Recenze

7 Majitel

Volkswagen Passat 2.0 BiTD Variant R-line

8.94 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 4 Volkswagen Passat, foto 5 Volkswagen Passat, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta pašák Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 176 kroutící moment [Nm]: 500 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.9

Popis vozu

a jak šel čas a zkušenost s SUV jasně ukázala, že je třeba se vrátit k osvědčené koncepci sedanu/kombíku, ideálního pro dlouhé jízdy.....měl jsem možnost vyzkoušet předváděčku opěvovaného passatu se silným BiTD 176kw motorem a ještě v pěkném R-line a super výbavě.

No a ta předváděčka mě docela nadchnula. Ještě jsem totiž jezdil s SUV a tady najednou, opět sedící nízko, auto skvěle reagující na strmě nastavené řízení, skvělý posez ve sporotovních sedačkách. Atd. atd. prostě právě díky porovnání s SUV typem auta mi tenhle passat najednou přišel jako vynikající. Ne tolik nápadné, na svou cenu neupozorňující a přitom kvalitní a s tolika prvky výbavy, krása.

Auto bylo k dispozici hned na skladě, a tak bylo vše vyřízeno během pár dní. A máme tu starý známý passat, nicméně pro mě s velmi pěkným R-line paketem, velmi zajímavým motorem BiTD, 4x4 a kopcem zajímavé výbavy, jak se říká full loaded. A je to přátelé příjemné. Za výborné považuji nastavení podvozku, které hodně mění celé auto. Digitální přístrojovka je něco s čím si chvíli vyhrajete, je to pěkné. Roletky vzadu pro děti, kufr velký a elektrický pro jejich kočárky, el tažné na nosič kola. Fantastické jsou full led světla s adaptabilní fukncí, nejlepší co jsem kdy měl, ostře vyřezávají protijedoucí auta a jsou lepší než např. u BMW. Adaptivní tempomat funguje rel. OK, ale pánové z VW proč jenom do 160ti? Aha protože do 210ti si musíte připlatit asi 15tis., no comment...
Bude se vám líbit Rlineový volant a točení s ním. Je tam elektronický samosvor a spolu s nastavením podvozku je to auto skvěle odvladatelné, živé a komunikativni, člověk by snad řekl, že až sportovní. Ano překvapivě zábavné auto na klikatých okreskách. Pěkně se vede.
A pak tu máme kombinaci 176kw BiTD a 7 stupňového DSG a 4motion. No nezní to špatně. I já jsem podlehl marketingu, že jde vlastně o substitut 6ti válcových 3litrů a nejlépe i prémiových letadel střední třídy.
Tak je tam výkon, člověk by ale neřkl, že tak velký, jede to dobře, řadí to slušně, i když čekání půl sekundy nebo víc na reakci po zařazení D je otrava.

Nicméně pak začalo to, řekněme vystřízlivění, díky kterému jsem se s autem celkem brzo po pár měsících rozloučil....
Passt v této TOP konfiguraci má i dle slov mnoha lidí ambice skoro na kategorie BMW 5 a A6. Trochu jsem si to i myslel. Je tedy ambiciozní i cenově.
Z auta je dobrý solidní pocit, pěkný luxusní interiér, silný motor, spousta skvělé výbavy. A pak jezdíte a najednou začnete víc a víc chápat, že čert se skrývá v detailech. Např. proč bych se měl spokojit s tím, že zadní náprava bouchá přes hrboly a že to jejich MQB či jaká platforma prostě dělá. To já přeci nechci. Pak mi lidi začnou řikat, že je to nějaké hlučnější než bylo to a tamto BMW a ono asi je. Ten 2litr žere skoro jako 3litr 6ti válec, ale navíc má v určitých otáčkách až nepříjemý zvuk, na to já jsem vysazený a byl to i zásadní důvod výměny. Prostě kolem určitých otáček, to bylo moc slyšet, drnčení dunění aboslutně neluxusní a neprémiové. Celkově jsem se finálně rozhodl po tom, co jsem jezdil s aktuálním Hyundai Tuscon s 2.0 crdi a to auto je lépe odhlučněné, jak na motoru, tak na aeordynamice. Ano překvapení. A to za ty peníze od VW nechcete, protože když přihodíte něco málo, jste už v kategorii Audi A6 a BMW 530, kde prostě celkový dojem je v paralele s krasobruslením o několik bodu výše.
Nehledě k tomu, že vyhřívání předního skla ve VW totálně odstíní antiradar a to lepší audio v Passatu hraje celkem špatně a ani po instalaci orginálního subwooferu to není kdovi co. Pro mě opět už známá situace, kdy jezdím, očekávání vysoké, cena celkem také a na autě je řada menších či větších drobností, které vás iritují a neumožňují vám auto si užít.
Passat tedy hodnotím jako opravdu vynikající auto v kategorii 2.0 Tdi Highline s cenou za cca 700-800. Tam jste blízko Octavie a Passat je pak opravdu luxusnější auto. Jak se to ale přehoupne vysoko přes milion, známý parametr cena/výkon začíná povážlivě drhnout.
Ať vám to dobře jezdí.

