem snad všechny dostupné recenze na českém a anglicky psaném internetu, youtube už mi nenabízel v našeptávači jiná videa než na BMW a bimmerforum znám nazpaměť. Kromě toho, že mě vybírání a snění bavilo, jde hlavně o hodně peněz a chtěl jsem si být jistý, že zvolím dobře.

Považuju se za petrolheada ve smyslu, že mám rád motory a techniku. 20 let jsem jezdil na motorkách (kapota, naháče), ruce vonící benzínem, vysoké otáčky, velké objemy. To mám prostě rád.

Celé to začalo tak, že jsme se se ženou vymázli na motorce (ne vlastní vinou). Stroj KO, my OK. Naštěstí. Rekonvalescence cca 7 týdnů. Bylo jasné, že motorka chvilku nebude. No a v ten moment jsem udělal hroznou chybu. Kamarád mi půjčil M3 (E92). A já se zamiloval. Najel jsem s tím autem několik tisíc km. Nemá smysl k tomu něco psát. Pro mně je to etalon. Z této doby pramení moje nadšení pro BMW.

Následovalo M3 (F80) a pár tisíc v něm, 440i coupé to samé. Prostě jsem mohl vyzkoušet co se dalo a je jasné, že mě to brutálně ovlivnilo. Začít s tím nejlepším není dobrý start. Říká se, že je lepší jít pěkně odspodu a posouvat se k lepšímu. Ale měl jsem odmítat možnosti? Abych byl korektně-vyváženě-kompletní, tak přiznávám, zkoušel jsem ještě 420d gran coupé, 320d Touring, 330d E90, 550d (F10) Touring. V každém autě mám najeto minimálně 1000 km, protože jsem skoro všechny v mezičase chtěl :-)

M3! To byla jasná volba. Nechtěl jsem kupovat ojetou. Jediná možnost byla F80ka. Po zkušenostech s E92 jsem, ale F80 nepřekousnul. Předfaceliftová verze byla strašně divoká s divným gripem, přišla mi přemotorovaná - nebo jak to popsat, líp, prostě dávkování výkonu u turbomotoru oproti atmo, mi prostě nešlo. Na trochu bezcitné řizení (oproti E92) jsem si zvykl rychle, zvuk nic moc. Zklamání. Chtěl jsem M3 s tím, že to bude super GTčko na ježdení po městě i na dálniční přesuny. Vůbec jsem nečekal, že F80 a E92 bude tak obrovský rozdílné. Měl jsem navíc pocit, že F80 snaží svého řidiče zabít. Bál jsem se na vodě. To s E92 nebylo, tam jsem se těšil, protože se s tím krásně hrálo…

Hm tak M3 F80 nee. Co teda místo toho? Všichni začali opěvovat 40i motor. Tak jo, co zkusit 440i coupe? Méně výkonu, celkově mnohem lépe použitelné jako daily driver, krásné. Boží auto, měl jsem jasno! Až jsem vybral, tak co příroda nechtěla, druhé dítě na cestě. Takže coupé s 2 dětma už bych nechtěl, tam se prostě nevejdeme a rozbíjet si hlavu pokaždé když dávám mládě do autosedačky? Ne…

Ale už musím něco pořešit, je nás doma víc. V té době hrozně frčí operáky za parádní ceny. Tak jsem vzal Superba kombi. Dočasně. Na jednu stranu to byla hrozně blbá volba - Superb nemá kufr, Superb má černou díru. Co tam se vejde ani není normální. Proč je to chyba? Protože si na to rodina zvykne.

