{literal}

Diskuse

BMW řada 5 (2019)

6.9.2019

Vždycky jsem chtěl BMW, byl to můj sen. Vždycky jsem si byl jistý, že to bude benzín, aneb jak jsem se dostal od M3 k 530D Touring. Tuto recenzi…

 

BMW řada 5 (reno01)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Wency

    Wency 06.09.2019  10:16

    Krasavec

    Skvělá recenze a super auto! Mé první auto byla E30 a vzpomínám dodnes :-) Ať dobře slouží!
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 06.09.2019  10:19

      « Re: Krasavec

      Díky moc! Je to moje první recenze, chtěl jsem přispět komunitě :-) Už teď vím, že jsem na pár věcí zapomněl, ale budu průběžně přidávat. Ať ti to tvoje taky jezdí :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 06.09.2019  10:53

    Zaujímavé čítanie

    Fajn recenzia a zaujímavé čítanie. Čo sa týka M3, nie si prvý, kto mal pocit, že auto ho chce zabiť a priznal si, že to je príliš. Internetový petrolhead by to nikdy nenapísal, reálna skúsenosť ale potvrdzuje, prečo si ľudia do silných bavorákov kupujú xdrive. Česť tým málo borcom, ktorí silné RWD auto zvládajú, ja medzi nich ale tiež nepatrím.
    Tiež ma zaujalo hodnotenie motora B58 v 5ke, ale popravde nie som tým prekvapený. Iné zameranie auta, vyššia hmotnosť a rozmery a k tomu filter pevných častíc a z fantastického motora sa môže stať utlmený motor, ktorý už nepresvedčí, že treba zabudnúť na naftu. Ja našťastie mám ešte tú správnu kombináciu, teda menšie auto a B58 bez filtra a v trojke podľa mňa niet lepšieho motora: fantastický zvuk, sila a lineárny záťah, pritom slušná spotreba (mám 8,8 dlhodobo), popravde motor hodnotím na 340i ako zďaleka najväčšie pozitívum (bez neho, s nejakým R4, nebodaj R3 to auto svoju cenu neobháji). Súčasne je taký dobrý a poslušný, žiadna divočina, ktorú treba stále krotiť a báť sa o život. Je to iste aj vplyv xdrive, ktorý som ako človek nezvládajúci RWD dal (a tým stratil definitívne punc pravého petrolheada >:D ), každopádne ak človek chce, tak to (na snehu a pod.) dá aj dverami napred, tá preferencia zadku tam stále je, ale v oveľa bezpečnejšej a zvládnuteľnej forme.
    Takže hoci tiež by som takto od stola povedal, že aj do 5er by som dal 40i, tak realita by ma zrejme presvedčila spraviť to isté a dať ten "hrozný dízel", ktorý má sily ako býk, ako R6 už je solídne kultivovaný, utlmený a k charakteru rodinného auta vyššej strednej triedy, ktoré nie je na blbnutie na okruhoch, sa asi aj hodí viac.
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 06.09.2019  11:51

      « Re: Zaujímavé čítanie

      Ahoj,

      s tou 340i je to přesně jak píšeš. Kdybychom se do ní vešli, tak jsem ji měl. Nedivím se, že jí říkali baby M3. Motor má super emoce a já ho moc chtěl. No dopadlo to jinak. Máš dost podobně střízlivý pohled na realitu. To se na internetu v dnešní době moc nevidí :-)

      Díky za feedback a přeju ať ti to jezdí co nejdýl a bezpečně.
      • 00 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 06.09.2019  18:16

        « Re: Re: Zaujímavé čítanie

        no sakra. včera mi v BMW potvrdili, že od podzimu v konfigurátoru 840i bez x takže jsem se moc těšil, ale s tím zvukem snad něco udělají? na 440i mám performance laufy a zvuk je dost v pohodě...
        • 00 Reagovat !

          foto reno01

          reno01 06.09.2019  18:41

          « Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

          Čau,

          tak si zkus 540i a uvidíš sám. Je to fakt jinak laděný. 440i i bez mperformance před 2 lety byla totální pecka a proto jsem chtěl 540i. Jenže přidali filtr pevných částic a to už bude i v 8miččce. Prodejce mi potvrdil, že zvuk ala vysavač dělá právě to. Fakt bych si to zkusil.

          Možná když na to narveš m performance laufy bude to lepší. Ale 5ka a 8ma jsou tak dobře odhlučněné, že podle mě budeš mít minimálně o 30% míň zvuku než teď ve 4ce.

          Stěžují si všichni, i ti co koupili 550i a dokonce M5, že by to mohlo být trochu emočnější. Pak udělali M5 Competition kde už je to lepší. Projel jsem snad všechny diskuze na netu a je to bída se zvukem u BMW. Je to hřích, bolelo to, ale Mercedes umí udělat rozhodně mnohem hezčí zvuk než aktuálí Bawory... vždyť i M3 je zabitá... děsná doba :-(
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda777

            pradeda777 07.09.2019  09:46

            « Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

            S tím "znásilněným" zvukem pomůže trocha občanské neposlušnosti. V dnešní době je to kapku složitější, ale určitě to při troše dobré vůle půjde..... ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto reno01

              reno01 07.09.2019  10:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

              Tak určitě to jde. Jen mi přijde škoda vrtat do funglovky. Za to půjdou výrobci do pekla co se teď děje. A tam budou smažit ty úředníky, kteří je donutili >:D
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda777

                pradeda777 07.09.2019  11:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                To jo. I ti dobroserové, kteří donutili ty úředníky a kdo ví, kdo zaplatil ty dobrosery.... :-!
                Já měl kdysi funglovku ST162 Celica (MY86) a (CC) byla první věc, kterou jsem udělal "neškodnou". Ano, jak píši nahoře, dnes je to o něco složitější, ale určitě jsou "borci" kteří by takovou věc zmákli..... ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto reno01

                  reno01 07.09.2019  18:55

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                  To určitě zaplatil Sóroš :-) Chtěl bych naživo zkusit blázna s 540i a mperformance výfuky. V čr, ale asi nebude :-(
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda777

                    pradeda777 07.09.2019  19:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                    To asi ne. Takový borec bude sedlat M5..... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto speedfred

                speedfred 07.09.2019  21:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                Tak ja som kupoval na 35i výfuk (od katov) u Remusu, bol ľahší ako séria a za menej ako pol peňazí voči M Performance.
                • 00 Reagovat !

