Diskuse

BMW řada 5 (2019)

6.9.2019

Vždycky jsem chtěl BMW, byl to můj sen. Vždycky jsem si byl jistý, že to bude benzín, aneb jak jsem se dostal od M3 k 530D Touring. Tuto recenzi…

 

BMW řada 5 (reno01)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Wency

    Wency 06.09.  10:16

    Krasavec

    Skvělá recenze a super auto! Mé první auto byla E30 a vzpomínám dodnes :-) Ať dobře slouží!
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 06.09.  10:19

      « Re: Krasavec

      Díky moc! Je to moje první recenze, chtěl jsem přispět komunitě :-) Už teď vím, že jsem na pár věcí zapomněl, ale budu průběžně přidávat. Ať ti to tvoje taky jezdí :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 06.09.  10:53

    Zaujímavé čítanie

    Fajn recenzia a zaujímavé čítanie. Čo sa týka M3, nie si prvý, kto mal pocit, že auto ho chce zabiť a priznal si, že to je príliš. Internetový petrolhead by to nikdy nenapísal, reálna skúsenosť ale potvrdzuje, prečo si ľudia do silných bavorákov kupujú xdrive. Česť tým málo borcom, ktorí silné RWD auto zvládajú, ja medzi nich ale tiež nepatrím.
    Tiež ma zaujalo hodnotenie motora B58 v 5ke, ale popravde nie som tým prekvapený. Iné zameranie auta, vyššia hmotnosť a rozmery a k tomu filter pevných častíc a z fantastického motora sa môže stať utlmený motor, ktorý už nepresvedčí, že treba zabudnúť na naftu. Ja našťastie mám ešte tú správnu kombináciu, teda menšie auto a B58 bez filtra a v trojke podľa mňa niet lepšieho motora: fantastický zvuk, sila a lineárny záťah, pritom slušná spotreba (mám 8,8 dlhodobo), popravde motor hodnotím na 340i ako zďaleka najväčšie pozitívum (bez neho, s nejakým R4, nebodaj R3 to auto svoju cenu neobháji). Súčasne je taký dobrý a poslušný, žiadna divočina, ktorú treba stále krotiť a báť sa o život. Je to iste aj vplyv xdrive, ktorý som ako človek nezvládajúci RWD dal (a tým stratil definitívne punc pravého petrolheada >:D ), každopádne ak človek chce, tak to (na snehu a pod.) dá aj dverami napred, tá preferencia zadku tam stále je, ale v oveľa bezpečnejšej a zvládnuteľnej forme.
    Takže hoci tiež by som takto od stola povedal, že aj do 5er by som dal 40i, tak realita by ma zrejme presvedčila spraviť to isté a dať ten "hrozný dízel", ktorý má sily ako býk, ako R6 už je solídne kultivovaný, utlmený a k charakteru rodinného auta vyššej strednej triedy, ktoré nie je na blbnutie na okruhoch, sa asi aj hodí viac.
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 06.09.  11:51

      « Re: Zaujímavé čítanie

      Ahoj,

      s tou 340i je to přesně jak píšeš. Kdybychom se do ní vešli, tak jsem ji měl. Nedivím se, že jí říkali baby M3. Motor má super emoce a já ho moc chtěl. No dopadlo to jinak. Máš dost podobně střízlivý pohled na realitu. To se na internetu v dnešní době moc nevidí :-)

      Díky za feedback a přeju ať ti to jezdí co nejdýl a bezpečně.
      • 00 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 06.09.  18:16

        « Re: Re: Zaujímavé čítanie

        no sakra. včera mi v BMW potvrdili, že od podzimu v konfigurátoru 840i bez x takže jsem se moc těšil, ale s tím zvukem snad něco udělají? na 440i mám performance laufy a zvuk je dost v pohodě...
        • 00 Reagovat !

          foto reno01

          reno01 06.09.  18:41

          « Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

          Čau,

          tak si zkus 540i a uvidíš sám. Je to fakt jinak laděný. 440i i bez mperformance před 2 lety byla totální pecka a proto jsem chtěl 540i. Jenže přidali filtr pevných částic a to už bude i v 8miččce. Prodejce mi potvrdil, že zvuk ala vysavač dělá právě to. Fakt bych si to zkusil.