Proč byl Superb dobrá volba? Protože jsem zjistil co v Báwu (a vlastně každém dalším autě) už nikdy nechci. Udušený koncernový 110kW sazomet v kombinaci s DSG převodovkou je strašná kombinace. Plynulá jízda po městě, kde bude posádka vozu v klidu, není možná. Je to auto na dálnici a klidnou jízdu. Tam funguje moc dobře. Ale ve městě v nízkých otáčkách motor nejede, takže v každé křižovatce máte strach, že to nestihnete. Abyste z kritického místa zmizeli, šlápnete na to. Asi 2 sekundy se nic neděje a pak vystřelíte tak, že auto gumuje, děti v zadu zvrací a manželka nadává na co si jako hrajete, lidi venku si klepou na čelo. Jediné co trochu pomáhá, je používat režim sport (ve městě že…). Řadí to rychleji, jde to líp odspodu, ale zase to i z kopce drží klidně 4 tis. otáček takže to řve. OMG. Už nikdy. Tiše trpím a vybírám dál.

Další možností je 340i Touring. Ten motor je prostě skvost, jiná volba nepřipadá v úvahu. Ok, půjčím si od kamaráda 320d Touringa (F31) jestli se tam vejdeme. Dovolená v rakousku a bylo jasno. Toto mít nemůžeme. Zvykli jsme si na prostor ve Škodovce tak moc, že si v 3ce Touringu přijdeme jako sardinky. Pomalu se vzdávám.

Vloni mi kamarád doporučil, abych zkusil novou pětku. Přiznám se, že to mně za celou dobu nenapadlo. Tak moc jsem chtěl M3 a pak 4ku a 3ku, že 5ka mi přišla úplně mimo a strašně velká. 540i je jasná volba, diesel nechci, to je snad jasné po tom kilometru textu co jsem tu už napsal.

Půjčuju si 540i a najedu s ní cca 700km. Ale přijde mi to auto takové nějaké divné. 40i má být super motor, má krásný zvuk, emoce, umí zabrat, je nezáludný. Vždyť jsem s ním jezdil ve 440i. G30ka je však tak dobře odhlučněná, že při běžné jízdě není ten klenot slyšet. Hrozné zklamání. Můžete argumentovat, cos čekal, je to limuzína, ladí se to jinak. Máte pravdu. Dobře, ale abych neslyšel motor?

Ve vysokých otáčkách hučí jako vysavač - prý to dělá filtr pevných částic. To si z 440i nepamatuju. Je to asi dané dobou, protože jsem jezdil 4kou v době kdy tuto zhovadilost témeř jistě neměla. Achjo… Tak dlouho vybírám, asi jsem přemotivovaný a mám příliš vysoká očekávání.

Co teď, mám se rozloučit s myšlenkou na dokonalé auto, ušetřit hromadu peněz a vzít zase nějakou koncernovku na operák? To se nestane. Chci báwo prostě, je to sen, makám dlouho, sny se mají plnit, žijem jenom jednou. Ani nevím jak to prodejce udělal, ale za další 3 měsíce sedím v 530D, abych si zkusil i něco jiného.

UPOZORNĚNÍ militantním petrolheadům - nečtěte dále, pokud si myslíte, že benzín je vždy nejlepší volba. Následuje můj názor, který by vám mohl způsobit pohnutí mysli.

Vybral jsem 530D xDrive Touring a už jezdím. A jsem mega happy. Nevěřil bych, že to někdy řeknu, ale 530D ve variantě Touring je do tohoto konkrétního auta výrazně lepší volba než 540i motorizace!

MOTOR

Já, petrolhead benzínový jen čumím s otevřenou pusou. Zvuk to má docela hezký (myslím v interiéru - ano fejkujou to repráčkama, ale zní to přirozeně, zvyknul jsem si hned) a zátah jako kráva. Zvenku je mi to jedno a je to prostě diesel.

Spotřeba je na takovou váhu úplně super. Jedím 80% po městě a po 15tis. km mám průměr 8,9l/100km. Nevím jak bych musel jezdit abych tam měl třeba 9,5. To snad ani nejde.

Měřil jsem spotřebu po cestě do Chorvatska a zpět. Narvané auto až po střechu, 2 dospělí, 2 děti, přes Rakousko tempomat, dál víceméně předpisově (ani v HR už se nedá jet nějak rychle) a dali jsme to za 6,9l/100km. Paráda.