                  foto reno01

                  reno01 07.09.2019  21:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                  Jo na 540i má Remus myslím i se 4ma koncovkama! Ten doporučoval i prodejce. Užívej si 3ku naplno. Jde to nějak do kopru ty bawa se zvukem :-(
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda777

                    pradeda777 07.09.2019  22:40

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                    Bawo za ztrátu zvuku nemůže....můžou za to ti zkkuurrvveenní dobroserové..... >:-[] >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto speedfred

                    speedfred 07.09.2019  23:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                    Mal som ale iba M235.
                    Užívaj ty novú káru, pretože táto 5er je fakt parádna a na cestovanie 30d asi úplne dostačujúci.
                    • 00 Reagovat !

                      foto reno01

                      reno01 07.09.2019  23:38

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                      Dík, je to daily driver a cesťák snů! Ty užívej taky a hlavně bezpečně. Snad se k benzínu zase dostanu :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto 99matthew99

                        99matthew99 15.09.2019  12:34

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                        Vyborna recenzia na vyborne auto. Viem ze mas mpaket ale nechal si aj mkovy podvozok? Nieje prilis tvrdy?
                        • 10 Reagovat !

                          foto reno01

                          reno01 15.09.2019  14:22

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                          Dík, podvozek je adaptivní. Ve Sport režimu je to tužší, ale pořád hodně pohodlné i na 19" s runflatama. Bál jsem se toho, ale není důvod. Nevím jestli jde u 5ky objednat sportovní mpodvozek jako šlo u F30 - což bylo něco jiného (není součástí setupu Mpaketu). A osobně na F30 s 18" na runflatech mi to auto přišlo hooodně tvrdé - nepříjemné do města a na dlouhé cesty. Sž skoro jako u Mka F80, ale tam to patří a má o dost lepší sedačky.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Mig-35

                            Mig_35 19.09.2019  09:38

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                            M-performance výfuky jsou za poměrně laciné. Žádná hrůza.
          • 00 Reagovat !

            foto Sysoj-Psojic

            Sysoj Psojič 17.09.2019  13:55

            « Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

            Reno, neházej všechny BMW do jednoho neozvučeného pytle...
            Mám M5 Competition F90 i M4 Competition Cabrio F83 po FL.
            Zvukově jsou dost v poho a třeba možnost zcela M5 ztišit na delší přesuny je naprosto geniální.
            Jo nová 540i zní fakt nahovno, ale cílovce to asi vyhovuje, není to závodník. Vlastně ani nejede >:D
            Nevím, zda někdo s naftou může vůbec rozvíjet teorie o emocích za volantem :-!
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 17.09.2019  14:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

              Tak ale čistokrvné Mko, naviac Competition je trochu iná liga, tam sa BMW so zvukom pohrá. Je ale fakt, že inštalácia GPF zvuku ublížila, bez dodatočných úprav je auto s týmto "štuplom vo výfuku" tichšie a nevýraznejšie, ako bez. Na youtube je x porovnaní zvuku pôvodnej M2 a M2 s GPF a je jasne počuť, že s GPF je to horšie.
            • 10 Reagovat !

              foto reno01

              reno01 19.09.2019  21:54

              « Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

              Ahoj,

              tak teorie snad rozvíjet můžu ikdyž jsem vybral naftu ne? Navíc v recenzi by ses dočetl, že jsem měl M3 E92 a dost najezdil i v M3 F80, 440i GC a měl 2 motorky (GSXR 1100W s výfukem Termignoni a XJR 1200 s Laser laďájama). Naftu v 5ce mám proto, že 540i je zvukově a emočně slabá, protože se s 550i Touring nedělá a M5 už dávno ne. Potřeboval jsem auto pro rodinu s malými dětmi. Pokud se trochu povede, bude snad nová M3. M5 CP ti přeju, je to parník. Ale zvukově si k Merglu 63 AMG nečuchne. Kritizuju to, že bawoři prostě na zvuk kašlou. Jaktože mergl to umí vyladit. To mě štve!

              Užívej, máš super autopark. Přeju hodně radosti a bezpečných km za volantem.
  • 00 Reagovat !

    foto Lubo

    Lubo 06.09.2019  20:33

    Pekná recenzia

    Pekná recenzia. Blahoželám k super výberu.

    Jazdím na 540i, od 1.10.2018 mám 40 000 km. Priemerná spotreba 7,9l. Jazdím podľa predpisov 52/95/135, výkon používam len na bezpečné predbiehanie (a to ide :).
    So spotrebou je to ok mimo mesto, aj diaľnica je pohoda. IT cez AT/Brennero, vrátane 160-240 km/h v Nemecku (premávka to často nedovolí) som mal 7,6 l/100 km. Používam aj nejaké aditívum, možno pomáha, ale asi viac môj kľudný štýl (Eco Pro málokedy).

    Tiež som menil zo Superb 2.0 TSI. Komfort a stabilita sú v BMW proste o triedu vyššie.

    Prajem veľa radosti z jazdy :-)
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 07.09.2019  07:21

      « Re: Pekná recenzia

      Ahoj Lubo,

      díky za feedback. Obdivuju tě, že máš tak lehkou nohu! Takovou spotřebu nemám ani s tím svým sazometem :-)

      540i je super auto. V recenzi to možná tak nevyzní, ale já podvědomě srovnával s M3 a 440i. Proto jsem i psal, že je chyba znát tato auta. Měl jsem přiliš vysoká očekávání a byl jsem přemotivovaný. Snažil jsem se ten stav popsat pro lidi co na tom byli podobně. 5ka je fakt limuzína, která je sametová a jemná. A já hledal něco divočejšího. Když jsem nenašel, volil jsem rozumem a ne srdcem. A jsem taky happy.

