Recenze

9 Majitel

BMW řada 5 530D Touring

8.78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:155000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2989 výkon [kW]: 173 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Dřívě běžnější, z dnešního pohledu prakticky ojedinělá kombinace pětkové 3litrové BMW s náhonem jenom na zadek.
Auto je již dávno historie, ale trochu zavzpomínám, abych sobě a možná i někomu dalšímu doplnil mezigenerční srovnání a genezi modelu 5er.
Vzpomínám na dobové testy nového auta, které tehdy hodně vyzdvihovali vlastnosti předchozího modelu a trochu relativizovali tento nový bangelovský. Tyto debaty jsou vždy lehce absurdní, protože prostě staré auto bude jen starší a z pohledu současných standardů víc out a novější bude prostě aktuálnější. E61 530 bylo myslím velmi dobré az skvělé auto. Po mém cca přechozím E91 to byl skoro po všech stránkách očekávaný posun kupředu.
Vynikající motor 173kw s orpavdu hutným zvukem a zátahem a navíc oproti aktuálním verzím s ecopro režimy i s celkem okamžitou reakcí na plyn. Rozhodně lepší než např. F11 530. 530d je myslím ve všech modelových řadách ten správný motor, který vám doručí tu správnou pohodu, klid a příjemný zvuk a když je třeba tak výkon, který vyřeší většinu situací a umožní vám i neslušné přelety po dálnicích a akceleraci i nad 160kmh. S F11 můžu srovnávat protože jsme jednu dobu měli v rodině auta obě. Musím přiznat, že jsem při přesednutí do nové F11 čekal prostě víc. E61 byla ve výrobním roce 2009 už vychytaná, měla vynikající odhlučnění i kolem 200km/h. Rozhodně měla lepší řízení, ještě ne elektrické a oproti F11 bylo o hodně lepší, sportovnější, přímější. Ta sportovnost, která oproti E91 byla výrazně utlumenější a taková limuzínovitější, však byla oproti novému F11 naprosto výraznější a lepší. E61 je stále ještě krásně řidičské auto s intezivnějším feelingem z řízení a celkově s citelnějšími reakcemi auta na povely. Navíc bez xdrive s lehčím předkem opravdu skvělá v zatáčkách, bez zaklekávání a naklánění.
Dalším plus je celková bytelnost auta. Poctivost, která je cítit. Z dnešního pohledu jsou prvky interiéru takové oldstyle humpolácké, ale přesto stále bytelné a solidní. Celkově nebylo ani příliš znatelné opotřebení při 150tkm.
Z prvků výbavy je třeba doporučit sportoví nebo M volant, významně lepší a hezčí varianta, než základní úzký volant. Zároveň i sporotoví i když látkové sedačky jsou velkým plus. Runflaty pryč a celkem tvrdé auto se stává akcepotvatelným, i když komfort určitě nelze srovnávat s novějšími verzemi.
Design zastarává, nedá se nic dělat, ale dostat se dnes k slušně jetému a servisovanému autu znamená pořídit si podle mě elitu mezi tehdešjí konkurecí za cenu pomalu Octavie. Já vám ho doporučím s 6ti válcem je to pořád skvělé auto, které nelze srovnávat jenom cenou s 2litrovými superby apod. to prostě bez urážky neee

Silné stránky

Solidnost
Skvělé jízdní vlastnosti, stabilita při vysokých rychlostech, výborné zatáčky
Top motor 6 válců, hutný zátah, dostatčný výkon
Odhlučnění a celkový feeling z jízdy

Slabé stránky

Samozřejmě dnes už oldstyle venku i uvnitř, ale na to jezdec fanda nehledí.
Spolehlivost těchto složitějších aut je prostě nevýhoda. Popraskaný svazek kabelů v zadním okně za 11tis. ve značkovém servisu, pěkné
Problém E61 je postpuná vůle v řízení, mám zkušenost z 2. Nutné měnit řízení v relativně nízkých km, to se vám nechce. Pak jsou to všechny ty měchy, kompresory, vstřiky a DPF, automtay bez výměn oleje atd. atd.
Nekupovat za všchny poslední peníze, platí obecně u premiovky zvlášt.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pár drobností, ale celkově OK

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ukončený oparák, vše OK

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 530D Touring

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

není to asi premiant spolehlivosti, je složitější

praktičnost
8

Ani tady to neexceluje, nedáš do dveří vodu apod.

prostornost
8

Ok, rodinné auto

jízdní vlastnosti
10

výborné

jízdní komfort
7

bez runflatu to jde

provozní náklady
7

ojetá premiovka něco stojí

náhradní díly
7

ad výše

výkon motoru
9

výborné, dostačující

spotřeba
9

na výkon super

hlučnost motoru
9

hutný a příjemný zvuk, lepší než novější modely

kvalita sedadel
9

sportovní super

brzdy
9

nevím co k tomu, normální

zavazadlový prostor
9

kombík je ok






Blesk.cz

Krajčo není žádný troškař: S manželkou se pochlubil luxusním výletem za sexem!

Krajčo není žádný troškař: S manželkou se pochlubil…

Nejspíš se natolik vžil do svého hitu Obchodník s deštěm, že do Emirátů letěl byznys třídou. Jako burzián sice…

Výstava v Praze: Změny, které přivodila sametová revoluce. Svoboda, nahota nejhrubšího zrna, co dál?

Výstava v Praze: Změny, které přivodila sametová…

S výstavami o „sametových“ událostech listopadu 1989 se poslední dobou roztrhl pytel, ze kterého se sype jedna…

 

iSport.cz

Zastavte stroje, kopačky stranou! Šály pro fanoušky potřebuje Theophilos

Zastavte stroje, kopačky stranou! Šály pro fanoušky…

V nenápadné bohumínské dílně Jiřího Jančaříka jely japonské pletací stroje naplno. Nitky se sbíhaly do klubových…

V tichosti mezi TOP hráče. Hladký ve Skotsku září, těší ho zájem Gerrarda

V tichosti mezi TOP hráče. Hladký ve Skotsku září,…

V lednu odešel v tichosti coby liberecká brankářská dvojka do Skotska zachraňovat St. Mirren, o necelý rok…

 

Reflex.cz

Zločinci, kteří vraždili v Osvětimi. Podívejte se do očí lidem, kteří mají na svědomí životy tisíců Čechů

Zločinci, kteří vraždili v Osvětimi. Podívejte se do…

Polský Ústav národní paměti zveřejnil dokumenty o vražedném nacistickém personálu v koncentračním táboře…

Karel Steigerwald: Jirásková, Švorcová, Chramostová  aneb Tři herečky v románu, který nenapíšu

Karel Steigerwald: Jirásková, Švorcová, Chramostová…

Kdybych uměl psát romány, napsal bych strhující příběhy tří hereček od tenkrát až po dnešek. Jiřina Jirásková,…