          Možná když na to narveš m performance laufy bude to lepší. Ale 5ka a 8ma jsou tak dobře odhlučněné, že podle mě budeš mít minimálně o 30% míň zvuku než teď ve 4ce.

          Stěžují si všichni, i ti co koupili 550i a dokonce M5, že by to mohlo být trochu emočnější. Pak udělali M5 Competition kde už je to lepší. Projel jsem snad všechny diskuze na netu a je to bída se zvukem u BMW. Je to hřích, bolelo to, ale Mercedes umí udělat rozhodně mnohem hezčí zvuk než aktuálí Bawory... vždyť i M3 je zabitá... děsná doba :-(
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda777

            pradeda777 07.09.  09:46

            « Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

            S tím "znásilněným" zvukem pomůže trocha občanské neposlušnosti. V dnešní době je to kapku složitější, ale určitě to při troše dobré vůle půjde..... ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto reno01

              reno01 07.09.  10:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

              Tak určitě to jde. Jen mi přijde škoda vrtat do funglovky. Za to půjdou výrobci do pekla co se teď děje. A tam budou smažit ty úředníky, kteří je donutili >:D
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda777

                pradeda777 07.09.  11:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                To jo. I ti dobroserové, kteří donutili ty úředníky a kdo ví, kdo zaplatil ty dobrosery.... :-!
                Já měl kdysi funglovku ST162 Celica (MY86) a (CC) byla první věc, kterou jsem udělal "neškodnou". Ano, jak píši nahoře, dnes je to o něco složitější, ale určitě jsou "borci" kteří by takovou věc zmákli..... ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto reno01

                  reno01 07.09.  18:55

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                  To určitě zaplatil Sóroš :-) Chtěl bych naživo zkusit blázna s 540i a mperformance výfuky. V čr, ale asi nebude :-(
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda777

                    pradeda777 07.09.  19:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                    To asi ne. Takový borec bude sedlat M5..... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto speedfred

                speedfred 07.09.  21:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                Tak ja som kupoval na 35i výfuk (od katov) u Remusu, bol ľahší ako séria a za menej ako pol peňazí voči M Performance.
                • 00 Reagovat !

                  foto reno01

                  reno01 07.09.  21:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                  Jo na 540i má Remus myslím i se 4ma koncovkama! Ten doporučoval i prodejce. Užívej si 3ku naplno. Jde to nějak do kopru ty bawa se zvukem :-(
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda777

                    pradeda777 07.09.  22:40

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                    Bawo za ztrátu zvuku nemůže....můžou za to ti zkkuurrvveenní dobroserové..... >:-[] >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto speedfred

                    speedfred 07.09.  23:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                    Mal som ale iba M235.
                    Užívaj ty novú káru, pretože táto 5er je fakt parádna a na cestovanie 30d asi úplne dostačujúci.
                    • 00 Reagovat !

                      foto reno01

                      reno01 07.09.  23:38

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                      Dík, je to daily driver a cesťák snů! Ty užívej taky a hlavně bezpečně. Snad se k benzínu zase dostanu :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto 99matthew99

                        99matthew99 15.09.  12:34

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                        Vyborna recenzia na vyborne auto. Viem ze mas mpaket ale nechal si aj mkovy podvozok? Nieje prilis tvrdy?
                        • 10 Reagovat !

                          foto reno01

                          reno01 15.09.  14:22

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

                          Dík, podvozek je adaptivní. Ve Sport režimu je to tužší, ale pořád hodně pohodlné i na 19" s runflatama. Bál jsem se toho, ale není důvod. Nevím jestli jde u 5ky objednat sportovní mpodvozek jako šlo u F30 - což bylo něco jiného (není součástí setupu Mpaketu). A osobně na F30 s 18" na runflatech mi to auto přišlo hooodně tvrdé - nepříjemné do města a na dlouhé cesty. Sž skoro jako u Mka F80, ale tam to patří a má o dost lepší sedačky.
          • 00 Reagovat !

            foto Sysoj-Psojic

            Sysoj Psojič 17.09.  13:55

            « Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

            Reno, neházej všechny BMW do jednoho neozvučeného pytle...
            Mám M5 Competition F90 i M4 Competition Cabrio F83 po FL.
            Zvukově jsou dost v poho a třeba možnost zcela M5 ztišit na delší přesuny je naprosto geniální.
            Jo nová 540i zní fakt nahovno, ale cílovce to asi vyhovuje, není to závodník. Vlastně ani nejede >:D
            Nevím, zda někdo s naftou může vůbec rozvíjet teorie o emocích za volantem :-!
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 17.09.  14:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zaujímavé čítanie