      Přeju ti ať ti to jezdí pohodově a užívej si každý kilometr. Na to báwa jsou!
      • 00 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 09.09.2019  13:42

        « Re: Re: Pekná recenzia

        Nemá lehkou nohu. Je to vyzkoušené, pokud skutečně úzkostlivě dodržuješ rychlostní limity, není to žádný problém.
        Problém je to vydržet:) na takové ježdění mi stačí 520i...
        • 10 Reagovat !

          foto reno01

          reno01 09.09.2019  19:11

          « Re: Re: Re: Pekná recenzia

          Třeba se už Lubo vyblbnul, ale pořád má rád 6ti válec? 520i určitě stačí, ale radost z toho není. A o to jde ne?
          • 00 Reagovat !

            foto Lubo

            Lubo 15.09.2019  20:04

            « Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

            Neboj, sem tam sa vyblbnem. Stréc klobóku ešte úplne nie som.
            Ale po väčšinu času je rýchlosť zbytočná, stresu mám veľa inde. Tak pekne Adaptive a pri predbiehaní Sport Plus :-)
            • 00 Reagovat !

              foto reno01

              reno01 16.09.2019  07:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

              Jo to je fakt. Rodina, věk, velký provoz, stres, to všecko asi hrálo roli i v mém příběhu. 5ka je super, že si ji užíváš ikdyž jedeš pomalu. Tak přeju Lubo hlavně málo stresu a hodně km v pohodě!
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 16.09.2019  13:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

              O to väčšie prekvapenie je, že dokážeš dať takú spotrebu, paráda. Ja s menšou 3er som na celkovom priemere 8,8. To sa nesťažujem, naopak takú spotrebu na 3,0 benzín považujem za fantastickú (reálne som sa bál, že sa pod 10 nevleziem, takže som maximálne spokojný), ale pod 8 s o triedu väčším autom, to je neskutočná spotreba. :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto reno01

                reno01 16.09.2019  14:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

                Já to taky nechápu. Mám aktuálně 8.8 po 15tkm s dehtem. Jako mám 75% po městě, ale mně prostě ten sport režim baví :-) Lubo to umí no...
              • 00 Reagovat !

                foto LORASI

                LORASI 18.09.2019  19:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

                mas to manual RWD, alebo automat 4x4 ?
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 19.09.2019  08:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

                  Ani jedno. ;-) Mám manuál s xdrive, kombinácia, ktorú asi málokde uvidíš. Pôvodne ako papierový petrolhead som chcel puristickú kombináciu RWD manuál, ale ako som písal, na RWD som po skúsenosti s M140i RWD nemal gule, takže štvorkolka. A s xdrive som maximálne spokojný, okrem placebo efektu :-) v podobe pocitu väčšieho bezpečia tam reálne cítiť preferenciu zadku, teda na snehu a pod. si môžeš dať aj trochu jazdy bokom, ale stále je tam ten predok, ktorý to bezpečne vytiahne (ostatne sám to asi poznáš). Manuál som ale ponechal, chcem radiť sám kvôli väčšiemu spojeniu s autom, hoci uznávam, že 8°ZF je špičkový automat, stále to radí samé a to ja nechcem. Bavorácky manuál síce nie je žiadna superpresná cvakačka, hocijaký japonský mainstream (napr. Mazda) ho strčí do vrecka, ale je to stále manuál, plus rev-matcching je celkom fajn fičúra uľahčujúca radenie.
                  • 00 Reagovat !

                    foto LORASI

                    LORASI 19.09.2019  09:04

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

                    ha ha ... podobne ako Ty som pochopil, ze vysoky vykon len na zadne kolesa je nad moje sily :-) zaroven som lenivejsi ako Ty, takze pre mna uz len automat a 4x4 :-) tesil som sa na novu 135ix ... ale nie som si uplne isty dizajnom ... snad v skutocnosti nebude vyzerat ako korejcan, ci ford :/ jasne, uz to nie je 6 valec, ale 306hp v takom malom aute by mohlo byt super ... nakoniec je to to iste ako v A35 a ta je skutocne vyborna. je proste rozdiel, ci clovek kupuje auto na denno denne jazdenie / ano, aj tu sa najdu fanatici, ktori takto jazdia Mka, AMGcka, ci RSka / alebo len na obcasne pobavenie.
                  • 00 Reagovat !

                    foto LORASI

                    LORASI 19.09.2019  09:07

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

                    btw ... nepoznam nikoho, kto by mal takuto kombinaciu :-) vzdy bude rwd automat, alebo 4x4 manual :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto LORASI

                    LORASI 19.09.2019  09:09

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

                    :-) :-) :-) :-) samozrejme naopak ... bude 4x4 automat, alebo manual s rwd :-)
        • 00 Reagovat !

          foto spaleny6

          spaleny6 17.09.2019  11:50

          « Re: Re: Re: Pekná recenzia

          Při dodržování limitů se dá pohybovat kolem 8mi litrů, i pod. Tuhle jsem jel na tempomat 140 z Drážďan a auto si vzalo 7.5litru. To jsem čuměl. Průměrnou mám ale 11L, protože podle limitů jezdím spíš když to okolí jinak nedovolí. Kdybych měl jezdit striktně podle limitů, tak asi nebudu kupovat 540i, ale klidně něco slabšího.
          • 00 Reagovat !

            foto LORASI

            LORASI 18.09.2019  19:14

            « Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

            si ma rozosmial :-) / myslim to v dobrom / ... v jednej vete napises, ze to davas za 8, ci 7,5 a potom "zabijes" svoju priemerku 11l :-) ked som skusal X3 M40i tiez som bol schopny jazdit za cca 9 / ked som siel doslova na spotrebu a vyhol som sa zapcham v meste / ... ale inak to ide priemer okolo 11l a to som nevyuzival cely vykon motora ... inak je to okolo 13l. bol des, ked som natankoval plnu a svietil mi dojazd 500km :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 07.09.2019  21:15

    šedo-černá kombinace

    Laku, kol a doplňků je dokonalá. Ten interiérový sportpaket je skvěle propojen s exteriérem. Moc pěkná uživatelská recenze auta které si sám ale nikdy nekoupím. Tak ať dlouho slouží k radosti i užitku.
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 07.09.2019  21:57

      « Re: šedo-černá kombinace

      Čau Verny,

      díky, no to máš tak když vybíráš 2 roky. Viděl jsem nespočet fotek, ale jen jednou tuto kombinaci. Interiér a exterié na sebe hezky navazují a působí to docela sportovně (nebýt to kombi :-)). Je docela těžké přijít s něčím jiným. Bmw nenabízí moc typů kol a laků je taky jen pět a půl, pokud nechceš jít do individual barev za 100k+

      Tobě taky přeju hodně veselých a bezpečných km za volantem!
  • 01 Reagovat !

    foto amerlock

    amerlock 09.09.2019  18:56

    blbec!