Druhá cesta do Itálie přes Brenner - takže pořád hodně do kopce :-) + nosič na kolo za autem (to hodně kazí aerodynamiku a ovlivňuje spotřebu mnohem víc než váha), 2 dospělí a pár věcí s sebou. Spotřeba 7,1l/100km.

Takže dojezd na nádrž 800km+. To je super na cestování. 540i mi prostě u rodinného kombi určeného na dovolené neseděla i kvůli tomu, že se často tankuje. Co jsem četl na fórech tak se dá jet po dálnici za 9-10l. Po městě 13-15l. To je cca 600km na nádrž při dlouhých cestách a ve městě klidně jen 400 - 500km.

Eco režim nezapínám, ale když už, tak je okamžitě cítit jakoby v palivové mapě zakázali polovinu koní a krouťák najednou nebyl. Musíte důrazně šlapat na pedál když chcete jet. Normal je normal, pohoda. Ale Sport, ten mám rád. Reakce na plyn jsou doslova okamžité. Žádné prodlevy, které by se daly poznat (možná proti M3 o nějakou tu milisekundu horší). Jede to, řadí to rychle.

Říká se, že motory se už dnes nezajíždí. Jsem přesvědčený, že je to blbost. Všiml jsem si velké změny po najetí cca 5000 tis. km. Motor se otevřel a uvolnil docela dost. Ten rozdíl v zátahu je fakt znatelný. Po 10.000 km se ještě trochu uvolnil. Takže auto určitě zraje a chce svoji péči. Zhruba kolem 6000 tis. km jsem byl vyměnit olej, aby se vylily případné nečistoty a částice, které by tam mohly zbýt ze zajíždění. Rozhodně bych nečekal do předepsaných 22.000km. Určitě budu měnit olej každých 15 tis.

Dříve jsem pořád přemýšlel proč se 530D historicky tak moc prodávají. Už vím. Ten motor, ač diesel, je fakt na hranici aktuálních technických možností. Jede skvěle a moc za to nechce.

PŘEVODOVKA

Podle mně je 530D se ZF převodovkou sladěná ideálně. Svědčí ji vysoký krouťák. Řadí plynule, necuká, táhne hned odspodu, neřadí moc často. Geniální. Na pádla vůbec nechytám, když už manuál, tak si řadím pákou, ale to taky skoro vůbec.

Líbí se mi, ikdyž 5ka není sportovní auto, jak si v BMW hrají s detaily a myslí na řidiče. Když máte Eco nebo Normal režim tak to řadí tak, že to nepoznáte. Ale jakmile dáte Sport a řadíte manuálně, tak převodovka hezky jemně kope. Jo, je to umělé, je to divadlo, ale rozhodně si při chvilkovém rozvášnění užijete více radosti. Baví mně to.

Mimochodem 540i mně zklamala nejen zvukovým projevem, dojezdem, ale i řazením. Nechci, aby to někdo pochopil, že je špatné. Vůbec ne, je pořád na špici oproti konkurenci. Ale ten benzín má menší krouťák, při kickdownu si musí odřadit klidně o 3 rychlosti (a to trvá a kope to), aby mohl pořádně zabrat. Zkrátka o hodně víc musí řadit. Vadilo mi to, měl jsem na takové chování ze Superba úplnou alergii. Většina lidí to vůbec nebude řešit.

ŘÍZENÍ A BRZDY

Rozhodně je pravda, že řízení je kolem středové polohy mrtvé. Chvíli mi trvalo než jsem si na to zvyknul. Je to znát hlavně na dálnici kde jedete větší vzdálenosti rovně. Měl jsem tendenci pořád korigovat směr. Ale po čase to zmizí. Ale řekl bych, že je pořád velmi dobré a má cit. Dá se říct, že vím co dělají přední kola, jaký povrch jedu. To je dobré. Ve Sport režimu řízení tak hezky ztuhne a ztěžkne a dost to zlepší tupost kolem středové polohy. V trojce (F30) je řízení určitě strmější.