Silné stránky

R-line je pěkný a má příjemné prvky v interiéru, pěkný volant, sedačky
zábavné jízdní vlastnosti, velmi přesné řízení, lepší než v BMW
nastavitelný podovzek dělá rozdíl
digitální přístrojovka je efektní
Praktické auto, velký kufr

Slabé stránky

hlučný motor v určitém spektru otáček
bouchání zadní nápravy, celkově je auto i přes nastavitelný podvozek poměrně tvrdé a vizuálně pěkné 19" si na tom nedovedu představit
celkové odhlučnění mohlo být lepší - ale asi jde spíš o ten motor - zdá se mi že předváděčka byla tišší - ale to se těžko reklamuje
Celkově větší očekávání cena/výkon
Spotřeba 8 litrů - dynamičtější ježdění

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ok

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Příjemní v CB-auto Tábor

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat 2.0 BiTD Variant R-line

Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

ok

praktičnost
8

ok

prostornost
9

velký kufr, uvnitř místo ok

jízdní vlastnosti
9

velmi pěkné, zábavné

jízdní komfort
8

18", tvrdší

provozní náklady
8

ok, větší spotřeba

náhradní díly
8

?

výkon motoru
8

slušné, čekal jsem lépe

spotřeba
7

čekal jsem méně

hlučnost motoru
6

tady jsem měl problém, přes to dunění jsem se nepřenesl

kvalita sedadel
9

výborné

brzdy
9

ok

zavazadlový prostor
10

veliký






Blesk.cz

Tamara Klusová znovu v porodnici: S Tomášem se radují z nového člena rodiny!

Tamara Klusová znovu v porodnici: S Tomášem se…

Manželka písničkáře Tomáše Kluse (33) nyní zažívá krásné chvilky. Raduje se totiž z narození dítěte. Není to…

Semafory řídí dopravu už 90 let! „Zpomalují, doprava houstne,“ říkali si tehdy lidé

Semafory řídí dopravu už 90 let! „Zpomalují, doprava…

Červená, oranžová a zelená, pravidelné střídání barev na semaforu je pro řidiče samozřejmá věc. Vždycky tomu tak…

 

iSport.cz

Zmatek a nejistota v lyžování! Zakázali klíčovou látku ve voscích. Co bude dál?

Zmatek a nejistota v lyžování! Zakázali klíčovou…

Neovlivní to dějiny tak jako upálení Jana Husa či Jeronýma Pražského. Z německé Kostnice tentokrát přišla…

Guľa popsal novinky v Plzni. Moderní technologie i tréninky na míru

Guľa popsal novinky v Plzni. Moderní technologie i…

Ze Slovenska přivezl řadu novinek, které nyní zavádí do plzeňské kabiny. Adrián Guľa se snaží zlepšovat hráče i…

 

Reflex.cz

Zápisky českého vězně: Dozorci jsou vystaveni neustálému tlaku, často jim jde doslova i o život

Zápisky českého vězně: Dozorci jsou vystaveni…

Psychická šikana, podmínky ohrožující vlastní zdraví či rizikové okamžiky plné strachu, v nichž se člověk bojí…

Válková na morálním dně, velký zadek důležitější než funkční mozek a prezident hospodských žvanilů

Válková na morálním dně, velký zadek důležitější než…

Dnešní Zpětné zrcátko se zabývá zdánlivě nesouvisejícími věcmi, ale jak známo – vše souvisí se vším. V minulých…