    Rád bych věděl, kde se rojí ti blbci, kteří sepisují tyto nekonečné traktáty o autě.
    Polopravdy a subjektivní pocity převládají nad střízlivou informací.
    Chudáčka bolely ledviny ze zkušební jízdy s klimatizovanými sedačkami a podobné kraviny.
    Harman Kardon je zbytečný a jiné bláboly.
    Kup si Dacii Duster a bude v pohodě!!!
  • 00 Reagovat !

    foto LORASI

    LORASI 14.09.2019  19:14

    30d vs 40i

    ... som sa pobavil / v dobrom / :-) riesil som podobnu dilemu ... X3 30d, alebo X3 M40i :-)
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 15.09.2019  07:59

      « Re: 30d vs 40i

      Co jsem zkoušel v z4 a četl v recenzích tak M340i je dost podstatně jinak laděná. Povedla se, poradili si s výfukem a zvukem ikdyž to má filtr pevných částic. V 5ce to bylo jak píšu, skoro bez emocí a proto jsem dal spíš na čísla a rozumové argumenty. Tam mi přijde, že v panice z emisních průserů tam prostě mrskli filtr pevných částic a udusili to na výfuku (asi i v řídící jednotce). Protože úplně stejný motor v 3ce o rok dřív byl klenot, divoch, rozdával radost...

      A jak to u tebe dopadlo nakonec? Já úplně SUV nemusím a dal bych tam asi zase ty saze :-) V menším autě čistě pro sebe, hodně město, sem tam blbinky bych dal určitě M340i. Je to boj co?
      • 00 Reagovat !

        foto LORASI

        LORASI 15.09.2019  19:23

        « Re: Re: 30d vs 40i

        ... podobne, SUV moc nemusim, chyba mi "kontakt" s vozovkou. Trvalo to 3 mesiace ... nakoniec rozhodlo urcenia auta - pre rodinu, primarne pre manzelku ako do mesta, tak aj na dlhe vylety ... cize 30d. Jediny "problem" s X3 mam kvoli absencii m-packetu z 1/2/3er . Nechapem, preco nemozu dodavat latku z 3er aj do X modelov. Dali sme kozu, tak snad neolutujeme ...
        • 00 Reagovat !

          foto reno01

          reno01 16.09.2019  07:02

          « Re: Re: Re: 30d vs 40i

          Gratuluju k parádnímu výběru. Užijete si s autem celá rodina! Já chtěl vždycky kůži, je krásná, voní, na omak super. Jenže bych musel s odvětráváním a to mi nedělá dobře :-(
          Bude to v pohodě a s dětma možná lepší kůže kvůli údržbě.

          Přeju hodně km v pohodě a bezpečí.
          • 00 Reagovat !

            foto LORASI

            LORASI 16.09.2019  09:03

            « Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

            dakujem :-) my sme mali vo vsetkych autach vzdy alcantaru/mikrovlakno ... stale by som dal prednost alcantrare, ale v X to proste nejde, skoda.
            • 00 Reagovat !

              foto reno01

              reno01 16.09.2019  10:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

              Dej pak vědět jak se s tím žije. V dalším bych to rád zkusil, ale bojím se toho :-)
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 16.09.2019  13:07

          « Re: Re: Re: 30d vs 40i

          Do SUV by som už uprednostnil tiež tú naftu. Teda ak sa bavíme o R6, lebo 20d stále nezakryje svoje palivo (a v X3 dominujú stále štvorvalce). Ale na úrovni šesťvalcov už je to iná liga a 30d je už kultivovaná s príjemným suverénnym prejavom. Takže pri danom aute by som sa asi rozhodol rovnako ako Ty.
          • 00 Reagovat !

            foto reno01

            reno01 16.09.2019  14:14

            « Re: Re: Re: 30d vs 40i

            Když člověk fakt použije rozumové argumenty, můžeš být peteolhead jak blázen, ale objektivně je ta 30d do těchto aut prostě top. I v tom kombajnu mi dává větší smysl. Auto pro srandu musí být s benálem. Jinak to nebaví...
          • 00 Reagovat !

            foto LORASI

            LORASI 16.09.2019  14:31

            « Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

            z dlheho zvazovania som mal fakt "velku hlavu". rozhodnut co je "spravnejsia" volba medzi 30d a 40i nie je uplne jednoduche samozrejme, zase zalezi co je dolezitejsie, ci "emocia", alebo prakticnost. nakoniec rozhodol rozhovor s technikom od BMW ... a prave zvukovy prejav 30d. ekonomika a servis je jednoznacne na strane 30d, ale M40i je proste nadhera.. faktom ale je, ze v autach okolo 1,8 t a viac su dieslove motory vo vacsine pripadov vhodnejsou volbou ... ale kezdy to mame inak :-)
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 17.09.2019  14:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

              Proste platí, že každé auto je iné a čo platí pre 2er nemusí pre X3. V 1er mi ten šesťvalec už prišiel až príliš silný, v malom aute s relatívne krátkym rázvorom bolo niekedy toho výkonu na jednu nápravu priveľa, každopádne ten motor z jednotky robí športiak, ktorý dynamicky šliape na päty M2ke. V 3er už je to iné, o niečo pokojnejšie a vyváženejšie, nárast hmotnosti je cítiť (notabene v kombinácii s xdrive, ktorý mám), ale stále je toho výkonu dosť na to, aby sa to dalo hodnotiť ako hot-sedan a dalo sa v tom zabaviť. 5er je zase o dosť väčšia a ťažšia, tam by som dlho zvažoval (a musel vyskúšať). Pri SUV, ktoré sa blíži dvom tonám, by som už ale zvažoval tú naftu, lebo tipujem, že hmotnosť a aerodynamika by asi dosť ublížili tomu prejavu 40i a zrejme by to bolo "len" výkonné SUV, ale žiaden hot model. Nakoniec je tu nezanedbateľný cenový rozdiel, X3 40i je za 68t, kdežto 30d je za 57t.
              Btw. možno práve pre podobné dilemy začalo BMW robiť aj M40d modely, teda ostrejšie ladené M performance, ale s naftou (a stojí rovnako ako benzínová M40i). A 240 naftových kilowattov môže byť aj celkom slušná zábava
              • 00 Reagovat !