              Tak ale čistokrvné Mko, naviac Competition je trochu iná liga, tam sa BMW so zvukom pohrá. Je ale fakt, že inštalácia GPF zvuku ublížila, bez dodatočných úprav je auto s týmto "štuplom vo výfuku" tichšie a nevýraznejšie, ako bez. Na youtube je x porovnaní zvuku pôvodnej M2 a M2 s GPF a je jasne počuť, že s GPF je to horšie.
  • 00 Reagovat !

    foto Lubo

    Lubo 06.09.  20:33

    Pekná recenzia

    Pekná recenzia. Blahoželám k super výberu.

    Jazdím na 540i, od 1.10.2018 mám 40 000 km. Priemerná spotreba 7,9l. Jazdím podľa predpisov 52/95/135, výkon používam len na bezpečné predbiehanie (a to ide :).
    So spotrebou je to ok mimo mesto, aj diaľnica je pohoda. IT cez AT/Brennero, vrátane 160-240 km/h v Nemecku (premávka to často nedovolí) som mal 7,6 l/100 km. Používam aj nejaké aditívum, možno pomáha, ale asi viac môj kľudný štýl (Eco Pro málokedy).

    Tiež som menil zo Superb 2.0 TSI. Komfort a stabilita sú v BMW proste o triedu vyššie.

    Prajem veľa radosti z jazdy :-)
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 07.09.  07:21

      « Re: Pekná recenzia

      Ahoj Lubo,

      díky za feedback. Obdivuju tě, že máš tak lehkou nohu! Takovou spotřebu nemám ani s tím svým sazometem :-)

      540i je super auto. V recenzi to možná tak nevyzní, ale já podvědomě srovnával s M3 a 440i. Proto jsem i psal, že je chyba znát tato auta. Měl jsem přiliš vysoká očekávání a byl jsem přemotivovaný. Snažil jsem se ten stav popsat pro lidi co na tom byli podobně. 5ka je fakt limuzína, která je sametová a jemná. A já hledal něco divočejšího. Když jsem nenašel, volil jsem rozumem a ne srdcem. A jsem taky happy.

      Přeju ti ať ti to jezdí pohodově a užívej si každý kilometr. Na to báwa jsou!
      • 00 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 09.09.  13:42

        « Re: Re: Pekná recenzia

        Nemá lehkou nohu. Je to vyzkoušené, pokud skutečně úzkostlivě dodržuješ rychlostní limity, není to žádný problém.
        Problém je to vydržet:) na takové ježdění mi stačí 520i...
        • 10 Reagovat !

          foto reno01

          reno01 09.09.  19:11

          « Re: Re: Re: Pekná recenzia

          Třeba se už Lubo vyblbnul, ale pořád má rád 6ti válec? 520i určitě stačí, ale radost z toho není. A o to jde ne?
          • 00 Reagovat !

            foto Lubo

            Lubo 15.09.  20:04

            « Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

            Neboj, sem tam sa vyblbnem. Stréc klobóku ešte úplne nie som.
            Ale po väčšinu času je rýchlosť zbytočná, stresu mám veľa inde. Tak pekne Adaptive a pri predbiehaní Sport Plus :-)
            • 00 Reagovat !

              foto reno01

              reno01 16.09.  07:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

              Jo to je fakt. Rodina, věk, velký provoz, stres, to všecko asi hrálo roli i v mém příběhu. 5ka je super, že si ji užíváš ikdyž jedeš pomalu. Tak přeju Lubo hlavně málo stresu a hodně km v pohodě!
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 16.09.  13:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

              O to väčšie prekvapenie je, že dokážeš dať takú spotrebu, paráda. Ja s menšou 3er som na celkovom priemere 8,8. To sa nesťažujem, naopak takú spotrebu na 3,0 benzín považujem za fantastickú (reálne som sa bál, že sa pod 10 nevleziem, takže som maximálne spokojný), ale pod 8 s o triedu väčším autom, to je neskutočná spotreba. :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto reno01

                reno01 16.09.  14:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

                Já to taky nechápu. Mám aktuálně 8.8 po 15tkm s dehtem. Jako mám 75% po městě, ale mně prostě ten sport režim baví :-) Lubo to umí no...
              • 00 Reagovat !