M-paketový volant je totální fetiš. Neznám lepší volant, vyhovuje mi tlustý věnec, materiál je velmi příjemný. Jestli mám říct proč mám rád bmw, tak je to rozhodně díky tomuto volantu!

Brzdy mám M-paketové a kromě toho, že modré brzdiče jsou hezké, tak taky líp brzdí. Nastupují jemně a plynule, perfektně se dávkují a když na to dupnete, tak se všem, včetně řidiče, udělá dost mdlo. Super, težké auto, které jede rychle, musí i dobře brzdit. Ani na Brenneru s naloženým autem jsem je neunavil. Už jen pro ty brzdy M-paket doporučuji.

PODVOZEK

Kapitola sama pro sebe. G31 - tedy Touring (kombi) má vzadu vzduch a já bych řekl, že udělali moc dobře. Ikdyž je narvané auto, drží si výšku, nenaklání se, nemění se dynamika pružení. Prostě vzduch. Přední náprava je neuvěřitelně dobře naladěná ikdyž tam vzduch není. Měl jsem strach nasadit 19” kola, že to bude moc tvrdé. Třeba 3ka (F30) na 19” už mlátí a není to příjemné ani pohodlné. Chtěl jsem proto adaptivní podvozek. Možná i díky tomu nemá G31 s velkýma kolama vůbec problém. Co psali američani na bimmerforu, tak mezi 19 a 20” není ani žádný zásadní rozdíl. A to vše na runflatech přátelé.

Auto je dlouhé a težké, není to na blbnutí po okreskách. V normálním režimu se umí i tak limuzínově zhoupnout. Ale není to Superb kde se to rozhoupalo tak, že jsem cítil, že přední kola ztrácí grip a nejde řídit.

Nevidím skoro žádný rozdíl mezi Eco a Normal režimem. Ale u Sportu je cítit ztuhnutí auta - jak v řízení, tak hlavně v tlumení. Jezdím v podstatě pořád na Sport režim, protože to je báwo jak ho podle mně chtěli ve fabrice mít. Je tuhé, ale pohodlné a dynamické. A když je srdce tam kde má být, dá se vyprášit kdejaký slaboduch v hothatchi i na těch okreskách.

Grip na 275 gumách vzadu a 245 vepředu je s xdrivem neuveřitelný. Pro denní použití za každého počasí jde o velmi bezpečné auto. Zkouším často auto utrhnout na suchu a skoro to vypadá, že jedu po kolejích, nejde mi to. Nebo asi by šlo, ale odehrávalo by se to v rychlostech kde se bojím, že bych auto rozbil. Jen když hodně naprší, dám Sport režim a vypnu stabilizaci, tak pak… Už se těším na zimu :-)

INTERIÉR A INFOTAINMENT

Apple Carplay + bezdrátové dobíjení:

Přihrádka pro mobil s bezdrátovým dobíjením je pecka. Počítejte s tím, že bezdrátové dobíjení je docela pomalé, cca 5-10% za hodinu a pokud máte aktivní telefon (mapy, volání), tak dobíjení sotva udrží baterii na stejné hladině (nedobije do plusu nic).

BMW umí jako jedna z mála automobilek propojení Apple Carplay bezdrátově - připlácí se cca 7 tis. ale funguje parádně, takže Waze a Spotify to jistí. Měl jsem dost problémy se zprovozněním. Bacha, musíte mít na iPhonu zaplou Siri! Neměl jsem, nešlo to, pogooglil trochu a pak už to jelo hned. Koho by to napadlo.