                foto LORASI

                LORASI 17.09.2019  18:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                cenovy rozdiel je v skutocnosti minimalny / pretoze su oba 6v /, pokial das 30d do vysokej vybavy. zakladna cena 40i je vyssia z vacsej casti preto, lebo ma vyssiu zakladnu vybavu. u mna bol rozdiel medzi rovnako nakonfigurovanou 40i a 30d necele 2k EUR. X3 M40i je uzasna bestia, ale pri vybere je tiez dolezite polozit si otazku, ci je vodic schopny pravidelne vyuzivat potencial, ktory motor ponuka ... ja som konfiguroval rodinne auto, preto som dal nakoniec prednost 30d. top speed nie je relevantny, dolezite je zrychlenie a celkova dynamika ... 0-100 M40i ma tusim 4,8s a 30d 5,8s ... v oboch pripadoch su to skvele hodnoty... a v nicom vodica pocas jazdy neobmedzuju ...
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 18.09.2019  07:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                  Máš pravdu, neuvedomil som si, že bežné BMW je holobyt bez ohľadu na motorizáciu, ostatne sám som si to prešiel. Tá M Performance výbava má už toho dosť a nie je treba (moc) priplácať. Teraz som porovnával svoju 340i s novou M340i a na prvý pohľad ma šokovalo, že novinka je o cca. 10t drahšia. Ale potom si človek uvedomí, že je tam už automat, xdrive a ten M Performance paket, čo všetko bolo treba pri predchodcovi priplácať, takže nakoniec mi vyšlo, že novinka je o cca. 1000 eur drahšia, ako predchodca, čo za prídavok 32 kW určite stojí. Na druhej strane už nemôžeš mať puristickú verziu (RWD manuál a bez výbavy), ktorá bola za super cenu, teraz si nútený tú výbavu zaplatiť, či chceš, či nie. A to je škoda. Ja osobne som išiel po najdostupnejšom šesťvalci a to mi ponúklo práve iba BMW; Audi aj Mercedes človeku nútili automat aj štvorkolku (plus výbavu), čo ich cenovo vzdialilo od BMW.
                  • 00 Reagovat !

                    foto LORASI

                    LORASI 18.09.2019  09:23

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                    automobilkam sa uz proste neoplati predavat niektore kombinacie..nehovoriac o nutnosti plnit emisne normy, na ktore je potrebny prave automat. zachytil som ale, ze by mala byt moznost objednat novu M3 aj s manualom. X3 M40i ma uz "v zaklade" m-packet, co je necelych 7000 EUR a 30d nema. potom je tam par dalsich veci. ako som pisal, v konecnom dosledku je rozdiel v cene minimalny ( pokial teda davas auto do vysokej vybavy ). preto je v cenach predavanych X3 30d tak velky cenovy rozdiel. rozdiel medzi zakladom a full vybavou je cca 30 000 EUR. ja som zase opacny typ klienta ako Ty, nedokazal by som si kupit "nahaca" 340ix, ale zase chapem, ze ak si niekto kupuje auto cisto pre zabavu, tak potrebuje inu konfiguraciu ( o.i. co najlahsiu ) ako niekto, kto kupuje auto na kazdy den. 340ix bude skvela, aj ked je to zase ten priapad, kedy vykon motora ( tusim 374koni ) pri beznom jazdeni vyuzijes mininalne.
                    • 00 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 18.09.2019  10:45

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                      S tou výbavou je to ošemetné. Ja tiež nemám úplný holobyt, M paket som považoval za nutnosť (a stál tuším 6400 eur), dal som adaptívne tlmiče a nejaké drobnosti typu vyhrievanie sedačiek. Ale nemusím mať veci typu navi profesional (stačí mi navi v mobile) či prémiové audio (najlepšie audio je zvuk R6), tieto veci ak sa človek rozšupne, zdvihnú cenu auta do nenormálnych výšok. Kolega si kúpil v rovnakej dobe ako ja A4 so základnou 1,4TSI, ale nabitú výbavou (drevené obklady, prémiové audio i navi atď). a cenovo ma skoro dorovnal. No a je otázka preferencií, či uprednostníš super vybavené auto so základným motorom, alebo slabšiu výbavu, ale s top motorizáciou. Pre mňa je priorita motor a podvozok, pre iného výbava. Človek pri nemeckej prémii mal úplne voľnú ruku. Škoda, že teraz sa to (kvôli homologizácii a emisným normám) osekáva a Nemci idú (nútene) "japonským smerom".
            • 00 Reagovat !

              foto spaleny6

              spaleny6 17.09.2019  16:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

              Mě by teda spíš přišel logičtější výběr mezi 40d a 40i. Přece jenom 30d má asi o 75 méně než 40i.
              • 00 Reagovat !

                foto LORASI

                LORASI 17.09.2019  18:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                ... ani nie, parametre boli nastavene inak ... do X3 musi ist 6valec / moj osobny nazor / a benzinovy 6v je len M40i ... keby existovala napriklad 335i v cca 310 hp prevedeni, tak by som porovnaval 30d s nou ... M40i bola v tomto pripade "z nudze cnost", pretoze iny 6v benzin v ponuke nie je ...
              • 00 Reagovat !

                foto LORASI

                LORASI 17.09.2019  18:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                pre doplnenie ... M40i ma krutak 500 Nm ... 30d 620 Nm ... pri aute velkosti X3 su tieto hodnoty v podstate dolezitejsie ako celkovy vykon ...
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 16.09.2019  13:03

        « Re: Re: 30d vs 40i

        Presne ako píšeš, aj filtrová B58 v novej Z4 je parádna rovnako ako v predchodcoch (dokonca podľa mňa ešte lepšia ako v mojej 340i) aj napriek tomu DPF. Takže zjavne keď BMW chce, vie stále naladiť motor zaujímavo. Z toho mi vychádza, že u 540i to cielene utlmili, proste si povedali, že 5er je limuzína na iné účely ako 1/2/3/Z4. A majú v zásade pravdu. Len potom sa nájde menšina ako sme my, ktorí by aj v tom veľkom aute radi trochu toho zvuku a ostrejšieho prejavu a sme sklamaní.
        Sám som zvedavý na M340i, ale verím, že keď je to M Performance, model, tak zvukovo a prejavom to bude ako Z4.
        • 00 Reagovat !

          foto reno01

          reno01 16.09.2019  14:12

          « Re: Re: 30d vs 40i

          Jop. Těším se na vyzkoušení M340i a pak srovnání nové M3. To zas bude za pár let dilema :-)
  • 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 17.09.2019  11:43

    540i v.s. 530d

    Mám pocit že jsme spolu už jednou někde diskutovali. A můžu napsat to samé co tenkrát. Jezdím 540i ve stejné barvě a jediné pod co se mohu podepsat je, že v nízkých otáčkách je auto zvukově utlumené - dá se to čekat, nejedná se o sportovní model. Kdo chce řev, koupí si 550i. Ale v ostatních parametrech jsme evidentně každý řídili jinou 540i. Ať auto slouží a ať jsi spokojený. Nemůžu si pomoct ale celé to na mě působí jako nutnost si ospravedlnit že sis koupil naftu a né benzín. Není to nutný, vyhovuje ti to, baví tě to, tak užívej a netrap se tím co si měl nebo neměl.
    • 00 Reagovat !