                foto LORASI

                LORASI   dnes  19:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

                mas to manual RWD, alebo automat 4x4 ?
        • 00 Reagovat !

          foto spaleny6

          spaleny6 17.09.  11:50

          « Re: Re: Re: Pekná recenzia

          Při dodržování limitů se dá pohybovat kolem 8mi litrů, i pod. Tuhle jsem jel na tempomat 140 z Drážďan a auto si vzalo 7.5litru. To jsem čuměl. Průměrnou mám ale 11L, protože podle limitů jezdím spíš když to okolí jinak nedovolí. Kdybych měl jezdit striktně podle limitů, tak asi nebudu kupovat 540i, ale klidně něco slabšího.
          • 00 Reagovat !

            foto LORASI

            LORASI   dnes  19:14

            « Re: Re: Re: Re: Pekná recenzia

            si ma rozosmial :-) / myslim to v dobrom / ... v jednej vete napises, ze to davas za 8, ci 7,5 a potom "zabijes" svoju priemerku 11l :-) ked som skusal X3 M40i tiez som bol schopny jazdit za cca 9 / ked som siel doslova na spotrebu a vyhol som sa zapcham v meste / ... ale inak to ide priemer okolo 11l a to som nevyuzival cely vykon motora ... inak je to okolo 13l. bol des, ked som natankoval plnu a svietil mi dojazd 500km :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 07.09.  21:15

    šedo-černá kombinace

    Laku, kol a doplňků je dokonalá. Ten interiérový sportpaket je skvěle propojen s exteriérem. Moc pěkná uživatelská recenze auta které si sám ale nikdy nekoupím. Tak ať dlouho slouží k radosti i užitku.
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 07.09.  21:57

      « Re: šedo-černá kombinace

      Čau Verny,

      díky, no to máš tak když vybíráš 2 roky. Viděl jsem nespočet fotek, ale jen jednou tuto kombinaci. Interiér a exterié na sebe hezky navazují a působí to docela sportovně (nebýt to kombi :-)). Je docela těžké přijít s něčím jiným. Bmw nenabízí moc typů kol a laků je taky jen pět a půl, pokud nechceš jít do individual barev za 100k+

      Tobě taky přeju hodně veselých a bezpečných km za volantem!
  • 00 Reagovat !

    foto amerlock

    amerlock 09.09.  18:56

    blbec!

    Rád bych věděl, kde se rojí ti blbci, kteří sepisují tyto nekonečné traktáty o autě.
    Polopravdy a subjektivní pocity převládají nad střízlivou informací.
    Chudáčka bolely ledviny ze zkušební jízdy s klimatizovanými sedačkami a podobné kraviny.
    Harman Kardon je zbytečný a jiné bláboly.
    Kup si Dacii Duster a bude v pohodě!!!
  • 00 Reagovat !

    foto LORASI

    LORASI 14.09.  19:14

    30d vs 40i

    ... som sa pobavil / v dobrom / :-) riesil som podobnu dilemu ... X3 30d, alebo X3 M40i :-)
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 15.09.  07:59

      « Re: 30d vs 40i

      Co jsem zkoušel v z4 a četl v recenzích tak M340i je dost podstatně jinak laděná. Povedla se, poradili si s výfukem a zvukem ikdyž to má filtr pevných částic. V 5ce to bylo jak píšu, skoro bez emocí a proto jsem dal spíš na čísla a rozumové argumenty. Tam mi přijde, že v panice z emisních průserů tam prostě mrskli filtr pevných částic a udusili to na výfuku (asi i v řídící jednotce). Protože úplně stejný motor v 3ce o rok dřív byl klenot, divoch, rozdával radost...