Konektory:

Připlatil jsem si nějakou stovku za dodatečné nabíjecí konektory. Rozhodně to za to stojí, já mám telefon v bezdrátové přihrádce, pak je hned před ní zásuvka pro zapalovač jako u všech aut. Další je v pařezu (přihrádka mezi sedadly řidiče a spolujezdce) a další 2 dodatečné zásuvky na pařezu pro posádku na zadních sedadlech. Poslední zásuvka je v kufru. Celkem 6 zásuvek! Zdá se to hodně, ale v kufru chlaďák, děcka vzadu 2 telefony, my vepředu 2 telefony a zbývá tak jedna rezerva.

Dálkové ovládání:

Ovládání garážových vrat v zrcátku je skvělé. Mám otestováno s Lomax vraty - doma dvoje v pohodě. Systém od BMW má mnohem větší dosah. Tipuju, že dvojnásobný proti standartnímu ovladači.

Jedny vrata v práci nejdou nakódovat - mají nejspíš systém kódování s plovoucím kódem a jsem líný to vyladit se správcem domu. Podle manuálu to jde, ale musí se párovat na řídíce jednotce k vratům, která je 4m vysoko. Vyřešil jsem tak, že vrata se dají otevírat přes mobil, nastavil jsem si rychlou předvolbu na tlačítka u rádia.

Budíky:

U 5ky jsou čistě digitální (škoda analogu), čtou se výborně a nikdy se mi nestalo, že bych na ně nějak špatně viděl. Každý režim (Eco, Normal, Sport) má svoji grafiku. U Sport režimu se mi líbí i indikátor řazení, něco po vzoru závodních volantů s diodama na věnci, akorát zde se zobrazuje v oblasti otáčkoměru v místech, kde měla E92 taky ty barevné segmenty, které zase ukazovaly zahřátí motoru a limit otáček. Hezké.

Hrozně jsem chtěl head-up display. Ale nechybí mi. U nové trojky s pežot budíkama bych ho asi musel mít, abych se na ten hnus nemusel dívat.

Ozvučení:

Zvuk, mám standartní Hi-Fi. Hraje výborně, nepotřebuju v autě řev. Hraje to tak dobře, že příplatek za HK mi při srovnání nestojí za to. Zkoušeli jsme to u 2 aut vedle sebe. Kdybych byl audiofil, asi bych tam dal Bang & Olufsen, ikdyž nevím jestli stojí za cenu ojetého auta :-D

Kabina + tempomat:

Odhlučnění v kabině je příkladné. Až tak dobré, že musím jezdit na tempomat, abych nepřišel o papíry. Na dálnici je 200 km/h hned (v německu samozřejmě) a vypadá jako 140 v jiných autech. Bacha na to.

S tím souvisí adaptivní tempomat. Používám denně ve městě v kolonách. Je super na poskakování, auto celkem jistě dobrzdí a je plynulé. Když se stojí méně než 1 sekundu samo se zase rozjede, jakoby se chytne auta před vámi. Pokud se ale zastaví na delší dobu, už se nerozjede. Musíte ťuknout na plyn. Někdy to ale není třeba, nepřišel jsem zatím čím to je a kdy se to děje. Ale je to příjemná pomoc.

Na dálnici, hlavně na delší cestě, je tempomat velký pomocník když už je řidič unavený. Brzdí spolehlivě. Ikdyž, občas se stane, že auto před vámi vidí, nebrzdí a řve, že je potřeba něco dělat. Nikdy se na něj nespoléhám na 100%, prostě pomáhá, ale je dobré být ready. V zatáčkách taky pozor, jakmile auto před váma uhne, myslí si, že tam nic není a nebrzí nebo dokonce zrychlí. Tesla má toto o hodně lepší, ale ta se nedá srovnat zatím z ničím jiným.

Do dveří se vejde velká PETka, sice na knap, ale vejde. Cupholdery u řidiče zhltnou i ty tlusté malé debilní PETky (myslím, že to je Rajec voda, která mi u předchozích aut nedržela).