      foto LORASI

      LORASI 17.09.2019  14:12

      « Re: 540i v.s. 530d

      ... 50i by bola velmi nestastna volba ...
      • 00 Reagovat !

        foto spaleny6

        spaleny6 17.09.2019  15:15

        « Re: Re: 540i v.s. 530d

        Proč?
        • 00 Reagovat !

          foto LORASI

          LORASI 17.09.2019  15:33

          « Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

          ... mizerna spolahlivost ... privela turieb :-)
        • 00 Reagovat !

          foto LORASI

          LORASI 17.09.2019  15:45

          « Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

          nemam osobnu skusenost ... tento motor je povazovany za najmenej spolahlivy zo vsetkych motorov, ktore sa do bmw pouzivaju ... problemom je udajne samotna koncepcia - ulozenie do V, umiestnenie vyfukovych zvodov spolu s turbami medzi radami valcov a ich nasledne prehrievanie - zapekanie oleja ... dochadza ku karbonizacii, ktora nici turba, vackove hriadele a systemy variabilneho vstrekovania ... tak hovoria technici, nemam to z vlastnej hlavy ...
          • 00 Reagovat !

            foto spaleny6

            spaleny6 17.09.2019  16:22

            « Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

            Já měl motor 50i dvakrát, v x6 a v modelu 6. Problematická byla verze kolem roku 2009, protože se nestíhalo uchladit turbo. To by mělo být vyřešeno, někdy kolem roku 2011 se motor předělával (těmi léty si nejsem zcela jist, tak mě nechytejte za slovo). Já osobně neměl žádný problém, člověk co jezdil s x6 po mě už ano.

            Nicméně klidně zapomeň na 50i. Kdo chce benzín a potřebuje zvuk, může za pár peněz přikoupit performance výfuky, případně něco od jiných značek.
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 17.09.2019  16:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

              Mal som možnosť bezprostredne za sebou vyskúšať ako 40i, tak i 50i (žiaľ nie v rovnakých autách, jedno Z4 druhé 8er cabrio). No a zvukovo a celkovo svojím prejavom a charakterom mi bol sympatickejší ten R6. V8 má taký hutný hlboký zvuk, ale mne viac sedí o niečo ostrejší zvukový prejav R6ky. Samozrejme ako píšem vyššie vo väčšom a ťažšom aute sa môže ten jeho prejav otupiť (na nejakú X5ku môže byť ten motor... nechcem povedať že slabý, to nie, ale už nie tak suverénny), ale pri povedzme 8er by som asi uprednostnil ten R6 pred V8. Dať tam M performance výfuk a je vymaľované. :-)
            • 00 Reagovat !

              foto LORASI

              LORASI 17.09.2019  16:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

              jj ... zial problemy udajne pretrvavali aj pre motory z roku 2012. v 2016 urobili nejake vyraznejsie upravy, ale stale plati, ze nie su prilis spolahlive a su dost narocne na servis. celkovo to proste nie je podareny motor na rozdiel napriklad od 30d a 40i ...
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 17.09.2019  22:55

      « Re: 540i v.s. 530d

      Ahoj,

      jo jsem spokojený. Vybíral jsem pro rodinu a cestování. Motor 30d je super a k těžkému autu se náramě hodí. 540i je bezesporu pecka auto. Psal jsem, že je výborné a člověk, který nemá zkušenost s bmw a jede poprvé bude unešený. Já jsem bohužel srovnával (vnitřně) s M3kama se kterýma jsem jezdil. Nedokázal jsem si ospravedlnit menší emoce (opět osobní příliš vysoká očekávání), použitelnost a cenu. Další auto bude určitě benzín a tak trochu doufám, že nová M3. No uvidíme co soudruzi v Mnichově vyrobí.

      Užívej auto i kilometry v bezpečí. Jsem moc rád, že až na jednoho * (trola) tu diskutujeme poměrně věcně a jako fandové. To je bezva!
  • 00 Reagovat !

    foto ptr277

    ptr277 06.10.2019  10:21

    Re:

    Musím potvrdiť,že ten,kto má aspoň trošku uši v poriadku nemôže tvrdiť,že Hifi audio je dostačujúce. V F10 som ho mal a totálny grc. Teraz mám v G32 B/W a zvuk je naprosto paráda, hlavne na acoustic verzie. Tam je naozaj počuť rozloženie nástrojov v štúdiu, kdežto pri Hifi to bola jedna hnusná miešanina.
    Čo sa týka podvozku, jazdil som na adaptive na G30 a bol som unesený. No keď som sadol do G32 na adaptive vzduchu na obidvoch nápravách, bol som ako v nebi :-) . Naozaj, obrovský rozdiel. Som veľmi rád, že som dal na radu predajcu a uprednostnil pri kúpe G32 pred G30, resp. G31.
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 09.10.2019  16:44

      « Re: Re:

      Ahoj,

      nevím jak to bylo u F10ky, ale u G31 mi to přijde v pohodě. Psal jsem, že nejsem audiofil a že pro mně rozdíl standartní vs HK audio rozhodně nepředstavuje 3násobný rozdíl v kvalitě (odpovídající 3násobné ceně). Asi kdybych poslouchal jen CD nebo streamoval přes Tidal tak bych to poznal. Ale za jízdy cz rádia vysílající 128kbit stream nebo v lepším případě Spotify stream? Čím jsem starší tak navíc čím dál raději jezdím s vypnutým rádiem - odpočívám a užívám si jízdu. Takže to je moje dovysvětlení proč jsem psal, že jsem to nevybral.

      Já mám vzduch vzadu a 19" kola. A je to pecka. Mám raději sportovnější podvozky a toto je pro mně už tak vrchol pohodlí. 6ku jsme zkoušeli taky, ale ujel jsem s tím jen pár km. 5ka je velká, ale 6ka mi přišla už moc. Věřím, že sedmičkový podvozek je ještě o kus lepší!