      A jak to u tebe dopadlo nakonec? Já úplně SUV nemusím a dal bych tam asi zase ty saze :-) V menším autě čistě pro sebe, hodně město, sem tam blbinky bych dal určitě M340i. Je to boj co?
      • 00 Reagovat !

        foto LORASI

        LORASI 15.09.  19:23

        « Re: Re: 30d vs 40i

        ... podobne, SUV moc nemusim, chyba mi "kontakt" s vozovkou. Trvalo to 3 mesiace ... nakoniec rozhodlo urcenia auta - pre rodinu, primarne pre manzelku ako do mesta, tak aj na dlhe vylety ... cize 30d. Jediny "problem" s X3 mam kvoli absencii m-packetu z 1/2/3er . Nechapem, preco nemozu dodavat latku z 3er aj do X modelov. Dali sme kozu, tak snad neolutujeme ...
        • 00 Reagovat !

          foto reno01

          reno01 16.09.  07:02

          « Re: Re: Re: 30d vs 40i

          Gratuluju k parádnímu výběru. Užijete si s autem celá rodina! Já chtěl vždycky kůži, je krásná, voní, na omak super. Jenže bych musel s odvětráváním a to mi nedělá dobře :-(
          Bude to v pohodě a s dětma možná lepší kůže kvůli údržbě.

          Přeju hodně km v pohodě a bezpečí.
          • 00 Reagovat !

            foto LORASI

            LORASI 16.09.  09:03

            « Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

            dakujem :-) my sme mali vo vsetkych autach vzdy alcantaru/mikrovlakno ... stale by som dal prednost alcantrare, ale v X to proste nejde, skoda.
            • 00 Reagovat !

              foto reno01

              reno01 16.09.  10:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

              Dej pak vědět jak se s tím žije. V dalším bych to rád zkusil, ale bojím se toho :-)
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 16.09.  13:07

          « Re: Re: Re: 30d vs 40i

          Do SUV by som už uprednostnil tiež tú naftu. Teda ak sa bavíme o R6, lebo 20d stále nezakryje svoje palivo (a v X3 dominujú stále štvorvalce). Ale na úrovni šesťvalcov už je to iná liga a 30d je už kultivovaná s príjemným suverénnym prejavom. Takže pri danom aute by som sa asi rozhodol rovnako ako Ty.
          • 00 Reagovat !

            foto reno01

            reno01 16.09.  14:14

            « Re: Re: Re: 30d vs 40i

            Když člověk fakt použije rozumové argumenty, můžeš být peteolhead jak blázen, ale objektivně je ta 30d do těchto aut prostě top. I v tom kombajnu mi dává větší smysl. Auto pro srandu musí být s benálem. Jinak to nebaví...
          • 00 Reagovat !

            foto LORASI

            LORASI 16.09.  14:31

            « Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

            z dlheho zvazovania som mal fakt "velku hlavu". rozhodnut co je "spravnejsia" volba medzi 30d a 40i nie je uplne jednoduche samozrejme, zase zalezi co je dolezitejsie, ci "emocia", alebo prakticnost. nakoniec rozhodol rozhovor s technikom od BMW ... a prave zvukovy prejav 30d. ekonomika a servis je jednoznacne na strane 30d, ale M40i je proste nadhera.. faktom ale je, ze v autach okolo 1,8 t a viac su dieslove motory vo vacsine pripadov vhodnejsou volbou ... ale kezdy to mame inak :-)
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 17.09.  14:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

              Proste platí, že každé auto je iné a čo platí pre 2er nemusí pre X3. V 1er mi ten šesťvalec už prišiel až príliš silný, v malom aute s relatívne krátkym rázvorom bolo niekedy toho výkonu na jednu nápravu priveľa, každopádne ten motor z jednotky robí športiak, ktorý dynamicky šliape na päty M2ke. V 3er už je to iné, o niečo pokojnejšie a vyváženejšie, nárast hmotnosti je cítiť (notabene v kombinácii s xdrive, ktorý mám), ale stále je toho výkonu dosť na to, aby sa to dalo hodnotiť ako hot-sedan a dalo sa v tom zabaviť. 5er je zase o dosť väčšia a ťažšia, tam by som dlho zvažoval (a musel vyskúšať). Pri SUV, ktoré sa blíži dvom tonám, by som už ale zvažoval tú naftu, lebo tipujem, že hmotnosť a aerodynamika by asi dosť ublížili tomu prejavu 40i a zrejme by to bolo "len" výkonné SUV, ale žiaden hot model. Nakoniec je tu nezanedbateľný cenový rozdiel, X3 40i je za 68t, kdežto 30d je za 57t.
              Btw. možno práve pre podobné dilemy začalo BMW robiť aj M40d modely, teda ostrejšie ladené M performance, ale s naftou (a stojí rovnako ako benzínová M40i). A 240 naftových kilowattov môže byť aj celkom slušná zábava
              • 00 Reagovat !