Sluneční roletky na zadních sedadlech jsou super věc, hlavně pro malé děti. Znáte takové ty hnusy na přísavku s krtečkem, prasátkem pepa, apod. Navíc to furt padá. Zabudované roletky drží a natáhnou je i 5-leté děti. Zakrývají celé zadní okno - tedy i ten trojúhelníkový výsek, takže fakt dobře stíní a odráží i teplo.

Sedadla:

Jsou druhá věc po volantu co je v interiéru top. Mám sportovní s látkou a alcantarou. Zprvu jsem se bál, že nebudou pohodlná, ale v lepších jsem neseděl. Prostě boží. Parádně drží tělo, dýchají, vyhřívají. Původně jsem chtěl komfortní s kůží, ale to musíte mít tu drahou kůžičku a odvětrávání. Foukání nechci, bolely mě z toho záda a ledviny už když jsem to jen testoval. Ve sportovních jsem dal na zátah 1000km do IT, vystoupil úplně v pohodě a záda naprosto v pořádku. BMW, díkybohu, dělá vysouvací segment kde si opřete delší část nohou. Můžete si taky dofouknout bočnice podle tloušťky a je vám fajn :)

Elektrické ovládání určitě doporučuju pokud se v autě střídá víc řidičů. Jo a na dnešní dobu se sedí celkem nízko, což já mám rád.

Kufr + tažné:

Kurf je použitelný a stačí pro běžnou čtyřčlennou rodinu. Jak jsem psal, Superb má černou díru, 5ka Touring má kufr odhadem o 30% menší. Litry nepočítám, ani se mi to nechce hledat. Beru podle toho kolik naskládám věcí. Co jsem si zamiloval nejvíc, je otevírání skla zadních dveří. Nesmírně praktická věc v situaci kdy už je kufr naskládaný tak, že ho nemůžete otevřít, aby se vám to celé nevysypalo, nebo když stojíte někde blízko zdi a nemůžete otevřít 5té dveře. Chytré, skoro ala Škoda simply clever solution :-D

Roletka i síť se dá krásně uložit do podlahy + je tam další plochá přihrádka kam se dají schovat flašky s vínem nebo jiný kontraband. Co mi chybělo a nenapadlo si objednat, tak nějaké háčky pro zajištění posunu nákladu. Toto Superb řeší ve standardu. Já si dokoupil protiskuzové plato do prostoru kufru, takže cokoliv tam dám se neklouže.

Tažné zařízení byla nutnost, vozíme pořád kola. V Suberbu se zatáhlo za pojistku a doufal jsem, že koule sjede. No každé jaro, nebo po delší době nepoužívání se tak samozřejmě nedělo. Kopal jsem do toho vždycky vzteky až to spadlo. U BMW v kufru zmáčknete tlačítko a za chvilku je tažné venku. Tak snad se to nějak nepokazí. Na diskuzích dost lidi nadávají, že je výklopný mechanismus poruchový. Uvidíme.

Parkovací asistent:

V poslední chvíli jsem vyhodil tu drahou srandu s ptačím pohledem. Přeci jen jsem byl zvyklý na Superba bez asistentů. PDC vpředu a vzadu v kombinaci s parádní kamerou úplně stačí. Kamera má vysoké rozlišení a trochu rybí oko, takže zabírá i poměrně hodně do boku, což se hodí při vycouvávání z řady aut na silnici kde třeba přes dodávku nevidíte vůbec jestli něco jede.

Na jaře když bylo hodně sněhu, mi parkovací asistent párkrát panicky zabrzdil a nechtěl mně nechat zacouvat mezi auta. Vyhodnotil, že je tam překážka. Málem jsem se leknutím po…. Prudce to zabrzdí a ještě tak divně zaškrčí, že máte pocit, že je odřená půlka auta. 99% času, ale pomáhá a nenechá vás narazit do zdi ke které couváte. Zabrzdí cca 15 cm od překážky a už vás nenechá jet. Stejně tak se nedá rozjet když máte otevřené dveře řidiče (asi jsem někde zapnul :-)). Na to abych vyzkoušel automatické zaparkování na místo mezi sloupy v podzemní garáži jsem ještě nenašel odvahu.