      Užívej G32ku a přeji hodně km v bezpečí.
  • 00 Reagovat !

    foto C30AMG

    C30AMG 26.06.2020  09:55

    Super sloh

    Super sloh, super čeština. Nadšená recenze bez chyb, to se tu často nevidí. Máš talent.
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 06.07.2020  22:45

      « Re: Super sloh

      Ha, díky :-) Budu dávat brzy update. Jsem nadšený pořád. Mám pocit, že čím dál víc. Jsem rád, že můj příběh se líbí. Nechal jsem se inspirovat mnoha jinými, nejen zde, ale i ve světě když jsem vybíral. A jak jsem psal, je to zábava, jsme fandové a pokud někomu moje zkušenosti pomohou, jsem happy.

      Přeju hodně šťastných km v pohodě ve tvém oblíbeném autě. Ještě jednou díky.
  • 00 Reagovat !

    foto Ludek-Kk

    Luděk.Kk 23.10.2020  09:21

    koncovky

    Ty koncovky výfuku jsou super, přesně něco takového bych chtěl taky na 3er, ale AC-schnitzer výfuk i s instalací je za 90 tisíc což je neuvěřitelná pálka. Asi to budu řešit jen nějakou custom rozdvojkou výfuku na zakázku a následně tam hodím nějaký koncovky.
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 23.10.2020  18:33

      « Re: koncovky

      Ahoj,

      díky. Na živo je to ještě lepší musím říct. Ta cena co píšeš je masakr. Mně to stálo 20k včetně difuzoru od M performance, protože na původní to nesedělo. Difuzor 4k, laufy (fakt jen koncovky vyšly na cca 12. Byly v akci. Ale ta tvoje cena je masakr. To máš, určitě včetně celých svodů laďáky ne? Kdybych neměl sazomet, tak laďáky dám taky. Mrkni ještě na Remus. Ten ma na 40i motoru super zvuk, ovladač klapek a cena oproti AC Schnitzeru je nižší. Myslím, že jsem se dostal někam k 60k.

      Jak budeš mít, napiš, na 3er budou skvělé!
  • 00 Reagovat !

    foto PetagGIGI

    PetagGIGI 24.01.  11:24

    Praktičnost, prostornost

    Mno nevím, dát 10ku praktičnosti se mi jeví jako úlet.
    Zrovna první věc, která mě zarazila bylo, když se mi nevešel do dveřní kapsy u řidiče futrál od brýlí. Pravda, je trochu širší, ale nikdy jsem s tím u předchozích aut neměl problém. Teď jsem byl na běžkách a chtěl jsem dát do dveří 1l termosku na čaj. Jo PETka se tam vejde, ale termoska ne (možná s otevřenými dveřmi ano, ale pak to postrádá smysl). Stejně tak jako kufr. Jen necelých 40cm k roletce....to je prostě trága. Člověk tam chce jentak rychle hodit kolo, aby pak zjistil, že berany mají víc jak 40 a roletka protestuje....nikdy jsem to neřešil, až teď :-/
    Mám 520xD a nádrž mi bohatě stačí :-) Ujedu kolem 1050km na jedno dotankování.
    Jak často doplňuješ ad-blue? Já tam mám pořád dojezd větší jak 7000, a to jsem už 6000 najel.
    Jinak je to auto fajn.....ale hodila by se ještě natáčecí zadní náprava. Přeci jen, ten malej rejd mě semtam dokáže vytočit :-)
    Díky,
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 02.02.  16:17

      « Re: Praktičnost, prostornost

      Ahoj,

      za praktičností si stojím :-) Obří obal na brýle nemám a ten co mám, se mi v pohodě vejde do prostředního pařezu i s dalším čurbesem. Flašky do dveří v pohodě. Kufr, píšu, že není jako u Superba co jsem byl zvyklý, ale děti jsou už větší a v drtivé většině se sbalíme i pod roletku. Takže za mně, příští auto bude sedan. Tak asi mi rozumíš proč jsem dal 10ku. Jsem maximálně spokojený. Kolo do kufru? To je oser i v Superbovi, nechci sundávat přední kolo, mám tažné a nosič na který dám 3 kola za 5minut... Chceš a používáš auto jinak, máš jiné potřeby, to je v pořádku. A tím pádem ti to nevyhovuje. Díky za koment, je to o názorech a každý kdo zná bmw ví, že nejsou vevnitř obrovská, spíš stísněnější. Co se mi právě líbí a proč jsem taky dal taky tu 10ku je i to, že jak roletka, tak síť se dá schovat do kufru pod plato a nezavazí. Toto Superb neměl a hrozně mně to žralo když jsem to musel sundat. Stejně tak plochá přihrádka v kufru, na čistící prostředky, hadry, víno pro pašování přes hranice, boty, apod. je za mně super. Opět v Suberbu megadíra kufr, ale lítalo to tam jak...

      1050 km dojezd dobrý, máš jiný motor a asi i lehčí nohu. Já dal nejvíc cca 900 na cestě do chorvatska. Bežně 650-700km. Je to ok, už jsem si zvykl. Spíš jsem to s nádrží myslel tak, že kdyby měla 80l tak bysme dali o 200-300 víc, když už je to takový dobrý cesťák ne? Bylo to postesknutí nad tím, že velké cestovní prémiové auto by mohlo mít prostě větší nádřž. Je to bolest dneška ale jak tak vidím u nových aut.

      Adblue v podstatě vůbec nedoplňuju nikdy, protože jezdím 2x ročně na olej a nechám si dolít v servisu když už tam jsem. Takže nedovedu říct přesně, tipuju 12-14tis km, že by mi to vyšlo.

      Jezdím i po městě a je fakt, že natáčecí náprava by se asi hodila. Je to dlouhé, ale abych pravdu řekl, s natáčecí nápravou nemám zkušenost, tak mi nechybí. Dík za koment i své zkušenosti. Přeju ať to jezdí a na kolo fakt doporučuju nosič. Hlavně po cestách z bikeparku domů když je od bahna! Měj se hezky a stay negative >:D
      • 00 Reagovat !

        foto PetagGIGI

        PetagGIGI 14.02.  21:58

        « Re: Re: Praktičnost, prostornost

        Ahoj,

        díky za inspirující reakci :-)

        Já si za tou nemaximální praktičností taky stojím :-)
        Nemám potřebu jej porovnávat s černou dírou jako je Superb, nejde mi ani tak o prostor, jako spíš o chytrá řešení.