                foto LORASI

                LORASI 17.09.  18:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                cenovy rozdiel je v skutocnosti minimalny / pretoze su oba 6v /, pokial das 30d do vysokej vybavy. zakladna cena 40i je vyssia z vacsej casti preto, lebo ma vyssiu zakladnu vybavu. u mna bol rozdiel medzi rovnako nakonfigurovanou 40i a 30d necele 2k EUR. X3 M40i je uzasna bestia, ale pri vybere je tiez dolezite polozit si otazku, ci je vodic schopny pravidelne vyuzivat potencial, ktory motor ponuka ... ja som konfiguroval rodinne auto, preto som dal nakoniec prednost 30d. top speed nie je relevantny, dolezite je zrychlenie a celkova dynamika ... 0-100 M40i ma tusim 4,8s a 30d 5,8s ... v oboch pripadoch su to skvele hodnoty... a v nicom vodica pocas jazdy neobmedzuju ...
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex   dnes  07:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                  Máš pravdu, neuvedomil som si, že bežné BMW je holobyt bez ohľadu na motorizáciu, ostatne sám som si to prešiel. Tá M Performance výbava má už toho dosť a nie je treba (moc) priplácať. Teraz som porovnával svoju 340i s novou M340i a na prvý pohľad ma šokovalo, že novinka je o cca. 10t drahšia. Ale potom si človek uvedomí, že je tam už automat, xdrive a ten M Performance paket, čo všetko bolo treba pri predchodcovi priplácať, takže nakoniec mi vyšlo, že novinka je o cca. 1000 eur drahšia, ako predchodca, čo za prídavok 32 kW určite stojí. Na druhej strane už nemôžeš mať puristickú verziu (RWD manuál a bez výbavy), ktorá bola za super cenu, teraz si nútený tú výbavu zaplatiť, či chceš, či nie. A to je škoda. Ja osobne som išiel po najdostupnejšom šesťvalci a to mi ponúklo práve iba BMW; Audi aj Mercedes človeku nútili automat aj štvorkolku (plus výbavu), čo ich cenovo vzdialilo od BMW.
                  • 00 Reagovat !

                    foto LORASI

                    LORASI   dnes  09:23

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                    automobilkam sa uz proste neoplati predavat niektore kombinacie..nehovoriac o nutnosti plnit emisne normy, na ktore je potrebny prave automat. zachytil som ale, ze by mala byt moznost objednat novu M3 aj s manualom. X3 M40i ma uz "v zaklade" m-packet, co je necelych 7000 EUR a 30d nema. potom je tam par dalsich veci. ako som pisal, v konecnom dosledku je rozdiel v cene minimalny ( pokial teda davas auto do vysokej vybavy ). preto je v cenach predavanych X3 30d tak velky cenovy rozdiel. rozdiel medzi zakladom a full vybavou je cca 30 000 EUR. ja som zase opacny typ klienta ako Ty, nedokazal by som si kupit "nahaca" 340ix, ale zase chapem, ze ak si niekto kupuje auto cisto pre zabavu, tak potrebuje inu konfiguraciu ( o.i. co najlahsiu ) ako niekto, kto kupuje auto na kazdy den. 340ix bude skvela, aj ked je to zase ten priapad, kedy vykon motora ( tusim 374koni ) pri beznom jazdeni vyuzijes mininalne.
                    • 00 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex   dnes  10:45

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                      S tou výbavou je to ošemetné. Ja tiež nemám úplný holobyt, M paket som považoval za nutnosť (a stál tuším 6400 eur), dal som adaptívne tlmiče a nejaké drobnosti typu vyhrievanie sedačiek. Ale nemusím mať veci typu navi profesional (stačí mi navi v mobile) či prémiové audio (najlepšie audio je zvuk R6), tieto veci ak sa človek rozšupne, zdvihnú cenu auta do nenormálnych výšok. Kolega si kúpil v rovnakej dobe ako ja A4 so základnou 1,4TSI, ale nabitú výbavou (drevené obklady, prémiové audio i navi atď). a cenovo ma skoro dorovnal. No a je otázka preferencií, či uprednostníš super vybavené auto so základným motorom, alebo slabšiu výbavu, ale s top motorizáciou. Pre mňa je priorita motor a podvozok, pre iného výbava. Človek pri nemeckej prémii mal úplne voľnú ruku. Škoda, že teraz sa to (kvôli homologizácii a emisným normám) osekáva a Nemci idú (nútene) "japonským smerom".
            • 00 Reagovat !