Zbytek interiéru nehodnotím. Světýlka se líbí dětem, zpracování fajn, nemám kožky na sedačkách ani palubce, galvanickou úpravu na čudlíkách taky ne. Interiér je hlavně funkční a oproti předchozí generaci (F10) o hodně hezčí a kvalitněji udělaný.

EXTERIÉR

Co říct na design? Já mám prostě rád siluetu baworáků. Nízké, rozpláclé auto se sportovním výrazem ikdyž úplně sporťák to není. Perfektně funguje ve zpětných zrcátcích na dálnici. Ikdyž jedu 120 km/h a dojedu jakékoliv auto, hned vás pustí. Toto se mi v manželčině Fábii neděje :-D Hm.

Bude tu asi hromada hejterů, že černá kola jsou hnusná, nevýrazná, apod. Mně se líbí. 100 lidí, 100 chutí.
Šedý lak je možná nevýrazný, ale právě s černými koly, černými ledvinkami, prahy, a dalšími doplňky působí naživo moc pěkně. A nejhezčí je navečer když svítí zadní lávově červená světla, tak právě v kombinaci s šedou nádherně vyniknou. Stejně tak i přední namodralá se k dané barvě hodí. A co si budem, šedá je praktická. Ikdyž není auto úplně v lesku, pořád nevypadá tak špinavé jak ve skutečnosti je.

Chtěl jsem tmavá skla, která zajišťují trochu soukromí a hlavně fungují proti sluníčku. Zevnitř je skrz ně vidět naprosto perfektně a bez omezení. Z toho nemusíte mít strach.

M-paket jsem si vybral primárně kvůli lepším brzdám a volantu. Součástí paketu je však více vizuálních dílů, všechny však plní svoji funkci.

SVĚTLA

Adaptivní LED si zaslouží svůj vlastní odstavec. Byla to ta nejlepší možnost, lasery jsou dostupné až ve faceliftu (aktuálně myslím u nové 550i). Ano, jsou drahé. Stojím si ale za tím, že toto je prvek výbavy na kterém nechcete šetřit. Odpusťte si kůži a ještě vám možná něco zbyde.

Jedním tlačítkem na levé páčce si zapnu adaptivní režim. Světla precizně detekují protijedoucí auta, auto které dojedete před vámi, s rozpoznáváním dopravních značek poznají i obec, takže dálkové ve městě nezapnou. Svítí parádně na pravou krajnici - fakt hodně doprava, asi kvůli chodcům, takže vidíte i srnky v lese u dálnice :-)

Líbí se mi jaká je to za jízdy diskotéka. Hází to několik světelných kuželů, auta vystínuje. Boží. Když jedete za autem a jste blízko, tak záříte kolem něj (on je ve stínu) tak moc, že u starých aut přisvítíte i jemu :D

Detekce a přepínání má spoždění tak 1/4-1/2 sekundy. Ještě se mi nestalo, že by na mě někdo blikal, že byl oslněn. Jako bezpečnostní prvek naprostá nutnost.

ZÁVĚR

Auto je těžké, dlouhé a do úzkých parkovacích domů nebo center měst určitě není pohodlné. Starším, nemocným, tlustým nebo rozmazleným se do auta špatně nastupuje a vystupuje, protože se sedí nízko a sedadla v zadu jsou dost utopená vevnitř. Tito nechť si kupují SUV.

BMW 530D Touring XDrive je výborné auto pro ty co rádi řídí, je pohodlné na denní ježdění, bezpečné a praktické na dovolené s celou rodinnou a dostatečně výkonné na sem tam i nějaké to zablbnutí. Ikdyž je to mastodont, pořád je to BMW. Jezdím s ním denně už 7 měsíců a každé ráno se na něj těším!