        Např. v kufru není možné nic odložit do separovaných přihrádek po straně (žádné tam nejsou), leda když máš vyšší výbavu kufru s kolejnicemi, tak ti tam dají gumové pásy pro uchycení maličkostí. Koupil jsem si místo toho sucháče, abych tam upnul alespoň hasičák, jenže sucháče jaksi na rovné vlákno nesucháčují >:D Na druhou stranu, zase se dobře luxují :yes:

        Háčky, které jsem měl před dekádou v golfu taky nejsou. K čemu mi je, že můžu jednou za 5 let uložit roletku se sítí do kufru, když po zbytek doby jej nemohu plně funkčně využít. Určitě by na nějaký lepší řešení pánové přišli. Věřím jim :-)

        Jinak pro ilustraci - tohle jsem taky nečekal - žádná velká termoska, zcela normální míra jednoho litru - [odkaz]

        Docela by mě zajímalo, jak ti pracuje síťka za zadními sedadly, když přejedeš přes nějakou nerovnost. Já mám v autě úplné ticho nic nevrže, nechrastí, prostě ticho. Jen ta sviňka síťka (resp. navíjecí mechanismus?) při přejetí kterékoliv nerovnosti zavrže. Možná by stačilo něčím potřít gumy, o které se opírají kovové pacičky pro uchycení, nevím. Musím si to někdy podívat. V mezičase jsem ji raději vyndal...

        Mám jen 520, která žere v průmeru 6.4 maxxmotionu. Takže 66 litrů vyjde na něco přes 1000km. Dneska jsem překročil hranici najetých 20.000km, takže uvidím, jakým směrem půjde spotřeba v létě. Když jsem jezdil v létě s 530, tak jsem měl průměr 6.5, ale je pravda, že mám nohu hodně lehkou. Těžkou nohu si nechávám je okruh, auto beru jako oddych ;-)

        Díky za info o adblue.

        Ještě jeden postřeh, když zařadíš zpátečku, sjede ti pravé zrcátko dolu (s přepínačem na zrcátka vlevo)? Mně zůstane stát nahoře a nic se neděje 8-s

        Díky, také se měj hezky a určtitě stále negativně ;-)

        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 15.02.  07:46

          « Re: Re: Re: Praktičnost, prostornost

          Tie zrkadlá by si mal asi najprv nastaviť v pamäti ako by sa ti malo sklápať.
          Na Forde si pri zaradení spiatočky môžem nastaviť ktoré zrkadlo sa má sklopiť prepínačom na ovládanie zrkadiel.
        • 00 Reagovat !

          foto reno01

          reno01 17.02.  08:34

          « Re: Re: Re: Praktičnost, prostornost

          Ahoj,

          - praktičnost bych nesrovnával, každý z nás má jinou zkušenost s předchozím autem a preference - tobě chybí simply clever solutions + boční přihrádky, já je nepotřebuju, tobě neva roletka, ale já jezdím se sítí, protože jsme často nakládali až po strop a pak jsem roletku schovával pokaždé když jsme děcka někam vezli nebo někam jeli. Takže uložení rolety řeším. Jak jsem psal já i ty, není to vrchol praktičnosti. Já si jen obhajoval svých 10b - prostě jsem happy, nepotřebuju nic z toho co ty a nákupy vysypu i v manželčině autě, protože musím vyzkoušet jestli ten 3válec zagumuje nebo ne :-)

          - síťku - jak jsem psal výše, mám hodně užívanou a nevrže ani smotaná ani nasazená, to bych asi umřel, nesnáším jakékoliv vrzání v interiéru. Aktuálně mám cca 45tis. km a pořád dobrý - až teda na dveře řidiče - když je otvírám tak v posledních 5cm se někde zkříží nějaký plast a trošku to vrzne, ale za jízdy absolutně nic. Za to BMW palec nahoru.

          - tyjo s 530 jezdíš za 6.5? Já jsem oslavoval, že jsem dal chorvatsko na tempomat (předpisově) za 6.9 :-) Jak to děláš? Jinak bych řekl, že v létě ti to ještě spadne a hlavně mám pocit, že teď kolem těch 50tis. km si ten diesel sedá úplně nejvíc, spadla mi mírně spotřeba (o 0.2). A o fous líp to ještě jede. Všiml jsem si takové té klasiky, u 1000km se uvolnil motor (to je jasné, byl syrový), pak kolem 10tis. km byl další viditelný skok, pak už to bylo stejné až do teď, kdy jsem zaznamenal to co popisuju. Jak to tak píšeš, budeš schopný to dostat pod 6!

          - sklápění zrcátka moc nepoužívám, mám to vyplé, jen když potřebuju líp vidět, přepnu si ten přepínač a po zaparkování hned zas vrátím zpět. 99% času neparkuju u pangejtu a sklápění zrcátka by mně štvalo. Ale mám pocit, že když to zapomenu, tak se sklápí jak má. Musím vyzkoušet.

          Měj se a dík za pokec

          ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Iva Kubelková má novou lásku! Nebylo na co čekat, vysvětlila Blesku

Iva Kubelková má novou lásku! Nebylo na co čekat,…

O jednoho pejska nedávno přišli, tak dlouho neváhali a pořídili si nového. Moderátorka Iva Kubelková (43) se…

Jitka Nováčková po šestinedělí: Dcera je celý otec! Jakou má teď postavu?

Jitka Nováčková po šestinedělí: Dcera je celý otec!…

Půvabná česká modelka Jitka Nováčková (28), které se od přestěhování do zahraničí společně se svým partnerem…

 

iSport.cz

Hokejový sudí Lacina rezignoval. Prý kvůli štvavé mediální kampani

Hokejový sudí Lacina rezignoval. Prý kvůli štvavé…

Hokejový rozhodčí Petr Lacina, jenž je v podezření, že se podílel na dotačním podvodu při pořádání turnaje…

Konec Tribuny štafle! Nechoďte, žádají Bohemians. Policie reaguje na udání

Konec Tribuny štafle! Nechoďte, žádají Bohemians.…

Je to fenomén, který zajistil fanouškům vršovického fotbalového klubu slávu daleko za hranicemi Prahy i…

 

Reflex.cz

Antrax, mor, neštovice: Záhadné místo, kde Sovětský svaz vyráběl smrtící biologické zbraně

Antrax, mor, neštovice: Záhadné místo, kde Sovětský…

Někdejší komunistický Sovětský svaz vyráběl v utajení biologické zbraně na ostrově Vozrožděnija na Aralském…

Budou nová opatření zase pro srandu králíkům? Pokud ano, neměla by opozice dovolit nouzový stav

Budou nová opatření zase pro srandu králíkům? Pokud…

Oblečená neoblečená, učesaná neučesaná, přijet nepřijet a přivézt dar nedar. Kuloárové informace o tom, jaká…