              foto spaleny6

              spaleny6 17.09.  16:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

              Mě by teda spíš přišel logičtější výběr mezi 40d a 40i. Přece jenom 30d má asi o 75 méně než 40i.
              • 00 Reagovat !

                foto LORASI

                LORASI 17.09.  18:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                ... ani nie, parametre boli nastavene inak ... do X3 musi ist 6valec / moj osobny nazor / a benzinovy 6v je len M40i ... keby existovala napriklad 335i v cca 310 hp prevedeni, tak by som porovnaval 30d s nou ... M40i bola v tomto pripade "z nudze cnost", pretoze iny 6v benzin v ponuke nie je ...
              • 00 Reagovat !

                foto LORASI

                LORASI 17.09.  18:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30d vs 40i

                pre doplnenie ... M40i ma krutak 500 Nm ... 30d 620 Nm ... pri aute velkosti X3 su tieto hodnoty v podstate dolezitejsie ako celkovy vykon ...
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 16.09.  13:03

        « Re: Re: 30d vs 40i

        Presne ako píšeš, aj filtrová B58 v novej Z4 je parádna rovnako ako v predchodcoch (dokonca podľa mňa ešte lepšia ako v mojej 340i) aj napriek tomu DPF. Takže zjavne keď BMW chce, vie stále naladiť motor zaujímavo. Z toho mi vychádza, že u 540i to cielene utlmili, proste si povedali, že 5er je limuzína na iné účely ako 1/2/3/Z4. A majú v zásade pravdu. Len potom sa nájde menšina ako sme my, ktorí by aj v tom veľkom aute radi trochu toho zvuku a ostrejšieho prejavu a sme sklamaní.
        Sám som zvedavý na M340i, ale verím, že keď je to M Performance, model, tak zvukovo a prejavom to bude ako Z4.
        • 00 Reagovat !

          foto reno01

          reno01 16.09.  14:12

          « Re: Re: 30d vs 40i

          Jop. Těším se na vyzkoušení M340i a pak srovnání nové M3. To zas bude za pár let dilema :-)
  • 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 17.09.  11:43

    540i v.s. 530d

    Mám pocit že jsme spolu už jednou někde diskutovali. A můžu napsat to samé co tenkrát. Jezdím 540i ve stejné barvě a jediné pod co se mohu podepsat je, že v nízkých otáčkách je auto zvukově utlumené - dá se to čekat, nejedná se o sportovní model. Kdo chce řev, koupí si 550i. Ale v ostatních parametrech jsme evidentně každý řídili jinou 540i. Ať auto slouží a ať jsi spokojený. Nemůžu si pomoct ale celé to na mě působí jako nutnost si ospravedlnit že sis koupil naftu a né benzín. Není to nutný, vyhovuje ti to, baví tě to, tak užívej a netrap se tím co si měl nebo neměl.
    • 00 Reagovat !

      foto LORASI

      LORASI 17.09.  14:12

      « Re: 540i v.s. 530d

      ... 50i by bola velmi nestastna volba ...
      • 00 Reagovat !

        foto spaleny6

        spaleny6 17.09.  15:15

        « Re: Re: 540i v.s. 530d

        Proč?
        • 00 Reagovat !

          foto LORASI

          LORASI 17.09.  15:33

          « Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

          ... mizerna spolahlivost ... privela turieb :-)
        • 00 Reagovat !

          foto LORASI

          LORASI 17.09.  15:45

          « Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

          nemam osobnu skusenost ... tento motor je povazovany za najmenej spolahlivy zo vsetkych motorov, ktore sa do bmw pouzivaju ... problemom je udajne samotna koncepcia - ulozenie do V, umiestnenie vyfukovych zvodov spolu s turbami medzi radami valcov a ich nasledne prehrievanie - zapekanie oleja ... dochadza ku karbonizacii, ktora nici turba, vackove hriadele a systemy variabilneho vstrekovania ... tak hovoria technici, nemam to z vlastnej hlavy ...
          • 00 Reagovat !

            foto spaleny6

            spaleny6 17.09.  16:22

            « Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

            Já měl motor 50i dvakrát, v x6 a v modelu 6. Problematická byla verze kolem roku 2009, protože se nestíhalo uchladit turbo. To by mělo být vyřešeno, někdy kolem roku 2011 se motor předělával (těmi léty si nejsem zcela jist, tak mě nechytejte za slovo). Já osobně neměl žádný problém, člověk co jezdil s x6 po mě už ano.