Chtěl jsem to kratší, ale pořád mě napadaly nové věci o které se chci poděli, protože se mi o nich špatně hledaly informace, např. ovládání vrat. Gratuluji a děkuji, že jste dočetli až sem.

Jo a myšlenky na M3 jsem se nevzdal, jen čekám na tu pravou…

Silné stránky

+ Motor a spotřeba
+ Převodovka
+ Podvozek i na českých cestách a v městech funguje skvěle
+ Sportovní sedačky s látkovým potahem (perfektně drží tělo, jsou pohodlné a funkční)
+ Volant v M-paket variantě je absolutní fetiš
+ LED světla

Slabé stránky

- Příliš dobré odhlučnění, které bere benzínovým motorům charakter (540i konkrétně)
- Celkové rozměry (je to fakt velké auto)
- Horší výhled a odhad vepředu (dlouho mi trvalo než jsem ho dostal do oka)
- Velikost kufru
- Váha
- Malá nádrž

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Skvělé, díky Renocaru jsem si mohl vyzkoušet během 2 let více než 10 aut a utřídit si myšlenky a názor co vlastně opravdu chci a potřebuji.

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 530xD Touring

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Funguje slušně ve městě, na cestování bylo přímo stvořeno, je to pořád bavorák ikdyž velký. Denně se těším, že s ním pojedu. Skvělé auto!

praktičnost
9

Splňuje potřeby 4-členné rodiny

prostornost
10

Místa je všude dost

jízdní vlastnosti
10

Na danou kategorii auta skvělé

jízdní komfort
10

Nemám co bych vytknul

provozní náklady
9

Zatím jen provozní kapaliny

náhradní díly
10

Mám prodlouženou záruku, tak je mi to jedno

výkon motoru
10

Skvělý motor

spotřeba
10

Výborná

hlučnost motoru
10

Téměř není slyšet

kvalita sedadel
10

Nemám co dodat, sportovní sedačky jsou top

brzdy
10

M-paket brzdy jsou lepší než standardní

zavazadlový prostor
9

Není z největších, ale je praktický






Blesk.cz

V malém peugeotu vezl 11 lidí! Mladík (19) omylem přejel kamaráda, který mu spadl z kapoty

V malém peugeotu vezl 11 lidí! Mladík (19) omylem…

K bizarní dopravní nehodě došlo na Českokrumlovsku v neděli brzy ráno. V autě pro pět osob cestovalo deset…

Podezření na smrtelnou otravu pavučincem plyšovým po 20 letech! Smrt přichází po pěti dnech, varuje toxikolog

Podezření na smrtelnou otravu pavučincem plyšovým po…

Česi si užívají houbové žně, byť v posledních třech dnech hub v lese podle uznávaného mykologa a toxikologa…

 

iSport.cz

Manažer basketbalistů Šob popsal skromné podmínky: Kluci jsou pokorní

Manažer basketbalistů Šob popsal skromné podmínky:…

PŘÍMO Z ŠANGHAJE | Vyřadili týmy, v jejichž středu stáli milionáři z NBA či Euroligy, a sami žijí ve zcela…

ZNÁMKOVÁNÍ: Nejistý Suchý, cenná Vaclíkova nula. Masopust se zlepšil

ZNÁMKOVÁNÍ: Nejistý Suchý, cenná Vaclíkova nula.…

Český tým po zaváhání v Kosovu nepřipustil další klopýtnutí a porazil Černou Horu 3:0. Šilhavého tým podržel…

 

Reflex.cz

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

Nové iPhony, tablet i hodinky v celé své kráse. Apple nabídne i streamovací službu s vlastními tvorbou

Nové iPhony, tablet i hodinky v celé své kráse.…

Americká firma Apple představila za velkého zájmu médií nové výrobky a služby. Jde hlavně o novou verzi jejího…