            Nicméně klidně zapomeň na 50i. Kdo chce benzín a potřebuje zvuk, může za pár peněz přikoupit performance výfuky, případně něco od jiných značek.
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 17.09.  16:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

              Mal som možnosť bezprostredne za sebou vyskúšať ako 40i, tak i 50i (žiaľ nie v rovnakých autách, jedno Z4 druhé 8er cabrio). No a zvukovo a celkovo svojím prejavom a charakterom mi bol sympatickejší ten R6. V8 má taký hutný hlboký zvuk, ale mne viac sedí o niečo ostrejší zvukový prejav R6ky. Samozrejme ako píšem vyššie vo väčšom a ťažšom aute sa môže ten jeho prejav otupiť (na nejakú X5ku môže byť ten motor... nechcem povedať že slabý, to nie, ale už nie tak suverénny), ale pri povedzme 8er by som asi uprednostnil ten R6 pred V8. Dať tam M performance výfuk a je vymaľované. :-)
            • 00 Reagovat !

              foto LORASI

              LORASI 17.09.  16:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: 540i v.s. 530d

              jj ... zial problemy udajne pretrvavali aj pre motory z roku 2012. v 2016 urobili nejake vyraznejsie upravy, ale stale plati, ze nie su prilis spolahlive a su dost narocne na servis. celkovo to proste nie je podareny motor na rozdiel napriklad od 30d a 40i ...
    • 00 Reagovat !

      foto reno01

      reno01 17.09.  22:55

      « Re: 540i v.s. 530d

      Ahoj,

      jo jsem spokojený. Vybíral jsem pro rodinu a cestování. Motor 30d je super a k těžkému autu se náramě hodí. 540i je bezesporu pecka auto. Psal jsem, že je výborné a člověk, který nemá zkušenost s bmw a jede poprvé bude unešený. Já jsem bohužel srovnával (vnitřně) s M3kama se kterýma jsem jezdil. Nedokázal jsem si ospravedlnit menší emoce (opět osobní příliš vysoká očekávání), použitelnost a cenu. Další auto bude určitě benzín a tak trochu doufám, že nová M3. No uvidíme co soudruzi v Mnichově vyrobí.

      Užívej auto i kilometry v bezpečí. Jsem moc rád, že až na jednoho * (trola) tu diskutujeme poměrně věcně a jako fandové. To je bezva!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

V malém peugeotu vezl 11 lidí! Mladík (19) omylem přejel kamaráda, který mu spadl z kapoty

V malém peugeotu vezl 11 lidí! Mladík (19) omylem…

K bizarní dopravní nehodě došlo na Českokrumlovsku v neděli brzy ráno. V autě pro pět osob cestovalo deset…

Podezření na smrtelnou otravu pavučincem plyšovým po 20 letech! Smrt přichází po pěti dnech, varuje toxikolog

Podezření na smrtelnou otravu pavučincem plyšovým po…

Česi si užívají houbové žně, byť v posledních třech dnech hub v lese podle uznávaného mykologa a toxikologa…

 

iSport.cz

Manažer basketbalistů Šob popsal skromné podmínky: Kluci jsou pokorní

Manažer basketbalistů Šob popsal skromné podmínky:…

PŘÍMO Z ŠANGHAJE | Vyřadili týmy, v jejichž středu stáli milionáři z NBA či Euroligy, a sami žijí ve zcela…

ZNÁMKOVÁNÍ: Nejistý Suchý, cenná Vaclíkova nula. Masopust se zlepšil

ZNÁMKOVÁNÍ: Nejistý Suchý, cenná Vaclíkova nula.…

Český tým po zaváhání v Kosovu nepřipustil další klopýtnutí a porazil Černou Horu 3:0. Šilhavého tým podržel…

 

Reflex.cz

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

Nové iPhony, tablet i hodinky v celé své kráse. Apple nabídne i streamovací službu s vlastními tvorbou

Nové iPhony, tablet i hodinky v celé své kráse.…

Americká firma Apple představila za velkého zájmu médií nové výrobky a služby. Jde hlavně o novou verzi jejího…